Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Banner.png.969a5bf2511d20ea8f45775b33231781.png

21. Dat wordt knokke om te overleven

Vergeef me deze woordspeling, maar na de promotie, de overwinning op onze (voormalige) moederploeg, het daarop volgende feest en de nodige speciaalbiertjes verder kwam het besef pas: wij gaan volgend jaar in de Jupiler Pro League spelen en daar moeten we behoorlijk aan de bak. Om daar succesvol te gaan zijn, zal er een grondige renovatie moeten plaatsvinden aan de Belgische kust. Niet alleen op spelersgebied, ook op het gebied van onze faciliteiten en alle randvoorwaarden daaromheen. Alles moet kloppen, anders gaan we straks af als een gieter op het hoogste Belgische voetbalniveau. Vanuit de KBVB worden er de nodige eisen gesteld ook aan de stadions. Zo moeten er bijvoorbeeld 8.000 toeschouwers kunnen plaatsnemen. Pas in november afgelopen jaar werd ons stadion uitgebreid naar 5.000 plekken omdat dat de eisen waren voor de 1B, maar nu kunnen de bouwers dus weer aan de slag om te gaan voldoen aan de nieuwe eisen. Ons huidige Olivierstadion kon niet verder worden uitgebreid, dus besloot het bestuur een geheel nieuw stadion te laten bouwen: Het Knokke Stadion. Een vrijgevige sponsor, die ook naamgever gaat worden van het stadion, legt hier vijf miljoen euro voor in en voor de overige kosten wordt een lening afgesloten. De naamgever moet nog bekend worden gemaakt, maar naar verluidt zijn Soudal en Umicore de twee gegadigden om de naamgever te worden, maar hierover moet nog een besluit worden genomen. Hoe het stadion gaat heten, wordt ook pas op de dag van de onthulling bekendgemaakt. 

2093031843_1stadion.png.dd260a459f14f0a70d8e1e084c008838.png

In de tussentijd verhuizen we naar de Ghelamco Arena, de thuishaven van KAA Gent. Op een klein uurtje rijden dus, maar tijdens de verbouwing is het niet mogelijk al in Knokke te voetballen en we kregen geen dispensatie om in de tussentijd in ons huidige stadion te blijven voetballen. En dus huren we op wedstrijddagen het stadion van La Gentoise

166308957_2stadion.png.4d97679c81499ea78f85152d27d705e1.png

En dan het spelersvraagstuk. Als we even alle aflopende contracten, vertrekkende huurlingen en verkochte spelers uit de selectie halen, blijven we zitten met onderstaande spelersgroep. Slechts één doelman en dertien veldspelers. Van die dertien komen er wat mij betreft vier of vijf in aanmerking voor een plek in de A-kern van volgend jaar met kans op speelminuten. De rest is selectievulling en mag bij een geïnteresseerde ploeg vertrekken. Het vervelende is alleen wel dat niemand interesse heeft in onze spelers, maar dat komt vanzelf wel hopelijk. 

832941068_3selectie30juni2022.png.bbfeff60318a8522ee0454372257ecb7.png

Om de selectie te kunnen versterken is er maar liefst €0,- beschikbaar gesteld door het bestuur. Met een negatief saldo op de balans van meer dan een half miljoen euro kan ik het me natuurlijk voorstellen, maar vervelend is het wel. Wellicht kunnen een nieuwe moederclub zoeken om mee samen te werken, zodat we wat talenten gratis een jaartje kunnen huren. Maar de focus zal ook vooral liggen op het afstruinen van gratis buitenkansjes en spelers die geen exorbitante salariswensen hebben.

2115048487_4doelstellingen.png.cbcc41258cc53f356523ac653b757854.png

Natuurlijk zaten we niet stil de afgelopen periode, want nadat bekend werd dat we volgend jaar een niveautje hoger mogen gaan acteren ging de blik direct op de spelers die beschikbaar waren, een aflopend contract hadden én interesse in een overstap richting de Belgische kust. Tot op heden werden er al zeven spelers bereid gevonden de uitdaging met ons aan te gaan, te beginnen met Daniël Breedijk. De bonkige verdediger heeft al de nodige ervaring opgedaan bij Sparta Rotterdam, FC Dordrecht en Almere City en was nu in het bezit van een aflopend contract. Hij moet ons achterin wat meer keuzemogelijkheden gaan geven. Ook Cameron Humphreys komt gratis over van onze nu nog moederclub Zulte Waregem. Op 1 juli zal deze bijeenkomst worden beëindigd. Als derde verdediger strikten we Roel Janssen van Fortuna Sittard. Roel is een hele goede linksback in mijn ogen die die positie in onze tactiek naar een hoger niveau kan tillen. Hij kost wat duiten, maar door te schuiven met het salarisbudget konden we daar wel €10.500,- voor vrijmaken.

In de goal haalden we ook twee nieuwe versterkingen. Johan Van de Velde is een goed talent, maar ik acht hem nog niet klaar voor een heel seizoen als nummer één onder de lat in de JPL. Jonathan De Bie strikten we van KSV Tamise, uitkomend op het vierde niveau van België. Wat 'ie daar deed; ik heb werkelijk waar geen idee. Als jeugdproduct van KV Mechelen en vijf jaar bij Tottenham kan je toch wel een aardig balletje vangen in mijn ogen, dus toen we hem polsten voor een overstap was de deal snel beklonken. Hij zal de tweede doelman worden achter Yannick Thoelen, een 31-jarige doelverdediger die we gratis overnemen van KV Mechelen. Hij kent het klappen van de zweep en heeft al de nodige ervaring op het hoogste Belgische niveau. Een beetje ervaring in de goal, dat kunnen we prima gebruiken als promovendus. 

Voorin haalden we ook twee nieuwelingen, namelijk Reo Griffiths en Jorn Vancamp. Met de reeds vastgelegde Cameron Humphreys hebben we nu twee Engelsmannen in de gelederen. Griffiths is een vlugge buitenspeler die in het bezit was van een aflopend contract bij Lyon in Frankrijk. Waarschijnlijk zal hij niet veel in de basis acteren, maar in de breedte kunnen we ook best wat versterkingen gebruiken en met zijn neusje voor de goal en kracht kan hij nog wel eens belangrijk gaan worden. De naam waar ik het meest trots op ben, is die van Jorn Vancamp. Dit eeuwige talent uit België komt ook uit de jeugdopleiding van KV Mechelen, maar maakte bij RSC Anderlecht zijn profdebuut in het seizoen 2016/2017. Na periodes bij Roda JC, Beerschot, FC Eindhoven en RU Saint-Gilloise nemen wij hem nu gratis over en hij zal voorin voor de assists en doelpunten moeten gaan zorgen!

1579995150_5toekomstigetransfers.png.d0c548beb118a0e91e8d8555a986e00a.png

Screenshots en affiches van de spelers zien jullie in de volgende update.

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker

Een iets langere update dan ik gepland had, excuus haha. En ik had de update van deze zomer al in tweeën gedeeld :mrgy: Deel twee volgt later dus nog, maar voor nu iedereen weer bedankt voor de reacties na de vorige update. Ik stond er net zo van te kijken als jullie, maar het is natuurlijk een geweldige prestatie geweest. De Belgische 1B is een onvoorspelbare competitie, wat wel bleek uit het feit dat we konden meestrijden om de titel en promotie. Eens zien hoe het ons nu straks op het allerhoogste niveau af gaat gaan! Thanks voor alle reacties en likes weer, super tof om te zien en te lezen.

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Het zou sowieso een stevige uitdaging geweest zijn om je te handhaven in 1A; maar door het feit dat je geen transferbudget hebt is het alleen nog maar moeilijker geworden.. 
De eerste versterkingen zien er prima uit (voor zover ik de spelers al ken tenminste) 

Pfoeh. Dat is toch een fikse uitdaging hoor. Geen transferbudget en het salarisbudget zal waarschijnlijk ook "gene vette zjn" zoals we hier in Vlaanderen wel eens zeggen. Mooi om zien dat je al enkele spelers kon vastleggen, en dat je je ook op de Belgische markt blijft richten. Ik verwacht dat er echter nog wel wat namen zullen (moeten) bij komen. Fijn ook dat er een nieuw stadion komt, voorlopig uitwijken naar Oostende had logischer geweest, maar dat is typisch FM natuurlijk :)

• Marius unpinned this topic