Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Banner.png.030920e5f416a46f118b67d586dd7cc3.png

18. Aan spanning geen gebrek

In februari speelden we tegen Lierse, KMSK Deinze en Seraing United. Omdat er in het slot van de competitie in 1B niet heel veel wedstrijden gepland zijn en we regelmatig een weekend niet hoeven te acteren, besloot ik alvast wat oefenduels in te plannen. In februari was het de eer aan Blankenberge om ons te ontvangen voor een oefenpotje om wedstrijdritme te behouden. Maar eerst de match tegen de koploper. Lierse Kempenzonen gaat al fier aan kop vanaf de eerste speelrondes en lijkt niet weg te slaan van de nummer één positie op de ranglijst. Ook ons treffen met hen bracht daar geen verandering in, want we gingen met 1-0 ten onder in ons eigen stadion. Joris Gouache werd een kwartier voor tijd de matchwinner, al had Nicolas Orye daar in de blessuretijd vanaf elf meter verandering in kunnen brengen. Hij faalde echter en miste de strafschop. Ontzettend zuur, maar gelukkig lieten we ons daardoor niet uit de wind slaan gezien de twee overwinningen die volgde. Tegen Deinze scoorden we in het laatste half uur van de wedstrijd maar liefst vier keer en ook tegen Seraing vonden we vier keer het net. Als dit een voorbode is van wat nog komen gaat...

1022936208_2wedstrijden.png.ca0e7b32be8a4652bd6af6a786742fdb.png

... dan kan het wel eens een heel mooie afsluiter van het seizoen gaan worden. We staan weliswaar drie punten achter en Lierse heeft nog een wedstrijd tegoed, maar alles is nog mogelijk. Hoe dan ook lijken we wel al zo goed als zeker van de play-offs voor een ticket naar de Jupiler Pro League.

1384856158_3stand.png.0750967aa98b475de84bf4348f588d26.png

De strijd om de titel zal nog een spannende worden, zagen ze ook bij de verschillende mediakanalen. Wij spelen nog tegen Waasland-Beveren (uit), KVC Westerlo (thuis), Club Brugge NXT (thuis) en RWDM (uit). Met onze vorige wedstrijd tegen RWDM nog vers in het geheugen weten we echter ook bijzonder goed dat we daar niet automatisch drie punten aan over houden, dus we zullen alles op alles moeten zetten. Al zou de titel wellicht al iets te veel van het goede zijn. Maar als het nog tot de mogelijkheden lijkt te behoren, dan doen we er natuurlijk alles aan om dat te bewerkstelligen!

602498561_4titelstrijd.png.8f04d80a1d760414ef3ca58015da2fec.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101

Gigantisch bedankt weer voor de vele reacties. In de weekenden altijd iets minder goesting en tijd voor het schrijven van updates, maar hier het vervolg na de succesvolle hervatting in januari. Die nederlaag tegen RWDM was natuurlijk jammer, maar ik merk dat er soms - iets te vaak naar mijn zin nog - van die matchen tussen zitten waarbij he-le-maal niets lijkt te lukken.  De titelstrijd ligt gelukkig nog wel helemaal over en tot ieders verbazing doen we nog altijd mee. Eens zien waar dit sprookje zou kunnen gaan eindigen!

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Eerlijkheidshalve kun je wel stellen dat Lierse een terechte kampioen gaat worden, tenzij het daar nog als een kaartenhuis ineen gaat vallen. Als dat gebeurt, moeten ze maar een bepaalde nieuwe coach van Spezia gaan aannemen ;c  Succes in de laatste potjes en in de strijd om promotie!

Benieuwd of je kan promoveren, de titel zie ik persoonlijk niet meer lukken, met een match minder gespeeld staan zij 3 punten voor. Jij moet al 12/12 halen en zij minder dan 9/15. Ik kijk uit naar het seizoenseinde, tegen wie je uitkomt om te strijden voor de promotie. 

Het zou straf zijn moest Lierse dit nog laten liggen, zeker gezien hun programma maar je doet het zelf natuurlijk meer dan uitstekend en ook die tweede plaats bied natuurlijk nog een optie op promotie. De druk ligt in ieder geval niet bij jou en wie weet kan je daar van profiteren.

Banner.png.72293bab672bafff13b3d33b41f67da3.png

19. Azzouzi. Zakaria Azzouzi.

Het was weer zo ver: een nieuwe jeugdlichting. Heel veel soeps was het niet, op één talent na. Een in Fez (Marokko) geboren jongen met Belgische roots en luisterend naar de naam Zakaria Azzouzi. "Dat kan wel eens een hele grote worden" vertelde Hoofd Jeugdopleiding Théodore Hermans mij. En ik kan - afgaande op zijn spelersaffiche - niet anders dan dat beamen. Zijn eerste balcontact is nu al zo goed, hij is ontzettend fit en heeft de vastberadenheid om zich nog veel verder te kunnen ontwikkelen. Hij zal dan ook direct aansluiten bij de A-kern en al wat speelminuten gaan krijgen. In de voorbereiding van het hierop volgende seizoen gaat hij de kans krijgen om zich in de basis te spelen.

1810347075_1azzouzi.png.16cb98a2ee9dc3eb720043f9bdbc1fe4.png

Maar voordat we het al over volgend seizoen gaan hebben, eerst nog de laatste duels in de 1B Pro League. We spelen nog tegen Waasland-Beveren (uit), KVC Westerlo (thuis), Club Brugge NXT (thuis) en RWDM (uit). Om kampioen te worden moeten we hoe dan ook alles winnen én dan ook nog eens hopen dat Lierse her en der wat punten gaat verspelen. Mathematisch kon het dus nog, maar elk helder denkend persoon kon wel inschatten dat je beter een lot kon kopen om miljonair te willen worden. Helemaal nadat we verloren van Waasland-Beveren. We stonden bij rust al met 3-0 achter en daarmee was het kwaad geschied. Dat we vervolgens gelijkspeelden tegen KVC Westerlo en de jongelingen van Club zorgde er voor dat de titel helemaal uit ons hoofd gezet kon worden. Om toch vol vertrouwen de play-offs in te gaan wilde ik koste wat het kost winnen van RWDM, wat ook lukte dankzij treffers van Caenepeel en Orye. 

285927245_2wedstrijden.png.f24142231d821834792a1f7d4d043812.png

Met vijf uit twaalf in de laatste vier duels kunnen we niet spreken van een goede eindreeks tijdens het reguliere seizoen, maar dankzij de overtuigende 0-2 zege op RWDM op de laatste speeldag kunnen we toch vol vertrouwen de play-offs tegemoet zien. Hierin gaan we het opnemen tegen SV Zulte Waregem, onze moederclub. RU Saint-Gilloise kon na de promotie vorig jaar direct weer de koffers pakken voor hun terugkeer naar 1B en SV Zulte Waregem kwam ruimschoots te kort om de play-offs te ontlopen. Nu mogen wij het dus in een onderling tweeluik tegen elkaar opnemen voor een plekje in de Jupiler Pro League van volgend seizoen.

1350674116_3eindstand.png.9c78a1663e9ac1ad8b2e5437994efd52.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101

Het slot was niet wat ik er van had verwacht, maar we maken nog steeds kans op een plekje in de Jupiler Pro League. Het tweeluik met Zulte zal een zware dobber gaan worden, maar als we zo spelen net als tegen Antwerp in de beker aan het begin van dit seizoen dan heb ik er nog best vertrouwen in dat we onze moederclub kunnen verslaan. Allemaal ook weer bedankt voor de reacties en het volgen van dit avontuur. Mochten we twee promoties in twee seizoenen kunnen bewerkstelligen, dan verbaas ik mijzelf nog het meest. Dat is niet iets dat ik verwacht had althans toen ik instapte bij Knokke aan de Belgische kust :shine:

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Op zich een voorspelbaar einde, al heeft Lierse zelf ook wel maar 6 op 15 gescoord in haar laatste vijf wedstrijden. Het had dus zeker gekund, maar voor één keer kan ik er met mijn geel-zwar hart niet rouwig om zijn :)

In principe is Zulte in de play-offs natuurlijk favoriet en als je logica zou respecteren zou het misschien ook beter zijn om nog een jaartje langer in 1B te blijven, maar dit soort kans ga je natuurlijk niet laten liggen. Al zeker niet omdat het zo'n onvoorspelbare reeks is en volgend jaar weer helemaal anders kan.

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Knokke voor de winst
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic