Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

20 uur geleden zei FlyD:

Er zijn in Belgie heel wat leuke spelers zonder contract die prima meekunnen op dat niveau ontdekte ik vanmorgen. Ben benieuwd wie je naar Knokke kunt halen.

Ik ben blij met je scoutingswerk tot dusver :D Vandaag ga ik aan de slag met de eerste stapjes en ga ik op zoek naar spelers en dan hoop ik na het weekend echt aan de slag te gaan met vervolgupdates!

18 minuten geleden zei ElPrincipito:

Prima ploeg zo op het eerste gezicht. Redelijk jong nog en dus potentie om stappen te zetten zonder de portefeuille te hoeven opentrekken. Mooi ook dat je wat Belgisch jargon gebruikt in de tekst. 'Van meet af aan', waar woon je zelf eigenlijk, dicht bij de grens? 

'Van meet af aan' is ook gewoon een Hollandse uitspraak, maar ik probeer er met 'matchen' en 'zeker en vast' etc. wel wat Belgische termen doorheen te gooien :shine: Ik woon zelf alles behalve dicht bij de Belgische grens; in het midden van Nederland haha.

Banner.png.bfdf63d22536d3cbaa1763f2c7e2ef7b.png

04. De eerste stapjes

Waar ik zei dat er na het weekend updates kwamen, bedoelde ik deze middag nog. Stop de tijd. Nee maar zonder dollen; nu zijn we echt los. De kop is er af en de selectie voor het seizoen 2020/2021 is samengesteld. Laten we beginnen met drie spelers die ons (tijdelijk) hebben verlaten. Aaron Vanfleteren en Nils Pierre hadden een bedenkelijk hoog salaris wat alles behalve in lijn lag met hun kwaliteiten. Om ruimte te maken in het al vrij beperkte salarisbudget werden zij dus van de hand gedaan. Vanfleteren was een degelijke centrale middenvelder, maar had te veel concurrentie om aanspraak te maken op speelminuten komend seizoen. Hij zal bij Termien gaan voetballen in de Derde Divisie B. Een van zijn concurrenten in de as van het veld was Pierre, die per direct overstapt naar US Rebecq, dat actief is in de Tweede Divisie C. Zij moesten vertrekken omdat er ruimte gemaakt moest worden op financieel gebied, want zoals eerder al aangegeven wilde ik met name voorin nog wel wat extra mogelijkheden en de positie van centrale verdediger was ook wat karig bezet bij mijn komst.

De focus ging, toen ik aankwam in Knokke, voor wat betreft transfers direct naar aanvallers. Centrale spitsen om het nog specifieker te maken. De scouts werden op pad gestuurd, @FlyD kwam met wat tips en adviezen en zo kwamen we onder andere uit bij Nicolas Orye. Deze 22-jarige Belg speelde voorheen drie seizoenen bij KSH Heist, waar hij op het Gemeentelijk Sport Centrum in 60 duels 11 treffers wist te maken. Geen schrikbarende cijfers, maar ik heb goede hoop dat hij bij ons een stuk productiever gaat worden. Om hem voorin in de punt van de aanval te vergezellen hielden we onze ogen en oren goed open, want op één paard moet je nooit en te nimmer wedden. De kansen spreiden is het devies. Om ook wat ervaring aan de selectie toe te voegen, viel mijn blik op Kevin Oris, een 35-jarige aanvaller die bij Berg en Dal onder contract stond. Met al bijna 500 (!) wedstrijden op professioneel niveau (207 goals) kan hij iedereen op sleeptouw nemen en als pater van de groep fungeren. 

Vervolgens ging de blik wat verder achteruit. Met een 1-4-1-3-2 formatie met een verdedigende middenvelder, drie middenvelders verspreid op één lijn en twee diepe aanvallers in gedachten besloot ik op de positie van de verdedigende middenvelder en centraal achterin nog minimaal één versterking te zoeken. De middelen waren beperkt, dus we moesten creatief zijn in onze zoektocht. Uiteindelijk kwamen we terecht bij René Sterckx, die zonder club zat na zijn vertrek bij Londerzeel SK. Als spelmaker voor de defensie voelt deze 29-jarige Belg zich het prettigst en dat is dan ook de rol die hij in onze nieuwe tactiek zal gaan innemen. Met zijn conditie en fitheid zit het wel goed, dus voor hem is een belangrijke taak weggelegd in het verdelen van het spel. Centraal achterin mochten we een Palestijn verwelkomen. De 27-jarige Khalil Mohamed voetbalde vorig jaar bij UR La Louvière Centre, waar hij tien keer binnen de lijnen mocht verschijnen en één treffer maakte. Hij zal in eerste instantie als back-up fungeren, maar wellicht weet hij zich nog in de basis te knokken. 

803750203_0uitgaand.png.a516357b03209e0f3b3dc50364049374.png

Citaat

1820646281_1NicolasOrye.png.a5534914ba4b03a55eacf839d048cef9.png

565409120_2ReneSterckx.png.1bc10a5c6434dacabeaddf139c1c7f75.png

222512526_3KevinOris.png.3e051bb99cadbe0051e6ab2f2bc182c2.png

1873337642_4KhalilMohamed.png.0f6d8abe45a69add0a5fcae3ed9830f1.png

Het bestuur bracht eind augustus de definitieve verwachtingen bekend. Voorzitter Vincent Van Honsebrouck wil eindigen in de bovenste helft van de competitie, wat dus inhoudt dat we in de top-7 moeten eindigen. Dat is absoluut een realistische doelstelling, al sta ik aan het eind van de reguliere competitie liever nog ietsjes hoger dan dat. In de beker - de Croky Cup - wordt verwacht dat we minimaal de vijfde ronde bereiken. We stromen in in de derde ronde, dus dat zou betekenen dat we minimaal twee keer moeten winnen. De eerste wedstrijd staat gepland tegen Crossing, actief in de Provinciale competities. Dat is dus alles behalve een onoverkomelijke horde als je het mij vraagt, maar we mogen natuurlijk niemand onderschatten. We zijn tenslotte zelf ook geen FC Barcelona of Bayern München hier in Knokke..

231726193_5verwachtingen.png.a21b490898a46626ee7e01f328c9d6df.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito

Dank iedereen voor de reacties en likes. Of er IJslandse taferelen gaan komen (of misschien zelfs IJslanders richting België gaan komen) dat weet ik nog niet, maar dat is natuurlijk wel het doel! De kop is er nu écht af, dus nu wordt het pas leuk. In de volgende update neem ik jullie mee door de eerste paar maanden, met daarin de voorbereiding en start van de competitie.

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje :shine:

Goede transfers om te beginnen in ieder geval! Die profielen kunnen makkelijk mee op dat niveau. Ben trouwens wel verbaasd dat Oris nog zo'n goede stats heeft meegekregen. Hij is zowat een begrip in België op lager niveau, en dat omwille van zijn neusje voor goals. Benieuwd of hij bij jou nog de goal weet staan. Heb 'm twee seizoenen zelf nog een keertje gehad in mijn save met Lierse maar toen kwam het er niet meer uit. 

Oris lijkt me een schitterende targetman. Met Sterckx haal je een jeugdproduct van Anderlecht meen ik me te herinneren van FM12. Je lijkt klaar voor het nieuwe seizoen. Slechts één woordspeling die zinspeelt op de naam van de club in deze update is wel minder dan we van je gewoon zijn ;) 

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Knokke voor de winst
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic