Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Banner.png.aa1fadf982b4400712487b1d9b6239f6.png

35. KAMPIOENEN

Bijna dan toch op z'n minst. We hebben vriend en vijand verbaasd, maar daarover later meer. Want graag eerst uw aandacht voor @FlyD. En een applausje. Bij aanvang van deze game kreeg ik als tip eens te kijken naar Nicolas Orye, een slungelige spits die wel open stond voor een avontuur in de krochten van het Belgische (semi)profvoetbal. Nu, een kleine vier jaar later, kroont hij zich tot clubtopscorer aller tijden bij ons. Dat verdient een gigantisch compliment. Niet alleen voor de spits zelf, maar ook voor FlyD. Dus, als ik het nog niet gezegd had: dankjewel!

958109660_1orye.png.2dba64c76809407f3c25a1c65f6e5196.png

En dan direct door met minder nieuws, want in datzelfde duel dat Orye zich kroonde tot topscorer aller tijden brak Giuseppe Boem, beter bekend als Boem Boem Theo, zijn onderbeen. Conclusie: 7 tot 10 maanden revalideren. Ouch! Nadat dat bekend werd, besloot Inter hem per direct terug naar Italië te halen om hem daar onder betere omstandigheden te laten revalideren. Volstrekt begrijpelijk natuurlijk, hopelijk hersteld hij spoedig en kunnen we hem op een later moment nog eens op huurbasis overnemen.

676742099_2boem19goals.png.b9768caceadd1f5f501f07fdc4c56d9e.png

Dit voorjaar stond er, net als elk jaar, weer een buslading aan jonge talenten aan de poort. Of nouja, talenten.. Een stel jonge voetballers die hopen op een profcarrière. Ik heb nieuws voor ze, die kans is klein. Op het hoogste niveau zie ik niemand van deze nieuwe lichting doorbreken. Hopelijk komt er snel financieel wat meer ruimte om wat aan onze faciliteiten en jeugdscouting te kunnen doen, want dit zet geen zoden aan de dijk.

2039135058_3jeugd.png.88cb8bc63047ca5bc5c24d14ef8503ff.png

Voetbal dan. Met nog acht duels in de reguliere competitie voor de boeg is er nog van alles mogelijk. We kunnen nog een plekje stijgen en een ticket voor de kampioensgroep bemachtigen, maar we kunnen met hetzelfde gemak nog dalen en naast PO2 grijpen. In maart van dit jaar lieten we zien vol te gaan voor de eerste optie, want met een elf op vijftien deden we het meer dan behoorlijk. Helemaal als je ziet dat we ook speelden tegen OH Leuven, Beerschot VA en de gevallen grootmacht RSC Anderlecht. Dit jaar gaat hen beter af dan de voorgaande seizoenen, maar met een plek in de grijze middenmoot kunnen ze daar toch alles behalve tevreden zijn. Dat wij met 2-2 gelijkspeelden voelde ook wel als twee verloren punten. In april speelden we vervolgens nog tegen Standard, KRC Genk en Club Brugge. Niet de meest gemakkelijke afsluiting van het seizoen. Dat we toch nog vier van de negen punten behaalden stemde mij dan ook tevreden.

1850760735_4wedstrijden.png.db3cd1917505ef59ee83b52ee506e88b.png

En dat alles bleek genoeg voor de vierde plek op de ranglijst, vlak voor KAA Gent. Een ongekende stunt, zo kunnen we gerust stellen. Het lag gigantisch op een servet en het kwartje had ook zomaar de andere kant op kunnen vallen. Nu hebben we ons geplaatst voor de kampioensgroep, al maak ik mij natuurlijk geen illusies. Tegen KRC Genk, Antwerp en Club Brugge hebben we normaal gesproken weinig in te brengen. Tussendoor spelen we later in april ook nog de bekerfinale, dus dat is eigenlijk waar ik volledig mijn pijlen op wil richten. Mocht Club Brugge onverhoopt het kampioenschap toch nog mislopen, dan wil ik er alles aan gedaan hebben ons doel te behalen: Europees voetbal bereiken. Eens zien hoe we ons kunnen presenteren in het slotstuk van dit nu al succesvolle seizoen!

2119377486_5stand.png.d35bb550a404c18541926a04ad972b3b.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Netzwerk @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini'

Duizend maal dank weer opnieuw voor alle volgers en reacties, super tof om te zien! Het sprookje gaat nog rustig verder, want we hebben ons tot ieders verbazing weten te plaatsen voor de kampioensgroep. Eens kijken wat we daar nog kunnen klaarspelen, al focus ik mij nu voornamelijk op de bekerfinale die ook nog op de rol staat. Als we die winnen, dan spelen we hoe dan ook Europees voetbal volgend seizoen. Als we verliezen, zijn we afhankelijk van andere resultaten en eventueel nog een extra play-offduel. Maar eerst even genieten van dit 'succes' en dan richten we ons daarna weer volle bak op het restant van dit seizoen.

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Knap seizoenseinde beloond met een ticketje voor de play-offs! Gezien de tussenstand en de uitslagen van de laatste wedstrijden lijkt het vooral de vierde plaats zal zijn die op het spel staat, want de meeste aandacht dient natuurlijk ook naar de bekerfinale te gaan.

Je scouts hier zijn goud waard ;) Wat heb je Knokke weer heerlijk op de rit gekregen na een moeizaam begint. Het lijkt dus echt wel een beetje op vorig seizoen, al is de inhaalslag dit jaar veel eerder begonnen en zaten er minder negatieve uitschieters in. Door naar de play-offs!

Banner.png.c09a36184e385ed29a07d9f23b15ae8d.png

36. The final countdown

De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze wel eens en daar is geen woord aan gelogen. Met een kampioensgroep waarin KRC Genk, Royal Antwerp en Club Brugge de tegenstanders zijn maak ik mijzelf geen illusies. Het zal een hele kluif worden hier überhaupt punten te pakken, maar onze enige prioriteit ligt dan ook elders: de bekerfinale. In het Koning Boudewijn Stadion onder het oog van 50.000 toeschouwers werd een waar schaakspel afgewerkt. Spannend was het absoluut, leuk om te kijken iets minder. Na ruim een kwartier spelen kwam Club op voorsprong dankzij een knappe goal van Edimilson Fernandes. De Zwitserse spelmaker stond goed opgesteld en schoot hard raak in het zijnet. Lang konden ze niet van hun voorsprong genieten, want na een half uur spelen was het Damon Mirani die goed stond opgesteld bij een hoekschop. Hij torende boven zijn directe tegenstande ruit en kopte de gelijkmaker tegen de touwen. Daar bleef het ook bij, want eigenlijk speelden we allebei meer om niet te verliezen in plaats van te willen winnen. Het mocht dan ook geen verrassing zijn dat er niet meer gescoord werd en strafschoppen aan te pas moesten komen om een winnaar te duiden.

Hoewel, het mocht geen verrassing zijn... Ik was al meer dan trots dat we het zo ver hebben weten te schoppen en verlengingen en zelfs strafschoppen afdwdongen tegen de op dit moment beste ploeg van het land. Dat strafschoppen een loterij zijn, bleek wel uit het feit dat de mannen uit Brugge de eerste drie strafschoppen raak schoten, terwijl Roel Janssen namens ons de eerste penalty tegen het houtwerk trapte. Vervolgens wisten Vyacheslav Karavaev én Nicolas Raskin niet te scoren voor de 'uitploeg', hetgeen Alexandre Coeff en Giuseppe D'Agostino wél lukte. En dus gingen wij er met de KBVB Beker vandoor! Europa here we come! Over de kampioensgroep hebben we het verder niet, want dat was - behoudens de duels tegen Antwerp - niet om aan te gluren. 

1084332088_1wedstrijden.png.75548fab9bafd5a3cf96a22c149e35b8.png

Zeven punten uit zes duels. Twee nederlagen tegen Club Brugge, één puntje tegen KRC Genk in eigen huis en twee overwinningen op Antwerp zorgden ervoor dat we op de vierde plek eindigde. Door onze overwinningen op RAFC grijpen zij naast een CL-ticket, die naar KRC Genk gaat. De Antwerpers moeten het doen met een ticket voor de Conference League, want wij gaan als bekerwinnaar de Europa League play-offs in!

949503700_2stand.png.0270f0813cd0a44bd6d345824252336d.png

Dit keer sta ik een keer wél stil bij de statistieken. In zo'n memorabel jaar kunnen we daar best eens een blik op werpen. Niet te lang, maar even kijken wat er goed ging mag best zo nu en dan. Giuseppe Boem, die teruggeroepen werd door Inter na zijn beenbreuk, scoorde achttien keer en is dus eigenlijk clubtopscorer geworden. Jinty Caenepeel - die al sinds dag één meedraait - scoorde er acht en Nicolas Orye - die ook al sinds de Eerste Amateurs bij ons is - negen. Leuk, en weer door.

646617784_3statistieken.png.91341db5f1d32b3f6e673971759e9383.png

Want er is heugelijk nieuws: We hebben een transferbudget! Mag ook wel als je Europees voetbal wil gaan spelen, al blijft er bijzonder weinig mogelijk. Qua salarisbudget zitten we al redelijk hoog in onze kosten momenteel, dus we zullen creatief moeten zijn en blijven in onze zoektocht naar versterkingen. Door de ervaringen uit het verleden heb ik er meer dan genoeg vertrouwen in dat we voor volgend seizoen een mooie ploeg kunnen samenstellen. We zijn sinds kort in Amerika aan het scouten, waar regelmatig goedkope talenten op te pikken zijn. Daarnaast zullen we Inter, Napoli, Porto en onze andere moederploegen weer lief aankijken om goedkoop spelers te kunnen huren die van toegevoegde waarde zijn. Zo kunnen we langzaam maar zeker bouwen richting een financieel stabiele ploeg met een uitgebalanceerde selectie.

1411380456_4budgetten.png.a20f9f51a274e8d43350cf436b204ce2.png

Internationaal doen we het niet zo goed, wij Belgische clubs. We zijn zeven (!) plekken gezakt en moeten weer een CL-ticket inleveren. Dit heeft als gevolg dat alleen de kampioen de voorrondes van het miljoenenbal in mag en er verder alleen drie Conference League toegangsbewijzen te verdelen zijn. Daar moet op de langere termijn ook maar flink wat verandering in gaan komen als je het mij vraagt..

727276230_5toegangsbewijzeneuropa.png.e421b95595fc699ba257ac653ab5ef53.png

Verkiezingen Manager van het Jaar & Doelman van het Jaar

Spoiler

2144231935_6mvhj.PNG.b0454eb021b69323c81fb51fa47b33b4.PNG

1962443748_7dvhj.PNG.0fe325cf81caa1a28bb7a93c722193be.PNG

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Netzwerk @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini'

Het seizoen zit er op en wat een seizoen was het?! De top-4 positie was natuurlijk al een stunt an sich, maar met het winnen van de beker hebben we laten zien lang niet zo ver achter de (sub)top meer te zitten dan eerder het geval was. Nu is het zaak om verder te bouwen en de selectie verder te versterken om volgend jaar weer een gooi te doen naar Europees voetbal. Iedereen ook weer ontzettend bedankt voor het volgen en reageren. Als jullie screentjes van iets of iemand willen zien, geef gerust even een gil.

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Edited by Fantasy

• Marius unpinned this topic