Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Banner.png.0256cf3d65b4cdd32ed90c4758d789c7.png

26. Goals, goals en nog eens goals

Als je meer scoort dan de tegenstander, dan win je. Dat is tegenwoordig ons motto en het idee waarmee we de wedstrijden ingaan. Aan het eind van de maand januari waren we al de meest scorende ploeg (en we stonden ook vrij hoog in het tegentreffers-klassement) en daar hebben we in februari een schepje bovenop gedaan. Maar liefst 21 goals maakten wij zelf, waar negen tegentreffers tegenover stonden. Leuk voor de fans zullen we maar zeggen. We begonnen de maand met een eclatante 4-0 zege op Sint-Truidense. Zij kunnen gerust worden gezien als een kanshebber voor het bereiken van de play-offs, dus deze pandoering deed mij zeer veel deugd. Deze overtuigende overwinning gaf ons voldoende vertrouwen voor het bezoek aan Luik, waar wij het opnamen tegen Standard Liège. Hier kwamen we wel van een kleine koude kermis thuis, want we gingen met 4-3 ten onder. Ook tegen OH Leuven en KAS Eupen wisten we niet de drie punten over te houden, want tweemaal stond er na negentig minuten een 2-2 stand op het scorebord. Maar toen was de beer los, want na een motiverende peptalk voorafgaand aan het duel tegen KV Mechelen (sorry @Bingbangboem) was het hek van de dam. Met een 6-1 (!) overwinning in eigen huis op Malinwa en een 4-0 overwinning op Cercle Brugge eindigden we de maand toch nog succesvol.

958095077_1wedstrijden.png.aa2196ec375ec2352fa07390fe877121.png

Door de twee zeges als afsluiter van deze maand staan we voorlopig nog altijd achtste. In maart en april spelen we nog zes wedstrijden, voordat het reguliere seizoen erop zit. Als we deze positie vast weten te houden, dan mogen we ons opmaken voor de play-offs voor Europees voetbal. En met een speelschema van KV Kortrijk (uit), Royal Antwerp (thuis), RSC Anderlecht (uit), KRC Genk (thuis), Lierse Kempenzonen (uit) en Charleroi SC (thuis) sluit ik niet uit dat dat nog best eens een realistische optie zou zijn. Maar we moeten het nog maar even vol zien te houden voordat we het daadwerkelijk daarover gaan hebben, want anders is het de goden verzoeken natuurlijk.

381519978_2stand.png.1984e71a9781251ae10037a14d3dd535.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Netzwerk

Iedereen enorm bedankt weer voor de likes, het lezen en alle reacties. Blijft super tof om te zien :shine: Het reguliere seizoen zit er inmiddels al bijna op en voorlopig zijn we nog volop in de race voor een ticket voor de play-offs. Het zou natuurlijk wel een gigantische stunt zijn als we daadwerkelijk Europees voetbal halen, maar voorlopig maak ik mijzelf nog geen illusies. Het gaat meer dan behoorlijk tot dusver en degradatie hebben we toch wel al zo goed als afgewend. Eens zien of we er nog een mooie staart aan het seizoen kunnen breien. 

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

De titel vat het goed samen: goals, goals goals. Erg knap bezig weer! Veel beter dan die andere promovendus, om het zacht uit te drukken. Ook de posities van Club Brugge en Anderlecht laten me met volle teugen genieten van deze novelle.

• Marius unpinned this topic