Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

21 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik denk persoonlijk dat een aantal dingen ook gewoon "hardcoded" zijn. Voorbeeld: In 3 seizoenen Sao Paulo kreeg ik een vrachtlading aan talenten die stuk voor stuk een veel grotere potentie hadden dan mijn spelers bij Weerdinge. Dat terwijl ik met Weerdinge toch zeker een seizoen of 8/9 alles op maximaal had, de faciliteiten, jeugdscouting, HOYD die vrij goed was, jeugdtrainers met VH, directeur voetbalzaken zo goed mogelijk etc. etc. Bij Sao Paulo had ik werkelijk nog niks gedaan, niet eens een andere HOYD aangesteld. Dat is wellicht ook de reden dat je ziet dat mensen die het in Duitsland proberen met de grotere clubs qua historie 1860 Munchen, MSV Duisburg etc., vrij snel al echt hele goede talenten krijgen.

Ik kan me herinneren dat er op het SI Forum iemand met 1860 Munchen dacht ik al vrij snel (6/7 seizoenen) die CL won en echt al ene hele behoorlijke selectie had. 

Je hebt sowieso Youth Rate per land en Brazilië staat daarbij bovenaan. Ik weet niet zeker of dat invloed heeft op een specifieke club, of dat de Youth Facilities gemiddeld gewoon beter zijn. In het artikel hieronder wordt het vooral gelinkt aan scouting. 

The youth rating determines the maximum quality of Juniors produced within a nation, along with the overall quantity.

https://www.passion4fm.com/football-manager-scouting-regions-nations-youth-rating/amp/

RZ Baflo - Seizoen 30

Zoals eerder gepost, het kon een successeizoen en een rampseizoen worden. Tot de allerlaatste wedstrijden kon beide nog gebeuren. We gingen goed in de CL, maar dit ging ten koste van de resultaten in de Eredivisie. CL winnen kon, CL-plaatsing voor het volgende seizoen mislopen kon ook zeker.

Door regelmatig basisspelers rust te geven om ze op te laden voor CL-wedstrijden lieten we redelijk wat punten liggen. Ook was de motivatie van de spelers voor Eredivisie-wedstrijden ook vaak wat lager. Uiteindelijk moesten we op de laatste speeldag nog winnen om ons te kwalificeren voor de CL-voorrondes, gelukkig deden we dat nog wel:

8gMQX7j.png

En dan de CL zelf. De allereerste wedstrijd tegen Bayern was meteen veelbeloved (3-1 overwinning). In de poulefase wisten we uiteindelijk 11 punten te halen en mijn verwachtingen voor de KO-fase waren niet bijzonder hoog. Wel de adviezen opgevolgd door in de uitwedstrijden wat voorzichtiger te spelen en spelers optimaal voor te bereiden (rust geven). Met ook wat geluk in de wedstrijden tegen vooral Man City en Liverpool wisten we ons verrassend voor de finale te plaatsen. In de finale begonnen we behoorlijk sterk - we kregen de meeste kansen - maar nadat we met 1-0 achter kwamen te staan wisten we nog weinig te creëren en verloren we uiteindelijk met 3-0.

ao5Tgdv.png

Wat nog wel een leuke opsteker is, is dat onze jeugd wel de CL wist te winnen.

bo2xkPp.png

Onze Youth Intake was redelijk ruk. Alleen de keeper is veelbelovend, maar op die positie zoeken we geen spelers. Ik hoop dat dit eenmalig is en niet het gevolg van allerlei veranderingen in onze jeugdfaciliteiten (zie eerdere posts). Gelukkig zijn er wel wat spelers die een eerder seizoen zijn ingestroomd wat doorgegroeid, maar we moeten het komend seizoen met dezelfde spelers gaan doen, helaas geen bredere selectie.

I9ZtHVP.png

Edited by Chiemel

Op 20-9-2021 om 19:32 zei Thomassje123:

560f3b4e700017ac4044d33b75950394.png

Ik kan gewoon net niet die laatste stap maken naar de play-offs. Waarschijnlijk weer te veel punten gemorst om dat te kunnen halen :5

Seizoen 8

Eindstand

c60dbfa16378e5a8be05b258012fa158.png

Laatste wedstrijden

3912a92a3506c05a93e26dc48d6d24ed.png

Ik was iets te vroeg met mijn vorige post, wat een heerlijke reeks zo op het eind. Nu zijn we wel vaker op ons best aan het einde van het seizoen maar dit was wel fenomenaal. Het zorgde er voor dat we maar liefst 48 punten halen, het hoogste aantal tot nu toe. Het was dan ook voldoende voor plaatsing voor de play-offs voor promotie.

Play-offs

5a058e843d3ee23fe463a6cdfdd1b07c.png

Uitdoelpunten tellen dubbel in deze play-offs. In de eerste wedstrijd speelden we tegen Paredes. Uit speelden we 1-1 gelijk, helemaal prima. In de thuiswedstrijd kwamen we 1-2 achter en had Paredes ook nog eens een uitdoelpunt meer. In de tweede helft moesten we dat zien om te draaien. 20 minuten voor tijd kwamen we op 2-2 maar het was nog steeds niet genoeg. Uitschakeling leek een feit

f8929cf976773fbdac263d712376a1e3.png

Maar toen was daar in de 89e minuut Ratinho die de bal binnen schoot! Stadion in extase en door naar de halve finale waar promotie veilig kan worden gesteld

Wedstrijd 1

9913c39620ab28f3199ca5a4d5402930.png

In de uitwedstrijd zaten we er goed in. We komen vlak voor rust op 0-1 en er is niks aan de hand. In de tweede helft werd het zelfs 0-2. Na 83 minuten stonden we 0-2 voor maar het eindigt in 2-2. Ik was not amused, eigenlijk zelfs woest dat we het zo weg gaven

Wedstrijd 2

5f52156b83833bd523d1e391d401b796.png

In de thuiswedstrijd kwamen we na 4 minuten uit een standaardsituatie al op een 0-1 achterstand en dat maakte mijn humeur natuurlijk niet beter. Weer moesten we in de achtervolging maar we speelden een moeizamer wedstrijd. In de tweede helft moest ik wat aanvallender spelen. Dat deden we ook en we creëerden wat kansen. Een vrije trap zorgde dan ook voor 1-1. Deze wisten wij vast te houden en op uitdoelpunten winnen we. En dat betekent:

ad5f726ea88d5b2cd717ab5c7686955d.png

PROMOTIE!!! 

bdda7668ef0704ba804032c1f5507e16.png

Tactieken

2ac4c7f60b30aee1fe12d0a765f4e159.png

De eerste tactiek is hoe ik al een tijdje speel. Inzakken en er in de counter uitkomen via met name mijn snelle vleugelspelers. Maar zoals ik al eerder zei had ik behoefte aan een tactiek waar we wat meer het spel maken. Ik heb de tweede tactiek gemaakt en ook die deed het eigenlijk vrij goed. Niet extreem aanvallend maar het leverde ons wel kansen op. Als we dan achter kwamen gebruikte ik de tweede tactiek om eventueel iets te forceren

Volgend seizoen

Ik ben wel een tikkie nerveus voor aankomend seizoen om eerlijk te zijn. Eigenlijk hebben we daar niks te zoeken. Er zitten 24 clubs in dus het seizoen is wel een stuk langer. Er degraderen er slechts 2, dat is dan wel weer fijn

Op 26-9-2021 om 04:19 zei Thomassje123:

62bbc7563673eccde3de16bd447b84a9.png

Ik kan wel janken. Veruit de slechtste lichting tot nu toe

Hele slechte intake en ik heb wel wat zorgen voor de lange termijn. Voor de korte termijn:

Seizoen 9

019f0ea994d512af36678d2002fe6c10.png

Het eerste seizoen in de derde divisie. We zijn nooit in de problemen gekomen en begonnen ook met 12 uit 4. Halverwege het seizoen kwamen we een beetje in een slop en hadden we een slechte reeks. Daardoor vielen we in de grauwe middenmoot. We herpakten ons maar in de slotfase van de competitie hadden we weer een slechte reeks. Uiteindelijk eindigen we 13e, dat is al met al nog steeds een prima prestatie. 

Tactieken

Tactieken zijn ongewijzigd. De 4-2-3-1 heb ik meer gebruik dan de 4-3-3 met de punt naar achteren

Beste spelers

Dit zijn nu mijn beste spelers:

c10ef933af6034dca3b74f1bad44e0e5.png

8a2919f7074f570da93d343dd16b69d3.png

5599c2ed582bfe20dbd9659621f2d71e.png

Resende wilt weg, hij wilt naar een grotere club. Hij heeft ook een release clause. Ik verwacht dan ook dat hij vertrekt. Maar ik hoop het niet

567808dce522c596ad62bd066d9182d0.png

Dit dan weer wel ondanks de slechte financiële situatie

Edited by Thomassje123

• 2 weeks later...

Ik heb de challenge kunnen behalen , heb al men seizoenen gepost op SIGAMES Forum.

Met RW Essen in negen seizoenen, veel sneller dan ik had verwacht MAAR in Duitsland krijg je enorm veel geld van zodra je in de bundesliga komt, dat heeft geholpen. En dit seizoen in CL ging ook wel plots alles.. in seizoen 8 en 9 kampioen, in seizoen 8 eruit in de groepsfase met één overwinning, in seizoen 9 real madrid met 3 0 verslagen, dan Porto , Man City, PSG en in de finale juventus .. dus het was zeker geen makkelijk parcour. IK ben wel heel fier dat het gelukt is en wil het nu op FM22 in een kleiner land doen (Ijsland ?) of toch in het meest populaire maar lastige land: England.

8aed2e9004315e076f43392d5d3e7bc7.png

20 minuten geleden zei Olivierke:

Ik heb de challenge kunnen behalen , heb al men seizoenen gepost op SIGAMES Forum.

Met RW Essen in negen seizoenen, veel sneller dan ik had verwacht MAAR in Duitsland krijg je enorm veel geld van zodra je in de bundesliga komt, dat heeft geholpen. En dit seizoen in CL ging ook wel plots alles.. in seizoen 8 en 9 kampioen, in seizoen 8 eruit in de groepsfase met één overwinning, in seizoen 9 real madrid met 3 0 verslagen, dan Porto , Man City, PSG en in de finale juventus .. dus het was zeker geen makkelijk parcour. IK ben wel heel fier dat het gelukt is en wil het nu op FM22 in een kleiner land doen (Ijsland ?) of toch in het meest populaire maar lastige land: England.

8aed2e9004315e076f43392d5d3e7bc7.png

Knappe prestatie.

Engeland zal enigzins vergelijkbaar zijn met Duitsland. Niet alleen krijg je in Engeland ook bakken met geld vanaf de Championship, je spelers worden ook vrij snel geld waard en goed verkocht. Ik verkocht in de 3e/4e divisie in Engeland mijn beste speler (Die miss max de Championship aan kon) voor 5 miljoen. 

Inderdaad een enorm verschil met bijvoorbeeld Oostenrijk. Ik kon pas professioneel worden op het hoogste niveau en moet überhaupt Europees voetbal halen om financieel wat geld binnen te kunnen halen. Misschien dat ik in mijn 12de seizoen een keer kan upgraden voor de jeugdscouting/ontwikkeling. Tot nu toe mag ik blij zijn als een jeugdspeler weet dat de bal rond is. Daarnaast spelen blijkbaar mijn reserve elftal en jeugdelftal geen wedstrijden. 

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Knappe prestatie.

Engeland zal enigzins vergelijkbaar zijn met Duitsland. Niet alleen krijg je in Engeland ook bakken met geld vanaf de Championship, je spelers worden ook vrij snel geld waard en goed verkocht. Ik verkocht in de 3e/4e divisie in Engeland mijn beste speler (Die miss max de Championship aan kon) voor 5 miljoen. 

Ja klopt maar Engeland duurt langer, meer leagues, meer wedstrijden, meer bekers. Ik koos Duitsland wegens 'korte' competitie , slechts twee keer promoveren om in de Bundesliga te komen enz.. En ik dacht dat men daar nog de regel had dat men spelers pas mocht opstellen vanaf 17 jaar maar die regel werd aangepast in FM,zoals in het echt. 

1 uur geleden zei FMNOOB:

Inderdaad een enorm verschil met bijvoorbeeld Oostenrijk. Ik kon pas professioneel worden op het hoogste niveau en moet überhaupt Europees voetbal halen om financieel wat geld binnen te kunnen halen. Misschien dat ik in mijn 12de seizoen een keer kan upgraden voor de jeugdscouting/ontwikkeling. Tot nu toe mag ik blij zijn als een jeugdspeler weet dat de bal rond is. Daarnaast spelen blijkbaar mijn reserve elftal en jeugdelftal geen wedstrijden. 

Ja die landen zijn veel moeilijker, je kan sneller in eigen land kampioen worden maar in de champions league bijna geen kans .. Ik had het pas verwacht om mee te doen tegen seizoen 14/15 maar het was dus veel vroeger omdat alles mee zat. zelfs nog met één echte speler in de spits, Max Pronichev. 

f01c39abec034e307e6dc5b24e8c92eb.png
legend ! :) 

en ik had op het einde nog 'maar' één wonderkid in de selectie met twee caps voor Duitsland. (screenshot van seizoen 8).

6ed68cb82f7d0cd816252a7393877a61.png