Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Seizoen 2051-2052:

Toch nog een update, heb er nog even een seizoen doorheen geknald gisteravond. En wat voor seizoen zeg. Zoals jullie kunnen zien, worden we 4e. We hebben zelfs heel even meegespeeld voor de titel, maar al snel bleek Feyenoord toch een klasse apart. Dat zijn ze zowiezo deze game, want van de afgelopen 15 jaar, zijn ze 8 keer kampioen geworden. Leuke bijkomstigheid: We kwalificeren ons voor de CL!!!! Jazeker, blijkbaar zijn we als Eredivisie op de 4e plek van de lijst beland en daarom mogen we 4 teams de CL insturen. Heerlijk zeg

m4ug6or.png

De intake zelf was voor het eerst weer eens wat beter. Het zijn nog geen top intakes, maar we moeten het er mee doen. Gelukkig zit er een talentvolle mc bij, want die mis ik wel echt. Zou zo maar eens het stapje naar het kampioenschap kunnen zijn. 

O5hHrwv.png

Van de volgende jongens verwacht ik toch wel het een en ander:

Codrea

gMlaP1M.png

Guillemin

Uq0bGrw.png

Adam

1zRofFS.png

Dan onze europese tour. We mochten andermaal uitkomen in de Conference League. Het blijft me toch verbazen hoeveel drama er mee doet aan die cup:

XOem91D.png

WE PAKKEN ONZE 1e EUROPESE PRIJS! BIEM. We hebben echt weinig tegenstand gehad, dus dat pakt de glans wel even van zo'n 1e europese prijs af. Maar goed, we take it.

Ik ga jullie voor het eerst ook even mee nemen in ons elftal. Ik ga de dragers van het elftal even showen:

Onze rots achterin. Hij mocht het overnemen van Janssen. Ze kwamen allebei tegelijk de opleiding in. Toen al wist ik dat Janssen wel eens weg kon gaan, dus heb ik Shabalala zo veel mogelijk wedstrijden laten spelen om hem te ontwikkelen. Dat heeft zijn vruchten wel afgeworpen:

KXVLa7T.png

Janssen, jullie hebben hem al eens gezien. Bij gebrek aan, speelt hij vooral linksback. Is op dit moment ook wonderkind:

zOCGSG1.png

Karatas, de leider achterin. Speelt nog niet alles, maar doet het goed:

DHbunZ7.png

De Graaf, zo'n speler waarvan je zegt: Welke lichting zat die? Ik kan me hem namelijk niet meer herinneren als groot talent. Heeft het toch waargemaakt en staat alweer 4 seizoenen basis. Afgelopen winter kwam AC Milan, maar die stuurde ik gauw terug.

Ufejn97.png

Franssen, misschien wel het grootste talent nu. Man wat kan die man voetballen. Eindigt jaarlijks in de dubbele cijfers:

0ueH5WM.png

Ozkok, ook weer een speler waarvan ik je niet meer kan vertellen welke lichting hij zat. Totaal er voorbijgeschoten. Bij gebrek aan beter misbruik ik hem als spits ( Ook omdat Franssen op zijn natuurlijke positie speelt)

JjBqKoa.png

Ammor: Ja dit zijn de spitsen die ik nodig ben. Het is geen wereldtopper, maar met hoge ratings voor vernelling, behendigheid, snelheid en beslissingen is dit zo'n snelle rakker die in mijn elftal gaat scoren. Getuige ook zon 34 goals afgelopen seizoen. 

VplZyBD.png 

Aangezien er nog enkele fouten in mijn game zaten, en ik toch graag elke ploeg speelbaar wilde maken heb ik mijn DB nog wat aangepast en de Vierde Klasse toegevoegd voor de overige teams in een geregionaliseerde groep-vorm. Ik ben nu dus begonnen met de club die het dichtste bij mijn woonplaats zit die in deze negende divisie plaatsvind. Dit is Tivoli uit Eindhoven. In het echt spelen ze in de vierde klasse.

We beginnen het seizoen in elk geval nog slechter als bij DBS, want we hebben helemaal GEEN spelers! De intake is pas eind april dus we moeten het lang doen met vervangende spelers.

1.thumb.PNG.c87778ff44267f6ba1f0c26472937858.PNG

Ik heb de Vierde Klasse zo gemaakt dat er zes groepen zijn van 19 of 20 teams, waarbij van elke groep de top 7 promoveert. Dit omdat er 42 Derde Klassen zijn, waarbij er dus per divisie 1 ploeg degradeert. Het doel was dus om de top 7 te bereiken, en dit is gelukt!

3.thumb.PNG.b8706eafc8edc278c53e5a23ea2ba6bc.PNG

Volgend seizoen komen we als Zuid 2 team uit in de Derde Klasse Zondag Noord C. Dit komt omdat de promotie van Vierde Klasse naar Derde Klasse niet geregionaliseerd is. En dit is het team waar we het mee moeten doen!

2.thumb.PNG.02ec7ae4a3d5bc3956db26a7c7bb4126.PNG

We moeten er nog niet veel van verwachten, want we hebben het hele seizoen zonder Hoofd Jeugdopleiding gespeeld, gezien er geen enkel staflid naar onze club wilde komen. Dit in combinatie met een slechte jeugdopleiding hou ik mijn hart vast wil ik het volhouden in de Derde Klasse...

Moet ik misschien toch ook maar gewoon eens vaker doen, is nu vaak gewoon alleen oefenwedstrijden en laatst paar wedstrijden. Alleen computer kiest vaak voor wissels op kwaliteit en niet op potentie, zou mooi zijn als je net zoals bij fifa wissels van tevoren al kan bepalen. 

13 uur geleden zei Elsjorro1990:

Seizoen 2051-2052:

Toch nog een update, heb er nog even een seizoen doorheen geknald gisteravond. En wat voor seizoen zeg. Zoals jullie kunnen zien, worden we 4e. We hebben zelfs heel even meegespeeld voor de titel, maar al snel bleek Feyenoord toch een klasse apart. Dat zijn ze zowiezo deze game, want van de afgelopen 15 jaar, zijn ze 8 keer kampioen geworden. Leuke bijkomstigheid: We kwalificeren ons voor de CL!!!! Jazeker, blijkbaar zijn we als Eredivisie op de 4e plek van de lijst beland en daarom mogen we 4 teams de CL insturen. Heerlijk zeg

m4ug6or.png

De intake zelf was voor het eerst weer eens wat beter. Het zijn nog geen top intakes, maar we moeten het er mee doen. Gelukkig zit er een talentvolle mc bij, want die mis ik wel echt. Zou zo maar eens het stapje naar het kampioenschap kunnen zijn. 

O5hHrwv.png

Van de volgende jongens verwacht ik toch wel het een en ander:

Codrea

gMlaP1M.png

Guillemin

Uq0bGrw.png

Adam

1zRofFS.png

Dan onze europese tour. We mochten andermaal uitkomen in de Conference League. Het blijft me toch verbazen hoeveel drama er mee doet aan die cup:

XOem91D.png

WE PAKKEN ONZE 1e EUROPESE PRIJS! BIEM. We hebben echt weinig tegenstand gehad, dus dat pakt de glans wel even van zo'n 1e europese prijs af. Maar goed, we take it.

Ik ga jullie voor het eerst ook even mee nemen in ons elftal. Ik ga de dragers van het elftal even showen:

Onze rots achterin. Hij mocht het overnemen van Janssen. Ze kwamen allebei tegelijk de opleiding in. Toen al wist ik dat Janssen wel eens weg kon gaan, dus heb ik Shabalala zo veel mogelijk wedstrijden laten spelen om hem te ontwikkelen. Dat heeft zijn vruchten wel afgeworpen:

KXVLa7T.png

Janssen, jullie hebben hem al eens gezien. Bij gebrek aan, speelt hij vooral linksback. Is op dit moment ook wonderkind:

zOCGSG1.png

Karatas, de leider achterin. Speelt nog niet alles, maar doet het goed:

DHbunZ7.png

De Graaf, zo'n speler waarvan je zegt: Welke lichting zat die? Ik kan me hem namelijk niet meer herinneren als groot talent. Heeft het toch waargemaakt en staat alweer 4 seizoenen basis. Afgelopen winter kwam AC Milan, maar die stuurde ik gauw terug.

Ufejn97.png

Franssen, misschien wel het grootste talent nu. Man wat kan die man voetballen. Eindigt jaarlijks in de dubbele cijfers:

0ueH5WM.png

Ozkok, ook weer een speler waarvan ik je niet meer kan vertellen welke lichting hij zat. Totaal er voorbijgeschoten. Bij gebrek aan beter misbruik ik hem als spits ( Ook omdat Franssen op zijn natuurlijke positie speelt)

JjBqKoa.png

Ammor: Ja dit zijn de spitsen die ik nodig ben. Het is geen wereldtopper, maar met hoge ratings voor vernelling, behendigheid, snelheid en beslissingen is dit zo'n snelle rakker die in mijn elftal gaat scoren. Getuige ook zon 34 goals afgelopen seizoen. 

VplZyBD.png 

Heerlijk seizoen! De Nederlandse ploegen hebben goed gepresteerd in Europa de laatste jaren blijkbaar. Leuke jeugdlichting met al die andere nationaliteiten.

Goede vakantie nu man, geniet ervan!

Even weer een update: het gaat echt waanzinnig goed tot nu toe. :) Laatste update was uit het seizoen 22/23 waar we voor het eerst promoveerde, maar de twee seizoenen die volgde zijn we beide ook weer direct gepromoveerd. Ook mede dankzij een aantal goede spelers in mijn jeugdintake waar al een tijdje clubs uit de Keuken Kampioen Divisie achteraan zitten.

5c32680ea56b3029e838916e6697f085.png

Mijn doelman Jan-Willem Hoekstra is zelfs al eens opgeroepen voor Nederland onder 18. Een stuk of 5 clubs uit de Keuken Kampioen Divisie toonde interesse, maar hij verlengde zijn contract gelukkig. Dion Elshot is een van de andere spelers waar clubs uit het 2e niveau interesse in hebben, ook gaf hij pas aan dat hij voor Suriname wou uitkomen, en verlengde hij zijn contract. Carel van Dijk kon ook al naar clubs zoals FC Eindhoven of De Treffers. Ik denk dat dit ook spelers zijn die over een paar seizoenen prima mee kunnen op dat niveau, dus als ik ze weet te behouden kunnen we hopelijk over een seizoen of 3 doorstoten naar het professioneel niveau. Vorig jaar bracht de lichting ons Donny Rozenblad en Robin Verheijen waarvan ik denk dat ze wellicht kunnen uitgroeien tot meer dan prima spelers. Alleen een beetje jammer dat ze beide 'niet ambitieus' zijn..dus maar hopen dat dit ze niet teveel gaat hinderen in de ontwikkeling.

Verder verloor ik spits Huib Agatowski gratis en voor niks aan MVV, wat heel jammer is, aangezien ik denk dat het een prima spits kon worden en mijn huidige spits echt ruk is. Over die spits gesproken, hij is sinds kort wel een clubicoon. Financiën en faciliteiten zijn nog steeds heel ruk, er komt niet meer geld binnen dan dat er uit gaat dus heb ik al jaren niks kunnen upgraden. 

Het eerste seizoen op het derde niveau was ook prima. Op gepaste afstand geëindigd van de bovenste plaatsen maar ook van de onderste. Kampioensfavoriet Jong Sparta degradeerde trouwens, terwijl OFC (naar verwachtingen een middenmoter) de titel pakte. ;c 

9ba3981ec580bf3e6ca02f202f9ff114.png

De jeugdlichting dit jaar had geen directe basisspelers, maar wel één á twee spelers waarvan ik verwacht dat ze misschien al snel meekunnen op het niveau. De voorzitter van de club wil op het moment ook graag van de club af, maar een supportersinitiatief lijkt de club over te gaan nemen (zolang ze mijn balans maar fixen ;c).

Ik denk dat ik nu vooral moet hopen dat mijn spelers zich goed ontwikkelen, zodat ik over een aantal seizoenen mee kan spelen om het kampioenschap. Ander optie is dat de nieuwe eigenaar van de club wat extra geld op de balans zet zodat ik mijn faciliteiten weer eens kan upgraden. Een speler voor flink wat geld verkopen zou ook kunnen, maar die 2k die nu steeds geboden wordt gaat 'm niet worden. :D

Rood Zwart Baflo - Seizoen 25

Omdat we vorig seizoen 4e werden mochten we meedoen in de voorrondes van de Euro Cup ll (waarschijnlijk EL als het een goede update was geweest). Helaas troffen we Valencia in de laatste voorronde, we zaten nog dicht tegen een wonder aan, maar de 3-0 uitnederlaag was too much. 

In de Eredivisie zelf werden we nu 5e. We speelden te vaak gelijk om de 4e plek te behalen. Hierdoor lijken we Europees voetbal mis te lopen (ook al dacht ik dat plek 5 daar ook recht op had). 

IwivtwM.png

VSqAYbN.png

In de Eerste Divisie voor - 19 deden we het wat beter, onze 18-jarigen zorgden voor een tweede kampioenschap op rij en hiermee promoveerden zij naar de hoogste Divisie in deze categorie. 

O7InJV3.png

Door nog in maart meerdere spelers van de Youth Intake voor langere tijd of zelfs maar 4 maanden aan te nemen heeft daar zeker nog aan bijgedragen (we stonden toen nog op plek 2).

In de Youth Intake zit één speler die een grote belofte is, die ga ik omtoveren tot (complete) wing back, aangezien we achterin te weinig goede opties hebben. Mooie van deze speler (Ketting) is dat hij tweebenig is. 

UKxwDr2.png

RBSLhzl.png

Verder hebben we het nu financieel zwaar. We zijn inmiddels weer in de min, hierdoor kunnen we de trainingsfaciliteiten niet verbeteren en hebben we ook een probleem met de salarissen van onze coaches. 

Komende zomer maar eens kijken wat we met de verkoop van spelers gaan doen. Inmiddels wordt onze selectie breed genoeg om wat te kunnen verkopen, maar ik kan ook nog de keuze gaan maken een talent voor een wat groter bedrag te gaan verkopen (+ een mooi doorverkooppercentage) 

Edited by Chiemel

PAX Hengelo  - Seizoen 2034-2035

Derde Divisie Zondag

Het is even geleden, maar daar zijn we weer :D Het vierde seizoen in de Derde Divisie en na de verrassend derde plaats van vorig jaar waren de verwachtingen hoog. Helaas, die konden snel de vrieskist in, want we hebben een groot probleem: de achterste vijf (inclusief doelman). Met name centraal zijn we zó zwak en dan nog een keeper die moet leren dat hij een bal met de handen mag pakken. Tegelijkertijd verschijnen er steeds meer spelers met Eredivisie of KKD-ervaring in deze competitie. Conclusie is dat we idioot veel doelpunten tegen gekregen. Aan de andere kant doen we het aanvallend zo gek nog niet, waardoor er toch een keurige achtste plek werd bemachtigd. 

image.thumb.png.d3460568c7544592750917f086f2a603.png

De instroom was wederom niet veel bijzonder, maar je weet nooit hoe sommigen zich weten te ontwikkelen. Het grootste talent schijnt nu een Japanner te zijn, hehe. In ieder geval een CV.

Spoiler

image.thumb.png.f2ccd61d977e1531b5bee3ef49a80b04.png

PAX Hengelo  - Seizoen 2035-2036  [Derde Divisie Zondag]

Na een ietwat teleurstellend vierde seizoen op dit niveau heb ik de bezem door de selectie gehaald. Ik merkte dat ik te weinig progressie boekte en dat had ik onder ander aan mezelf te wijten. Een aantal jongens bleef ik maar opstellen, terwijl zij echt niet meer beter gingen worden en qua potentieel vele malen slechter waren dan de jongere gasten, die daarentegen nog wat te ontwikkelen hadden. 

Hoe dan ook: twee (soms drie) nieuwe namen in de verdediging, een aangepast middenveld en een dodelijk duo in de aanval. Wederom veel doelpunten en veel tegendoelpunten. De balans ligt echter in ons voordeel en eindelijk wisten we ook op een volwassen manier wedstrijden te winnen. Hoogtepunt was Quick Boys-uit. Na 54 minuten met 5-2 achter en na 82 minuten met 5-6 voor :D Tevens eindstand. 

Promotie!

image.thumb.png.8685a498659af5380ac58b55cfdf8326.png

Financieel zijn we de afgelopen twee seizoenen in staat geweest om verbeteringen door te voeren. Meer geld naar de jeugdopleiding en een uitgebreider scoutingsnetwerk. Elk seizoen kon ik dat doen na de eerste ronde in de KNVB-beker, die we dus wisten te bereiken. Vorig jaar Heracles-uit, dit jaar ADO-uit. De recettes worden keurig verdeeld, wat bijna 150.000 euro in het laatje bracht. Ondertussen zijn we wel weer stevig de min ingedoken (-90k), maar ik verwacht dat dit weer wordt aangevuld de komende tijd door enerzijds het bestuur en anderzijds wat seizoenskaarten en sponsoren.

Kwam er nog iets uit de jeugdinstroom? Absoluut, aanvaller en geboren Hengeloër Tijmen Wolsink mocht direct aansluiten bij de A-selectie en wist te scoren bij zijn debuut.

Spoiler

image.thumb.png.a87157491a8e98b3b2b0942d41bf9c86.png

EDIT

Kuuuuuutttt.

image.thumb.png.012f45008a30a2086fbf35b44a517c35.png

Edited by Titan

Pax Hengelo - Seizoen 2036-2037 [Tweede Divisie]

Sta je in één keer in de Tweede Divisie, daar waar ik ooit begon toen Pax op de laatste positie stond in de Zondag Derde Klasse C. Van de spelers van toen is er al niemand meer in dienst, en dat is maar goed ook. Wat een prachtige competitie hebben we nu bereikt: RBC Roosendaal, Cambuur, de jong-teams van PSV en Sparta, IJsselmeervogels, Achilles '29. Stuk voor stuk namen waartegen we jaren geleden niet eens konden oefenen - veel te duur. 

We deden het prima. Sterke nog, we werden regelrecht de kampioen van de middelmaat. Een plek  precies in het midden. Evenveel doelpunten gemaakt als geïncasseerd en de verdeling tussen W-G-V komt ook akelig in balans te liggen. De top 6 is momenteel nog vele malen te sterk, dus ik verwacht niet dat we snel de sprong gaan maken naar de Eerste Divisie. Dat zou ook niet goed zijn op dit moment. 

image.thumb.png.8e1836ee802de2744dea21b12bd37d81.png

Financieel was het een rampseizoen. De stadionuitbreiding is voltooid. Een klusje dat ons idioot veel geld heeft gekost en waardoor we ongeveer drie ton in het rood staan. De afgelopen jaren hadden we het geluk een mooi uitduel te loten in de beker, maar nu kwam Fortuna Sittard in de eerste ronde bij ons op bezoek. Hoewel de 0-1 nederlaag anders doet vermoeden, waren we volstrekt kansloos. Wat echter erger is, is dat we hierdoor geen financiële klapper maakten dankzij de kaartverkoop. 

Dan opnieuw de jeugdinstroom. De nieuwe spelers worden aanmerkelijk beter binnengebracht, dus alle investeringen lijken zich langzaamaan te gaan uitbetalen. Van de jaarlijkse instroom hebben we vijf spelers gecontracteerd - het kost allemaal salaris, dus hele volksstammen onderdak bieden zit er niet meer in. Elton Taipi, half Zweed, half Albaniër, zou de beste moeten zijn van zijn lichting. Enige pech, want onze voorhoede is momenteel al de sterkste linie. Tijmen Wolsink, het toptalent dat vorig jaar instroomde, scoorde dit seizoen 19 keer en al een aantal keer kwam er een lachwekkend bod op hem vanuit de KKD. Voorlopig kan ik dat dus aardig afhouden, maar het is goed om te weten dat er in ieder geval een back-up aanwezig is.

Spoiler

image.thumb.png.e96c298de61621e15fd8f13be343c30c.png

image.thumb.png.2691cdb927a8067cec6d4eb9499d64cb.png

Edited by Titan

Over financiën gesproken - en ik stel die vraag eerst hier ff lekker - ik moet dit seizoen 150K per maand ontvangen voor de verhuur van een speler, maar ik zie dit nergens terug in mijn financiële overzichtje. Vorig seizoen was dat voor diezelfde speler ook al 40K per maand, zie ik ook niet echt terug. Moet dat (in FM20) onder Players Sold staan of ergens anders? 

24 minuten geleden zei Chiemel:

Over financiën gesproken - en ik stel die vraag eerst hier ff lekker - ik moet dit seizoen 150K per maand ontvangen voor de verhuur van een speler, maar ik zie dit nergens terug in mijn financiële overzichtje. Vorig seizoen was dat voor diezelfde speler ook al 40K per maand, zie ik ook niet echt terug. Moet dat (in FM20) onder Players Sold staan of ergens anders? 

Zou bij transferhistorie zichtbaar moeten zijn als 'huur + 1,1M' bijvoorbeeld. Goede vraag waar het dan op de balans komt, lijkt me dan bij verkochte spelers inderdaad, als het is afgeleid van de transferhistorie. 

26 minuten geleden zei Titan:

Zou bij transferhistorie zichtbaar moeten zijn als 'huur + 1,1M' bijvoorbeeld. Goede vraag waar het dan op de balans komt, lijkt me dan bij verkochte spelers inderdaad, als het is afgeleid van de transferhistorie. 

Ja, bij transferhistorie staat het wel, maar als ik naar het financiële overzicht ga zie ik in de afgelopen maand '0' staan en het totaalbedrag van het jaar is ook te weinig. Enige optie is nog dat ik het helemaal aan het eind krijg. Anderen hier die spelers voor een maandbedrag verhuurd hebben? 

Zal de vraag ook eens in de helpdesk vragen

Edited by Chiemel

Pax Hengelo - Seizoen 2037-2038 [Tweede Divisie]

Een kleine fout in de vorige update, waar ik vermeldde dat we in de Derde Divisie stonden. Geintje natuurlijk; de Tweede Divisie was immers al bereikt. We maakten ons op voor het tweede seizoen op dit niveau, nadat we verrassend goed presteerden tijdens onze eerste kennismaking met dit niveau. Qua basisopstelling veranderde er vrijwel niets; elke speler is in een jaar tijd beter geworden en ik hoopte dat ze meer volwassen met wedstrijden om konden gaan.

Het werd een prachtjaar. Vanaf het begin nestelden we ons bij de eerste vier van de competitie en lange tijd leek het erop dat de kampioen al bekend was: Jong AZ. De degradant uit de KKD was heer en meester, wat ergens ook wel mag als je een van Internazionale overgenomen spits met Serie A-ervaring op het veld hebt staan... Tegen het einde van het seizoen kwam de klad erin in Alkmaar; de kern viel uit elkaar, terwijl wij een hecht team waren geworden. De laatste drie wedstrijden waren schitterend. In speelronde 32 verloor AZ bij Jong Sparta en versloegen wij Kozakken Boys met 3-2. Daarna in speelronde 33 de absolute kraker: Pax - Jong AZ. Wij 67 punten, zij 68. Zelden zo zenuwachtig een wedstrijd gevolgd. Een snelle voorsprong, maar de Alkmaarders waren beter en keerden de wedstrijd verdiend om. Een uitbraak zorgde voor 2-2. Zou het dan toch? Ja! Na 92 minuten en 58 seconden speeltijd schoof Benali de bal langs de doelman.

image.png.30f7c62bbecf26bbb823ba3e3bf52fbf.png

Oké, nog één speelronde te gaan natuurlijk. Wij naar Spijkenisse dat al klaar was voor dit seizoen. Uiteraard ons volledig in een underdogpositie geschoven en de spelers wijsgemaakt dat het resultaat niet boeide, want het was al een mooi seizoen. Tuuuurlijk :D Hoe dan ook, we bliezen ze van het veld en achteraf was de 5-0 zege niet eens nodig gezien het onverwachte puntverlies van AZ tegen SteDoCo (1-1).

Lvg GIF - Louis Van Gaal Mad Angry GIFs

Spoiler

image.thumb.png.e13f84331c1184c5a6a6a6ec7b01ef09.png

Transfers

De afgelopen seizoen heb ik geen screens van transfers laten zien. Het werd namelijk eentonig: geen spelers erin en vrijwel geen spelers weg met uitzondering van wat uitleenbeurten. Nu verloren we in de winterse transferwindow echter onze belangrijkste speler van het afgelopen anderhalf jaar: Tijmen Wolsink. Dat gastje, net 18, had er dit seizoen 28 gemaakt in 26 wedstrijden, waarvan twee in de beker tegen GAE (2-5 verlies). Het begon met boden van 4k, waarna ik steevast anderhalve ton vroeg. Uiteindelijk ging het bestuur akkoord met boden van 40k, waarop ik woest aanklopte. Een transfer kon voorkomen worden, maar op de laatste dag werd het toch een abrupt afscheid. Rijnsburgse Boys bood 74k met wat waardeloze clausules. Het bestuur wilde niet meer naar me luisteren, dus heb ik hem maar snel bij iedereen aangeboden. Helmond had nog wel 145k over. De eerste 'toptransfer' is een feit! 

image.thumb.png.6bcc78be87b3141aa9bd6247a7df2491.png

Zonde om hem te verliezen, maar zoals ik al eerder aangaf is de aanwas voor de spitspositie de laatste jaren subliem. Zijn opvolgers (Gravenberch (18) en Taipi (16) staan al te trappelen.

Instroom

Nog altijd doen we het vooral goed wat betreft jonge aanvallers, daar ik ondertussen wat ongeduldig begin te worden wat betreft fatsoenlijke verdedigers. Ook nu zullen de twee grootste talenten in de voorste linies gaan spelen. Thijs den Hartog gaat nog zo'n drie jaar in de jeugd spelen, mits ik hem kan behouden, en Remco de Man heeft zijn debuut al gemaakt.

Spoiler

image.thumb.png.7c4c5eadaabaa3f617d30e52754daedd.png

image.thumb.png.508f4a223a0031e9cd1ad3e8e54dc12a.png

Op naar de Keuken Kampioen Divisie. Doelpunten gegarandeerd, zeker in ons eigen doel :D 

4 uur geleden zei Chiemel:

Heb het idee dat je nog een best matig elftal hebt en dus erg goed presteert. Screens van je beste spelers? En wat voor tactiek speel je? 

Aanvallend zit het best wel goed eigenlijk. Ik speelde lange tijd met een 4-1-3-2 (of 4-4-2) waarbij de twee voorstel spelers AMC's waren. Begon me toch minder te bevallen en daarom die twee voorste doorgeschoven als echte spitsen, ook omdat dat gewoon mijn beste spelers zijn. Zit het nu nog een beetje te tweaken, ook met de tactische overwegingen uit het topic van @Martin18071982.

In de screens van wat betere spelers!

Spoiler

image.thumb.png.a26b63941641d5227ad81f1c2a4324e2.png

image.thumb.png.7a786a48f31e2e72c07a95f2ff1a2278.png

image.thumb.png.df0614fe86e1bdecf0c473001879e363.png

image.thumb.png.f48864dd8de654bf8660a80bde76e8d0.png

image.thumb.png.3853998a88a4100d323d3c97d1b6ab23.png

De laatste, Elton Taipi, houd ik nog zo lang mogelijk bij de U19. De twee basisspitsen doen het uitstekend en dit gozertje ontwikkelt zich uitstekend. Dertig wedstrijden voor U19 en 56 goals :) 

2 minuten geleden zei Titan:

Aanvallend zit het best wel goed eigenlijk. Ik speelde lange tijd met een 4-1-3-2 (of 4-4-2) waarbij de twee voorstel spelers AMC's waren. Begon me toch minder te bevallen en daarom die twee voorste doorgeschoven als echte spitsen, ook omdat dat gewoon mijn beste spelers zijn. Zit het nu nog een beetje te tweaken, ook met de tactische overwegingen uit het topic van @Martin18071982.

In de screens van wat betere spelers!

Inhoud verbergen

image.thumb.png.a26b63941641d5227ad81f1c2a4324e2.png

image.thumb.png.7a786a48f31e2e72c07a95f2ff1a2278.png

image.thumb.png.df0614fe86e1bdecf0c473001879e363.png

image.thumb.png.f48864dd8de654bf8660a80bde76e8d0.png

image.thumb.png.3853998a88a4100d323d3c97d1b6ab23.png

De laatste, Elton Taipi, houd ik nog zo lang mogelijk bij de U19. De twee basisspitsen doen het uitstekend en dit gozertje ontwikkelt zich uitstekend. Dertig wedstrijden voor U19 en 56 goals :) 

Welke topic? Van mijn 4-4-2 tactiek? Nice skin trouwens :D

2 minuten geleden zei Martin18071982:

Welke topic? Van mijn 4-4-2 tactiek? Nice skin trouwens :D

Klopt, die bedoelde ik! Ben zelf niet van het letterlijk tactieken overnemen, maar inspiratie opdoen kan nooit kwaad :D