Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

Banner.png.a178c5f9337cc6008f0b0c70e9ca896e.png

62. De eindsprint

Een lekkere lange update dit keer. Waarom? Dat zien jullie later in deze update. Leuk, zo'n cliffhanger meteen aan het begin. Maar laten we beginnen bij het begin; de wedstrijden. We begonnen met een bezoekje aan Spanje. Sevilla om precies te zijn. In de halve finale van de Europa League kwamen we in de heenwedstrijd niet verder dan een 1-1 gelijkspel. In de absolute slotfase maakte de ster van dit seizoen - García - nog gelijk en dus hebben we een belangrijk uitdoelpunt te pakken. Dat kan nog wel eens goed van pas gaan komen in de return. De return die, na een pandoering tegen Genk en een klinkende zege op Gent, helaas geen succes opleverde. In eigen huis kwamen we niet tot scoren en de bezoekers deden dat wel. Helaas. Einde Europees avontuur. Maar we kunnen terugblikken op een geslaagde reeks.

De nederlaag tegen Sevilla was het begin van een groot verval. Niet alleen in het spel, maar ook op de ranglijst van de kampioensgroep. Volledig tegen de verhoudingen in gingen we vervolgens onderuit tegen Club Brugge en zo stonden we plots met drie ploegen - Gent, Genk en wijzelf - op eenzelfde aantal punten. De terugwedstrijden zouden dus uitwijzen wie er met de titel vandoor zou gaan. In de bekerfinale mazzelden we door na strafschoppen zege te vieren, maar die 120 minuten voetballen had een behoorlijke weerslag op de fitheid van de ploeg. Toch zat het mentaal goed in de koppies, want uit de laatste drie duels behaalden we nog zes punten. Of het genoeg was, dat zien we verderop. 

711256517_1wedstrijden.png.a9b0d6e344ce8576995fefd172b9ac37.png

Want in de tussentijd gebeurde er ook buiten het veld nog genoeg. Met mijn aflopende contract werden er de wildste geruchten de wereld in geslingerd. Waar ik eerder al eens voorzichtig liet doorschemeren Bayern München wel een interessante club te vinden, zien ook de fans daar in Beieren het wel zitten dat ik de ploeg kom leiden.

231187848_2gerucht.png.e0ebde4b9409480e2e0159c8991dbabb.png

Snel weer terug naar de Jupiler Pro League dan, waar we uit de laatste drie duels dus zes punten wisten te behalen. Een zege op KAA Gent was nodig om qua punten gelijk te komen met KRC Genk en aangezien we dat duel wonnen, kwamen we op 26 zeges in het seizoen. Gewonnen wedstrijden gaat boven het doelsaldo en dus pakken we op basis daarvan de titel. Opnieuw mogen we ons dus de beste ploeg van het land noemen, zij het met behoorlijk wat pijn en moeite dit seizoen.

1838062140_3kampgroep.png.9ace9dc035ae0805677e0e04be4c886b.png

1345303019_5eindstand.png.e2da845705966b9afc24311c60bc56c6.png

Direct na afloop kwam Ben Denis weer in beeld. Of ik mijzelf even wilde melden op kantoor, want er waren meerdere zaken die besproken moesten worden. Tussendoor was meneer al niet gediend van mijn geflirt her en der met andere ploegen, maar na het behaalde kampioenschap kreeg ik toch nog een nieuw contract voorgeschoteld. Hij dacht direct goed zaken te kunnen doen door er een 5-jarig contract van te maken, maar ik bedankte vriendelijk. Het is tijd voor iets nieuws...

1253837001_4contract.png.2181f0923b402ec48b7e04518676283d.png

Voor we vooruit gaan blikken op een nieuw avontuur, eerst nog een terugblik op de statistieken. We pakten veel kaarten, dat is het eerste wat mij opviel althans. Maar we scoorden er ook behoorlijk op los, waarbij vooral García en Boem het vizier aardig op scherp hadden staan. 

1188968964_6stats.png.839ffcd069b77a27a0a9b7bc92edfe1c.png

In de pers blijft niets geheim en zodra er ook maar één lek is binnen een bepaalde ploeg, ligt alles direct op straat. Zo ook mijn getoonde interesse in de functie van manager bij New York Red Bulls. Ik polste bij de voorzitter aldaar wat de eventuele mogelijkheden waren en nog geen dag later pakten de grote kranten uit met een sensatieverhaal. Wat één berichtje al niet teweeg kan brengen...

1149025517_7gerucht.png.db40eb7a19e706f221511dd9f3fee805.png

Wat nog veel concreter was, was de uitnodiging van Karl-Heinz Rummenigge. De voorzitter van Bayern München nodigde mij hoogstpersoonlijk uit voor een kop koffie om de mogelijkheden te bespreken om in Duitsland aan de slag te gaan. Zo veel keuzes te maken, zo veel dilemma's. We gaan eerst nog even nagenieten van het succes van afgelopen seizoen en daarna de opties overwegen. Eens zien wat er allemaal nog op mijn pad gaat komen!

701682181_8bayern.png.17ee5ff08a0625bfa70250505b0953c7.png

Spoiler

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @JordiW. @KayDeManaager @roeliho @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini' @germandutch @Going up @xPeejay @Scoiattolo @Daniell @van der Water @Boyzone @True_Legend @Emmerich. @RicoV1989

Allemaal weer ontzettend bedankt voor de reacties. Nu gaan we alle opties overwegen en een keuze maken. Lastig, lastig..

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Zo zo ... wat een einde daar bij Knokke. De uitschakeling in Europa was jammer te noemen maar sowieso mag je daar spreken van een geslaagd avontuur. Bij de dubbel in eigen land kwam nog wel een gelukje kijken hier en daar maar over gans het seizoen bekeken zeker geen overdiende prijzen! Op die manier kan je toch door de grote poort vertrekken aan de Belgische kust. Zeer benieuwd wat het wordt. Een overgang naar Bayern lijkt me zeer ambitieus, terwijl een overvang naar NY misschien net te bescheiden is. Ik gok dan ook dat er nog een andere aap uit de mouw rolt.

Ik zat me op te maken voor duidelijkheid aan het einde van de update, wat een anticlimax :-D

Vertrekken uit Knokke zonder Europese prijs: half werk doen dus :classic_ninja: Zonder dollen: ben benieuwd waar je heen gaat! Prima prestaties in Knokke, maar toch mis je daar volgens mij nog de kroon op het werk. Ik ben benieuwd hoe Knokke het zonder jou gaat doen, dus hopelijk kan je ons daar tussendoor van op de hoogte houden :) 

En ooh ja: Eendracht Aalst dat degradeert :classic_sad:

Mooi dat je de titel pakt. Al is de manier waarop een bijzondere, haha.

Benieuwd naar je volgende uitdaging. De MLS zou natuurlijk een hele mooie zijn, maar kun je nee zeggen tegen Bayern München? 

De titel naar Knokke, gefeliciteerd! Wel jammer dat je weg gaat bij Knokke, er was immers nog voldoende voor te strijden. Benieuwd wat je gaat doen, de allure van Bayern spreekt natuurlijk wel heel erg aan :D

Genieten toch, op de allerlaatste speeldag toch gelijke tred houden met Genk en zo dankzij die ene overwinning de titel pakken. Zo te zien een mooi sluitstuk van je periode bij Knokke :D Ik heb het idee dat er op dit moment twee mensen weten waar het avontuur naartoe gaat ;c Welke stap het ook zal zijn, succes zal er ongetwijfeld komen!

1421997993_BannerNYRB.png.79a21faadf24bd0acd04a83cd87c1ee2.png

63. Op een hexagon avontuur, deel 1

Eerder hintte @RubenS2 al op de zogenaamde Hexagon-challenge en @Titan voorspelde dat er al twee mensen (waarvan ik er één was) allang wisten wat er volgen zou. Ik gok dat hij daarmee op @xPeejay doelde, die weer een schitterende banner produceerde. Waarvoor nogmaals mijn enorme dank! De banner geeft de nieuwe club natuurlijk ook al redelijk weg, dus laten we snel doorgaan naar de aankondiging van de pers. Bij de kranten en journalisten leek Garry Monk, die in het verleden bij o.a. Swansea City furure maakte, de favoriet om in New York aan de slag te gaan. Zij zaten er echter volledig naast en ondanks dat ze eerder al uitpakten met het gerucht dat ik met de voorzitter gesproken hadden, bleven ze bij de Engelse trainer hangen als vervanger van Diego Alonso. 

1849766175_1nyrb.png.30f4910f667ea2848704e449b84bd77f.png

Voordat ik mijn contract tekende, had ik de selectie natuurlijk al even kort bekeken en mijzelf kort verdiept in de regels van de MLS. En ik moet zeggen; wat ik aantrof beviel mij prima. De ervaren verdediger Jake Clarke-Salter (ex-Vitesse), het grote Amerikaans/Nigerees talent Hamadou Aboubacar Sadou en de welbekende Moise Kean (ex-Everton & ex-PSG). Laatstgenoemde brak nooit door bij Everton, werd verhuurd aan VfL Wolfsburg en verkocht aan Atalanta. In Italië kwam hij niet verder dan twee duels en nul goals, waarna FC Lorient hem kocht voor €625.000,- en daar mocht hij drie seizoenen acteren. Na acht doelpunten mocht hij daar ook weer vertrekken en begin 2028 kocht NY Red Bulls hem dus. Kostte 2,8 miljoen, maar dan heb je ook wat.

1271214830_2selectie.png.9c0c37433d8d77967dfe5d2d6f3edc8d.png

Er zullen waarschijnlijk nog her en der wat spelers gaan vertrekken, want dat het anders moet is wel duidelijk. De club ontsloeg de manager niet voor niets, want na de winst in de CONCACAF Champions League tegen het Mexicaanse CF Pachuca werd er een behoorlijke vrije val ingezet. In mei werd slechts één duel gewonnen en in juni verbloemen de zeges in de beker de matige vorm van de ploeg. Mijn vuurdoop is tegen Sporting Kansas City, een laagvlieger uit de MLS Western Conference. 

931787595_3vorm.png.086ba1c46380af785fd8e4c327543baf.png

Als we kijken naar de stand, dan zijn de verschillen ongekend klein. Er zijn nog maar enkele wedstrijden te spelen in de reguliere eerste ronde van de competitie (geen idee of je dat zo noemt, maar je begrijpt wat ik bedoel) en met één zege kunnen we zomaar op plek vier komen te staan. Er is nog genoeg voor te spelen, dus we gaan vol vertrouwen die top-7 bestormen.

1866449227_4stand.png.4e314d24c0039a10ccde743edee26f20.png

Voordat ik mijn contract tekende, was Remsey van der Linden al vastgelegd door de club. Een Nederlandse middenvelder uit de jeugd van Feyenoord. Eerlijkheidshalve had ik nog nooit van deze jongen gehoord, maar na 30 wedstrijden in de Eredivisie en een uitleenbeurt aan IF Elfsborg in Zweden heeft hij toch al 56 duels in de benen op het hoogste niveau. Het is geen Andrea Pirlo of Paul Pogba, maar centraal op het middenveld kan hij zomaar eens bij ons de lijnen gaan uitzetten in het restant van het seizoen.

53744685_5remsey.thumb.png.1416a0c1827758f63114e9d7992f6bc2.png

Spoiler

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @JordiW. @KayDeManaager @roeliho @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini' @germandutch @Going up @xPeejay @Scoiattolo @Daniell @van der Water @Boyzone @True_Legend @Emmerich. @RicoV1989 @Vis

Het is de MLS geworden dus. Nu de regels van die competitie daar nog even leren, want met de aangetrokken Remsey van der Linden kwam ik al aardig in de knel met de selectiesamenstelling. Maximaal 8 buitenlanders, maximaal 10 off/budget spelers, maximaal 3 zogenaamde Designated Players, een salarisbeperking en ga zo maar door. Een uitdaging gaat het zeker en vast worden, maar ik ga 'm graag aan. Iedereen ook weer ontzetten bedankt voor de reacties en jullie voorspellingen. Het is geen Bayern geworden en ik zie RB NY alles behalve als een stap terug. Als regerend CONCACAF CL-winnaar ben ik hier meer dan aan het juiste adres! Oh en mocht iemand nog tips hebben, @Nom de Guerre stuurde mij al een handig linkje met MLS-tips, dan hoor ik het graag. Ik ben nog volop de competitie en alle regels aan het leren, dus alle hulp is welkom :D 

Yes, mijn favoriete challenge in FM; heerlijk :< En ja, daar doelde ik inderdaad op, hehe. Veel succes in New York, ik neem aan dat de randvoorwaarden goed zullen zijn straks!

Mijn tip is vooral de mix van contracttypes goed te bewaken. Spelers die je niet registreert, worden namelijk automatisch uit je ploeg verwijderd en worden als free agents beschikbaar voor andere clubs, tenzij je deze spelers in een reserveploeg of bij een feeder stalt.

Aha, dan toch de Hexagon challenge! Ik heb me er zelf één keer aan gewaagd, en alleen maar goede ervaringen mee. Het blijft natuurlijk nog steeds een verrassende overstap naar NY maar qua uitdaging blijft het in ieder geval interessant, zeker met die gekke regels daar in de States.