Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Ook maar eens mee beginnen. Denk dat ik hem weer in Engeland begin. In FM 2014 volgens mij de PL gehaald met wrexham. Was niet helemaal eerlijk: volgens mij was dat de versie met die cornerbug die de bal op randje 16 legde en dan iemand met dikke afstandschoten daar neer zetten. Ik had toen een spits die op zich een redelijke voetballer was, maar echt 18 oid voor afstandschoten had. Die man schoot me eigenhandig van de League 2 naar de PL. 

Op 5-2-2021 om 21:07 zei FlyD:

Heerlijk! Al die bekers maken niet uit als je kampioen wordt! Jeugdlichting ziet er goed uit. Vooral Mortier is een topper in wording. Als je die Portugees zijn vastberadenheid omhoog krijgt kan dat ook een leuke speler worden.

Door een blessure van mijn vaste linksachter mocht hij zijn debuut maken, in de Champions League nota bene. Meneer maakt als linksachter meteen de winning goal bij zijn debuut. Wat een held.

image.thumb.png.0341b154271ea444f8b72702970693dc.png

EDIT:

image.thumb.png.f54b71579d919cb6bbb8decb8adcc4a2.png

Edited by RubenS2

24 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Nou daar gaan we.

Het is voor de 2e keer FC United geworden. 

FC United.png

Succes! FC United is denk ik de 'makkelijkste' ploeg in Engeland om mee te beginnen. Toch blijft het een enorme opgave!

8 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik heb wel echt een meeeeeeeega slechte selectie. 

Snel even opgezocht en de betere spelers die er vorig jaar nog zaten lijken inderdaad vertrokken. Met Tre Pemberton heb je wel nog veel snelheid die op dat niveau heel nuttig kan zijn.

4 minuten geleden zei FlyD:

Snel even opgezocht en de betere spelers die er vorig jaar nog zaten lijken inderdaad vertrokken. Met Tre Pemberton heb je wel nog veel snelheid die op dat niveau heel nuttig kan zijn.

Klopt inderdaad. Ga hem wellicht als diepe spits uitspelen. 1e wedstrijd in elk geval verloren. 

Hang er nog een beetje tegen aan hoe ik ga spelen. 

23 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik blijf gewoon die screens droppen. Seizoentje instant result gebruikt. 

Wat een seizoen. Hughes is een regen die er zat toen ik het overnam.

Beesley en die keeper zijn van de nieuwste lichting.

Kampioen Vanarama North.png

Selectie seizoen 1.png

Prachtig, dat gaat goed vooruit!

Heb je een screen van Hughes en Beasley?

10 minuten geleden zei FlyD:

Dat zijn direct 2 heerlijke talenten! Die kunnen nog vele jaren en meerdere promoties mee.

Vooral Hughes denk ik wel ja, Beesley heeft wel een hele lage Determination. En heeft de pech dat er op de AMR positie betere spelers lopen. Als spits is zijn afwerken wel echt te laag. 

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Vooral Hughes denk ik wel ja, Beesley heeft wel een hele lage Determination. En heeft de pech dat er op de AMR positie betere spelers lopen. Als spits is zijn afwerken wel echt te laag. 

Ja, die Hughes is echt een ster voor die niveau's.

Beesley kun je misschien een paar keer straffen als hij slecht speelt. Zo krijg je zijn Determination wel omhoog ;) Zou hem sowieso enkel gebruiken als buitenspeler gezien zijn afwerken, maar ook zijn lage score bij beslissingen en kalmte.

47 minuten geleden zei FlyD:

Ja, die Hughes is echt een ster voor die niveau's.

Beesley kun je misschien een paar keer straffen als hij slecht speelt. Zo krijg je zijn Determination wel omhoog ;) Zou hem sowieso enkel gebruiken als buitenspeler gezien zijn afwerken, maar ook zijn lage score bij beslissingen en kalmte.

Ja inderdaad. Gebruik hem wel veel als spits, hij heeft beteren voor zich en mijn spits die er vorig jaar 43 inschoot is niet je van het.

Maar het getouwtrek aan Hughes begint al. Inmiddels hebben derby, Cardiff, QPR al biedingen gedaan. Hij heeft nog een contract voor 2 jaar dus ben er bang voor. Tot nu toe alles afgewezen, maar hij wil absoluut niet verlegen. 

Tweede jeugdlichting was eigenlijk ook prima. Als ik thuis ben vanmiddag eens wat screens droppen.

Een poolse spits en een spaanse AMR die wel wat kunnen worden. Die spits, 15 jaar oud, scoort in zijn eerste 3 wedstrijden direct 2 keer.

Mogen ons opmaken voor de play-offs voor promotie. Zou wat zijn. Is wel hoe het meestal gaat. Die onderste 2 niveau's zijn altijd vrij oke te doen. Vanaf de League 2 gaat het een lastiger verhaal worden. Het wordt wel echt tijd voor 2 degelijke cv's in de jeugd, want wat ik nu heb, is echt vreselijk. Heb ze maar weer een jaar verlenging gegeven, maar eigenlijk kan het niet. 

880.png.a7ca288ecd5df2239cdf2772fac51758.png

Ligue 1 (9th) - Coupe de France (11th Rnd)

Squad - U19 - Out on loan - Transfers

Transfers: redelijk wat uitgaande transfers dit seizoen. Heel wat tweedeklassers zagen hun kans om enkele van onze talentjes af te snoepen. Marechal en Tagnaouti hebben nooit de verwachtingen kunnen inlossen, ook de Luxemburger Sousa zat in hetzelfde schuitje en mocht vertrekken na een degelijk bod uit Nederland. Verder werd het contract van twee basisspelers van vorig seizoen niet verlengd. Een gewaagde, doch beredeneerde gok. Rechtsachter Humblot kwam tot meer dan 160 wedstrijden in ons shirt, maar zijn ontwikkeling stagneerde enorm. Na lang twijfelen beslist hem te laten gaan om andere jongens naar voren te schuiven. Hij vond onderdak bij een derdeklasser. Tot slot werd onze 34-jarige kapitein Calvet bedankt voor de bewezen diensten. Fysiek takelde hij enorm af, toch wilde ik ‘m aanvankelijk nog verlengen. Ten eerste omdat hij een geweldige kapitein is, hij wist de groep en eventuele bezorgdheden altijd in bedwang te houden. Ook was hij hier de voorbije 7 jaar, zelfs in de Ligue 1, basisspeler. Eerst als middenvelder, de laatste jaren als verdediger. Uiteindelijk besloten om op een hoogtepunt (bekerfinale) afscheid te nemen. Calvet vond in de Franse vierde klasse nog een uitdaging bij US Concarneau. Merci pour tout!

Als gevolg hebben we wel een enorm jeugdige defensie, gelukkig is er nog (de laatste overgebleven “echte” speler) Bijimine die de nodige métier toevoegt. Tot slot werd Guyot verhuurd aan een Ligue 2 club, ondanks dat hij vaste stand-in was voor de middenvelders. Ik wil hem eens een seizoen als basisspeler gunnen, en kijken of het zijn ontwikkeling ten goede komt. Onze sterspeler Bokungu kon trouwens voor welgeteld 21 miljoen naar China, een enorm bedrag dat het bestuur (gelukkig) weigerde. 

Ligue 1

We bouwden verder op hetzelfde elan van vorig jaar. De ploeg staat z’n mannetje in de Ligue 1, zoveel is duidelijk. Het seizoen begon goed, op het veld van LOSC Lille werd zowaar met 0-3 gewonnen. Uiteindelijk draaiden we mooi mee op het hoogste niveau met als eindbestemming de 9e plek.

U19

Ook onze jeugdploeg draaide een heel sterk seizoen. Ze werden in hun regionale competitie eerste, ondanks de aanwezigheid van onder meer Marseille, Nice en Monaco, en versloegen in de nationale halve finale de U19 van PSG, maar verloren de finale van Troyes.

Spoiler

d09c8858bd034bcd4aed746967030b90.png

Highlighted player

Na in 2027 Bokungu, hebben we weer een Ligue 1 Revelation of the Year in onze rangen in 2028! Doelman Vincent heeft de prijs gekregen na een jaar met 34 competitiewedstrijden en een average rating van 7.00. Hij heeft het oprecht verdiend, is in no time uitgegroeid tot onbetwistbare pion tussen de palen door Belarbi naar de bank te verwijzen. Vincent verdient alle credits! Opmerkelijk is dat hij in seizoen 4 doorstroomde als nietszeggende speler, hij had een PA van 4 sterren en leek op dat moment allesbehalve onze vaste keeper te gaan worden. Moraal van het verhaal, nooit zomaar iemand afschrijven! Als kers op de taart, kreeg hij een aanbieding van Man City.

Internationals

Diabaté voor het eerst opgeroepen voor Zwitserland, in een invalbeurt tegen Kosovo maakte hij zelfs zijn eerste interlandgoal! Coskun wordt al enkele seizoenen op rij opgeroepen voor Turkije en maakte zelfs deel uit van het team dat naar het EK ging, maar had in al die tijd nog nooit officieel z’n debuut gemaakt. Uitgerekend tegen Frankrijk kreeg hij zijn eerste cap, een invalbeurt van 6 minuten. Traoré zit ondertussen al aan 12 caps en 2 goals voor Burkina Faso.

Youth intake

We mochten opzoek naar een nieuwe HOYD én een nieuwe manager van de U19, beide gingen namelijk op pensioen. Vooral de HOYD was verrassend, omdat deze nog maar 1 jaar in dienst was en slechts 65 is. De keuze is uiteindelijk gevallen op Olivier Perrin. Hij werd weggesnoept bij FC Metz, toch een opleidingsclub pur sang. Verder hebben we onze eerste twee affiliate clubs waar we mogelijk jeugdspelers van kunnen krijgen. Het Ghanese Akante Kotoko en het Algerijnse Academie JMG Paradou. Het mooie bij die laatste club is dat het effectief een opleidingsclub en academie is, vroeger verbonden aan het ter ziele gegane Lierse SK.

De eerste intake van onze nieuwe HOYD was meer dan degelijk. De persoonlijkheden zijn overwegend positief! Zoals verwacht na de preview is de halve Angolees Gaspar het toppertje van deze lichting. Heel polyvalente jongen, weer een extra optie voorin. Toekomstgericht zie ik er een AMC in, want zijn crossing en finishing zijn aan de lage kant. Verder is Medane veelbelovend, ik acht hem een grote kanshebber om op ons middenveld mee te draaien zodra hij 16 is. Ook Cuvillier is interessant, linksachters zijn altijd welkom.

fd487cab8aca4a7817dc291a61b2ede5.png

Zooooo. lekkere talenten man @Bingbangboem er zit in elk geval een stijgende lijn in je klasseringen.

Nou hier is het moment al daar: Hughes gaat ons verlaten. Geen slechte deal denk ik: Hij vertrekt voor 1 miljoen en 50% doorverkooppercentage naar QPR, maar speelt eerst het jaar nog uit bij ons. Dat was een voorwaarde. Hij wou absoluut niet bijtekenen en ik vond dit wel een acceptabel bod. Is zo'n beetje ons jaarbudget. Inmiddels zijn we middels de Play-offs voor het 2e jaar op rij gepromoveerd. Dus we komen het 3e seizoen uit in de League 2. 

Inmiddels hebben we ook de eerste jeugdinternationals in onze gelederen: Onze nieuwe poolse spits werd opgeroepen voor polen onder 17, onze ierse Beesley mocht zich melden bij ierland onder 17 en Hughes sloeg een lichting over en mocht zich melden bij Wales onder 19. 

Edited by Elsjorro1990

Update met wat screens, toch altijd leuker dan dat eeuwige gezwets van mezelf:

Zoals gezegd een prima seizoen gedraaid. 1479413061_Vanaramanational.thumb.png.ba88b4b9fc62a642d11f3badeab0dbad.png

We werden netjes 3e en we pakten de finale van de PO voor promotie in een werkelijk zinderende finale:

107648131_FinalePO.thumb.png.7d15431121326c85fd63faadadeef9fa.png

We kregen een nieuwe lichting ergens in april en de volgende speler wil ik daar even van uitlichten:

Czekaj.thumb.png.e7864e33ecec3fa0085dbebd44058428.png

Onze poolse vriend. Let ook even op het feit dat hij in de League 2 alweer bijna 1 op 1 loopt. Gaat een klasbak worden verwacht ik.

Zoals gezegd gaat onze vriend Hughes aan het eind van het seizoen naar QPR. Mijn assistent verwacht dat hij een speler voor de championship gaat worden, dat weet ik niet. Maar het is wel zonde:

Hughes.thumb.png.7d7eb882e30fe82deb83a60c203b7b0e.png

Edit:

Aankondiging nieuwe jeugdlichting. Uien dus weer. Ik kom al om in de vleugelspelers. Ben echt een aantal degelijke CV's nodig. 2094236988_Jeugdlichting3.thumb.png.72b772581e98eea5a1e90145d9fa78a4.png

Edited by Elsjorro1990

Leuk spitsje die Pool. En echt wel jammer dat Hughes weg gaat. Die combi van passing, inzicht en beslissingen maakt hem een ideale spelmaker.

Hier gaat het prima. Voor het seizoen was minstens 30 punten het doel en dat zullen we zeker halen :D Ik verwacht wel weer wat terug te vallen in de 2de seizoenshelft, want het blijven steeds dezelfde elf spelers die het moeten doen. Hopelijk brengt de volgende jeugdlichting wat nuttigs.

371820214_Schermafbeelding2021-02-09om18_41_11.png.7ca1fc5eb1cde7be50e22b99fd471880.png