Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Goed om te zien dat de man van de woordspelingen gaat beginnen aan een fm21 verhaal.

Het eerste niveau en het derde niveau zijn het makkelijkst te begrijpen. Maar goed dat je samen met wat andere het tweede niveau ook uit hebt weten te leggen, wat een gedoe is dat zeg.

Banner.png.cdb0355b9b44723bec96204d286ad934.png

03. Selectiepresentatie 2020/2021

We zijn los! Met een kleine voetnoot zoals in de spoiler onderaan deze update beschreven althans. Nu we FM21 hebben kunnen opstarten, kunnen we een eerste blik werpen op de selectie van Knokke. Wat op het eerste oog opvalt is dat het een vrij uitgebalanceerde kern is. Met 25 spelers en vrijwel elke positie minimaal dubbel bezet is er kwantitatief weinig te klagen. Kwalitatief zijn we echter lang niet overal even sterk, maar daar kunnen we hopelijk tijdens de transferperiode nog iets aan doen. Zo op het eerste oog hebben we een prima selectie hier aan de kust, waar de eerste strandtrainingen al voorzichtig ingepland worden door de inspanningsfysioloog en conditietrainers. Met de trainingen hier aan zee kunnen we iedereen straks in een optimale conditie laten beginnen aan de echte voorbereiding en oefenduels.

Op doel hebben we de beschikking over Sven D'Hoest, Justin Verlinden en Amaury Verduye. Eerstgenoemde lijkt vooralsnog de nummer één keuze te gaan worden. Met zijn 27 jaren is hij ook de meest ervaren doelman van de drie. De doelman kwam vorig jaar over van Winkel Sport, waar hij de meeste duels speelde in zijn carrière. Vanuit de jeugd van Club Brugge wist hij nooit door te stromen naar de hoogste spelerskern en nu is hij onze onbetwiste keuze als doelman.  Justin Verlinden heigt echter wel in zijn nek, want met een opleiding bij Standard en Oostende heeft hij een gedegen jeugdtraject doorlopen. Wellicht dat hij D'Hoest kan uitdagen voor een plekje onder de lat.

Achterin hebben we tien spelers tot onze beschikking. Hoe we precies gaan spelen is nog niet helemaal duidelijk, dat zal mede afhangen van de spelers die we nog kunnen toevoegen aan de selectie. We hebben de beschikking over enkele multi-inzetbare spelers zoals Simon Savaete en Niels Verburgh. Laatstgenoemde heeft al behoorlijk wat ervaring, ondanks zijn nog jeugdige leeftijd. Als 22-jarige heeft hij bijvoorbeeld al 47 duels kunnen afwerken bij Roda JC in Nederland en ook Simon Savaete is al behoorlijk door de wol geverfd. De 28-jarige balveroverende middenvelder staat al sinds 2015 onder contract in de kustplaats en heeft al 136 wedstrijden in de A-kern gespeeld. Op het middenveld kunnen we op de positie van rechtsbuiten wel dé ster van de selectie terugvinden ook: Jinty Caenepeel. Deze vleugelspits is pas 23, maar heft bij FC Eindhoven en Excelsior in Nederland al laten zien een aardig balletje te kunnen trappen. Met zijn snelheid en goede voorzet moet hij voor de aanvoer naar de voorwaartsen gaan zorgen.

Wie die ballen er dan in moet koppen en/of schieten, dat is nog niet helemaal duidelijk na de eerste blik op de selectie te hebben geworpen. Rik De Kuyffer lijkt hiervoor de enige aan te wijzen diepe spits, maar hij heeft nauwelijks concurrentie in de spitspositie en met zijn 21 lentes is hij nu niet de ervaren spits die weet hoe je de verdediger kan ontregelen. De echte slimmigheidjes zal hij nog missen, maar voorlopig is hij de enige keuze die we hebben. Het is dus zaak om in de zomer nog rap achter een nieuwe voorhoedespeler aan te gaan voor een beetje gezonde concurrentie in het doelgebied van de tegenstander.

147360862_1selectie.png.c2e391844edbd3151c9d9e0d36dbc027.png

Spoiler

Voordat we straks écht aan de slag gaan, hier alvast de eerste FM-update. De komende dagen hoop ik allereerst aan de slag te gaan met het fixen van alle juiste namen in FM. Oftewel, dat Juventus geen Zebre meer heet, dat er in het nationale elftal van Duitsland wel echte spelers zitten en niet alleen maar neppe regens, dat soort zaken. Verwacht dus niet direct van meet af aan dat we aan de slag gaan :classic_ninja:

@roeliho - Sta ik tegenwoordig bekend als 'de man van de woordspelingen'? Ik vind het helemaal prima haha! Bedankt voor je reactie. Ik zet je in het lijstje van mentions hieronder als je dat goed vindt. Laten we hopen dat we zo kort als mogelijk op het derde en tweede niveau actief zijn en snel door kunnen stromen naar de hoogste divisie.

@Mordurette - Zoals ik ook tegen Titan ga zeggen; laten we dat maar doen dan :D Bedankt voor je reactie opnieuw.

@JordiW. - Ik ook niet en het is en blijft een bijzondere constructie daar bij de KBVB, dat is zeker en vast. Ja, in België zeggen ze zeker en vast in plaats van vast en zeker. Nog zoiets haha...

@ElMarcos - Bedankt voor de mooie woorden, hopelijk is het nu allemaal een beetje duidelijk hoe het in elkaar steekt daar in België. Dat we de top gaan halen, daar ben ik wel zeker van. Hoe lang dat gaat duren, dat zien we vanzelf!

@delichris - Dat is een understatement haha. Bedankt voor je reactie weer.

@komodo25 - Je moet er bijna voor gestudeerd hebben inderdaad :-D Thanks weer voor je reactie.

@Titan - Zoals ik tegen Mordurette al zei; laten we dat maar doen dan :D Ik geef je net als iedereen hierboven een mention bij elke update als je dat oké vindt!

@True_Legend - Wat een mooie woorden, je keek er naar uit merk ik! Leuk dat je dit verhaal (weer) gaat volgen. Zelf ken ik Knokke niet, behalve van de nieuwsberichten over de rellende Nederlandse jongeren van een tijdje geleden. Ben er dan ook nog nooit geweest, wat ik nu natuurlijk wel van plan ben nu ik dit verhaal begonnen ben.

@KayDeManaager - Dat is, zoals eerder al kort aangegeven, 'Georgia'. Is gewoon beschikbaar op MU, dus die gebruiken we bij elke update nu in dit verhaal :) Bedankt voor je reactie opnieuw.

@Michiel RAFC - Dat maakt het helemaal bond haha. Het is op zijn zachtst gezegd inderdaad een behoorlijk hallucinant systeem, maar we komen er wel doorheen. Zodra we eenmaal in de JPL spelen hebben we weinig meer van doen met de lagere klasses.

@DGremlin - Bedankt voor de mooie woorden en bedankt weer voor je reactie.

@Michaelinho* - Ik wist ook niet dat het zó ingewikkeld was af en toe daar in België haha. De bèta is er, dus we kunnen kalm aan van start gaan met het FM-deel van dit verhaal :shine:

@RubenS2 - Volstrekt logisch allemaal natuurlijk. Nee, zonder dollen. Dank weer voor je reactie en tof dat je het verhaal weer gaat volgen met FM21.

@Marius - Dank dank dank. Dank voor de toelichting en uitleg, heb ik weer iets geleerd. 

@Thierryvane - Nice. Ik geef je elke update een mention. Net als iedereen hierboven trouwens. :D 

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje :shine:

Caenepeel, Martens en Binst zijn voor mij de bekende namen uit de kern. En alle drie zouden ze wel een meerwaarde moeten zijn denk ik zo. Mooi trouwens dat je over een volledige Belgische kern beschikt. Het zou heel mooi zijn moest je ook dat in de toekomst in balans kunnen houden.

We hebben nog geen uitslag gezien, maar het begin van dit verhaal is al weer zo heerlijk opgezet dat dit wel weer een pareltje moet worden. Hopelijk werkt de BETA bug/glitch technisch een beetje mee en loop je niet tegen al te veel issues aan. Ben vooral benieuwd of je al in een vroeg stadium de Match Engine weet te doorgronden en met een succesvolle tactiek weet te komen. Dat laatste is één van de redenen waarom ik de nieuwe FM altijd pas koop tegen het eind van zijn levensduur, dan weet ik tenminste zeker dat er werkende tactieken te downloaden zijn. ;c

Zowaar nog wat namen die me ergens vaag bekend van voorkomen. Ik vermoed dat deze selectie er over pakweg drie à vier jaar volledig anders uitziet. Goede toevoeging in de spoiler ook; die fixes moet ik ook even gaan zoeken voordat ik fanatiek een game begin, de CL haal en tegen Zebre sta te ballen :cab: 

D'Hoest, wat een legende. Bij Club Brugge eens ingevallen tegen Anderlecht na een blessure of een rode kaart van de spelende doelman en meteen een strafschop gered. Meen me te herinneren dat hij de dag van vandaag een café openhoudt.

Savaete zat op FM12 bij de jeugd van Club Brugge, dus die naam ken ik ook. Rik De Kuyffer was op FMMobile 2020 een degelijke speler waar ik met Aalst veel plezier heb aan beleefd, tot in de hoogste divisie.

Ik vermoed dat je je her en der nog zal proberen versterken en ben benieuwd of ik daar ook spelers van herken :) 

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Knokke voor de winst
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic