Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

Banner.png.e696a3444a1085e8fe719ebb6a60a6d5.png

23. De eerste driepunter

De titel verklapt al een klein beetje de clue verderop in deze update, maar we beginnen met nog twee laatste huurlingen die overkwamen uit Italië. En niet de twee minste, want deze twee behoren direct tot de beste spelers die we in de gelederen hebben. Te beginnen met Cesare Casadei, een centrale middenvelder die het best tot zijn recht komt in een rol als spelverdeler. In 2020 mocht hij al een keertje kort invallen bij Inter, maar verder dan die ene invalbeurt kwam hij niet in Italië. Bij ons had hij zich op (veel) meer speelminuten en dus stond de 19-jarige Italiaan wel over voor een tijdelijke overstap. Samen met Luca Magazzù gaat hij er voor zorgen dat wij ons handhaven. Althans, dat is toch op z'n minst de bedoeling. Maggazù heeft nog nooit speelminuten gemaakt in Italië. Niet op het hoogste niveau Hoe we precies gaan spelen staat nog niet helemaal vast, maar waarschijnlijk rouleren we met een aanvallende 4-4-2 en de 4-2-3-1 waarin we al gewend zijn om te spelen. Verrassend genoeg is de 4-4-2 aanvallender dan de 4-2-3-1, ondanks dat dat misschien niet zo klinkt. De 4-4-2 kan namelijk ook worden geïnterpreteerd als 4-2-4, daar de buitenste middenvelders zeer aanvallend zijn ingesteld en als een valse links- en rechtsbuiten opereren. Je zou het bijna een 5-0-5 kunnen noemen als je de verdedigend- en aanvallend ingestelde middenvelder in de as van het veld bij de achter- en voorhoede meetelt. Maar goed, nu wordt het ingewikkeld met al die cijfers, dus snel door naar de wedstrijden. 

Citaat

2130709802_1casadei.png.5c44b3fd994d773e9beb9deb05634f87.png

755333109_2magazzu.png.6d05a919675eecdd219ddad506d8a3b8.png

Want er werd ook nog gewoon gevoetbald natuurlijk. Na het ene puntje uit de eerste twee duels kregen we bezoek van Club Brugge. En daar gebeurde precies wat je verwachtte; een onvervalste pandoering waarin we he-le-maal niets in te brengen hadden. Club liet even zien dat ze op dit moment zonder twijfel de beste ploeg van het land zijn. Het is nog ontzettend ver weg, maar als wij ooit een gooi gaan doen naar de titel in de Jupiler Pro League dan twijfel ik er niet aan dat zij een van de geduchte concurrenten gaan zijn. In de twee daarop volgende duels pakten we wel weer punten, waarbij we tegen Beerschot VA - wat ene @Michiel RAFC ongetwijfeld deugd zal doen - zelfs de volle buit pakten. Een treffer van Willum Þór Willumsson en een dubbelslag van Nicolas Orye in de laatste vijf minuten bezorgden ons de overwinning. De eerste driepunter van het seizoen is binnen, dat er nog maar velen mogen volgn. Tegen Sint-Truidense gingen we aan het eind van de maand op vrijdagavond helaas wel onderuit, waardoor het tot dusver bij één overwinning en twee gelijke spelen blijft.

123596886_3wedstrijden.png.d0ce434d59f7274ac5a69f0ee55ef176.png

Die ene overwinning, twee gelijke spelen en drie nederlagen zorgen voor een veertiende plek op de ranglijst tot dusver. Meer dan prima en als we daar aan het eind van de rit nog altijd staan, hoor je mij niet klagen. De andere promovendus - Lierse Kempenzonen - heeft slechts één puntje behaald na zes duels, waarmee zij vlak achter het verrassend en eigenlijk schandalig slecht presterende RSC Anderlecht staan. Maar goed, het seizoen is nog lang natuurlijk. Er kan nog van alles gebeuren.

1182631685_4stand.png.57c972202a3c19a8897dc9421afce616.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix

Het lijstje volgers en lezers wordt langer en langer, super tof om te zien! Als je overigens niet elke keer een mention wil, geen probleem. Geef het dan gerust even aan via een reactie, postduif of persoonlijk berichtje. Dan haal ik je uit het lijstje en blijven we even goeie vrinden. Tot op heden is het nog niet bepaald een succes en ik de tactiek iets te behoudend heb ingesteld na onze promotie. Wellicht dat als we iets aanvallender gaan spelen, we meer in onze eigen kracht komen en doelpunten gaan maken. Als je scoort, dan maak je tenslotte de meeste kans om te winnen. Dat schijnt althans zo te zijn :D Eens zien of we na de eerste overwinning meer zeges kunnen gaan noteren!

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Edited by Fantasy
  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Die Italianen zien er wel nuttig uit. Mooi ook dat je een eerste driepunter kon pakken. Met vier punten uit vier matchen zit je op het gemiddelde om er zeker in te blijven afgelopen periode. De prestatie van Anderlecht is echt wel bizar slecht.

Inter is je gunstig gestemd met die twee spelers. Tegelijkertijd zegt het genoeg over de kwaliteiten van de huidige selectie dat dit direct de betere spelers zijn. Des te knapper de prestaties en tussenstand op dit moment!

Banner.png.c460a2bfd8f1fffe5e251717bd17a97a.png

24. Vol in de aanval

Een 4-4-2 of toch de oude vertrouwde 4-2-3-1. Dat waren de twee keuzes die maar door mijn hoofd bleven malen. Onze 4-2-3-1 waarin we goed spelen en vertrouwd mee zijn leverden af en toe wel wat punten op, maar ik ben niet zo van het punten sprokkelen. Ik neem liever de touwtjes in handen en wilde meer druk naar voren. En dus besloten we een aanvallende 4-4-2 te gaan hanteren, waarbij vooral het doel was om meer goals te gaan maken. Hiermee begonnen we al tegen Standard, wat helaas nog geen succes opleverde. Maar hé, alle begin is moeilijk en de Rouches zijn ook geen misselijke ploeg natuurlijk. Tegen OH Leuven hadden we wel de overhand en scoorden we twee keer. Helaas leverde dat niet meer dan één schamel puntje op, want door twee defensieve missers kregen we ook twee goals om te oren. Het spel was echter veelbelovend, wat volledig tot uiting kwam tegen KAS Eupen. Zo'n wedstrijd dat werkelijk alles wat je op doel vuurt tegen de touwen eindigt. Of toch op z'n minst een hele hoop. Zo een wedstrijd was dit. Met maar liefst 5-1 konden we zegevieren in eigen huis, een schitterende prestatie. In de beker bereikten we de volgende ronde na een simpele overwinning op KVC Westerlo en uit de zes duels daarna in de competitie haalden we elf punten. Elf op achttien, dat zijn prima cijfers voor een promovendus!

1534609572_1wedstrijden.png.c2a9ca932a59dc55a6f67a97887efb0d.png

Die zege op KRC Genk was ook een hele fijne. En nog meer dan verdiend ook! Dankzij die overwinning stegen we naar de negende plek op de ranglijst. De nummers één tot en met vier spelen aan het eind van de rit om het kampioenschap, de nummers vijf, zes, zeven en acht om de play-offs en dan zijn er ongetwijfeld nog 28 andere manieren om Europees voetbal veilig te stellen die ik nog niet ontdekt heb haha.

1024396576_2stand.png.6590dc80ab24131e41496de2b71c66ed.png

Grote man aan onze zijde tot dusver is Jorn Vancamp. Ik wilde hem vorig jaar al huren toen we nog actief waren in 1B, maar toen koos hij voor een huuravontuur elders. Nu we hem hebben weten te strikken, laat hij zien waarom ik hem toen al wilde halen. Met tien goals is hij de grote ster van de selectie nu we in november al aan de winterstop beginnen. Nicolas Orye is ook redelijk op schot, maar stiekem had ik toch meer van hem verwacht. Wellicht dat hij nog even moet wennen aan het niveau, maar ik blijf wel vertrouwen in hem houden in de punt van de aanval. Financieel hebben we onze mogelijkheden al benut en dus is het budget zo goed als op. We zullen het dus gaan doen met de ploeg die er nu staat is de verwachting.

1423334020_3stats.png.0d9c6746401141ce2bc6788f7c4813b1.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres

Een update met twee maanden ineen. Enerzijds omdat ik al een beetje voorloop inmiddels weer en anderzijds ook omdat het door het WK in Qatar een vrij beperkt programma is wat we voor de winterstop afwerken. Thanks weer voor alle reacties. De aanvallende omzetting waar ik in de vorige update al naar hintte heeft ons geen windeieren gelegd tot dusver, met als klapper natuurlijk die 5-1 tegen KAS Eupen! Iedereen weer ontzettend bedankt voor het volgen en reageren. Hopelijk kunnen we onze succesreeks na het WK hervatten.

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

• Marius unpinned this topic