Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

16 minuten geleden zei delichris:

Succes met NY Red Bulls. Wat is de Hexagon challenge?

Op alle continenten de Champions League winnen.

Noord-Amerika : CONCACAF Champions League

Zuid-Amerika : Copa Libertadores

Afrika : CAF Champions League

Azië : AFC Champions League

Oceanië : OFC Champions League

Europa : UEFA Champions League

Knokke: Met de dubbel, waarvoor gefeliciteerd, en de halve finales in Europa heb je op een erg mooie wijze afscheid kunnen nemen van Knokke FC. Een avontuur in de States lijkt mij wel interessant ...

New York: ... en het is blijkbaar de volgende stap. Ik wens je veel succes toe met de NY Red Bulls.

1 uur geleden zei delichris:

Ik speel niet met Oceanië. Die van mij heet Pentagon volgens mij. @Kyrill

Oh, dan doe ik die ook kom ik net achter :classic_ninja: Zelfde idee, maar dan net even anders haha. Heb ook geen Oceanië ingeladen, dus ik doe ook Pentagon. 

@Kyrill

1386514181_BannerNYRB.png.9d1285bb6acceeef7710ad1b9cd918ce.png

64. WWWWWWWWWW

Nee, de kat liep niet over het toetsenbord. De WWWWWWWWWW staat voor 10 overwinningen. Want zonder al te veel weg te geven gaat het ons tot dusver behoorlijk voor de wind. Al na een dag of twee mocht ik mijn debuut maken als manager bij NYRB. In de kwartfinale van de Lamar Hunt U.S. Open Cup mochten we aantreden tegen Sporting Kansas City, de hekkensluiter uit de Eastern Conference. Een prima begin dus, zo leek het op voorhand. En het spelbeeld was daar ook naar. We domineerden, hadden de meeste en de grootste kansen en het merendeel van het balbezit. Maar voetbal, ons geliefde spelletje, draait om één ding: scoren. En dat lieten we na. De thuisploeg gelukkig ook en dus moesten er strafschoppen aan te pas komen. Overigens had Kean dat kunnen voorkomen, maar die miste in de reguliere speeltijd zijn penalty. In de strafschoppenreeks wist hij gelukkig wel te scoren en mede dankzij die treffer bekerden we door. Op naar de halve finale. Die werd gewonnen met 1-0 van Austin FC, waarna we dus mochten aantreden in de finale.

En wat voor een finale was dat zeg. We namen het in onze eigen Red Bull Arena op tegen LA Galaxy en die kregen werkelijk waar alle hoeken van het veld te zien. Met een kansenverhouding van 24 - 5 en een xG van 3,90 - 0,76 mocht het geen verrassing zijn dat we wonnen. Maar mede dankzij een ontketende Alex Robinson, onze 20-jarige Amerikaanse linksbuiten, wonnen we met maar liefst 7-0 (!). Robinson was verantwoordelijk voor vier van de zeven treffers en werd dus ook meer dan terecht verkozen tot Man of the Match. Ondertussen wonnen we ook alle gespeelde duels in de MLS, waarin we slechts twee tegentreffers incasseerden en zelf zestien keer scoorden in zeven wedstrijden. Als we dit doorzetten kunnen we er zomaar nog eens een heel mooi seizoen van maken. 

1256648292_1wedstrijden.png.d47c6c7516f506911bb335d24ab73cc8.png

Door onze ingezette reeks hijgen we plots in de nek van New York City FC, die we gaandeweg ook wisten te verslaan. Ondanks een rode kaart die we al na drie minuten kregen gingen we er diep in de tweede helft - overigens ook wel meer dan terecht - met de zege vandoor in de stadsderby. 

1893433189_2stand.png.dc226b8c6673358783fb48c40348cdf5.png

Ondertussen leer ik de regels aardig kennen in Amerika, al blijft het een bijzondere competitie. Ik heb onze Directeur Voetbalzaken af en toe om hulp geroepen bij het aan- en verkopen van spelers, maar daar is tot op heden nog niets succesvols uitgekomen. De transfermarkt opent straks in december weer haar deuren, dus dan zal er nog wel wat gaan gebeuren op spelersgebied. Nu namen we wel al afscheid van Patrick Jiminez. De aanvaller wilde zijn aflopende contract niet verlengen en dus mocht 'ie vertrekken bij een goed bod. Atlas Guadalajara uit Mexico deed een meer dan goed bod en dus deden we er een strik omheen en mocht hij aan de Corona's lurken aan het Lago de Chapala. 

1581416716_3jiminez.png.ddc4b87147e71bfd3ca28c8b80090ad1.png

En dan nog het resterende speelschema. Daar kunnen we vrij kort over zijn. Nog vijf wedstrijden spelen we voordat er een splitsing in de competitie komt. De play-offs hebben we al behaald, maar het is natuurlijk wel 'gewoon' zaak om zoveel mogelijk punten te verzamelen in de strijd om de Supporters' Shield Stand. Daarin staan we nu vijf verliespunten achter Colorado Rapids en zes verliespunten achter New York City FC. 

575093029_4programma.png.b36828c43861df03c750af0b4eff5f28.png

Spoiler

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @JordiW. @KayDeManaager @roeliho @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini' @germandutch @Going up @xPeejay @Scoiattolo @Daniell @van der Water @Boyzone @True_Legend @Emmerich. @RicoV1989 @Vis

Ontzettend bedankt weer allemaal voor het volgen, lezen en reageren, super tof om te zien dat mijn stap naar de USA jullie kan bekoren. Waar ik overigens eerder repte over de Hexagon Challenge, dat klopte niet helemaal. Ik heb Oceanië niet als mogelijkheid, omdat ik die competities niet heb ingeladen als extra competitie. Dus we maken er de Pentagon Challenge van, zonder Oceanië. Daar wordt de uitdaging niet minder van, dus let's go :D 

Van een droomdebuut gesproken. Het lijkt erop dat je snel komaf wil maken met deze challenge op die manier. De transferperiodes zijn naar mijn mening de grootste uitdaging in de States. Volgend seizoen kan alles er anders uit zien met al die regeltjes daar.

Knokke vaarwel gezegd met de dubbel op zak, das een afscheid in stijl! Veel succes met de Hexagon Challenge, en mooi dat je meteen met ee  topclub in de MLS start, dan is dat avontuur met die verschrikkelijk ingewikkelde competitie hopelijk ook snel voorbij ;)

Wat een fantastische eindspurt, en met die gekkigheden in de MLS hoef je niet eens als eerste te eindigen in de Conference om kans te maken op de landstitel. Zit het er nog in? :D Een strikerlessje is hier niet nodig, zie ik al ;) 

87133050_BannerNYRB.png.537ead9d2bfa131b0916e6608f489186.png

65. Let's put the cherry on the pie

Het zou zomaar een uitspraak van Louis van Gaal kunnen zijn, maar we hadden ons al lang en breed geplaatst voor de play-offs na de zege op Austin FC, waardoor we redelijk onbezorgd de laatste vier duels in konden gaan van de reguliere competitie in de Eastern Conference van de MLS. Achteraf hadden we misschien iets minder laconiek die laatste vier duels in moeten gaan, maar dat is een koe in z'n kont kijken en daar heeft niemand wat aan. Volledig onterecht verloren wen van Montreal Impact. Althans, volledig onterecht.. Als je er meer maakt dan de tegenstander, dan verdien je het om te winnen. 'Moet je maar meer scoren' denk ik dan. Een week later wonnen we gelukkig wel en ook New England Revolution werd aan de zegekar gebonden. Door die zege konden we zelfs de titel nog pakken in de Eastern Conference. Moesten we alleen nog 'even' winnen van Charlotte FC en hopen dat NYCFC niet een beter resultaat neerzette waardoor ze ons alsnog in zouden gaan halen. Wijzelf kwamen niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel, maar NYCFC ging met maar liefst 6-1 onderuit tegen Philadelphia Union en dus pakken wij de titel in de Eastern Conference. 

1705496718_1wedstrijden.png.04aca57e4d5646078c4373f25294e256.png

Doordat wij als nummer één van de Conference eindigden, zijn we vrijgeloot voor de kwartfinale van de play-offs en stromen we in de halve finale in. Dat is alvast een mooie opsteker en met wat extra rustdagen kunnen we ons dan opmaken voor de grote finale van het seizoen. 

1601297478_2stand.png.b88e94f35a79a44147891d793b00b79e.png

In die halve finale mochten we het opnemen tegen Chicago Fire. Geen hoogvlieger als je het mij vraagt en ik bombardeerde onszelf dan ook tot favoriet om dit varkentje wel even te wassen. Ondanks een gigantisch veldoverwicht, kwamen we niet tot scoren helaas en dus moesten er na 120 minuten voetballen strafschoppen aan te pas komen om een winnaar aan te wijzen. Dat strafschoppen een loterij zijn, dat bleek wel uit deze reeks. Uiteindelijk was doelman Giovani de grote man door de strafschop van Perkins te stoppen en vervolgens zelf de winnende penalty tegen de touwen te rossen.

29748_3halvefinale.png.7628737316eec9e72b8d5686d9d2654b.png

Door naar de finale dus, waarin we moesten aantreden zonder onze grote ster Moise Kean. Door een gele kaart in de halve finale moest hij het duel tegen Atlanta laten schieten, maar we hebben aangetoond ook goed zonder hem te kunnen en een brede selectie te hebben. Lorenzo Di Bella was de held en leek daarna de schlemiel te worden. Na een kwart wedstrijd opende hij de score, maar vlak na rust werd het hem weer zwart voor de ogen. Een volledig overbodige tackle ter hoogte van de middenlijn leverde hem, meer dan terecht en net als enkele wedstrijden geleden, een donkerrode kaart op. Ik zag de bui al hangen, maar besloot gewoon door te blijven aanvallen en vast te houden aan onze speelwijze. Dat we ook met tien goed uit de voeten konden, bleek wel uit de slotfase waarin de bezoekers meer risico gingen nemen en onze tegenaanvallen nóg beter tot hun recht kwamen. Drie tegen nul was wat geflatteerd, maar daar hoor je mij niet over. 

148705626_4finale.png.d67ac2ea0cdcd8e10ba79149e344a58c.png

Daar we het in de finale van de Lamar Hunt U.S. Open Cup opnamen tegen LA Galaxy, nemen we het in de finale van de MLS Cup op tegen die andere ploeg uit Los Angeles: LAFC. Zij wonnen het algehele kampioenschap en zijn dus de grote favoriet voor de eindzege. De vorm waarin wij verkeren doet niet veel onder voor de vorm van de thuisploeg in de finale, dus het zal hoe dan ook een spannende strijd gaan worden.

832457856_5mlscup.png.86ad587ac87380707b6578a2b6e2cc5b.png

Spoiler

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @JordiW. @KayDeManaager @roeliho @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini' @germandutch @Going up @xPeejay @Scoiattolo @Daniell @van der Water @Boyzone @True_Legend @Emmerich. @RicoV1989 @Vis

Mijn grote dank weer aan alle volgers en mensen die een reactie achterlieten. De succesvolle reeks hebben we helaas niet kunnen doortrekken tot het einde, maar al met al kunnen we tot nu toe gerust spreken van een succesvol seizoen! Eens zien of we de kers op de taart kunnen plaatsen. Onze herinneringen tegen een ploeg uit LA - de bekerfinale tegen LA Galaxy - zijn in ieder geval goed :D