Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

17 uur geleden zei FlyD:

Weer lekker bezig @Elsjorro1990! Mooi de eredivisie in met een 15 jarige keeper :D Die belg is inderdaad ook een leuk talentje met het perfecte karakter.

Ik verwacht ook veel van beide. Tot nu toe ontwikkelen ze zich echt als een gek. Keepertje haalt ook gewoon dik en 7 gemiddeld in zijn 1e jaar eredivisie. 

2046-2047:

1e seizoen in de Eredivisie. Hier hebben we het die jaren voor gedaan. We hebben echt een heeeeeel zwaar seizoen gehad. Op de laatste speeldag spelen we ons rechtstreeks veilig, met wat hulp van Heracles.

2KToKBv.png

De instroom zelf was op zich wel weer prima. We schijnen 1 groot talent op de VMC/MC positie te hebben. Ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik de jongen moet gaan uitspelen. Hij lijkt voor alle posities een paar eigenschappen niet goed genoeg te hebben, maar we gaan het zien:

sxQoBjz.png

Janssen:

q03BORN.png

Daar zijn we al hoor, interlanddebuut van Janssen. Geen idee hoe, want de andere keepers zijn wel echt beter. Maar hopelijk gaat dit zijn waarde goed doen. Ter extra ondersteuning een screen, dat ik dus niet bondscoach ben.

rfahvMu.png

pzo6uWw.png

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

2046-2047:

1e seizoen in de Eredivisie. Hier hebben we het die jaren voor gedaan. We hebben echt een heeeeeel zwaar seizoen gehad. Op de laatste speeldag spelen we ons rechtstreeks veilig, met wat hulp van Heracles.

2KToKBv.png

De instroom zelf was op zich wel weer prima. We schijnen 1 groot talent op de VMC/MC positie te hebben. Ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik de jongen moet gaan uitspelen. Hij lijkt voor alle posities een paar eigenschappen niet goed genoeg te hebben, maar we gaan het zien:

sxQoBjz.png

Janssen:

q03BORN.png

Goed het seizoen overleefd. Nu doorbouwen het volgende jaar. Ik denk dat ik een rechtsback zou maken van die Rutger Janssen.

@FlyD Dat zou inderdaad nog wel eens een prima positie voor hem kunnen zijn. Ik ga er eens naar kijken. 

Seizoen 47-48:

Een vergelijkbaar seizoen. Soms winnen we nipt, vaak verliezen we dik. Er moet zeker in de verdediging en centraal op het middenveld nog wel wat bij. Ook een goede spits is geen overbodige luxe. Afijn, we redden het weer dus niks mis mee.

SYD1O8I.png

De intake zelf valt wat tegen. 1 groot talent met Karatas en 2 degelijke spelers. 

ei6Zbs7.png

Karatas, ik ga hier een CV van maken. Zou wel eens de leider achterin kunnen worden.

vo3cnUs.png

Ammor, hopelijk kan hij wat trainen op zijn afwerken.

P0v4dsl.png

2 minuten geleden zei Chiemel:

Je gaat er snel doorheen, bij mij is het tempo er een beetje uit

Ik speel met instant result en heb alle competities die niet meer nodig zijn er uitgebonjoured. Dus speel alleen met de eredivisie en de KKD. Dat houdt in datik er in 2 uur een seizoen doorheen knal. 

1 minuut geleden zei Elsjorro1990:

Ik speel met instant result en heb alle competities die niet meer nodig zijn er uitgebonjoured. Dus speel alleen met de eredivisie en de KKD. Dat houdt in datik er in 2 uur een seizoen doorheen knal. 

Ah instant result is het grootste verschil dan. Dat doe ik alleen bij wedstrijden die nergens meer om gaan, wil wel redelijk controle houden op wie er invalt en op welke positie die invallen. 

44 minuten geleden zei Chiemel:

Ah instant result is het grootste verschil dan. Dat doe ik alleen bij wedstrijden die nergens meer om gaan, wil wel redelijk controle houden op wie er invalt en op welke positie die invallen. 

Ik speel de belangrijke wedstrijden ook zelf. Dus de wedstrijden tegen de zwakkere broeders/gelijkwaardig. De rest doe ik instant result. Naarmate mijn team beter word, speel ik zelf meer wedstrijden.

Inmiddels heeft Janssen zijn 2e interland te pakken en moest ik alle zeilen bij zetten om hem niet kwijt te raken. O.a. PSG, city, Liverpool en Juventus hebben erg hun best gedaan. Constant hoog in de boom gezeten, uiteindelijk kwamen ze niet verder dan 11 miljoen dus ik hou hem lekker. Shabalala ontwikkelt zich ook goed, dus als ik straks een deal kan sluiten voor 30 mil+ met doorverkoop zal ik hem moeten verkopen ben ik bang. Een dergelijke injectie zorgt ervoor dat ik aardig wat upgrades kan doen en hopelijk eindelijk een nieuw stadion. 

Ook met deze challenge begonnen, maar niet helemaal volgens de regels. In plaats van met een gepromoveerd team te spelen heb ik gekozen om een database van Nederland tot het 8e niveau in te laden. Daarbij ben ik begonnen met een van de plaatselijke clubs; Terneuzense Boys. Er zit er nog eentje lager op het 8e niveau, maar die hebben geen logo en daar stoorde ik me toch net iets te veel aan. ;c

Nou, nu het seizoen. Doelstelling was tegen degradatie vechten. Ik had maar drie echte spelers en om inkomende transfers compleet te voorkomen legde ik ook geen 'grijze' spelers vast. Gelukkig voor ons waren er nog andere dramatische teams in de competitie, dus helemaal onderaan staan deden we niet. Uiteindelijk kwam de jeugd binnen met Mathew Adeyemi en Nassim van Bree als spelers die er flink bovenuit staken. Toen ik geen grijze spelers mee op hoefde te stellen, ging het plots ook een stuk beter en wist ik me twee wedstrijden voor het einde veilig te spelen. Doelstelling voor volgend seizoen is ook direct in de bovenste helft eindigen.

2 uur geleden zei Stefan.:

Ik heb deze gekozen. Die werkt wel alleen met de allereerste database van FM zelf, dus geen wintertransfers. Zelf heb ik daar geen problemen mee, want onderaan in de piramide merk je er toch niet zo veel van. Tot nu toe ook nog niks raars opgemerkt aan het einde van het eerste seizoen.

Op 25-7-2021 om 15:20 zei TheRealOne:

Ook met deze challenge begonnen, maar niet helemaal volgens de regels. In plaats van met een gepromoveerd team te spelen heb ik gekozen om een database van Nederland tot het 8e niveau in te laden. Daarbij ben ik begonnen met een van de plaatselijke clubs; Terneuzense Boys. Er zit er nog eentje lager op het 8e niveau, maar die hebben geen logo en daar stoorde ik me toch net iets te veel aan. ;c

Nou, nu het seizoen. Doelstelling was tegen degradatie vechten. Ik had maar drie echte spelers en om inkomende transfers compleet te voorkomen legde ik ook geen 'grijze' spelers vast. Gelukkig voor ons waren er nog andere dramatische teams in de competitie, dus helemaal onderaan staan deden we niet. Uiteindelijk kwam de jeugd binnen met Mathew Adeyemi en Nassim van Bree als spelers die er flink bovenuit staken. Toen ik geen grijze spelers mee op hoefde te stellen, ging het plots ook een stuk beter en wist ik me twee wedstrijden voor het einde veilig te spelen. Doelstelling voor volgend seizoen is ook direct in de bovenste helft eindigen.

Tweede seizoen zit er ook op. Nogal een dramatisch einde van een verder prima seizoen. 5e plaats, dus doelstelling bereikt. Tot op 5 wedstrijden voor het einde stonden we continue op maximaal 3 punten van de eerste plek af, alleen verloor ik 3 van de laatste 5 wedstrijden. :cab: Omdat alles dicht op elkaar stond van de tweede naar de vijfde plek gezakt.

Mijn eerste doelman (één van de drie originele spelers) vertrok gratis naar RWDM in België waar hij een profcontract tekende, daar was niet veel aan te doen. Helaas was de keeper die in de eerste jeugdintake zat echt dramatisch slecht. Bij de jeugdintake van dit seizoen zat Sven Stekelenburg, ook niet bijster goed maar een flinke vooruitgang op de keeper die er eerst stond. Uit deze lichting staat er verder nog een speler direct in de basis, namelijk Eric Talla. Verder heb ik een nieuwe hoofd jeugdopleiding aangetrokken in de naam van Ruben Schaken. ;c Ook is er al eenmaal geïnvesteerd in het jeugdscoutingsnetwerk en tweemaal in de jeugdopleiding zelf. Aan de faciliteiten is nog niks veranderd, maar daar is ook geen geld voor. 

Volgend seizoen wordt weer een stuk zwaarder, aangezien de gepromoveerde en gedegradeerde teams allemaal best goed zijn en ik op een aantal plekken nog een heel zwak elftal heb. Doelstelling voor aankomend seizoen is ook degradatie voorkomen.

Seizoen 2048-2049, we gaan gestaag door.

We maken weer een klein stapje, qua punten dan. Want uiteindelijk mogen we gewoon mee doen aan de PO voor europees voetbal omdat we daarmee op een 10e plek eindigen. Die PO eindigen we wel direct met een zware verliespot over 2 wedstrijden tegen AZ, maar dat mag de pret niet drukken.

We halen wat meer resultaat, waaronder een 3-1 thuisoverwinning tegen Ajax. De spelers ontwikkelen zich lekker.

cODcqEP.png

Weer het voorbeeld van een voorbeschouwing die echt niks zegt:

ZKz7hhK.png

"gouden generatie" en "talent op de het middenveld"

Niks van dat alles, dit is de intake:

gw6OaEP.png

Er is werkelijk waar geen een speler die het 1e gaat halen. En afgaande op ons niveau is dat dus echt een bar slechte intake. Jammer.

Wel haalt ons grootste talent, die inmiddels wonderkind is, wel een aantal prijzen binnen.

Hij wordt beste doelman:

MqjgEfU.png

En hij wordt verkozen tot beste jeugspeler:

IAuQ210.png

Hieronder een screen van onze grote man Janssen:

F9oJ6fk.png

Ik ga hem niet lang vast kunnen houden ben ik bang. 

Ook ik ben maar aan deze challenge begonnen. Met een eigen gemaakte Database (tot divisie 8) ben ik begonnen met de Derde klasser die het dichtste bij mijn huis is gevestigd, en dat is DBS. Dit zijn de startfaciliteiten:

1.PNG.b5bc07adaf17442b0b4549c2dbc72739.PNG

Éen groot voordeel met deze club is het volgende: PSV is onze moederclub :D

2.thumb.PNG.1b2308f4ca8c04e8451072325a5945ff.PNG

We beginnen in de Derde Klasse Zondag D (Zuid 1) met welgeteld 1 (!) speler. Een Belgische keeper. Hier zullen we het mee moeten doen tot de eerste intake.

3.thumb.PNG.4f58e595142691ebe09eb6916ea238f1.PNG

Wish me luck :D

30 minuten geleden zei Badmuts:

Ook ik ben maar aan deze challenge begonnen. Met een eigen gemaakte Database (tot divisie 8) ben ik begonnen met de Derde klasser die het dichtste bij mijn huis is gevestigd, en dat is DBS. Dit zijn de startfaciliteiten:

1.PNG.b5bc07adaf17442b0b4549c2dbc72739.PNG

Éen groot voordeel met deze club is het volgende: PSV is onze moederclub :D

2.thumb.PNG.1b2308f4ca8c04e8451072325a5945ff.PNG

We beginnen in de Derde Klasse Zondag D (Zuid 1) met welgeteld 1 (!) speler. Een Belgische keeper. Hier zullen we het mee moeten doen tot de eerste intake.

3.thumb.PNG.4f58e595142691ebe09eb6916ea238f1.PNG

Ja, veel succes met één speler 😂

Nou, eerste seizoen zit er al op! Met slechts één keeper heb ik mij tot aan maart/april staande kunnen houden en met de newgens in het spel heb ik het mooi af kunnen ronden. Promotie 1 is binnen!

4.PNG.d569b45177b34bcf35bae8a12a3e3929.PNG

Dit is dan ook meteen het einde van die ene speler. In maart kwam een Belgische ploeg die hem 6K wilde bieden. Daar konden wij niks tegenin brengen...

2.thumb.PNG.a65aa12468a1f97dc0b0790b74aeca67.PNG

We kunnen de Districtbeker ook maar snel vergeten. Meteen in ronde 1 uitgeschakeld door een competitiegenoot...

5.thumb.PNG.6e66775710aaa49bd688673fd61048c0.PNG

Dan de newgens. Een paar uitschieters en een paar die nog flink moeten groeien. In elk geval dit is ons team voor volgend seizoen!

3.thumb.PNG.53be5a863c2b926bf4244996b39f8b65.PNG

Edited by Badmuts

3 uur geleden zei Badmuts:

Ik had er 3 tot aan de eerste intake en dat was al erg genoeg. ;c

In 2023 de eerste promotie te pakken. Ik heb nu wel al geleerd om op het lagere niveau niet al te veel naar de voorspellingen te kijken.. ;c Bookmakers geven ons voor volgend seizoen een notering van 301,00 terwijl de eerstvolgende club er eentje van 51,00 heeft.. Ik maak me nog niet heel veel zorgen, want Kloetinge (een club die we voor hun promotie heel lang konden volgen) eindigde vorig seizoen 8e en wordt daar door de bookmakers nu ook weer verwacht.

865cf021256e104ad0a7804d0e80d2e7.png

Jeugdintake leverde me weer een basisklant op: Dion Elshot. Mijn staf werd uitgebreid, wat ik maar meteen als moment nam om de gehele staf te verbeteren. Wat stafleden ontslagen en personeel aangenomen wat weer net iets beter was. Ook is Gunnar Geir Ásgeirsson al een aantal keer opgeroepen voor IJsland onder 19. Komt natuurlijk mede omdat ik alleen Nederland heb ingeladen en er maar weinig IJslandse spelers aanwezig zijn, maar wel leuk om te zien. De jeugdwerving is op het moment redelijk en de jeugdopleiding adequaat. De faciliteiten zijn nog altijd slecht en dat zal ook nog wel even zo blijven tot dat er ooit geld binnen gaat komen. Over het 6e niveau deed ik dus drie jaar, ik ben benieuwd hoe lang ik over het 5e ga doen. 

Transferperiodes op amateurniveau zijn ook nog steeds erg tijdrovend. Ik had gehoopt dat ik er zo door heen zou zijn, maar moet om de 3 dagen bijna mijn halve selectie een nieuw contract aanbieden. :cab: Tot nu toe nog geen enkele jeugdspeler verloren, maar opschieten doet het niet. :D

Seizoen 2049-2050:

We draaien er nog even wat seizoentjes door zo vlak voor de vakantie.

Zoals jullie kunnen zien, we hebben echt een heel erg fijn seizoen gedraaid. Uiteindelijk plaatsen we ons met 58 punten voor de playoffs en zijn we geen moment in de problemen gekomen.

ELdSZFl.png

Die Play-offs pakken we uiteindelijk tegen Groningen, wat het extra zoet maakt:

Pzrgoa5.png

Conference league here i come!

Voor de vorm gooien we de voorbeschouwing er even in, want daar kan ik wel van janken hoe accuraat die is elke keer:

vL6aZKg.png

EN dan komt de intake zelf:

QVe5tvL.png

En die is weer om te janken. Enkel Fer zie ik in de toekomst minuten maken, maar ik verwacht dat hij nooit meer dan een back-up gaat worden:

Q5dDugQ.png

Dan nog het beste nieuws van het seizoen:

We gaan het prachtige de Luwte verlaten. De plek waar ik heel wat wedstrijden gespeeld heb zelf, de plek waar ik elke zondag mezelf nog  helemaal de rambam in zuip. De plek van de fijne gehaktballen. Het wordt vervangen. Overigens duurt dit nog wel super lang, want een seizoen later is er nog steeds niets bekend maar goed. 

xnxDWDe.png

Seizoen 2050-2051:

Ik gok de laatste update voor de vakantie. We nemen jullie mee in het 1e seizoen europees voetbal met V.V. Weerdinge. Een club uit een dorp met circa 700 inwoners. 

s3lw6jN.png

We eindigen weer netjes op een 7e plek, die ons andermaal een plek in de PO voor europees voetbal geeft. Die sluiten we winnend af door een 2-1 thuiszege tegen Vitesse. De 1-0 maakt dan niet meer uit:

3QouNPX.png

De intake zelf, ja die is voor het 3e jaar op rij uien. Inmiddels de HOYD vervangen, maar de nieuwe komt dus ook met drama. Geen enkele speler zal het gaan maken voor ons team gok ik.

EwWt9YO.png

En dan het nieuws waar we al een tijdje op zitten te wachten. Een bitterzoet nieuwtje. Zeker toen hij afgelopen zomer basisspeler was van Oranje die wereldkampioen werd, wist ik dat het moment er zat aan te komen. Dat hij uiteindelijk kiest voor Feyenoord, terwijl ook clubs als United, Juventus, City, Liverpool etc. geinteresseerd waren is mij wel een raadsel. Naar mijn mening had hij direct de stap kunnen maken. We vangen 55 miljoen, wat direct een vertienvoudiging van mijn budget is. Ook hebben we 50% doorverkoop, dus hopelijk weet hij het waar te maken. Het ga je goed, grote vriend:

uXLuLaO.png

2vwYd8U.png

Dan onze Europese tour, we hebben het prima gedaan. Een kwartfinaleplek in onze 1e deelname. Wolves was helaas over 2 wedstrijden net iets te sterk, maar dat lijkt me nog geen schande:

YcUQgWY.png

Edited by Elsjorro1990

Zozo 55 miljoen. Ik zit een beetje op hetzelfde niveau als jij volgens mij, maar zulke hoge biedingen krijg ik echt niet. Kan doordat ik met FM20 speel en een andere update, maar hoogste bod was geloof ik 10 miljoen. Krijg ook veel biedingen voor m'n 1e keeper, die ook top is, maar die biedingen zijn vaak rond de waarde/1 miljoen slechts. Ik vermoed eigenlijk wel als ik hem verkoop en die ploeg hem doorverkoop het al wel snel om dat soort bedragen gaat.

Waarde van spelers zijn ook allemaal maar een paar ton trouwens. 

1 uur geleden zei Chiemel:

Zozo 55 miljoen. Ik zit een beetje op hetzelfde niveau als jij volgens mij, maar zulke hoge biedingen krijg ik echt niet. Kan doordat ik met FM20 speel en een andere update, maar hoogste bod was geloof ik 10 miljoen. Krijg ook veel biedingen voor m'n 1e keeper, die ook top is, maar die biedingen zijn vaak rond de waarde/1 miljoen slechts. Ik vermoed eigenlijk wel als ik hem verkoop en die ploeg hem doorverkoop het al wel snel om dat soort bedragen gaat.

Waarde van spelers zijn ook allemaal maar een paar ton trouwens. 

De oorspronkelijke biedingen kwamen ook niet echt boven de 10-15 mil uit. Maar ik bleef maar gewoon 40 direct vragen met 50% doorverkoop. Toen knalden ze er wat premies boven op, en ik dacht dat het 1 na laatste bod 15 mil met bonussen was en 18 direct. Toen veranderde ik 18 naar 40, 50 dooverkoop en die 15 aan bonussen. Werd geaccepteerd.

Tis ook wel echt een keeper van wereldtopniveau, denk ik. En het belangrijkste: Ik heb een meer dan capabele vervanger.