Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Goh wat een seizoenseinde, beetje zonde van het puntenverlies,zeker als je ziet dat lierse ook serieus wat laat liggen.

Play-offs tegen Zulte Waregem,  ik geloof wel in een stunt! Anderzijds nog een seizoen in 1B en verder je team versterken zou ook niet slecht zijn. Al zul je pas in 1 A de middelen hebben om je echt te versterken vermoed ik

Amai, Bjorn in België. Leuk! En je hebt de start niet gemist.

Even voor de Vlaamse volgers. Knokke begon op het derde niveau. Twee jaar geleden weekend Belgisch voetbal gevinkt. Na Gent en KV Mechelen, zijn we uiteindelijk bij Racing Mechelen beland ipv Lierse. Nu de vraag, welk niveau speelt Racing?

Azouzi, een alleraardigst talent die hopelijk snel minuten gaat maken in het eerste! Zulte-Waregem dus. Ik heb echt geen flauw idee wat de kansen van Knokke zijn. Op papier zijn de odds vast voor Z-W, maar ja, op papier... :D 

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Knokke voor de winst
  • Marius pinned this topic

Banner.png.038484e4bbdadc4c31b357ee590c9b75.png

20. Trots

De titel van deze update is tweeledig. Trots op de ploeg en het behalen van de play-offs voor promotie én trots op het feit dat jullie hebben gestemd op dit verhaal met een IDS-vermelding als gevolg. Dank dat ik als eerste verhaal een maand bovenaan de pagina mag staan! En dan de play-offs. We mogen het gaan opnemen tegen SV Zulte Waregem, onze moederclub. Met El Kababri en Kainourgios hebben we twee huurlingen binnen de gelederen van Essevee. We begonnen met een uitwedstrijd, waarin we bijzonder weinig te vertellen hadden. Achterin hadden we onze zaakjes echter goed op orde, maar we konden niet voorkomen dat Matias Soule ervoor zorgde dat Zulte in de 55e minuut op voorsprong kwam. Lang konden ze echter niet van de voorsprong genieten, want binnen zestig tellen was het Jinty Caenepeel die met een simpele binnentikker de score weer in evenwicht bracht. Lang leek het er daarna op dat we met een 1-1 gelijkspel de return in eigen huis zouden aantreden, maar diep in blessuretijd gingen we alsnog ten onder. Een vlugge counter kende Gianni Bruno als eindstation en de ervaren Belgische rechtsbuiten schoot behendig binnen. Die tegengoal in blessuretijd deed pijn, maar toch kunnen we trots zijn op dit resultaat. Met een uitdoelpunt hebben te ook een goede uitgangspositie voor de return in eigen huis, dus alle kaarten liggen nog op tafel. 

764564722_4zulteheen.png.b9422bac81425b33a170e598378cbf54.png

In ons eigen Olivierstadion stond slechts drie dagen later de return op de agenda. We traden aan in exact dezelfde basisopstelling met Orye in de spits en Kainourgios en Caenepeel als buitenspelers. Met een iets aanvallendere instelling begonnen we de return, want we hadden tenslotte iets recht te zetten. Daarnaast hadden we natuurlijk ook werkelijk niets te verliezen, want als we promotie bewerkstelligen dan hebben we iedereen weten te verbazen en als we ook in de return onderuit gaan is er absoluut geen paniek. Promotie lag tenslotte alles behalve in de lijn der verwachtingen! 

De wedstrijd zelf dan. In het begin was het even aftasten en tijdens de eerste helft was het duidelijk dat de mannen uit Waregem niet naar de kust waren afgereisd om het spel te gaan maken. Ze zakten in en probeerden ons het spel te laten maken. Wat ze niet wisten, is dat ze daarmee volledig in hun eigen val trapten en aan alle kanten overklast werden. Zeker in het tweede bedrijf wisten we, na een knullige rode kaart voor Abdoulaye Sissako, hier optimaal gebruik van te maken. Een onbesuisde tackle zorgde ervoor dat de middenvelder het veld moest verlaten, waardoor we een numeriek veldoverwicht kregen en nóg meer ruimte hadden om te voetballen. De vrije trap die daaruit volgde eindige voor de voeten van Jinty Caenepeel, die via de benen van Alexandros Katranis doel trof. Hiermee leek de ban gebroken, maar uit een spaarzame tegenaanval produceerde Saido Berahino de gelijkmaker. Amper drie minuten nadat we op voorsprong kwamen, was de stand dus alweer in evenwicht gezet door de Burundese aanvaller. Maar gelukkig hebben wij Nicolas Orye nog in de spits rondlopen. De slungelig ogende Belg was na krap een uur spelen het eindstation van een vloeiende aanval en dus kwamen we weer op voorsprong. Na negentig minuten voetballen stond er een 2-1 stand op het scorebord, wat dus verlengen betekende.

In deze verlengingen speelden we dus tweemaal een kwartier om te bepalen wie er een ticket voor de Jupiler Pro League in handen kreeg en in de eerste tien minuten van de eerste helft werd duidelijk dat vele spelers op het einde van hun latijn waren. Fitheid zou dus een grote factor gaan zijn, wat bij Jinty Caenepeel wel goed zit. De Belg kent het klappen van de zweep en is met zijn ervaring een belangrijke pion in deze eindfase. Dat ook uitgerekend hij de 3-1 maakte, was tekenend voor zijn prestaties dit seizoen. Hij is pas 25 lentes jong, maar weet al goed hoe het is om op het hoogste nationale niveau te acteren. Bij Excelsior speelde hij één seizoen in de Nederlandse Eredivisie en hij zorgde er nu hoogstpersoonlijk voor dat hij dit volgend jaar in België mag herhalen. Deze bevrijdende derde treffer van de avond was namelijk ook de laatste en dus spelen we volgend jaar in de Jupiler Pro League. Een ongekende stunt!

1917624944_5zulteterug.png.ed89cd12ee65aa0d29acaf9b69bbb348.png

Alle statistieken, voor de liefhebbers, staan hieronder in de spoiler.

Nog even een shout-out naar @FlyD trouwens, voor het scouten van Nicolas Orye en zijn tip naar mij over hem.

Wat een held is dat in de spits!

Spoiler

647332227_6statistieken.png.b9817d4415b6d773d42e88fbf1dc13c9.png

434757667_7svhj.PNG.4103f05451a6a4d5baec46d1dd9b64ab.PNG

1181507744_8topscorer.PNG.16f82ace22b0fb04a2209786bd1662da.PNG

1322697306_9mvhj.PNG.b8fc0b2a5d4782714128c337502cef88.PNG

1202927757_10tvhj.PNG.3ed70b74266da90c4a52fe9f7ea364e0.PNG

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker

En of we met Azzouzi een talent hebben gekregen. Ik voorspel zomaar dat hij volgend jaar op het hoogste niveau al zijn eerste minuten gaat mogen maken! Wat een ongekend seizoen is dit geweest. Super wisselvallig, wat waarschijnlijk volgend jaar niet anders gaat zijn, maar toch een wereldprestatie neergezet. Wie mij twee seizoenen geleden zou vertellen dat we met Knokke binnen twee jaar op het hoogste niveau zouden spelen, die had ik voor gek verklaard haha. Wonderwel hebben we promotie weten te bewerkstelligen, dus nu zullen we er alles voor moeten doen om handhaving te realiseren en niet als een gieter af te gaan in de Jupiler Pro League. Thanks weer voor al jullie reacties ook. In de volgende update(s) behandelen we de zomer van 2022, wat ongetwijfeld een drukke zomer zal gaan worden!

En nogmaals: iedereen ontzettend bedankt voor de stemmen en IDS-verkiezing! Super tof :shine:

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Edited by Fantasy

Wat een stunt van formaat zeg! Op individueel vlak is er toch zowat geen vergelijking mogelijk tussen Zulte en Knokke als je weet dat zij mannen zoals Berahino hebben rond lopen. Door het spel aan jou te laten in de return hebben ze ongetwijfeld in hun eigen voet geschoten. Een drukke zomer zal het zeker worden nu neem ik aan, want op het hoogste niveau zal er hier en daar toch iets bij mogen.

Wat een stunt zeg! Oudermoord, daar staat een stevige celstraf op hoor! Ik vermoed dat je vanaf nu geen satellietclub meer bent van Zulte Waregem? In de zomer zal de selectie vermoedelijk een heuse gedaanteverwisseling moeten ontgaan om mee te kunnen op het hoogste niveau.

• Marius unpinned this topic