Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

• Replies 774
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

11. De jeugd heeft de toekomst Elk voorjaar komt er weer een horde nieuwe jongens onze jeugdopleiding binnengewandeld. De een iets talentvoller dan de ander, maar dit keer konden we een 17-jarige

45. Spanning & sensatie! Allicht dat ik naar aanleiding van de 'wisselvallige' resultaten iets te streng was, maar de boodschap is klaarblijkelijk goed aangekomen bij de spelers, de kleine aa

Posted Images

Enerzijds jammer van die bekeruitschakeling want dat had natuurlijk een stunt van formaat geweest. De wedstrijd zelf lijkt me ook een beetje een schoolvoorbeeld van hoe je momenteel soms moeilijker tot scoren komt. Gelukkig is dat geen constante en is de tussenstand meer dan prima. Zoals het er naar uit ziet zal er zich wel een ploeg of vier/vijf afscheuren in het klassement, zoals gewoonlijk, en lijkt Knokke gewoon te gaan deel uitmaken van de kopgroep.

Oh god, gaan ze daadwerkelijk de naam proberen aan te passen? Kan niet wachten op de Delhaize Cup, de AB InBev League of het Studio 100 Toernooi. Hoe dan ook: je bent gewoon prima gestart dit seizoen. Alles zit nog wel akelig dicht bij elkaar, dus het is hopen dat de volgende maand net zo goed verloopt.

Zojuist zei Titan:

Oh god, gaan ze daadwerkelijk de naam proberen aan te passen? Kan niet wachten op de Delhaize Cup, de AB InBev League of het Studio 100 Toernooi. Hoe dan ook: je bent gewoon prima gestart dit seizoen. Alles zit nog wel akelig dicht bij elkaar, dus het is hopen dat de volgende maand net zo goed verloopt.

Geen idee of ze dat in het echt gaan proberen, maar ik kan het toernooi ook niet serieus nemen met de naam Croky Cup :mmm: Dus als jullie betere alternatieven weten, roep maar :D 

29 minuten geleden zei Fantasy:

Geen idee of ze dat in het echt gaan proberen, maar ik kan het toernooi ook niet serieus nemen met de naam Croky Cup :mmm: Dus als jullie betere alternatieven weten, roep maar :D 

Royal Belgian FA Cup. Of Bekertje McBekerface

Edited by Richarð.

Banner.png.28d0dfd4af24d93b1ecb9a9b85edd4d3.png

15. Waar gaat dit eindigen?

In de competitie spelen alle ploegen vier matchen tegen elkander en in oktober kwamen we koploper Lierse Kempenzonen opnieuw tegen. Begin september wonnen we al met 0-1 dankzij een treffer van Halil Köse en aan het eind van oktober mochten we het in eigen stadion opnemen tegen de ploeg van manager Tom Van Imschoot. Lang niet elk weekend staat er overigens een wedstrijd geland door het geringe aantal speelrondes in 1B, dus zo nu en dan gooien we er een oefenpotje tussendoor. De maand begon pas op 17 oktober met een duel in eigen huis tegen RWDM. De hekkensluiter wist weinig gevaar te stichten en keerde terug huiswaarts met een 2-0 nederlaag op zak. Een week later kregen we de koploper op bezoek uit Lier. Lang leek het er op dat we de punten zouden gaan delen, maar vijf minuten voor het eindsignaal was daar Nicolas Orye op een diefje. Toen de verdedigers hun scherpte begonnen te verliezen zag de jonge Belg zijn kans schoon om te profiteren. Een voorzet vanaf de rechterflank werd gemakkelijk binnen geknikt, waardoor we ons speloverwicht ook in de score wisten te bevestigen. Helaas verloren we de laatste match van de maand. En hoe. Tegen FC Gelijkspel - beter bekend als KMSK Deinze - gingen we ten onder met maar liefst 3-0. Een terechte afspiegeling van wat er zich op het veld afspeelde was het allerminst, maar als je zelf niet scoort dan kun je ook niet winnen. En de gastheren waren helaas voor ons bijzonder efficiënt voor de goal, wat dus resulteerde in onze tweede nederlaag van het seizoen. 

818141906_1wedstrijden.png.7cad793dc5e8f536d532d0e0f5b16515.png

Lierse is, ondanks hun twee nederlagen tegen ons, nog altijd de fiere koploper in de Proximus League, oftewel 1B. Wij volgen op maar liefst vier punten achterstand, maar hebben wel de tweede plek stevig in handen. Achter ons speelt iedereen meer gelijk dan dat er gewonnen en/of verloren wordt, dus op een diefje zouden we wel eens mooi kunnen profiteren van al die gelijke spelen. In november en december spelen we in totaal zeven wedstrijden en dan kan het zomaar gaan zijn dat - wanneer we goede resultaten behalen - we als een van de promotiekandidaten de 'winterstop' in gaan. Zo ver is het echter nog lang niet en ons doel blijft nog altijd een plek in de bovenste helft. Degradatie durf ik nu wel toe te zeggen dat we ons daar geen zorgen over hoeven te gaan maken. 

690588127_2stand.png.17b1734c6f497279781c50135112a858.png

Het speelschema is behapbaar en dus rouleren we bijzonder weinig. Het ligt dan ook in de lijn der verwachtingen dat er in de winter enkele spelers zullen vertrekken om elders aan speelminuten te gaan geraken. Wat opvalt is dat twee van de op papier sterkere spelers - Nattestad en Pocognoli - niet tot de vaste kern behoren die veel speelminuten in de benen hebben. Om er maar een slecht cliché in te gooien; voetbal spelen we op gras, dus het maakt niet uit hoe goed je op papier bent ;) 

270024290_3stats.png.20943ef19d47481bb230acca96e8f0e5.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101

De Palm Cup, klinkt nog best lekker ook wel. Voorlopig lijkt het de KBVB Beker te gaan worden, tot er een nieuwe sponsor wordt gevonden die hun naam aan de bekercompetitie wil verbinden voor de nodige miljoenen. Iedereen weer onwijs bedankt voor het reageren en liken en we gooien er nog een tweede update achteraan. Inmiddels begin ik weer aardig voor te lopen met waar ik in-game ben, dus we schroeven het tempo een klein beetje op vandaag :D Mochten jullie nog speciale verzoekjes hebben, trek gerust aan de bel!

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Knokke voor de winst
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic