Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Speciaal voor @Stefan. ;c 

Pax - Seizoen 13 [Derde Divisie Zondag]

Het tweede jaar in de Derde Divisie, nadat we in het eerste jaar net boven de degradatiestreep wisten te eindigen na een zeer matige tweede seizoenshelft. Ter voorbereiding ben ik weer met een bezem door de selectie gegaan. Zo werd Pinas bedankt voor zijn diensten; een speler die al met al zo'n vier seizoenen centraal achterin een vaste waarde was. Alleen de besten mogen blijven he :D We raakten geen spelers kwijt aan andere clubs.

Spoiler

image.thumb.png.975eaadc4be335606a68fceb51c7d74c.png

Tactisch heb ik (alweer) een paar wijzigingen doorgevoerd. Om iets meer rust in het spel te brengen is de spelmaker een linie naar achter gehaald; de VM. de MC heeft een aanvallende rol gekregen en mag samen met de twee AMC's gezellig meedoen in het ontregelen van de tegenstander. De buitenste middenvelders hebben meer vrijheid gekregen. Nog altijd was het voetbal niet wekelijks om naar huis te schrijven en sommige overwinningen kwamen zeer moeizaam tot stand, maar er werden wel meer punten gepakt. Dat het altijd billenknijpen blijft, bewezen we wel in de wedstrijd op bezoek bij Spartaan. We stonden na 35 minuten speeltijd al met 1-5 voor. Toch hielden we slechts een schamel punt aan de wedstrijd over... Met de zesde plek ben ik echter zeer tevreden. Bovendien hielden we in de laatste wedstrijd DVS van de titel af door verrassend met 2-1 te winnen (een eigen doelpunt én onze enige doelpoging leverden twee goals op ;e )

image.thumb.png.11c7472bca71a9c7008db4854af18024.png

Selectie

Geen echte uitblinkers. De zesde plek was dus zeker een teamprestatie. Toch baren enkele posities me nog steeds veel zorgen. Bredewolt op VM kan ondertussen écht niet meer, maar beter loopt er gewoon niet rond (maar toen kwam de instroom...) Ook onze keeper is nog een vliegenvanger van het niveau Karius.

image.thumb.png.c3f981b56b1d52e1014f11b1ff5b5312.png

image.thumb.png.a2df12e8f9ac7354ed40c5207213b4ff.png

Instroom

Zojuist al een kleine spoiler, en wie in het selectieoverzicht keek, zag al dat er één speler was die qua leeftijd opviel: Jost Dahl. Momenteel is hij nog net iets minder dan Bredewolt. Twijfel was er echter niet om hem direct in de basis te laten beginnen de resterende vijf duels. We waren al veilig, speelden nergens meer om mee, dus het was geen probleem als hij fouten maakte. De algehele jeugdinstroom is niet heel bijzonder. Ongetwijfeld komt er over een paar jaar nog wel eentje bovendrijven die mee kan draaien bij het eerste, zoals bijvoorbeeld ook met Mitchell Hendriks gebeurde.

Instroom.thumb.PNG.60951ccfb72a22b5c698cf64da28c280.PNG

Spoiler

Dahl.thumb.PNG.f1c8d8a7a308b5a43c3c751858d55ffe.PNG

Financiën

Dankzij het nieuwe bestuur ging er vanaf het begin van het jaar weer iets meer geld naar de jeugdopleiding; maandelijks komt dit bedrag neer op zo'n 4,5k - een stevige hap in onze begroting. Na dertien seizoenen overleggen we dan ook voor het eerst in de historie rode cijfers. Wat mij betreft geen probleem: het bestuur lapt ongetwijfeld bij, op koopjesjacht hoeven we niet en de contracten vallen alleszins mee zolang we semi-professioneel blijven.

image.thumb.png.ce21ee99950d9fc9870f0e3a20b46182.png

19 minuten geleden zei Chiemel:

@Titan gezien de vele AM/S  die je hebt, train je de spitsen allemaal richting AM ivm strikerless? 

De meesten wel. Heb er nu ook eentje staan op omtrainen naar ML, want daar wordt de spoeling wat dun. Bij Hak is dat het geval; die kwam binnen als centrumspits.

Het is niet helemaal meer Youth Only, maar ik speel natuurlijk nog steeds met mijn United save.

Ik wou jullie de volgende baas niet onthouden. Grootste talent die in deze game de opleiding is binnen komen wandelen. Heb hem direct zijn debuut gegund nadat we 5 wedstrijden voor het einde kampioen werden:

jhR5pOE.png

Als ik me niet vergis gaat dit absoluut de nummer 1 worden van Engeland en mijn FC United de aankomende 20 jaar. 

download-82x82.png

FC Vlotbrug - Seizoen 1

Derde Klasse Zaterdag West 2C

Echt, het was even wennen. Toen ik startte stond de ploeg onderaan, met twee wedstrijden gespeeld en allebei verloren. Die reeks duurde maar, want het was echt zoeken. En zoeken. En zoeken. Uiteindelijk leek het lek boven, speelde ik strikerless en ging het iets beter en na zes nederlagen leverde wedstrijd nummer zeven het eerste punt op, gevolgd door vier zeges. Het lek was bijna gedicht, maar twee factoren gaven het laatste zetje: mijn tactiek, die ik iets aanvallender zette en de youth intake, waarbij een linksback en een rechtsbuiten direct in de basis kwamen voor de laatste paar duels. Zo wisten we het derde deel van het seizoen te imponeren en sloten we af met acht zeges op rij. 

Zo werden we dus derde, maar weet ik zeker dat we komend seizoen voor de titel kunnen strijden, als er geen spelers vertrekken.

image.png.2bfdff0d4ea56187c8d37bdcd43cbb6a.png

Transfers:

Spoiler

image.thumb.png.be4eb8c6cca56000aa950194aa74eb9c.png

Beste speler (tevens enige echte speler):

Spoiler

image.thumb.png.3855cc13762664f1c754d98c97d0c7e0.png

Youth Intake:

Spoiler

884596840_IntakeS1.thumb.PNG.33f1b6971b1a6d6eeb93b089cb48b7ac.PNG

Op dit niveau zitten er altijd wel directe versterkingen bij.

Zakaria  El Idrissi & Youssef Hadji zijn doorgeschoven naar de basis.

Hadji:

Spoiler

image.thumb.png.4ca1f0ec7b482522a12d698d411cb49e.png

El Idrissi:

Spoiler

image.thumb.png.662fd3d123a381746f4028dc65282657.png

Selectie + statistieken:

Spoiler

image.thumb.png.091c8c454afa867ffa1768899c2b1714.png

Wedstrijden:

Spoiler

image.thumb.png.8963a29de34baa5c5cb723b3fcf14fe2.png

image.thumb.png.4449f07a39421bcf59c74ccacc9348ad.png

Best wel zorgwekkend dat 1 ster spelers goed genoeg zijn voor de basis nu. Je bent in ieder geval goed bezig geweest in de slotfase en bent dus inderdaad titelkandidaat nummer 1 komend seizoen

Zojuist zei 19CH98:

Best wel zorgwekkend dat 1 ster spelers goed genoeg zijn voor de basis nu. Je bent in ieder geval goed bezig geweest in de slotfase en bent dus inderdaad titelkandidaat nummer 1 komend seizoen

Dat komt door Jan Tuitel. Die steekt er zo ver bovenuit, die is letterlijk 10 keer zo goed als de rest. Dus hecht ik niet zoveel waarde aan.

12 minuten geleden zei neva:

Dat komt door Jan Tuitel. Die steekt er zo ver bovenuit, die is letterlijk 10 keer zo goed als de rest. Dus hecht ik niet zoveel waarde aan.

Dat verklaart een hoop, mijn derde klasse kennis is niet goed genoeg om dat soort dingen eruit te pikken haha. Wel fijn dan dat ze in potentieel allemaal net zo goed kunnen worden.

Youssef Hadji is wel een populaire naam voor nederlandse NewGens, die heb ik nogal voorbij zie komen volgens mij (ook bij iemand anders in deze challenge?!).

Verder een prima debutseizoen als je maar 1 echte speler had. 

Op 22-5-2021 om 22:50 zei FlyD:

Youssef Hadji is wel een populaire naam voor nederlandse NewGens, die heb ik nogal voorbij zie komen volgens mij (ook bij iemand anders in deze challenge?!).

Hmm, hij is niet onderdeel van Face in the Game. Gewoon stom toeval dus!

Zit nu halverwege seizoen twee. 

Dit ziet er niet heel veelbelovend uit:

image.png.737a7f7af9699c1988d20d18b2e4f718.png

Maar dit oogt beter:

image.png.44d17fe244120da5adf6ef551960fb24.png

Hopelijk kunnen we BZC voorblijven. Wel jammer dat er een ploeg uit Waalwijk is ingestroomd (RWB) in West 2. Maar goed, kan niet teveel verwachten van FM en custom databases met die ingewikkelde competitie opzet van ons.

Dat is inderdaad wel jammer van de indeling. Zo moet ik voor de beker in district Noord tegen Zeeburgia uit Amsterdam 🙈

Verder gaat het bij jou momenteel wel op rolletjes geloof ik 👍🏻

Gepost (edited)

Kan (waarschijnlijk) professional status krijgen. Is dat een no brainer en gewoon doen (moet toch vroeg of laat / betere ontwikkeling), of moet ik dit eerder zo lang mogelijk uitstellen (ivm kosten) 

Ik hoop dat ik met die status ook een - 19 team en/of 2e team krijg, maar dat weet ik nog niet. 

Edited by Chiemel

1 uur geleden zei Chiemel:

Kan (waarschijnlijk) professional status krijgen. Is dat een no brainer en gewoon doen (moet toch vroeg of laat / betere ontwikkeling), of moet ik dit eerder zo lang mogelijk uitstellen (ivm kosten) 

Ik hoop dat ik met die status ook een - 19 team en/of 2e team krijg, maar dat weet ik nog niet. 

Zou het zelf gewoon doen. Zal vast niet goed zijn voor de financiële situatie, maar stelt je wel in staat om door te groeien en de reputatie te laten stijgen. Uiteindelijk verdien je het wel terug met bijvoorbeeld de verkoop van speles (die meer waard worden) of successen in de beker. 

31 minuten geleden zei Titan:

Zou het zelf gewoon doen. Zal vast niet goed zijn voor de financiële situatie, maar stelt je wel in staat om door te groeien en de reputatie te laten stijgen. Uiteindelijk verdien je het wel terug met bijvoorbeeld de verkoop van speles (die meer waard worden) of successen in de beker. 

Ga het inderdaad ook gewoon doen als het kan. Alle clubs om me heen zijn het ook. Enige zorg is dat ik dan misschien opeens spelers geen goede contracten meer kan aanbieden. Sta eigenlijk altijd al in het rood, dus dat zal niet veranderen. 

Gepost (edited)

Oh kut, daar begint de ellende al :D

Speler vraagt 6K per maand en kan max 3.2K geven. Terwijl een Indonische speler 39K per maand vraagt en dar kan ik wél geven (non-EU regel). Gelukkig is het de enige. Wel basisspeler, maar geen supertalent. Nou toedeloe dan maar, ga dit geld niet uitgeven joh

Edited by Chiemel

18 minuten geleden zei Chiemel:

Oh kut, daar begint de ellende al :D

Speler vraagt 6K per maand en kan max 3.2K geven. Terwijl een Indonische speler 39K per maand vraagt en dar kan ik wél geven (non-EU regel). Gelukkig is het de enige. Wel basisspeler, maar geen supertalent. Nou toedeloe dan maar, ga dit geld niet uitgeven joh

Wat een bedragen voor dat niveau, zelfs in de Serie B krijgen ze dat van mij niet ;c

Bij mij zijn jeugdopleiding en werving erg hoog, maar jeugdaccomodatie (youth facilities) nog steeds slecht. Hoe kan ik deze verbeteren? Is geen optie in de board requests. Ben wel bezig met verbeteren trainingsaccomodatie in het algemeen, dus weet niet of dit dst automatisch mee veranderd. Heb ook geen - 19 team. 

Als ik hierop google vind ik ook erg weinig informatie. 

9 minuten geleden zei Chiemel:

Bij mij zijn jeugdopleiding en werving erg hoog, maar jeugdaccomodatie (youth facilities) nog steeds slecht. Hoe kan ik deze verbeteren? Is geen optie in de board requests. Ben wel bezig met verbeteren trainingsaccomodatie in het algemeen, dus weet niet of dit dst automatisch mee veranderd. Heb ook geen - 19 team. 

Als ik hierop google vind ik ook erg weinig informatie. 

Zonder jeugdteam heeft het geen zin je jeugdaccommodatie te verbeteren, aangezien je spelers bij het A-team trainen (en dus enkel trainginsaccommodatie een rol speelt). Dat vermoed ik toch.

Gepost (edited)

Rood Zwart Baflo - Seizoen 17

Seizoen 1: 4e klasse

Seizoen 2-6: 3e/2e klasse

Seizoen 7-8: 1e klasse

Seizoen 9-12: Hoofdklasse

Seizoen 13-14: Derde Divisie

Seizoen 15-17: Tweede Divisie

Onze derde seizoen in de Tweede Divisie. Na 2x een plek in de middenmoot verwachtte ik dit seizoen niet per se veel meer dan dat. Maar een paar kleine (defensievere) aanpassingen in de tactiek deed blijkbaar wonderen. We werden zomaar kampioen! Zelfs twee wedstrijden voor het einde. 

RYCCT1m.png

De jeugdinstroom was aardig tijdens het seizoen. De twee bovenste hebben zeker toekomst bij de club en maken in het nieuwe seizoen regelmatig wat minuten. Onze selectie is nu aardig, achterin hebben we het minste toekomstperspectief. 

N4mTaYm.png

De promotie naar de KKD betekende een promotie van semi professionele naar professionele status. In een eerdere post hierboven hintte ik daar eigenlijk al naar. 

TmDk3nz.png

Dit zal vooral voordelen hebben. Eén nadeel die ik heb ondervonden is dat onze enige non-EU speler minimaal 37K per maand moet ontvangen vanwege wat gure regels. Dat is een CV die in principe in de basis staat, maar niet onmisbaar is. Dus dat wordt waarschijnlijk verkopen voordat zijn contract afloopt. 

Door allerlei financiële boosten (kampioenschap, sponsergeld, TV-gelden) hadden we eindelijk de financiën om de trainingsfaciliteiten voor het eerst te verbeteren, voor zo'n 250K. Ik ben erg benieuwd wat het effect hiervan gaat zijn. Zoals hierboven ook gezegd/gevraagd. Onze junior coaching en recruitment is nu erg hoog, maar onze trainingsfaciliteiten en jeugdaccomodatie is nog op het niveau van 17 seizoenen geleden. 

fcluzXn.png

En hieronder een overzicht van de ploegen die in de KKD spelen. De ploegen die missen zitten of een divisie hoger of lager, zo doen Den Bosch en MVV het erg goed. Alle jong-teams hebben een vrije val gehad door een bug.

b43BVI6.png

Edited by Chiemel

1 minuut geleden zei 19CH98:

Lekker bezig zeg, betaald voetbal heb je nu gehaald. Hopelijk zorgt dat voor genoeg extra inkomsten. FC Utrecht is wel erg ver afgezakt zo te zien, zonde

FC Utrecht strijdt in de Tweede Divisie regelmatig tegen degradatie met 16.000 man op de tribune :D