Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

44 minuten geleden zei RubenS2:

Een update rond middernacht, dat zijn we niet van je gewend ;c Het gaat zoals je zelf al aangeeft in stijgende lijn, mooi! Ook goed dat Anderlecht nu staat waar het hoort te staan. Zijn er nog veel coaches de laan uitgestuurd inmiddels in Brussel? Die transfers van Club Brugge zijn inderdaad heerlijk!

Het valt me trouwens op dat je enorm veel moederclubs hebt. In familierecht heb ik nochtans een Franse uitdrukking gezien die erop neerkomt dat je beter het kind van niemand bent dan het kind van iedereen, maar dat was natuurlijk in de context van vaderschap ;) 

t/m 25-11-2021 Vincent Kompany

t/m 11-12-2021 Nicolás Frutos (interim)

t/m 01-10-2022 Mo Ouahbi

t/m 18-10-2022 Craig Bellamy (interim)

t/m 05-11-2023 Petit

t/m 20-11-2023 Craig Bellamy (interim)

t/m heden Henning Berg

November was een nog wat wisselende maand, maar december was geweldig. Ook mooi dat je al ver bent gekomen in de beker. Wellicht kan je via die weg wel Europa in. 

Je hebt inmiddels ook een heel aantal zeer mooie samenwerkingsverbanden. Wat dat betreft timmer je ook goed aan de weg! 

Banner.png.865fc9c5f8663a202f3a2f66193c2e6d.png

34. Als een TGV...

In december kenden we natuurlijk een prima reeks. Enkel in Brugge werd er verloren van de beste club van dit moment: Club Brugge. Zo rond de jaarwisseling kreeg iedereen anderhalve week vrij en ondertussen verzetten wij onze bakens op de transfermarkt. De ploeg stond prima, maar als je een IJslandse Belg van een degelijk niveau kan halen.. Dan laat ik dat niet na natuurlijk. En dus komt Jónathan Ingi Jónsson richting de Belgische kust. Op jonge leeftijd kwam hij als eens richting het vaste land van Europa en tussen 2015 en 2018 speelde hij een kleine drie jaar bij AZ Alkmaar in de jeugd. Daarna keerde hij terug richting FH Hafjarfjörður, waar hij ook zijn opleiding genoten had. De afgelopen drie jaar was hij daar een vaste waarde binnen de ploeg, maar hij vond het tijd voor een stap omhoog. En die stap, die zet 'ie bij Knokke. Hij zal zijn plekje niet cadeau krijgen, dus het zal knokken worden in een strijd om de plekken op de vleugels. 

1780914539_1jonsson.png.d017e157b07f4bdd9b87cd8a1c79ddb1.png

Om weer een beetje ritme op te doen planden we op vrijdag 12 januari 2024 een oefenduel in tegen 1. FC Kaiserslautern. De gevallen voormalig topploeg uit Duitsland kwam, zag en ging kansloos ten onder. Dat bleek een opmaat voor de rest van de maand, want we bleven ongeslagen in januari. Enkel tegen Royal Antwerp, de runner-up van de JPL, moesten we de punten delen. Ook in de beker wonnen we tweemaal. Vanaf de halve finale wordt er blijkbaar met een tweeluik gewerkt. Zo ver kwamen we voorheen nooit, dus daar was ik helemaal niet van op de hoogte. OH Leuven wist echter geen potten te breken en ging twee keer met een kleine marge ten onder. Dat bekervoetbal kracht kost, dat bleek wel tegen KV Mechelen. We wisten het net niet te vinden en na afloop van dat duel vielen er dan ook harde woorden richting de voorwaartsen. Vier dagen daarna tegen KAS Eupen hield het ook niet over, maar tegen KAA Gent en Cercle Brugge wisten we weer de drie punten toe te voegen aan ons totaal. Al met al weer een prima periode als je het mij vraagt.

475170070_2wedstrijden.png.a6e26b3dcf585dd2dd360fb861507fe3.png

Als we dan kijken naar de ranglijst, dan durf ik zelfs best hardop uit te spreken dat we niet voor Europees voetbal gaan, maar voor een plek bij de bovenste vier. De plekken één tot en met vier geven namelijk recht op deelname aan de kampioensgroep. Nu maak ik mijzelf geen illusies dat we daarin Antwerp of Club Brugge (kunnen) gaan verslaan, maar het klinkt toch leuk; meedoen aan de kampioensgroep. Dat geeft ook nog alles behalve recht op Europees voetbal, wat natuurlijk ons initiële doel is. Met het behalen van de bekerfinale hebben we dat al binnen handbereik. Tegenstander: Club Brugge. Dat wordt een pittige uitdaging wel dus...

196985111_3stand.png.73d06891590ff0473326a86fc0675446.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Netzwerk @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini'

Het aantal mentions dat ik doe, ongekend. Iedereen ontzettend bedankt keer op keer voor het volgen, lezen en reageren.  We zitten inmiddels aardig in een flow en ik merk dat het spel ook beter en beter wordt. In maart en april ronden we het reguliere seizoen af en dan zal blijken waarvoor we ons mogen opmaken: PO1 of PO2. De kampioensgroep of de eindfase voor een Europees ticket. We zullen het zien. Hoe dan ook liggen we prima op koers om onze doelstelling van Europees voetbal te behalen. 

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Heel erg goed bezig en als gevolg helemaal aansluiting gevonden bij de subtop. Kleine kanttekening is natuurlijk dat er amper verschil is tussen de vierde en de negende plaats, maar je hebt altijd nog de bekerfinale achter de hand! Heel mooi dat je ook die hebt kunnen bereiken.

• Marius unpinned this topic