Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Banner.png.063c41529302ce5a59db2eddcce1f878.png

32. Materials For A Better Life

Umicore, een wereldwijde metaaltechnologie- en recyclagegroep. In Brussel houden ze zich daar bezig met materiaalkunde, scheikunde en metallurgie en ze ontwikkelen daar katalysatoren, energie- en oppervlaktematerialen. Én zij worden de naamgever van onze nieuwe thuishaven. Voor een schamele vijf miljoen euro hebben zij de eer bij de club betrokken te zijn en CEO Marc Grynberg mocht de naam onthullen: Het Umicore Stadion. Er kunnen maar liefst 8.000 toeschouwers plaatsnemen in onze eigen nieuwe thuishaven, die door een uitgelopen bouw enkele maanden vertraging op had gelopen. Nu zijn we weer 'thuis' in Knokke! Eens zien of dat onze prestaties ook weer ten goede kan gaan komen.

1120659755_1stadion.png.2248cb823f1b2931b604f00ada985194.png

We begonnen de maand met een thuiswedstrijd tegen Malinwa. KV Mechelen kreeg alle hoeken van het veld te zien. Vorig seizoen haalden we al eens behoorlijk uit tegen hen, maar nu hielden we het iets beschaafder. De bezoekers kwamen nog op voorsprong dankzij een treffer van Tahith Chong, maar via Orye, Azzouzi en Boem Boem Theo gingen we er met een klinkende overwinning vandoor. Vervolgens verloren we wel compleet onnodig van KAS Eupen, toch niet bepaald een hoogvlieger. Tegen dat soort ploegen moeten we normaal gesproken toch wel de drie punten behalen, maar dat je niet altijd zes kan gooien ben ik inmiddels wel achter. In de beker kenden we midweeks minder moeite met Hoogstraten VV, die we elk jaar lijken tegen te komen in de bekercompetitie. In oktober wonnen we, speelden we gelijk en verloren we een keer. Mooi verdeeld, maar toch vrij verrassend. Tegen KAA Gent speelden we verrassend gelijk, Cercle Brugge werd aan de zegekar gebonden en tot slot gingen we onderuit tegen KV Oostende. Die nederlaag had ik niet helemaal aan zien komen en het moge duidelijk zijn dat vier tegentreffers in eigen huis niet passen bij hoe ik het graag zie. We zullen in de achterhoede qua instructies en tactiek wellicht nog wat aanpassingen moeten gaan doen. 

1145061399_2wedstrijden.png.5e8ff8db56789cf3bb138dc86727769d.png

Die aanpassingen zijn zeker nodig, want we hebben de meeste tegengoals van iedereen tot op heden. Maar liefst zeventien tegentreffers in negen duels, dat moet natuurlijk beter. Voorlopig zijn we nog wel terug te vinden op een keurige achtste plek op de ranglijst. Voorlopig zal je mij daarover dus niet horen klagen. Als we onze zaakjes achterin wat beter op orde krijgen, sluit ik zelfs niet uit dat we nog wat plekken zouden kunnen stijgen. De verschillen zijn ook nog ongekend klein natuurlijk. Een keer verliezen en je zakt naar het rechterrijtje, een keer winnen en je kan zomaar tussen de titelkandidaten staan. Het seizoen is nog lang, er kan nog van alles gebeuren!

76181247_3stand.png.5f05600b66ea716ee5ccf117d3b51937.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Netzwerk @Kyrill @TeamWesil

De ongeslagen status zijn we kwijt, maar we liggen nog prima op schema wat mij betreft. Achterin nog iets meer zekerheid inbouwen, misschien nog wat efficiënter worden voor de goal van de tegenstander en dan komt het allemaal vanzelf wel goed. Maar hé, de bal is rond en er kan van alles gebeuren. Eens zien hoe we ons straks in november en december presenteren, want dan nemen we het o.a. op tegen het verrassend goed presterende Beerschot VA en het tegenvallende RSC Anderlecht. Iedereen weer gigantisch bedankt voor het volgen en reageren ook, dat kan niet genoeg gezegd worden :shine:

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Banner.png.a803deff1dec09be8c31fc7ef06852c7.png

33. Er wordt getrokken

Aan een dood paard kan je niet trekken. Till weet wel raad met wat getrek her en der, vraag dat maar aan @Titan. Maar aan onze spelers wordt behoorlijk getrokken en wij trekken aan behoorlijk wat spelers. Om dat in de toekomst wat te vergemakkelijken zijn we opnieuw een samenwerking aangegaan, dit keer met het Spaanse Sevilla FC. De enige ploeg ooit die drie jaar op rij de Europa League wist te winnen. De ploeg waar Marco van Ginkel tegenwoordig de lijnen uitzet op het middenveld en de ploeg waar Luuk de Jong voorheen furore maakte in de punt van de aanval. En nu dus onze nieuwe moederploeg van wie wij gratis spelers kunnen gaan huren en de ploeg waarvan wij jaarlijks €117.000,- gaan ontvangen. ¡Gracias!

391859228_1sevilla.png.8b88a03a72a3da5a04186516438faa66.png

En niet alleen aan spelers wordt getrokken. Ik krijg de laatste paar weken ook meer en meer belletjes vanuit Duitsland, Spanje en Frankrijk met name. De meest aansprekende uitnodiging tot dusver kwam uit Monaco, waar de plaatselijke AS wel interesse had in mijn diensten. Voorlopig zit ik echter nog wel goed hier in Knokke en ik sluit ook niet uit dat ik hier helemaal nooit weg ga. Maar dat is koffiedik kijken en in de voetballerij weet je het nooit...

692345240_2monaco.png.1d300201bd5b17b757729ec5ad31b3cd.png

Terug naar het voetballen dan, want na een wisselvallige start in de maanden augustus, september en oktober werd het in november niet heel veel beter. Het moge duidelijk zijn dat het nog niet loopt zoals we willen, maar langzaam maar zeker zie ik meer vlagen van wat ik graag zou willen zien. Snel combinatiespel, van achteruit opbouwen en vlugge aanvallen naar voren. Dat het er in november nog niet helemaal uit kwam, dat is zacht uitgedrukt. Tegen Beerschot VA gingen we er zelfs met 1-4 vanaf in eigen huis. Dat deed behoorlijk pijn en er vielen aardig wat woorden in de kleedkamer. Er werd gezegd waar het op stond en dat leek de spelers wakker te schudden. Tegen OH Leuven was het nog wat weifelend, maar vanaf de wedstrijd tegen Charleroi SC ging het crescendo. Tot we tegen Club Brugge moesten.. Het Ajax van België, zo kunnen we het gerust stellen tegenwoordig. Of het Bayern München van België, net wat je liever hebt. Oppermachtig zijn ze sinds enkele jaren en de transfers die zij doen zijn om je vingers bij af te likken. Bruno Petkovic, Naci Ünüvar, Leonidas Stergiou, Boubakary Soumaré om maar wat namen te noemen. Voordat we hen troffen wisten we wel zowel Waasland-Beveren als SV Zulte Waregem te verslaan in de beker, waardoor we nu in de halve finale staan. En je weet wat ze zeggen van bekervoetbal. Dat is de snelste weg naar Europees voetbal. En zo is 't maar net! 

1586875578_3wedstrijden.png.6a6b93be64f33f782671bd0646d02af7.png

Als we dan kijken naar de tussenstand dan gaan Club Brugge en Royal Antwerp aan kop van de competitie, kort gevolgd door Standard Liège en Beerschot VA. Maar zoals ze dat op z'n Vlaams zo mooi zeggen: het ligt allemaal nog op een zakdoek. Oftewel, de verschillen zijn nihil en er is nog van alles mogelijk. Als we de lijn van december kunnen doorzetten dan kunnen we zomaar nog wat plekken stijgen en vanaf plek drie op de ranglijst is het razend spannend!

134488537_4stand.png.2fdc60a5ea9c0d77a7298a4e8e89618a.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Netzwerk @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS

Iedereen weer ontzettend bedankt voor het reageren. Ik zie ook liever iets meer stabiliteit en een stijgende lijn, maar als we de reeks van december een vervolg kunnen geven in het nieuwe jaar kan het zomaar eens een heel mooi seizoen gaan worden!

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Een update rond middernacht, dat zijn we niet van je gewend ;c Het gaat zoals je zelf al aangeeft in stijgende lijn, mooi! Ook goed dat Anderlecht nu staat waar het hoort te staan. Zijn er nog veel coaches de laan uitgestuurd inmiddels in Brussel? Die transfers van Club Brugge zijn inderdaad heerlijk!

Het valt me trouwens op dat je enorm veel moederclubs hebt. In familierecht heb ik nochtans een Franse uitdrukking gezien die erop neerkomt dat je beter het kind van niemand bent dan het kind van iedereen, maar dat was natuurlijk in de context van vaderschap ;) 

• Marius unpinned this topic