Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Banner.png.eb1f578e91d617e34e68495c27f0efa0.png

22. Forza Knokke!

In de titel dit keer een stille hint naar iets dat later in deze update naar voren gaat komen. We beginnen met de toelichting en presentatie van alle nieuwe spelers. Ten opzichte van de vorige berichtgeving wisten we nog één extra speler te strikken. Bij Lille OSC staat Willum Þór Willumsson onder contract, een 23-jarige IJslander die zijn profcarrière begon bij Breiðablik en vervolgens in 2019 de logische vervolgstap maakte naar BATE Borisov in de Wit-Russische Vysejsaja Liga. Niet naar een grote competitie in Europa, maar naar Belarus dus. Uiteindelijk pikte Lille OSC hem op en zij verhuurden hem vorig seizoen aan LEMANS FC, dat uitkomt in de Ligue 2 van Frankrijk. Nu mag hij het een jaartje in de Jupiler Pro League gaan laten zien! Het moge geen verrassing zijn dat dit een keer zou gaan gebeuren: IJslanders in Knokke. Als het aan mij ligt gaan er nog vele volgen, maar er zijn nu twee smaken: of te duur en niet haalbaar of ze zijn niet goed genoeg en voegen niks toe. Meer keuzes hebben we nu nog niet op dit moment, maar ik sluit niet uit dat er t.z.t. nog meer IJslandse voetballers voet zetten op Belgische grond in Knokke.

1675483916_0transfers.png.ba2419414e98e0d2fa138939e1b16542.png

Citaat

1023674989_1breedijk.PNG.2951c889bda0270f418cb4c310c4f512.PNG

191761134_2humpreys.PNG.13b458b7bf56be941cdb32933be5a58e.PNG

1826174202_3vancamp.PNG.3e0c2c6ca163670366da0c2ba1af1b1d.PNG

783508228_4griffiths.PNG.6f79aac96e1ab7a10033539e82b9ef6c.PNG

1000888497_5debie.PNG.1d9ff53720616e31fc8cdb477ef82bca.PNG

795947583_6thoelen.PNG.f1c06cdf3834e1b67973e79b90c7f4f0.PNG

198834841_7janssen.PNG.160d1e33803cac65b59ce8cf29ef2d8d.PNG

978740065_8willumsson.PNG.5fde759978dde1af986a3d9c4033a87b.PNG

Dan nieuws van een heel andere orde. Waar we de afgelopen anderhalf jaar ongeveer samenwerkten met SV Zulte Waregem, werd deze samenwerking na onze promotie en de degradatie van Essevee vanzelfsprekend beëindigd. De verhoudingen liepen enigszins scheef na de einduitslag in de play-offs om promotie en degradatie. Nadat de samenwerking beëindigd was, gaf ik direct aan bij het bestuur wel graag een (grote) moederclub te hebben om mee samen te kunnen werken. Als het niet voor de financiële mogelijkheden is, dan wel om gratis spelers te kunnen huren. Budget is er tenslotte niet tot nauwelijks, dus als we hier een creatieve oplossing in zouden kunnen vinden dan zou dat top zijn. En waar onze grote vriend Vincent Van Honsebrouck mee aan kwam zetten. Benevento, Bolgona of Inter. Nou, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk. Met I Nerazzurri hebben we dus een samenwerking afgesloten, waarbij overeen is gekomen dat zij ons jaarlijks ruim een ton overmaken en wij gratis spelers kunnen lenen gedurende het seizoen. Daar gaan we ons nu de komende tijd op oriënteren natuurlijk. 

970841167_9Intermoederclub.png.ad0f2130979ab637a3b1a12887691c5b.png

Ondertussen is het ook al weer juli en de voorbereiding is al achter de rug. Doordat er straks in november en december een WK afgewerkt gaat worden, begonnen we al eind juli aan de competitie ook. Degene die dat WK in Qatar bedacht heeft... Ik vind daar iets van. Maar goed, ik heb het niet voor het zeggen. Een korte voorbereiding dus, slechts twee weken. We begonnen wat weifelend, maar herpakten ons in de laatste twee wedstrijden. Hierdoor gingen we vol vertrouwen de competitie in, die werd afgetrapt in eigen huis tegen KV Oostende. Althans, in eigen huis. We spelen tegenwoordig in het stadion van KAA Gent, dus een soort van thuis dus. We kwamen verrassenderwijs op een 2-0 voorsprong, maar wisten dit niet vast te houden. Uiteindelijk moesten we genoegen nemen met een 2-2 gelijkspel en een week later gingen we 'uit' met 2-1 onderuit tegen Gent. Een gemiste start, maar het seizoen is nog lang. Ik had gehoopt tegen KV Oostende toch wel voor een stuntje te kunnen zorgen, maar het heeft niet zo moge zijn. 

1113866815_10wedstrijden.png.65e31c64526530ef2f010fdd57aadf4f.png

Aan het eind van de maand plukten we al de eerste vruchten van onze nieuwe samenwerking met Inter. Centraal op het middenveld kwamen we nog wel wat voeten te kort, dus toen ik zag dat Marco Pompetti beschikbaar was voor een uitleenbeurt twijfelde ik geen seconde. We zullen afwisselen tussen een aanvallende 4-4-2 en een 4-2-3-1 met buitenspelers, dus in de as van het veld kunnen we nog wel wat extra mogelijkheden gebruiken. Ik sluit niet uit dat er nog meer Italianen richting België vertrekken voor het komende seizoen. Ik houd hoe dan ook mijn ogen open voor extra tijdelijke versterkingen.

Marco Pompetti, regisseur op het middenveld van beroep

Spoiler

1766267595_11pompetti.PNG.4b93e78fee8982bdd2c6317f5f6361e6.PNG

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker

Hierbij dan direct ook deel twee van de zomer van 2022. We moesten creatief zijn en krijgen gelukkig hulp van onze nieuwe moederclub. Hopelijk kunnen we nog één of twee andere talenten huren om de selectie verder te versterken in dit aanstaande gekke seizoen, dat door het WK in Qatar halverwege ineens een maand of twee op z'n gat ligt. 

Iedereen ontzettend bedankt weer al na de vorige update, we lijken inmiddels wel redelijk klaar voor wat een heel zwaar seizoen wordt. Of allerminst kán gaan worden, wie weet kunnen we vriend en vijand wel verbazen, maar het doel zal sowieso zijn om degradatie af te wenden en ver weg blijven van degradatievoetbal.

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Ik had misschien nog wel een paar extra spelers verwacht, maar kom, dat samenwerkingverband met Inter kan daar misschien nog voor zorgen. Mooi dat je zo'n grote club kon strikken. De start is niet de allerbeste, maar met zo'n korte voorbereiding en zo veel nieuwe spelers mag dat eigenlijk geen verrassing zijn.

Fijn om Inter op de achtergrond als partner te hebben; de Italianen werken direct mee aan een uitstekende huurtransfer voor Knokke. Een IJslander is de gelederen kon uiteraard niet uitblijven. Je bent nog niet weggespeeld in de Pro League, wat hoop biedt voor de komende wedstrijden!

Ik ben tot nu toe een stille volger geweest van dit verhaal, maar erg knap dat je je zo snel hebt opgewerkt naar 1A met Knokke! Het lijkt er op dat je voor behoud gaat moeten strijden maar ik denk wel dat Knokke zich met jouw managerskwaliteiten zeker zal handhaven. :classic_wink:

Het mocht even duren, maar.. Van harte gefeliciteerd! Met de IDS, de promotie, de samenwerking met inter, met het gegeven dat je een prachtige selectie heb weten samen te stellen (Jorn Vancamp.... :D)

Heel veel succes in de Jupiler ProLeague!

• Marius unpinned this topic