Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Boem en Bozza lijken heerlijke versterkingen te zijn voor je team! Mooi dat je hen hebt kunnen huren. Jammer dat Caenepeel waarschijnlijk naar de bank verwezen wordt. Toch wel één van de smaakmakers geweest, maar ook wel weer een logisch besluit als je wilt doorgroeien als club!

Banner.png.df9822a57b2c6bb122ae91d0500fdea3.png

31. Nog even wennen

Die nieuwe tactiek.. het is nog even wennen voor de spelers merk ik. Wedstrijd na wedstrijd zullen we kleine aanpassingen blijven doen, tot we op een gegeven moment zo ver zijn dat het staat zoals ik wil dat het staat. Want het doel was om achterin iets meer zekerheid in te bouwen en minder tegengoals te krijgen, maar dat lukt tot op heden nog niet zoals ik zou willen. Weliswaar zijn we nog ongeslagen, maar met drie gelijke spelen in vier wedstrijden en daarin zeven tegentreffers ben ik toch nog niet tevreden. Wat dat betreft klinken we al bijna als een topploeg. Vorig jaar gepromoveerd en gestunt en nu een seizoen later klagen terwijl er nog geen wedstrijd verloren is. Maar terug naar die wedstrijden, want we trapten het seizoen af tegen SV Zulte Waregem. Onze voormalig moederclub stond lange tijd met 1-2 voor, maar Jorn Vancamp maakte in de 89e minuut de gelijkmaker. Vervolgens wonnen we van Mouscron en speelden we gelijk tegen Antwerp en Sint-Truidense. De maand werd afgesloten met een bekerzege op Berchem Sport. Een wedstrijd waarin vele reserves en jeugdspelers de kans kregen, een kans die Marcel Verhaegen met beide handen aangreep. Hij was in zijn eentje verantwoordelijk voor de volledige doelpuntenproductie en zorgde ervoor dat wij de zesde ronde bereiken. Tegenstander: Hoogstraten VV. Gras is groen, sneeuw is wit en Knokke speelt tegen Hoogstraten VV in de KBVB Beker. Zekerheidjes.

1683330002_1wedstrijden.png.c6cd508c0c0855f50c8d28441a7402aa.png

We zijn nog ongeslagen, maar samen met ons nog vijf andere ploegen. Vier van de vijf bezetten de bovenste vier plekken van de ranglijst en KV Mechelen heeft net als ons drie gelijke spelen genoteerd en is samen met ons te vinden op plek 10 en 11. Nog geen paniek, het seizoen is pas net afgetrapt. Eens zien hoe lang we deze ongeslagen status kunnen gaan volhouden. 

583225295_2stand.png.1e614cd4f47bd783ea09b46d43511826.png

Er kwam in augustus ook nog een jeugdspeler richting Knokke. Raúl Rocamora zijn contract bij Napoli liep af in de zomer en de jonge Belg met Spaanse roots stond wel open voor een overstap richting onze jeugdploeg. Hij kan zich daar in alle rust verder ontwikkelen en wie weet zit er over één of twee jaar wel een plek in de selectie in voor de rechtsbuiten. Daarvoor zal hij zich nog behoorlijk moeten ontwikkelen, maar gratis buitenkansjes laten we niet schieten. 

48673573_4rocamora.png.b45592cd324fc4c0c902f562303504a1.png

Ook was er nog een vertrek te noteren. Tom Van Boven en Maxim Vandewalle mochten gratis vertrekken, doelman Johan Van de Velde gaat ervaring opdoen bij Hamme en de grote klapper werd gemaakt met Reo Griffiths. De Engelsman vertrekt naar Bradford City, dat maar liefst €425.000,- voor zijn diensten overhad. Dat vond ik hem absoluut niet waard, maar daarom accepteerde ik het bod ook maar snel voordat ze zich zouden bedenken. Alle beetjes helpen, dus er kon weer een kleine vier ton worden bijgeschreven op onze negatieve balans.

1430931356_5transfers.png.b6654033ae8950c7460651bf0984b6fe.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Netzwerk @Kyrill @TeamWesil

Er kwam nog één enkele versterking bij en de kop is er af dit seizoen. En we zijn nog altijd ongeslagen, dus liggen prima op schema voor onze doelstelling voor komend seizoen: Europees voetbal behalen. Iedereen weer ontzettend bedankt voor de reacties en hopelijk gaat Boem Boem Theo, zoals zijn bijnaam vanaf heden luidt, vele goals maken. En over dat bonte allegaartje, dat valt in mijn ogen best mee. We hebben 9 Belgen in de selectie, nog twee spelers met een Pools/Belgische en Marokkaans/Belgische nationaliteit, 1 Engelsman, 4 Nederlanders en 4 Italianen. Die vier Italianen zijn natuurlijk vanuit Inter en Napoli goed te verklaren, maar het is uiteindelijk mijn doel om enkel en alleen met spelers uit de Benelux en Frankrijk te gaan werken. Voor nu is het zaak eerst (financieel) een stabiele club te worden in de bovenste regionen van de Belgische voetbalpiramide en dan kunnen we daarna kijken naar het verder nationaliseren van de ploeg.

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Aan doelputen in ieder geval geen gebrek. Waarschijnlijk had je wel op een paar puntjes meer gehoopt na deze start gezien de tegenstand maar zoals je zelf aangeeft ben je nog steeds ongeslagen, en dat is een prima basis om op voort te borduren.

Lekker gevangen voor Griffiths! Zoals je zelf ook al aangeeft, eerst maar eens financiële zekerheid en dan kun je inderdaad kijken naar het nationaliseren van de selectie. Verstandige keuze!

Je spelers weten het net prima te vinden, samen met Charleroi de hoogste doelpuntenproductie! Mooi om te zien. 

TJa, als ze met zo'n bedrag op de proppen komen, dan ben je gek dat je het laat lopen. Fijn richting de zwarte cijfers werken zo! De competitie redelijk kunnen beginnen; als het nog een kwestie is van inslijpen van de tactiek, zal de volgende maand wellicht meer kunnen zeggen over de kracht van Knokke.

• Marius unpinned this topic