Jump to content

[FM20] De Braziliaan in het hoge noorden - FC Santa Claus AC

Recommended Posts

• Replies 293
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

27. Eerste helft juli 2020   Omdat we Europees gaan voetballen deze maand, hebben we besloten een talentvolle modeontwerper aan te schrijven om ons van nieuwe truitjes te voorzien. @ElPrinci

Deze link moest ik met je delen.   https://www.bbc.com/sport/football/55332193

24. April 2020   Het echte werk begint met de competitie-opener op één april 2020. Dit belooft alles behalve een lachertje te worden, want onze tegenstander is de nummer twee van vorig jaar:

Posted Images

Kampioen, topscorer, manager van het jaar, wat wil je nog meer. Wat een weelde daar, gigantisch sterk seizoen gehad _O_ Dat zal nog pittig worden om te gaan evenaren, helemaal nu er waarschijnlijk van alle kanten aan je spelers getrokken gaat worden door ploegen uit grotere competities. 

Braziliaan.jpg.993b523b71e8ddeb3e9c5e65f9e189b2.jpg

20. Voorbereiding seizoen 2020

Ik had beter net als sommigen onder jullie aan het begin van vorig seizoen wat geld gezet op een titel voor ons, want dan had ik er tenminste financieel wat aan overgehouden. De club zit al dik anderhalf miljoen in het rood door maandelijks verlies te draaien en blijkbaar krijgen we geen rotte euro prijzengeld voor het winnen van de competitie. Dit resulteert in nul euro transferbudget, maar door wat te schuiven met het loonbudget is er toch wat geld vrijgekomen voor transfers en tekengelden. Als kampioen krijgen we ook de volle 100.000 euro tv-geld voor komend seizoen: een peulschil.

Of ik nu nog niet genoeg heb geklaagd? Nee. Ouderdomsdeken en derde doelman Janne Björkgren, die geen minuut voor ons heeft gespeeld, had een aflopend contract en stopt per direct met voetballen. Op zijn 42 mag dat wel. Waar ik minder blij mee ben is dat Santa Cruz heeft besloten om na komend seizoen zijn schoenen aan de haak te hangen. Zonde, maar hij is wel al op zijn retour en dus is dit misschien het beste.

In de vorige updates had ik reeds een aantal transfers aangekondigd, maar er zijn er nog meer gebeurd. Beginnen doen we met Sebastian Dahlström. Sebastian is een polyvalente middenvelder die bij ons centraal zal spelen in de rol van spelmaker voor de defensie. Jong, Fins, talentvol en gratis overgekomen van het tegenvallende HJK: wat wil een manager nog meer?

Spoiler

image.thumb.png.d1fcd2ec9ad75d90273ebe878bd0e71b.png

Eetu Vertainen is hetzelfde verhaal: gratis overkomend uit het B-team van HJK, jong, Fins en enorm talentvol als schaduwspits. De verwachtingen zijn alvast hooggespannen rond deze jongen. Hierdoor gaat Ferreira het komende seizoen vermoedelijk wat lager spelen als dynamische middenvelder naast Dahlström.

Spoiler

image.thumb.png.6fc6ae98f3233d114596a4a2cdb96f1c.png

Volgende speler die in het rijtje “gratis” past is Konsta Rasimus. Deze ervaren linksvoetige Fin kan op verschillende plaatsen in de verdediging spelen, maar zal vooral links in het centrum worden geposteerd. Zijn ex-club is bekerwinnaar Honka.

Spoiler

image.thumb.png.d15b06655026eef4cd605410ea835778.png

Dat er werd geschoven in de budgetten was niet zomaar. Ik kreeg namelijk een belletje van een trouwe supporter en die wist me te melden dat Teodor Haltvik, dé huursensatie van vorig seizoen die ons in de laatste wedstrijd de titel bezorgde, op de transferlijst was geplaatst. Voor slechts 2.500 euro konden we de Noor ophalen, waar we dan ook niet aan twijfelden. Hierdoor verdwijnt Ääritalo, die op zijn retour is, wel naar het achterplan, maar voor sentiment is in de voetbalwereld helaas geen plaats.

Spoiler

image.thumb.png.da1a5f8cac1c92a74057885fb7b33f45.png

image.png.a2df88a754d6e4a5981b947bc9e3d53b.png

Voor de breedte op het middenveld huren we Joakim Engström een jaartje. Aan de andere kant verhuren we Eeroo Hyökvitra een jaartje in de hoop dat hij bij HIFK ervaring kan opdoen. Ten slotte haalden we met Noah Pallas gratis een optie op de toekomst voor de positie van linksachter. Hij zal dit seizoen schipperen tussen de beloften en het A-team dit seizoen.

Spoiler

image.thumb.png.a3b48edf2baa3f32f6825d2d2dc03d6c.png

image.thumb.png.36cdad6f90f96c25e9eaaaa1f0d0c402.png

image.thumb.png.049593288d2dcd81223f809bd28ec57a.png

Het bestuur heeft trouwens besloten een officieel 2e elftal op te richten, dat zal uitkomen in de Finse Tweede Divisie. Daarnaast wist het te zeggen dat we dit seizoen in de bovenste helft van de Finse Eredivisie moeten eindigen en ook minstens de kwarfinale van de Finse beker moeten bereiken. De bookies lijken er alvast in te geloven en plaatsen ons in hun jaarlijkse voorspellingen op een zesde plaats.

image.png.0a608d07a0460ab8b6153ecbd694de3d.png

Spoiler

@Fantasy @ElPrincipito @Titan @Michaelinho* @delichris @FlyD @Marius @komodo25 @True_Legend @JordiW. @roeliho @germandutch @ElMarcos @spaansetukker

Iedereen weer enorm bedankt voor de reacties! Het kampioenschap was enorm verrassend, maar wel verdiend als we het seizoen bekeken. De Kerstman heeft de spelers ontvangen in zijn nederig optrekje en elk van hen een medaille om de hals gelegd. Hoe dan ook moest de selectie kwalitatief versterkt worden in de breedte, wat bij deze is gebeurd. Overbodige spelers probeer ik te lozen, maar er is 0,0 interesse in mijn spelers. Het zal vermoedelijk wachten zijn tot de meeste landen hun transfermercato in de zomer hebben.

Ondanks de tegenvallende financiële middelen heb je toch al een paar mooie versterkingen weten te vinden. Het wordt niet alleen uitkijken naar de bevestiging in eigen land als landskampioen maar ook naar het Europese avontuur natuurlijk.

Dit is het bewijs dat je geen groot kapitaal moet hebben om een competitieve ploeg samen te stellen ! Je doet het zeer goed met beperkte middelen. De bookies denk ik hebben het wel juist want zo kan je ook het seizoen benaderen zonder al te veel druk, maar wel met de nodige ambitie 

Met de middelen die je hebt, heb je nog netjes kunnen spelen. Ondertussen nemen de wedkantoren Santa Claus ook serieuzer. Tot het Europese seizoen weer begint zal het financieel nog behelpen zijn; daarna speel je in ieder geval een paar potjes waar je wat geld kunt verdienen.

De bookmakers hebben inmiddels ook wel door dat je een ploeg hebt die er een is om rekening mee te houden. Zou natuurlijk top zijn als je de prestaties in eigen land kan gaan evenaren, maar de uitdaging zal vooral ook internationaal liggen lijkt me. Ben benieuwd hoe je je daar staande weet te houden!

Braziliaan.jpg.993b523b71e8ddeb3e9c5e65f9e189b2.jpg

21. Januari 2020

Na te oefenen tegen ons B-team in december, spelen we half januari een plaatselijke oefenwedstrijd voor het vertrouwen. Vervolgens is het tijd voor de groepsfase van de beker. We openen in eigen huis tegen HJK. Naar goede gewoonte is het lekker fris deze tijd van het jaar: min negen graden om precies te zijn. In dit aangenaam weertje domineren we, maar we laten veel kansen liggen. Op het uur komen we echter met een man meer te staan en vervolgens schildert Alanko de uit diezelfde overtreding volgende vrije trap mooi binnen. Vanaf dan gaat het snel: vijf minuten later is Mäkinen het eindstation van een mooie collectieve actie en zet hij met een streep de dubbele voorsprong op het bord. Hierna wandelen we naar het einde van de wedstrijd, waarbij Felipe Ferreira tussendoor nog zijn doelpuntje meepikt.

Op bezoek bij Honka mogen we eveneens onze handschoenen aandoen: de thermometer wijst er min één aan. Een wedstrijdbegin zonder echte kansen levert niet veel leuks op, maar vlak voor de rust kan de thuisploeg simpel de openingsgoal binnenkoppen. Bij de rust besluit ik een aantal frisse krachten in te brengen, waarna we de touwtjes in handen nemen. We vergeten echter te scoren en krijgen in het absolute slot na een vrije trap nog de 2-0 tegen. Pijnlijk.

image.png.b75c7052a273e69c6d7069c275d57553.png

Spoiler

@Fantasy @ElPrincipito @Titan @Michaelinho* @delichris @FlyD @Marius @komodo25 @True_Legend @JordiW. @roeliho @germandutch @ElMarcos @spaansetukker

Iedereen weer enorm bedankt voor de reacties! Uiteraard mik ik persoonlijk hoger dan de zesde plaats, maar ik hoop vooral in Europa iets te kunnen forceren zodat de club uit de rode cijfers raakt. Hoe dan ook zal het net als vorig jaar knokken worden voor elk punt.