Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

banner1.png.f025588d8e1785ec83e1cc4601ff1683.png

Na een slechte start in de eerste seizoenshelft begonnen we wat punten te pakken. Hierdoor eindigden we het kalenderjaar op één plek boven de degradatiezone. We wilden deze plek vasthouden in de tweede seizoenshelft en hopelijk wat stijgen om "safe" te zijn. Hier de transfers, het hele seizoen door enkel en alleen uitgaande transfers geweest.

Dat lukte aardig en tegen concurrenten en voornamelijk rechterrijtje/middenmoot teams werden toch vooral de punten gepakt. Er zaten ook wat stuntjes bij zoals de overwinning op Dulwich en gelijke spelen tegen Chelmsford en Bath, die allemaal een veel beter seizoen kenden.

f5887751f3f3ce76598129b9c67749db.png

2f660d358084e08722e0122b7b60b8fa.png

Dulwich werd uiteindelijk kampioen wat de overwinning nog mooier maakte. Chelmsford wist via de playoffs promotie af te dwingen. Wij vinden onszelf uiteindelijk op een mooie 14e plaats, maar voor volgend jaar is de doelstelling wederom strijden tegen degradatie. Van Dorking, Hemel Hempstead Town, Hendon en Sloug Town nemen wij afscheid. Zij degraderen.

f9e1eff5bfe90b73b413e22fa99f5b27.png

Dan komen we bij het belangrijkste, het punt waar deze challenge om draait. De jeugd. Voor het niveau waar wij op spelen zitten er een aantal spelers bij die direct kunnen aansluiten, dat zullen zij ook doen. Verder krijgen ze allemaal vijf sterren potentie maar ik moet nog maar zien wie het waar kan maken. De grootste talenten zijn Probert, Veale en Shepherd.

e6eb29f27b464912a54a012bbe08a249.png

5615bf41e8a7a1e2fcb0585c4b21c6ee.png

De financiën zijn niet best. Vanwege het eerder behaalde prijzengeld hebben we de schade nog kunnen beperken. Ik denk we heel snel toeschouwers moeten aantrekken, want er zijn geen rare uitgaven en ook zitten we keurig en ruim binnen het salarisbudget. Het ontbreekt echt gewoon aan inkomsten. Maar daar kunnen we in de komende voorbereiding ook wat aan doen :) 

9bb5d20a92261b8d150e7e708ba023b3.png

Edited by Rossi

Hier ook even een kleine update van mij bij Truro City. Mag tot nu toe niet klagen met hoe het gaat in mijn eerste seizoen. Heb tot nu toe vooral veel te danken aan mijn 2 spitsen John Dickson en Louis Rooney die beide al 8x gescoord hebben. Doelstelling is net als zo vele denk ik toch degradatie vermijden.

vpyhw5.png

Na even een wat mindere periode eindelijk wel weer een overwinning behaald tegen kingstonian en concurrent voor degradatie.

gozd3xb.png

In de stand staan we mooi in de middenmoot tot nu toe.

2 uur geleden zei Bingbangboem:

Pfoe, die Veale mag je doorsturen naar Wrexham hoor ;c

Hopelijk heb je nu een  voldoende gestoffeerde selectie om een rustig seizoen te kennen, @Rossi

We gaan ons best doen. Als we niet weer zo slecht starten kunnen we zomaar verrassen. Heb wel echt meer inkomsten nodig, in de voorbereiding heb ik niet genoeg binnen kunnen harken om volgens de vooruitzichten zwarte cijfers te schrijven

Ook hier ff een voortgang van het 2e seizoen so far:

In de competitie gaat het redelijk goed, we draaien mee in de middenmoot. De jeugdinstroom van vorig seizoen heeft wel wat lucht gegeven in de zin van een bredere selectie. Promotie zit er weliswaar nog niet in, maar we kunnen lekker gaan bouwen.

1580643692_tussenstandS2.thumb.png.f6a55c1b5dbdd65af4c4ca495ffeea83.png

In de laatste wedstrijden lijkt er een stijgende lijn te zijn in de resultaten. Verwacht niet dat we het kunnen doortrekken, maar zo lang we punten blijven sprokkelen hoop ik boven de streep te blijven.

980641430_SchemaS2.thumb.png.4ecfaee469f10e4599fe786314c649bc.png

De resultaten in de FA Cup waren verbazingwekkend goed. Hierdoor hebben we als beloning een wedstrijd op Old Trafford gekregen. Zo lang we minder dan 10 goals tegen krijgen vind ik het best! Financieel zal het wel onwijs heerlijk zijn ^^

970504639_grotematchS2.thumb.png.3cd4a6e89eef5f46936b11b34f354802.png

Nou. Laptop helaas een reset moeten geven en in plaats van dat ik mijn FM21 save games op een usb heb gezet, heb ik die van FM20 gepakt :moop:

Ben in het seizoen tot midden april gekomen. Start was redelijk. 6 punten uit vier wedstrijden en de volgende ronde gehaald van de beker. Daarna ging het bergafwaarts. Uiteindelijk afgezakt naar degradatie posities. 8 wedstrijden 2 punten. 

Begin van het seizoen ook meteen de halve selectie over de zeik. Twee spelers wilde vertrekken, maar dat heb ik tegengehouden. Ervaring heeft me doen leren dat na een wedstrijd of 5 dat soort wensen verdwijnen. Daarnaast ga je natuurlijk de oorlog niet winnen met grijze spelers. 

Had een heel fijn spitsje die 1op1 liep. De presidentsverkiezingen ook overleeft. Daar had ik een hard hoofd in. 

Heb nu de boel opnieuw ingeladen en ga weer starten met dezelfde club. Selectie is totaal anders op 4 spelers na. Mijn topspitsje ontbreek, maar twee spelers hebben hun transferverzoek al laten varen. Dus hopelijk een wat betere chemie nu. 

Het 2e seizoen met Bognor is voorbij :)

We hebben ons mooi in de middenmoot genesteld, verwacht eerlijk gezegd niet dat het volgend seizoen anders zal zijn...

Wel wordt deze zomerstop onze trainings en jeugd faciliteiten uitgebreid. Dat is mede mogelijk gemaakt door onze 3e ronde FA Cup wedstrijd uit bij Man Utd (6-1 nederlaag).

1456360825_EindstandS2.thumb.png.ef5630084ddccfc42f14ffaf489243eb.png

De Jeugdinstroom was wel okay, het belangrijkste is dat we nu meer dan voldoende spelers binnen de club hebben waardoor we ook meer kunnen rouleren door het seizoen heen. Hopelijk zal dat, samen met de ontwikkeling van deze spelers, leiden tot meer constante resultaten.

167876454_JeugdinstroomS2.thumb.png.195487a68413f6497d39287a5ccc2108.png

Mijn eerste seizoen bij Vila Real zit er op en het was een zwaar seizoen. Begin van het seizoen had ik het al meteen lastig in de kleedkamer. Drie spelers voelde zich te goed en wilde naar een grotere club. Uiteindelijk is er één ook daadwerkelijk vertrokken. Waardoor ik in de verdediging behoorlijk kwaliteit te kort kwam.

Uitslagen.PNG.145c68002f21f6191787592d9bbf7fcf.PNG

De wintermaanden liepen wel redelijk lekker. Beste uitslagen zijn veelal tegen clubs die voor promotie speelde. Uiteindelijk heb ik zelf een degradatie gevecht gehouden. Hele seizoen tussen 8e en 12e positie gezeten. Het is dat de concurrentie de laatste twee wedstrijden ook verloren hebben anders was mijn challenge na dit seizoen al over geweest. 

Eindstand.PNG.aab8fb70b5c8d4ab4999faaa20a1fd4a.PNG

Financieel weinig aan te merken. Bestuur werkt alleen niet echt lekker mee. Er zijn presidentsverkiezingen geweest en heb direct daarna een tweejarig contract mogen tekenen. Hoop dat nu nadat de doelstellingen gehaald zijn (vechten tegen degradatie) er geïnvesteerd mag worden.

financien.thumb.PNG.d2ad560392fabc2b74d55906db04f8b3.PNG

Komend hoop ik wat stabieler te zijn, Met een karrenvracht aan nieuw inkomende jeugdspelers hoop ik dat algehele niveau wat omhoog te krijgen. Heb wedstrijden gespeeld waar ik 5-6 grijze spelers op moest stellen. Dat is vanaf komend seizoen gelukkig verleden tijd. Een aantal sterkhouders heb ik al nieuwe contracten aangeboden. Te hopen dat dit genoeg is om ze binnen de club te houden. 

Jeugd.thumb.PNG.c1c0a44dcb9eae847fcdb5a2297fc9eb.PNG

Edited by The Saint

image.thumb.png.9d0c4e18dc4b9b7e4554ba3aee4d4ee6.png

We zijn vertrokken! Hopelijk moet ik niet tegen de degradatie vechten, want het bestuur vereist vanaf seizoen één al de middenmoot.

image.thumb.png.aeee5deabfeff2aeb60f38a83118bea6.png

Selectie ziet er op het eerste zicht vrij degelijk uit. De jeugdscouting en -opleiding zijn wel slecht, dus daar zal op termijn wat moeten aan veranderen. Hopelijk worden er geen spelers weggeplukt of we komen in de problemen vrees ik.

40 minuten geleden zei FlyD:

Leuke ploeg om deze challenge mee te doen @RubenS2.

Bedankt! Club uit de regio, dus altijd leuk :) Helaas wel een paar sterkhouders die transfervrij konden vertrekken zonder dat ik hen een nieuw contract kon aanbieden, dus dat is wel een domper. Een HoYD aangetrokken, aangezien er blijkbaar geen in dienst was. Geen topper, maar dat kon ik niet verwachten denk ik.

Hier ook begonnen met FC United! 

Ontzettend weinig spelers in het begin, ongeveer 15 in de hele club. 

Hoe lossen jullie dit op? De grijze spelers een contract aanbieden lees ik?

1e seizoen gaat écht een drama worden :5

Edit: Sta na 8 potjes bovenaan met 18 punten en geen een van de grijze spelers gecontracteerd. Niet bepaald een drama dus :D

Edited by Brozai

@Brozai Grijze spelers kan, maar als je het zonder kan oplossen is het des te beter. Gewoon wachten tot de eerste jeugdlichting.

d1265db06ce8c0bc832107bb56a43d49.png

Ik kan de verleiding niet weerstaan, game met Wrexham aan de kant geschoven. We beginnen weer aan deze challenge! Voor het eerst sinds lang nog eens in Italië managen, Taranto FC is de uitverkorene. Goeie trainingsfaciliteiten, adequate jeugdfaciliteiten, sounds good. Voordeel aan Italië is ook dat je in seizoen één meteen voldoende spelers hebt... Bij aanvang staan er 48 jongens onder contract bij de club :D Eerste taak is dus minstens 20 jongens proberen lozen, anders gaan onze financiën eraan.

Eerste seizoen zit erop! 

Uiteindelijk 5e geworden, de nodige wedstrijden op vakantie gegaan nadat ik geen kampioen meer kon worden anders had er misschien wel een hogere ranking ingezeten. 

Toen de play-off in, vrij gemakkelijk de finale gehaald. Een aantal talenten wat minuten gegeven in de laatste wedstrijden en bij het niet fit zijn van mijn nummer 10, de linksbuiten regen maar op 10 laten starten. Pakt meneer na 42 minuten domineren een rode kaart......

Uiteindelijk de mooiste en spannendste wedstrijd uit mijn FM carrière beleefd denk ik:

image.thumb.png.3498c0c2e511ec21c88704914e5e9207.png

Heb een goede lichting met spelers gehad en ga er komend seizoen zeker een stuk of 7 geleidelijk proberen in te passen. Zie hier de schlemiel van de finale:

image.thumb.png.737cd1136ab57337d613b3d87dc03d8b.png

Op naar de Vanarama National League :) 

17 uur geleden zei FlyD:

@Rossi: Heb jij toevallig nog de save net na de promotie van de teams? Zou graag deze challenge eens proberen met dezelfde ploeg als jij omdat ze uit Wales komen.

Nevermind, de volgende keer simuleren had ik ze ook :D

Had 'm volgens mij nog wel staan, maar het is al opgelost dus :) Kan zelf nog niet echt de motivatie vinden voor seizoen twee, dus ga er later mee verder. 

2224.png.93d190ab2afa2b1b019dad0d94b5fd6d.png

Lega Pro Serie C (14th) - Coppa Italia (Group Stage) - Squad 

Eerste seizoen met Taranto was niet meteen memorabel, ik had er alleszins meer van verwacht. Dat komt vooral door ons geweldige seizoensbegin, van de eerste zes wedstrijden wonnen we er 5 en werd gelijk gespeeld tegen vroegere eersteklasser Catania. Daarna liep het heel wat minder, tactiek sloeg niet meteen aan of er is gewoon een gebrek aan kwaliteit... Dat zullen we volgend seizoen, met een andere tactiek, te weten komen. We hebben geknokt tot het einde, gelukkig nooit écht in degradatiegevaar gekomen. Dieptepunt waren de 7 opeenvolgende verliespartijen.

Teleurstelling van het seizoen is ongetwijfeld onze veteraan/spits Alfageme, tien goals is te weinig om zijn status te verantwoorden. Hij verdient 2,6K per week, terwijl het gemiddeld loon maximum rond de 600 ligt. We moeten doorselecteren volgend seizoen, want er wordt maandelijks teveel verlies gemaakt. Kans is dus groot dat hij, ondanks zijn voetbalkwaliteiten, hier niet meer rondloopt komend voetbaljaar.

Youth intake

Zeer welgekomen jeugdinstroom, we kunnen echt een kwaliteitsinjectie gebruiken. Het verschil met teams als Palermo of Catania is echt gigantisch. Op basis van de sterren ziet het er een goede eerste lichting uit, maar dat is natuurlijk relatief. De negen beste jongens kregen een contract aangeboden. Talarico is het veelbelovendst, gaf meteen een assist bij z'n debuut en kan de leemte voorin volgend seizoen opvangen. Logrieco wordt tweede keeper, als hij wat kan groeien zal hij snel voor de leeuwen gegooid worden want de doelman is één van onze zwakke schakels. De andere jeugdspelers zijn voorlopig versterkingen in de breedte en krijgen rustig de tijd om te ontwikkelen.