Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

Banner.png.537513ce1e60997cf93d4099c4c589d4.png

27. WIJ GAAN EUROPA IN!!

Of nouja, we gaan een poging doen. Laten we het niet mooier maken dan het is. Er stonden allereerst nog zes duels op de planning. Drie keer thuis, drie keer uit. Mooi verdeeld dus. In totaal haalden we nog elf punten uit deze zes potjes voetbal, waar de puntendeling tegen RSC Anderlecht zonde was en de zege op KRC Genk onverwacht. Wie mij voorafgaand aan het seizoen had gezegd dat ik teleurgesteld zou zijn met een gelijkspel tegen RSCA, die had ik voor gek verklaard. Maar we waren beter, kregen meer kansen, hadden meer balbezit en hadden absoluut moeten winnen. Helaas kwamen we niet verder dan een 1-1 gelijkspel, welke na de interlandbreak werd opgevolgd door een knappe 2-0 overwinning in eigen huis op De Smurfen. Wie die bijnaam bedacht heeft, hahaha. Maar goed, een knappe zege was het wel, al zeg ik het zelf. 

1841487567_1wedstrijden.png.85f22d92ea4b1c3e9b78529ca96a3d22.png

Al met al was deze elf op achttien goed voor een achtste plek in de eindrangschikking. De top-4 gaat in een kampioenspoule uitmaken wie zich tot absolute winnaar van de Jupiler Pro League mag kronen en wij gaan samen met Charleroi SC, KRC Genk en Standard Liège uitmaken wie er zich mag melden in de UEFA Conference League. Alleen de kampioen gaat namelijk de Champions League in en daarna zijn er drie plekken die recht geven op Europees voetbal in de Conference League. Het gaat niet zo goed met de Belgische coëfficiënten, blijkt. Afhankelijk van de eindrangschikking, bekerwinnaar en weet ik veel hoe veel andere variabelen nog zal over anderhalve maand duidelijk zijn wie er Europees actief gaan zijn volgend seizoen. To be continued..

2087359471_2stand.png.47919c1b0204af6409625a8d509b6aab.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Netzwerk

Het reguliere seizoen zit er op. En wat voor een seizoen was dit tot dusver?! Een ongekend seizoen als je het mij vraagt. Thanks voor alle reacties en volgers ook weer. We krijgen nog een extraatje dit seizoen, dus voorlopig gaan we nog even lekker door. Hierna volgt de update met de play-offs en daarna doe ik de tactiek uit de doeken waarmee we het hierop volgende seizoen zullen gaan voetballen.  Ik wil een beetje zoals Ajax gaan voetballen, dus heel veel zullen we niet hoeven aan te passen. Eens zien of dat succesvol gaat worden, want ik hoop toch met name achterin iets meer zekerheid in te kunnen gaan bouwen.

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Proficiat met die 8e plek, zeer knap in je eerste seizoen.

Dat je nog kans maakt op Europees voetbal is op zich niet zo bijzonder; zolang je de degradatie ontloopt heb je daar in theorie nog kans op :D 
In praktijk gebeurt het echter zelden dat een ploeg die niet in play-off 1 zit nog dat Europese ticket weet te bemachtigen.. Maar laat die uitdaging je vooral niet tegenhouden ;) 

Edit: ohja even niet goed gelezen.. blijkbaar is de formule van play-off 2 toch wat gewijzigd ten opzicht van vroeger en zijn het enkel nummer 5 t.e.m 8 die nog kans maken op Europa. :D 

Edited by DGremlin

Met 11 op 18 toch wel sterk de competitie beëindigd. De play-offs zijn nu een hele leuke beloning want als promovendus kan je sowieso al meer dan tevreden zijn. Met die competitiehervorming spelen nu inderdaad nummers 5 - 8 om Europees voetbal maar ik heb eigenlijk geen idee hoe het systeem precies in mekaar zit en of het realistisch is dat je nog Europa in kan volgend jaar. Maakt op zich natuurlijk ook niet zo veel uit, voor de groei van de club is het misschien zelfs beter dat je het niet haalt.

Club Brugge met voorsprong de beste duidelijk. Een knap debuutseizoen gedraaid, ik ben benieuwd hoe je het gaat doen in de strijd om een Europees ticket. Het zouden welkome gelden zijn lijkt me. Ps: je bent Knokke, niet Ajax, denk eraan als je een tactiek maakt ;c 

Banner.png.b6cd94935b3e6a3145b61272868d7c23.png

28. Als een nachtkaars..

We beginnen met de nieuwe jeugdinstroom. Elk voorjaar komt er weer een blik spelers het complex betreden, maar ik was bijzonder weinig geïmponeerd dit jaar. Een redelijk talentvolle doelman die misschien wel de Eerste Nationale of 1B kan gaan halen, maar een topkeeper in de Jupiler Pro League gaat het niet worden. Laten we hopen dat de wedstrijden in de play-offs beter zijn dan de kwaliteit van de jeugdinstroom...

1272037277_1jeugdinstroom.png.58b3101c2d7fd5ea46b833a016eb64fe.png

Die jeugdinstroom is leuk, maar op zo'n matige instroom zit natuurlijk ook eigenlijk niemand te wachten. Hopelijk zien we volgend jaar weer wat betere talenten instromen, want voorlopig draait alleen Azzouzi volop mee als nieuw ingestroomde jeugdspeler van de afgelopen jaren. Doelman Van de Velde gaat ongetwijfeld ook nog een keer onze eerste keeper worden, maar zo ver is hij nog niet in zijn ontwikkeling. En op '10' kan je toch iets meer risico nemen dan met een doelman in mijn ogen.. Terug naar de wedstrijden dan, waar we de play-offs begonnen met twee zeges. Even stonden we zelfs gelijk met KRC Genk, die aan kop gingen van de rangschikking in deze PO2. Daarna wonnen echter geen enkel duel meer. Na de twee gelijke spelen tegen Genk en Charleroi (beiden in eigen huis) verloren we zelfs de laatste twee duels, waardoor we overal nipt naast grijpen. Geen schande natuurlijk, maar het had een ontzettend leuke bonus geweest.

784639200_2wedstrijdenplayoffs.png.bc7ce658c3bcb66fa3133987c4c2a651.png

Uiteindelijk ging Club Brugge er met de titel vandoor. Geen verrassing, want zij gingen met een straatlengte voorsprong de kampioensgroep in. KAA Gent gaat vanuit de top-4 ook Europa in, nadat zij een ongekend goede eindspurt kenden. Doordat Sint-Truidense de beker won, mogen ook zij de Conference League in en KRC Genk completeert het drietal ploegen dat het derde Europese toernooi ingaan. Eens zien of we dit volgend jaar kunnen evenaren of verbeteren. Het is wel het doel om dan ons te gaan richten op een Europees ticket voor het seizoen 2024/2025.

1261709444_3eindstand.png.1d3b3640605104e22df82ea402a0f5ac.png

Aan het eind van het seizoen is het natuurlijk altijd leuk om nog even naar de statistiekjes te kijken. Zoals jullie wellicht weten heb ik er zelf nooit heel veel mee, maar even snel een blik erop werpen kan natuurlijk altijd. Jorn Vancamp werd clubtopscorer, op de voet gevolgd door Orye en Maggazù. Onze doelman Yannick Thoelen is de enige speler die alle wedstrijden in het veld stond en daarin ook één keer tot Man of the Match werd verkozen.  Zijn uitverkiezing tot doelman van het jaar vond ik wel enigszins een flater van de KBVB trouwens. Met zo'n schandalig aantal tegengoals worden verkozen tot beste keeper van het seizoen, leg dat maar eens uit hahaha. 

Statistieken en prijzen

Spoiler

1658577454_4statistieken.PNG.105e386fee72a304fa7a1d42e20af116.PNG

1102201918_5svhj.PNG.c917b05b957165d6dd9de8314f1ec03d.PNG

2070408763_6dvhj.PNG.44c37e0c2d9c41561ba0e7d47b7b86b2.PNG

755725776_6tvhj.PNG.01c7ca9656ee36cddd7885896fcc6fb7.PNG

1145094612_7mvhj.PNG.b640ac4e135556f40db09f7255b5b928.PNG

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Netzwerk @Kyrill

We kwamen nog redelijk dichtbij, maar we grijpen net naast Europees voetbal. Misschien maar beter ook, want met deze selectie hebben we daar (nog) vrij weinig te zoeken heb ik zomaar het idee haha. Iedereen weer ontzettend bedankt voor het volgen en reageren. In de volgende update dus de tactiek waarmee we volgend jaar aan de slag willen gaan, die in de loop van het seizoen verder ontwikkeld gaat worden. Het wordt een WIP-projectje namelijk :shine:

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Edited by Fantasy
  • Marius unpinned this topic