Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Fantastische prestatie @Titan! Gefeliciteerd!

Anderen blijven ook lekker gaan zeg!

Zelf blijf ik qua prestaties een heel stuk achter. Gisteravond net weer een seizoen afgesloten, zal vanavond of morgen even weer een update erin gooien.

2 minuten geleden zei Daniell:

Ondanks dat we een selectie hebben van slechts 14 man, zijn we goed begonnen aan het seizoen. Volgens de bookmakers zouden we als laatste moeten eindigen maar als we dit volhouden gaan we gewoon meedoen om de titel! 

start.PNG.5244145cc1d4314f5d093075a6a78d26.PNG

Dacht even dat ik Zaaglandia las hahaaha

Prima start hoor!

Zo, updaten. Want oh boy heb ik jullie een boel te melden.

We beginnen met seizoen 2059-2060:

We worden weer kampioen. Ik mag denk ik wel zeggen: De makkelijkste keer tot nu toe. Eigenlijk het hele jaar bovenaan gestaan met een hele gezonde voorsprong. Uiteindelijk worden we 4 wedstrijden voor het einde kampioen. De laatste paar wedstrijden kwam Feyenoord nog wat dichter bij omdat ik een boel spelers aan het sparen was voor een andere gebeurtenis

W4pxtFa.png

Één van die gebeurtenissen was de beker finale. We moesten aantreden tegen Feyenoord. Bare in mind dat mijn track record tegen Feyenoord niet de allerbeste is. Het is echt mijn rivaal deze game. Gelukkig willen ze tegen andere ploegen nog wel eens punten laten liggen, maar ik durf wel te stellen dat hun team een stuk beter is dan die van mij. Afijn, ook dit jaar is dat dus weer het verhaal en we verliezen de finale met 1-0

4RjA2op.png

We krijgen ook nog even een overname voor onze kiezen, waar we in feite weinig mee kunnen. Voor de balans is het leuk, maar alle denkbare opties die er zijn m.b.t. deze challenge zitten al op het allerhoogste niveau, dus het geld is niet echt nodig.

PqRlAe1.png

En dan waar het om draait: Europees

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, maar andermaal lig ik er na de groepsfase uit. Nu was de groep wat lastiger en deden we opzich wel wat we moesten doen, de uitslagen tussen Chelsea en AC Milan lagen helaas ook wisselend, waardoor we met 10 punten toch tekort kwamen voor de volgende ronde. De EL dus. Waar we hier al eens direct AS Monaco op ons bordje kregen, konden we met Aberdeen lekker opwarmen. Een 5-0 thuisoverwinning maakte de return redelijk overbodig, die overigens wel verloren werd. Ik noemde ze al: AS FUCKING MONACO. voor de 3e keer in de EL ook de 3e keer tegen AS Monaco. Gelukkig wisten we het nu wel waar te maken dankzij eindbaas özkök, die alle 4 de doelpunten voor zijn rekening nam. Vervolgens krijgen we een 2-luik tegen FC Utrecht ( Hallo forza) . Dankzij die andere topper voorin, beau de Jonge, wordt ook dit team over de knie gelegd. Dan de echte test: de Spurs. Eigenlijk hadden we ze de 1e wedstrijd al geen kans meer moeten geven. Onze franse baguette Adam scoort 2 keer en met een Xg van 2 tegen 0,53 waren we een stuk beter. Ook de uitwedstrijd waren we beter, maar het waren de Spurs die als eerste scoorde in de 61e minuut. Godzijdank werd deze door de VAR afgekeurd. Vervolgens duurde het tot de 89e minuut totdat de Jonge ons in veilige haven bracht. Toen kwam de finale. En de opponent was een verbazingwekkende. SC Heerenveen. Onder aanleiding van Badr Nadiri, de nederlandse topspits van Heerenveen die in Oranje 44 doelpunten in 45 Interlands maakt, was een geduchte concurrent. Sterker nog: De kansenverhoudingen waren nagenoeg gelijk. Echter was het hier weer onze grote held özkök, die in de 30e minuut de 1-0 tegen de touwen schoot. Vervolgens maakte El Bahri in de 49e minuut de 2-0 en het feest kon los barsten. 2e europese beker: VINKJE

n64Y0AK.png

Toen kwam de intake. En hoewel deze niet zo goed was als de vorige, ben ik toch zeer content. We krijgen namelijk een centrale middenvelder die erg veel potentie heeft. En dat is eigenlijk het enige wat we nog missen. We hebben goede spitsen, prachtige buitenspelers. We hebben van de 4 verdedigers, zeker 3 jongens die CL aan kunnen en we hebben een fantastische keeper. Het enige wat nog echt mist is een goede MC. Hopelijk kan deze man het doen. Een boel van de echt goede spelers gaan richting de 30, dus we zullen wat moeten.

GFdSum8.png

Hateboer:

8pIMRQt.png

Langerak

EKzH1oy.png

Zullen we het laatste seizoen dan ook maar direct uploaden? Dan zijn we daar maar van af:

Het was een zeer wisselvallig jaar. Ik heb hier weer de keuze gemaakt om afscheid te nemen van wat net-niet spelers en jonge goden voor de leeuwen te gooien. Dat gaat dan gepaard met hoge pieken en diepe dalen. We wonnen de ene week met 6-2 van Borussia, om de andere week 2-1 eraf te gaan tegen Heracles. Maar om ons doel te bereiken is alles geoorloofd. Toch weten we met een bijna historisch laag puntenaantal de titel te halen. De afgelopen 10 jaar was dit niet goed genoeg geweest voor de titel, maar godzijdank telt dat niet:

2YGT1TU.png

Ook mochten we dankzij onze EL winst de Europese Super Cup spelen. We sturen Atletico met een gala voorstelling met 5-1 met de staart tussen de benen terug naar huis. de Jonge bewijst hier zijn status maar weer eens met 3 doelpunten. Onthoud overigens Atletico even

dHFPqHK.png

De beker, niet noemenswaardig. We krijgen in de kwartfinale klop van Sparta.

Tot zover dus de diepe dalen.

Europa:

De loting was direct weer een lastige. Als je zelf in pot 1 zit, en vervolgens zijn je tegenstanders Real Madrid, AC Milan en FC Kopenhagen, dan weet je dat het een gevecht gaat worden. Uiteindelijk weten we op de laatste speeldag de groepwinst veilig te stellen door ons spitsenduo die er samen 4 maken tegen Real. Oké, als we wat geluk hebben met de loting, kunnen we wellicht ver komen. De wedstrijden thuis tegen Real en tegen Atletico laten zien dat we best wat schade kunnen aanrichten tegen welk team dan ook, maar de uitwedstrijd tegen Real laat zien dat we soms ook echt kunnen schutteren. Het zal de jeugdigheid zijn.

Zei ik geluk met de loting? F you, hier heb je City. Hoe heldig deze game is, is te zien aan de doelpuntenmaker. Kenny Reuperné, 5e spits van beroep. Wegens schorsingen en blessures moesten we hem in brengen en hij maakt in de 94e minuut uit de gelijkmaker. Doordat we ze thuis op een 0-0 weten te houden, zijn we door naar de kwartfinale. We troffen Borussia Dortmund, zeker niet de moeilijkste loting van alle teams. Ik had hem al verklapt, we tikken ze heeeeeeelemaal van de mat af. een 2-6 resultaat in Dortmund zorgt ervoor dat we de tickets alvast kunnen boeken. Wegens wat pijntjes en oververmoeidheid besluit ik de terugwedstrijd wat wissels in te laten vallen, dus die 0-1 was redelijk ingecalculeerd.

Komop, wie is de volgende? We zitten in een lekkere flow, europees gezien. Zolang iedereen fit blijft kunnen we het iedereen lastig maken. Liverpool...... Hmm, Toegegeven: Het is niet het Liverpool van Van Dijk of Sane of Salah. Maar toch hebben ze een aantal toppers, met onder andere Nederlands topscoorder aller tijden Pimienta. Thuis weten we, door wederom ons spitsenduo, een 2-1 zege te behalen. Uit staan we al vrij snel achter. Na 15 minuten schiet de Servische versie van Llalana de 1-0 binnen. 2 minuten later krijgen we een penalty en als we iets weten deze game, dan is het dat Franssen nooit een penal mist. Dat doet die ook deze keer niet en zo staat het 1-1. Vervolgens gebeurd er heel lang niks, Karatas krijgt in de 85e minuut geel, Janssen krijgt in de 91e minuut geel en we lijken de buit binnen te halen. Tot daar ineens Danilo Lopez is, een Uruguayaanse miniversie van Messi. Hij schiet in de 92e minuut de 2-1 voor liverpool tegen de touwen. Ik gooi al bijna mijn muis tegen de muur als ik zie dat de scheids geroepen wordt door de VAR. Het duurt en het duurt, maar uiteindelijk wordt de goal AFGEKEURD!!!!!! WE GAAN NAAR DE FINALE!!!! Wel geheel onterecht trouwens, De kansen verhouding is 22/12 voor Liverpool en 6/2 voor ons. 

De finale spelen we vervolgens tegen een bekende: Atletico. Ik zei toch dat jullie deze moesten onthouden? Ik besluit gebruik te maken van de tactiek van onze grote vriend @Titan Ik plan een oefenwedstrijd in tegen AA Gent, die we met 3-0 winnen. Vervolgens plan ik een wedstrijd in tegen wederom Liverpool, die we deze keer vrij gemakkelijk met 1-0 winnen. Voor de verandering is iedereen fit en we hebben er vertrouwen in. Dan begint de wedstrijd. De spanning is voelbaar. Helaas voor Atletico lijkt die spanning hun parten te spelen. Al vrij snel nemen we de overhand en het duurt tot minuut 32. Adam komt er door en slingert de bal voor de pot. De CV van Atletico weet de bal niet te verwerken, waarna Beau de Jonge de bal terugspeelt naar Adam. Die slingert hem weer voor, waarna Özkök kan uithalen. De bal ketst af, komt voor de voeten van Franssen en die schiet ongenadig hard de 1-0!!!!!!!! tegen de touwen. Vervolgens komen we aan in minuut 44. Adam komt er weer eens door heen en gaat op het doel af. Hij geeft de bal voor richting de Jonge, maar de bal komt tussen de Jonge en de keeper van Atletico in. Wat er vervolgens gebeurd is mij een compleet raadsel, maar de keeper van Atletico laat de bal van zijn voeten afspringen en het is 2-0!!!!!!!!!!!!! EEN BIZAR DOELPUNT. 2-0 RUST.

We beginnen direct goed aan de 2e helft, wat direct resulteert in een penalty in de 47e minuut. Kunnen we het hier afmaken? NEEE! Franssen doet iets wat hij nooit doet: Hij mist een penal. Het blijft 2-0. We spreken 67e minuut. Adam legt een werkelijk heerlijke pass achter de verdediging van Atletico neer. De Jonge is met zijn snelheid niet meer te houden en maakt het koelbloedig af. We zijn er. Hiervoor hebben we geploeterd. Jaren van waardeloze intakes. Jaren van ploeteren in de 2e klasse. Het maakt allemaal niet meer uit. We zijn waar we willen zijn. We zijn de besten van Europa!!!!!!!!!!!!!! En deze keer was het geheel terecht.

2dLafzE.png

WZMbgQc.png

Ik heb helaas geen screen van de intake gemaakt, die was uien. Ik zal later een update gooien waarin ik de spelers beschrijf. 

6 minuten geleden zei Titan:

Hehe, die kwam er snel achteraan. Puik werk, congrats! :)

Ja deze was wel erg lekker ja. Ik had na die EL winst al wel het gevoel dat we het voetballend zouden kunnen halen. Ik heb geprobeerd iets slimmer om te gaan met de fitheid van mijn spelers.

Het team: Ja jongens, waar moet ik beginnen? Zullen we het maar gewoon in volgorde gaan doen?

Op doel, jullie hebben hem al voorbij zien komen, William Shabalala. De man met de fantastische naam. Ik moet dan altijd aan die pannekoek denken die in 2010 een wereldgoal maakte bij de start van het WK. Alleen is mijn Shabalala een keeper. Kwam in hetzelfde jaar de jeugdopleiding binnen als dat Joost Janssen dat deed. Hoewel hij naar mijn mening wel iets minder is, heeft hij zich kranig geweerd. Tellen jullie mee? 363 wedstrijden, waarin hij 361 goals tegen kreeg. Dat is opzich vrij veel en natuurlijk vooral toe te kennen aan zijn 1e seizoenen. Deze man heeft gewoon 149 keer de 0 gehouden en was 21 keer man van de wedstrijd. Een absolute klasbak die ook nog eens reserve doelman was van het Nederland wat afgelopen zomer het EK won en de 2 wk's daarvoor op hun naam schreef. Ik durf wel te zeggen 1 van de 3/4 spelers waar ik dit succes aan te danken heb.

Spoiler

prsj8mn.png

Verdedigers:

We beginnen met Roel de Graaf, de minste van de achterste linie. Toch verzaakte hij nimmer. Viel niet op in de intakes, maar al vrij snel kwam hij boven in de jeugdopleiding. 374 competitiewedstrijden verder was hij eigenlijk geen basisspeler meer, maar toch wil ik hem benoemen. Verzaakte nooit in verdedigend opzicht.

sXIgrJh.png

Hakan Karatas, eigenlijk klinkt het als een Turk die net een rode kaart gekregen heeft. Dat was het allerminst. Onze sloper van eigen bodem was de onbetwiste leider achterin. Partners kwamen en gingen, maar er was altijd 1 constante en dat was Karatas. Is eigenlijk ook de enige onbetwiste International bij Oranje in onze game. Ook hij is 3-voudig eindtoernooi winnaar. 356 competitiewedstrijden.

ypNhd5N.png

Brandon René, toegegeven: Ik had hem meer potentie toegedicht. Maar ook weer zo'n grote sterke verdediger die het leven van elke topspits zuur kan maken. Speelde toch al bijna 150 wedstrijden op 23e-jarige leeftijd. En ook al bij de Franse selectie gezeten, zonder zijn debuut te maken. 

0EFmgHQ.png

Rutger Janssen, de man waarvan ik niet helemaal wist wat ik er nou precies mee aan moest. Ik bedoel: Een CV met een 9 voor koppen, ik zie het niet gebeuren. Uiteindelijk werd hij uitgespeeld op de positie waar ik hem het meest nodig was: Linksback. En dat deed hij met Verve. 371 competitiewedstrijden, 8 goals en 37 assists. Prima statistieken. Gemiddeld een 6.9. Wel blessuregevoelig. De laatste 3 seizoenen speelde die gemiddeld 22 wedstrijden.

vxWwDmt.png

Daley Groot, een extra benoeming voor deze man. Op je 16e 26 wedstrijden in de eredivisie spelen + een CL-finale. Het is niet elke speler gegeven. Deze man deed het gewoon. De natuurlijke opvolger van Karatas. Ik vond hem een vermelding waard

txhdIRr.png

Middenvelders:

De achilleshiel van dit elftal. We kregen nooit een topper door.

Jacob Atema was dan nog de beste. En hoewel mijn assistent helemaal niet overtuigd is en was van deze man, scoort hij toch op alle belangrijke attributen heel hoog. Het is ook niet gek dat sinds hij er in kwam, we echt een titelkandidaat werden. Hoe vaak deze man de buitenspelers wegstuurde. Dit is niet eens zo terug te zien in zijn statistieken, want 13 goals en 35 assists in 217 wedstrijden zijn nou niet bepaald denderend. Maar met een geslaagd passingspercentage van 91% was hij uitermate belangrijk

8uRaPfj.png

Gaël Guillemin, ja dit is toch wel de minst bezette positie. Eigenlijk niet goed genoeg. Toch verzaakte hij weinig. Wel raakte hij af en toe zijn plek kwijt, omdat ik bleef proberen:

y7s6FxO.png

En dan komen we bij de snoepjes. De aanvallende middenvelders en de spitsen.

Eerste de AML positie:

DAVE, FFING, FRANSSEN dames en heren. 440 competitiewedstrijden, 154 goals, 156 assists en 62 keer man van de wedstrijd. Need i say more? Kijk en huiver.

who6t7X.png

Overigens werd hij erg emotioneel door de CL winst en kwam niet veel later dit bericht:

foXWgnL.png

Dan komen we bij de AMR: Rodrigue Adam. Laten we zeggen de iets mindere versie van Franssen op AMR. Toch heeft hij wel al een aantal keer bij de Franse selectie gezeten. Geen debuut helaas. Speelde toch altijd een beetje onder zijn niveau als ik naar zijn attributen kijk. 242 wedstrijden, 39 goals en 64 assists. 

pa3W2KD.png

Dan de Crème de la Crème: De spitsen

Jarni Özkök , geboren met de naam van een Finse Elandmelker, spelend als een Duitse Doelpuntenmachine. Wat opzich niet gek is als je in Borne bent geboren. Deze man. 402 wedstrijden, 202 doelpunten. En dan niet eens echt een spits zijn. Kwam noodgedwongen daar terecht bij gebrek aan beter en een concurrent voor de AML Positie in de vorm van Franssen. Maar deed het naar behoren. Staat ook op het punt om topscoorder aller tijden te worden. Hulde voor deze man. Scoorde 6 keer in ons succesvolle CL seizoen in de CL. 

lbDuTsS.png

Beau de Jonge , de man waar het eigenlijk om begon te draaien. Werkelijk fantastisch seizoen gedraaid in het vorige jaar met 34 doelpunten in 34 wedstrijden. Dat kon hij dit jaar niet evenaren, hij bleef steken op 23, maar in de CL van onschatbare waarde. Werd topscoorder, won de golden boy award, noem het maar op. Ik blijf het zeggen: Speel je met een mindere god, dan is een topspits het verschil tussen degradatievoetbal en titelvoetbal. Mijn type speler dit. Lekker diep sturen en scoren maar. Zou me niets verbazen als hij snel zijn debuut voor Oranje gaat maken:

ucJzTZI.png

Wat eervolle vermeldingen:

Met Leger hadden we een capabele vervanger voor Shabalala. Helaas voor Leger was Shabalala weinig afwezig, maar het is toch lekker om dit achter de hand te hebben.

GiMJyg6.png

Keser, de man die het de laatste tijd steeds vaker moest oplossen omdat Janssen blessuregevoelig begint te worden. Deed dit naar behoren. 30 competitieduels bij de kampioen op je 17e. Dat is niet voor iedereen weggelegd.

IIVA0yK.png

Hateboer. Eigenlijk zijn er veel grotere helden dan hem geweest qua aantal wedstrijden, maar ik wil hem toch even laten zien nog. 11 competitiewedstrijden en er in de laatste fase van de CL gewoon staan wanneer ik hem nodig was. Speelde ook in de CL-finale. Gaat een goede speler worden jongens. 

5wfWgx6.png

Ruensley Hose, niet de allerbeste speler. Maar wel multifunctioneel. Ik heb hem op allerlei posities misbruikt en zo kan het dan meneer op zijn 24e toch al 182 wedstrijden gevoetbald heeft. Dat kwam natuurlijk vooral op het middenveld bij gebrek aan beter, maar dat maakt niet uit. Ook hij heeft natuurlijk gewoon een CL-winst op zijn conto staan.

fYnPZVL.png

En zo zijn er nog wat spelers die handjevol wedstrijden gespeeld hebben.

Maar toch, is er nog 1 speler die ik even in het zonnetje wil zetten. En het is niet (meer) een speler van ons. Jullie snappen waar ik heen wil?

ZzHNsOf.png

Joost Janssen, wereldkeeper van beroep. Zoals gezegd: Hij was de betere versie van Shabalala. Inmiddels 30 jaren oud is hij nog steeds de vaste keeper van Feyenoord, nadat wij hem voor 57 miljoen verkochten. Het leek mij de meest slimme verkoop, omdat dat de enige positie was waar ik wel een vervanger voor had. Ook bedongen we 50% doorverkoop, dat is er helaas nooit van gekomen. 

Maakte op 17-jarige leeftijd als eerste V.V. Weerdinge speler ooit zijn debuut in Oranje, speelde tot nu toe 142 interlands, Op zijn erelijst prijken 1 europees kampioenschap, 1 zilveren medaille op het europees kampioenschap, 2-voudig wereldkampioen, 6 eredivisie titels, een Nations League winst, 6 JC-schalen. En dan laten we de persoonlijke titels nog even buiten beschouwing, want natuurlijk werd hij meerdere keren Nederlands doelman van het jaar ( Overigens legde hij het daar ook wel eens af tegen Shabalala), werd hij wereldkeeper van het jaar, won hij de golden glove. Het moge duidelijk zijn: Ondanks dat Janssen de grote successen met V.V. Weerdinge niet uit 1e hand heeft mogen mee maken, was hij toch de basis van ons succes. En in mijn ogen, gelet op de "Youth Only Challenge" de beste speler deze editie. Het ga je goed vriend. 

3 minuten geleden zei Daniell:

Knap om met deze selectie de CL te winnen, zijn toch niet allemaal van wereldklasse! 

Nee absoluut niet nee, al denk ik dat er toch zeker een speler of 5/6 wel goed genoeg zijn voor dat niveau. Persoonlijk denk ik dat dit team meer in balans is dan mijn team bij FC United, waar ik de CL mee won. 

@Titan @Elsjorro1990 mooi voor jullie dat jullie het gehaald hebben. Ik ga jullie updates missen :D

Misschien kan ik nog wat tips gebruiken om die van mij te halen, aangezien mijn team in in kwaliteiten niet eens heel veel slechter is vermoed ik. Verdediging blijft het zwakkere deel. Ga vooral nadenken hoe te spelen tegen topteams, daar nog te weinig tegen gespeeld om daarvoor iets te bedenken. Ff afwachten wat m'n volgende update wordt, zal dan wellicht eens om tips vragen. 

56 minuten geleden zei Chiemel:

@Titan @Elsjorro1990 mooi voor jullie dat jullie het gehaald hebben. Ik ga jullie updates missen :D

Misschien kan ik nog wat tips gebruiken om die van mij te halen, aangezien mijn team in in kwaliteiten niet eens heel veel slechter is vermoed ik. Verdediging blijft het zwakkere deel. Ga vooral nadenken hoe te spelen tegen topteams, daar nog te weinig tegen gespeeld om daarvoor iets te bedenken. Ff afwachten wat m'n volgende update wordt, zal dan wellicht eens om tips vragen. 

Ik heb hetzelfde gedaan als de vorige keer. Gegenpress en dan zorgen dat die bal zo snel mogelijk de diepte in gestuurd word. Zeker toen ik de jonge kreeg, zag je gewoon dat de doelpunten begonnen te komen. Toegegeven: ik had natuurlijk wat dat betreft heel erg veel geluk met die buitenspelers en een MC die 17/18 op passing en techniek heeft. Ballen inspelen bij de vleugelaanvallers en die moesten de spits aan het werk zetten. Eentje meer scoren dan de tegenstander. 

Jonge Kracht - Seizoen 2021/22

Mijn eerste seizoen zit er op. Ik heb het seizoen 2020/21 gesimuleerd om een promovendus te kiezen die in eerste instantie niet speelbaar was. Ik gebruik voor deze save een database die gaat tot de Tweede Klasse. In eerste instantie was ik op zoek naar een club die al redelijke faciliteiten had want het overgrote deel is natuurlijk gewoon drama op dit niveau. Toen ik de naam 'Jonge Kracht' tegenkwam, was ik al snel om. Een zeer toepasselijke clubnaam voor deze challenge! 

Zoals wel vaker bij promovendi werd er aan het begin van het seizoen gedacht dat we moedig tegen degradatie zouden strijden, echter verliep het iets anders. Ik plugde mijn 4-3-3 Counterstrike tactiek en ging van wedstrijd naar wedstrijd. Wat moet je anders op dit niveau? ;c

RKDEO kon lange tijd met ons mee maar moesten aan het eind van het seizoen dan toch afhaken. Uiteindelijk werden we dan ook met een riante voorsprong kampioen in de Tweede Klasse en mogen we ons opmaken voor een niveautje hoger. Ik had overigens niet gedacht dat het zo gemakkelijk zou starten. 

image.png.3aa215530662e6c29a7d08a84e94f7f2.png

Selectie
Wanneer je een selectie van veertien man voorhanden hebt, verwacht je ook niet veel te kunnen aanrichten over een heel seizoen! Zeker niet als je aanvankelijk degradatie kandidaat nummer één bent. Een smalle selectie maar best wel gebalanceerd én juist daar zat ons geluk (denk ik). Tevens is het handig als je een aantal spelers hebt die een goal kunnen voorbereiden en iemand in de punt hebt lopen die het net wel weet te vinden. 

Echter hebben we ons kampioenschap vooral te danken aan het geringe aantal blessures dat we opliepen. Vrijwel iedereen bleef het overgrote deel van het seizoen fit, waardoor we slechts een enkele keer een 'grijze speler' moesten opstellen. De doelman zonder apps en Robert Louwers kwamen voort uit de eerste intake. 

image.thumb.png.b54832b2469005a9530d7f9af2fd52cd.png

inj.PNG.1279490912dfb1b8e62e49348ee024ea.PNG

Districtsbeker
In de districtsbeker haalden we uiteindelijk de halve finale, waar we werden uitgeschakeld door Eerste Klasser Alverna. Toch wisten we een aantal verrassende uitslagen neer te zetten. UDI '19 en Minor waren afgelopen seizoen actief in de Hoofdklasse, dat is toch twee divisies hoger. Ook FC Eindhoven AV speelden een klasse hoger dan ons. Ik had graag de beker gewonnen aangezien de winnaars zich kwalificeren voor de KNVB Beker. We hebben echter wel laten zien dat we ook aankomend seizoen gewoon mee zouden moeten kunnen in de Eerste Klasse!

image.png.b858f721557767daf87801e57b16ecbc.png

Intake
Dan de intake, waar eigenlijk de hele challenge om draait. Een zogenaamde 'gouden generatie' maar dat is ook niet zo lastig op dit niveau. Alle spelers krijgen vijf sterren potentieel. Dit betekent dat alle doorgestroomde spelers minstens zo goed kunnen worden als onze huidige beste speler. Volgens de staf is Robert Louwers het grootste talent, die is dan ook meteen overgeheveld naar het eerste en heeft zijn debuut al gemaakt. 

intake.thumb.PNG.e9f7de8f33d51be172a43b3e4258d823.PNG

Financiën
We kunnen momenteel nog niet investeren maar heel beroerd is het allemaal ook niet. Zolang we geen gekke dingen doen, moet dat goedkomen. 

image.png.f45d0da6ac85034f51591db0dfaad555.png

Bijzonderheden

Wonder boven wonder hebben we de groep bij elkaar kunnen houden, al ben ik benieuwd wat er komende zomer gaat gebeuren:

image.png.7d590d5689b6225a4144dfa378b8cbbd.png

Oh en nog even een SO naar onze spits, dat zijn toch leuke cijfers!

image.png.3eccd500e30758c009373f6d2da5427a.png

Qua faciliteiten beginnen we écht onderaan:

image.png.bedd9a53d93dd3afc24a402093fdb035.png

Edited by Daniell

@Daniell Prima resultaat zo in je 1e seizoen. Heb je een screentje van die Louwers?

Die faciliteiten zijn wel een dingetje ja. Ga er maar vanuit dat je daar pas wat aan kan doen zodra je in de eredivisie zit. Of je moet ergens een keer geluk hebben met een verkoop. Volgens mij begon ik pas met verbouwen toen ik in de eredivisie speelde. Tot die tijd moet je het vooral hebben van een zo goed mogelijke HOYD, Directeur voetbalzaken en scouts. Ik weet niet of scouts een invloed hebben op je Youth Intake, maar nadat ik eens wat tijd stopte in het aantrekken van zoveel mogelijke goede scouts, kreeg ik prompt 2 goede intakes op rij. 

@Elsjorro1990 Bedankt, het ging inderdaad boven verwachting. Ik heb ook niet de illusie dat ik de faciliteiten in de komende seizoenen kan gaan verbeteren. Het zal inderdaad wachten zijn tot we een speler goed kunnen verkopen of er wat prijzengeld binnen komt. 

Naar mijn weten hebben scouts geen invloed op de intake (wil mezelf niet op de borst kloppen maar ik ben wat dat betreft goed op de hoogte :classic_blush:). Het zijn inderdaad met name de HoYD, DoF en de jeugdcoaches die hier invloed op hebben. Daarbij moet je vooral kijken naar hun persoonlijkheden en attributen als Working With Youngsters en Judging Player Potential. Het liefst heb je dan ook nog staf met dezelfde tactische voorkeuren als jijzelf om spelers door te krijgen die in jouw tactiek passen. Daarnaast spelen nog een hele hoop dingen mee zoals je faciliteiten (duh), clubreputatie, youth rating en game importance van het land waarin je actief bent en natuurlijk een flinke dosis geluk. Die laatste is misschien wel de grootste factor in dezen. Daarna is het ook nog de vraag of je de spelers op zo'n manier kunt begeleiden dat ze daadwerkelijk hun potentieel vervullen. 

image.png.c8438948e517490e59e6c0a55fade2ec.png