Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

Die nieuwe tactiek loont meteen: veel punten maar ook dikke zeges tegen Eupen, Genk en Anderlecht bijvoorbeeld! Van degradatiezorgen lijkt in ieder geval geen sprake. Dat Anderlecht ondertussen de rode lantaarn in dit stadium van de competitie is natuurlijk ook lachwekkend.

• Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

63. Op een hexagon avontuur, deel 1 Eerder hintte @RubenS2 al op de zogenaamde Hexagon-challenge en @Titan voorspelde dat er al twee mensen (waarvan ik er één was) allang wisten wat er volgen zou

Posted Images

Banner.png.51c4a7001aa631714a5601446479fbd9.png

25. Straalbezopen het nieuwe jaar in

Door het WK in Qatar - dat overigens gewonnen werd door Argentinië (Nederland werd derde) - lagen alle speelschema's van de voetbalcompetities over de hele wereld overhoop. In november werd er zo goed als nergens gevoetbald en in december slechts mondjesmaat. Het was dan ook wel van belang om fit aan de aftrap te verschijnen voor ons duel in de beker tegen KRC Genk, die we in oktober nog knap wisten te verslaan met 3-1. Nu stond dezelfde score op het wedstrijdformulier, maar in ons nadeel. Einde bekeravontuur dus. Soms win je, soms verlies je. Niets aan te doen. Tegen hekkensluiter Lierse Kempenzonen wonnen we op oudejaarsdag wel. Met de kleinst mogelijke score, maar we wonnen wel dankzij een treffer van Nicolas Orye. En toen: oudejaarsavond. Ik weet niet wat onze jongens gedronken hadden met oud&nieuw, maar na de jaarwisseling leek het nergens meer op. Het dieptepunt was toch wel de 3-6 nederlaag in eigen huis tegen KAA Gent. Natuurlijk is Gent geen misselijke ploeg, maar die pandoering deed toch wel even zeer. Plots tegen Royal Excel Mouscron gebeurde er toen iets, dat zag ik ook niet helemaal aankomen. Met exact nog dezelfde tactiek wonnen we ineens met 5-0 (!) met o.a. een hattrick van Luca Maggazù. Ook de laatste pot van januari werd winnend afgesloten, al leek het daar lang niet op. Dankzij treffers van Vancamp (80") en Casadei (88") gingen we er op een diefje nog met de drie punten vandoor tegen Beerschot VA. 

273272408_1wedstrijden.png.c57979916572f687a76c05baab106a50.png

De samenwerking met Inter in Italië beviel goed, dus ik besloot eens een balletje op te gooien bij het bestuur of we niet nóg een moederclub konden gaan zoeken. Een samenwerking waarbij talenten gratis onze kant op komen en wij elk jaar een mooi bedrag krijgen bijgeschreven. Met ons financieel plaatje is dat geen overbodige luxe, daar we nog altijd diep in het rood staan. Uiteindelijk kwamen ze met drie verschillende ploegen op de proppen en alsof de goden het gehoord hadden dat Italië goed beviel, kwam o.a. Napoli uit de koker als mogelijke club om mee te gaan samenwerken. Jaarlijks maken ze ruim een ton naar ons over en wij mogen spelers huren zonder hun salaris te betalen. Win win dus. Eens zien of we daar de vruchten van kunnen gaan plukken.

1944637493_2napoli.png.0492f64df8f3753e1c690ec87c7277df.png

Als we dan kijken naar de tussenstand, dan vallen er twee dingen op. Als eerste: we hebben de meeste doelpunten gemaakt. Als tweede: we hebben de meeste tegengoals moeten slikken op KAS Eupen na. Aan spektakel dus geen gebrek aan de Belgische kust! Maar zo lang we de punten blijven sprokkelen, zal je mij niet horen klagen over het aantal doelpunten of tegentreffers. Die tegentreffers zijn natuurlijk wel een verbeterpuntje, maar dat komt volgend seizoen wel. Inmiddels durf ik wel hardop uit te spreken dat we ons over degradatie namelijk geen zorgen meer hoeven te maken. 

638643736_3stand.png.22ca52716451b81b1592d404fafd929b.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Netzwerk

Tussenstanden uitprinten en boven jullie bed hangen mag altijd jongens, dat hoeven jullie niet te vragen ;c Iedereen weer ontzettend bedankt voor het volgen en reageren. De maand december werd nog wel iets drukker dan ik vooraf gedacht had, maar we leken wel straalbezopen het nieuwe jaar in te gaan. Gelukkig hebben we ons wel redelijk weten te herpakken in de laatste wedstrijden van de maand januari, maar als dit zo doorgaat dan hebben we in ieder geval genoeg spektakel in Knokke :D 

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Kan niet anders dan dat je volgend jaar weer op het hoogte niveau actief bent. Met Napoli wederom een sterke partner gevonden, hopen op een paar jonge talenten die zich aan de Belgische kust mogen ontwikkelen. Anderlecht ook echt slecht bezig...

De jongens leken even nog een paar weken aan het feesten na nieuwjaar ... Gelukkig geven die twee zeges op het einde toch opnieuw het nodige vertrouwen. Zo sta je lekker in de middenmoot en hoef je je alvast nergens meer zorgen over te maken.

Jammer dat Anderlecht weg is uit de degradatiezone. Ik stel de vraag opnieuw: wie staat daar en bij Club Brugge aan het roer inmiddels? :classic_ninja: Knappe resultaten, vooral het aantal goals! De overgang van oud naar nieuw werd wel stevig gevierd aan de kust.

Zojuist zei RubenS2:

Jammer dat Anderlecht weg is uit de degradatiezone. Ik stel de vraag opnieuw: wie staat daar en bij Club Brugge aan het roer inmiddels? :classic_ninja: Knappe resultaten, vooral het aantal goals! De overgang van oud naar nieuw werd wel stevig gevierd aan de kust.

Excuus. Ik zat er gister nog aan te denken dat even op te zoeken, maar toen had ik net FM afgesloten :D Bij Club staat Philippe Clement nog altijd aan het roer en bij Anderlecht Petit, die in oktober 2022 Mo Ouahbi opvolgde. 

6 minuten geleden zei Fantasy:

Excuus. Ik zat er gister nog aan te denken dat even op te zoeken, maar toen had ik net FM afgesloten :D Bij Club staat Philippe Clement nog altijd aan het roer en bij Anderlecht Petit, die in oktober 2022 Mo Ouahbi opvolgde. 

Lang hebben ze bij paarswit blijkbaar ook geen vertrouwen gehad in de prins van het Astridpark :D 

22 minuten geleden zei Fantasy:

Heerlijk :D Waar zit Kompany intussen?

48 minuten geleden zei RubenS2:

Heerlijk :D Waar zit Kompany intussen?

Die heeft besloten zijn trainerscarrière te beëindigen per 25 november 2021 toen hij ontslagen werd en is nu beschikbaar als Directeur. Er is alleen (nog) geen ploeg die 'm als directeur aangesteld heeft ;c 

Zojuist zei Fantasy:

Die heeft besloten zijn trainerscarrière te beëindigen per 25 november 2021 toen hij ontslagen werd en is nu beschikbaar als Directeur. Er is alleen (nog) geen ploeg die 'm als directeur aangesteld heeft ;c 

Ooh wat houd ik toch van deze novelle :-D:classic_love:

1 uur geleden zei Fantasy:

Doen dan ;)

Gaat lekker man, heel erg knap! Je tactiek moet wel goed zijn, want met Jorn Vancamp als topspeler kom je normaal niet ver ::D

• Marius unpinned this topic