Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Gepost (edited)
14 uur geleden zei RubenS2:

Dat spatiebalk rammen gaat je wel goed af he @Titan :mrgy:

@Titan speel je gewoon of met die instant result shizzle? Laatste zelf nooit geprobeerd, wel interessant voor een fase waarin de resultaten minder uitmaken. 

Ook al zit gevoelsmatig niet eens zoveel tijd in een wedstrijd (met key highlights only). Zit vooral veel onnodige tijd bij mij in de dagen tussen de wedstrijden door en ook veel in het afslaan van aanbiedingen en contracten verlengen en dergelijke. 

Als er trouwens een manier is waarop je minder vaak op de spatiebalk hoeft te drukken, hoor ik dat graag.

Edited by Chiemel

26 minuten geleden zei Chiemel:

@Titan speel je gewoon of met die instant result shizzle? Laatste zelf nooit geprobeerd, wel interessant voor een fase waarin de resultaten minder uitmaken. 

Ook al zit gevoelsmatig niet eens zoveel tijd in een wedstrijd (met key highlights only). Zit vooral veel onnodige tijd bij mij in de dagen tussen de wedstrijden door en ook veel in het afslaan van aanbiedingen en contracten verlengen en dergelijke. 

Als er trouwens een manier is waarop je minder vaak op de spatiebalk hoeft te drukken, hoor ik dat graag.

Ik speel ongeveer de helft zelf, en dat alleen met hoogtepunten. Dat gaat over het algemeen best vlot. Verder vlieg ik door de weken heen: snelle laptop, weinig acties om te ondernemen wat betreft transfers en contracten. Alleen tijdens transferperiodes blijf ik extra alert, want dan begin het getouwtrek plotseling. Verder ook wel dol op de vakantiemodus als er een tijd tussen wedstrijden zit en er geen belangrijke zaken zijn ;c 

HyPS.png.cac84d0bfbe24e412920944026cc47a1.png

Seizoen 7 2027

We zijn ondertussen bij het 7e seizoen begonnen, waar vorige seizoenen al verassende succeses waren, is het de vraag hoe we ons kunnen houden op het 2e niveau. Aan het begin van dit seizoen zijn we de favoriet om te degraderen met 401-1.

Transfers- Zoals elk jaar alleen uitgaande transfers, wat rommel weg gewerkt en spelers verhuurd

kleine disclamer, zoals jullie kunnen zien heb ik 1 inkomende transfer. Dit was een jeugdspeler waar op een of andere manier geen contract aan was gegeven, deze heb ik daarna benaderd toen die vertrokken was bij mijn club en ik hem miste. Deze speler heeft in elk geval nergens anders gespeeld.

Beker - Elk seizoen in Finland begint met de beker, dit seizoen stromen wij in in de groepsfase met alle clubs uit de eerste divisie. Waren ingeloot in Poule B. 

De groepsfase ging eigenlijk verassend makkelijk. Alle 4 de wedstrijden werden gewonnen. echter is de groepsfase nooit een goede graadmeter, daar wij de enige club zijn die zorgen dat we fit aan de start staan. Eindstand beker Poule B.

in de 2e ronde werden we gekoppeld aan Inter Turku welk in de Eredivisie speelt. Deze wedstrijd werd helaas met 1-2 verloren

Jeugdinstroom - Zoals elk jaar zijn we afhankelijk van de jeugdinstroom, met het niveau van de spelers die we hebben en Finland sterk is lijkt het alsof iedereen de top kan halen van mijn elftal. Deze instroom heeft niet heel veel bijzonders, de spelers die op het 1e oog iets kunnen worden zijn allemaal voor het as van het veld. Jeugdinstroom

Competitie - Nu komt het hoogtepunt van het seizoen, de competitie. Hier kunnen we laten zien wat onze spelers waard zijn, In de competitie komen we iedereen 3x tegen, waardoor we 33 wedstrijden spelen. Na een half seizoen aanmodderen met ups en downs deden we goed mee in de middenmoot. In het 2e seizoenshelft echter pakte we het goede spoor welk ons goede reeksen brachten, met aan het einde 10 wedstrijden zonder nederlaag. Deze reeks heeft ons geen windeieren gelegd, waardoor we van competitie mogen wisselen en promoveren naar de eredivisie buiten alle verwachtingen om. 

Spelers -   afgelopen seizoen waren de verwachte spelers onze steunpilaren, Lapalainen, Palomaki en onze nieuwe spits Pulkkinen. Met name Palomaki was weer buiten gewoon en scoorde 32 Keer dit seizoen in de 25e wedstrijden dat hij speelde. Wat zijn carriere cijfers nog angstaanjagender maken. 234 goals in 267 wedstrijden voor HyPS.

Club status - Doordat we zijn gepromoveerd, is de club naar Full-Prof gegaan. Een volgende stap op de spelers nog beter te maken. Ondetussen zijn onze faciliteiten ook steeds beter aan het worden, de focus ligt echter nog wel op het trainingscomplex. deze kan nog veel beter. 

Spoiler

ac2b82832880bc5c23fd2f717eff4614.png

Volgend seizoen dus kijken wat we in de Eredivisie kunnen doen en vooral afwachten of we dit elftal bij elkaar kunnen houden. 

Op 11-5-2021 om 13:57 zei Tim':

Wellicht dat ik iets gemist heb, maar hoe kom je aan al die buitenlandse spelers in je jeugdinstroom? Wel leuk, een Tsjech en een Nieuw-Zeelander haha.

Op 11-5-2021 om 14:02 zei Titan:

@Tim' Verbaast mij ook, maar als ik dan in de jeugdteams van andere clubs uit de competitie kijk, dan zie ik iets soortgelijks. Mijn staf heeft wel iets 'internationaals' in zich. Ik weet niet in hoeverre dat direct effect heeft. Zit nog altijd geen Nieuw-Zeelander bij :D 

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.01a2d6e7e454d9804e5681f5c863eaab.png

Op 11-5-2021 om 14:59 zei Chiemel:

Heb ik ook regelmatig. Heeft sowieso met kennis van HOYD te maken, maar los van dat ook nog wel een sporadisch. Sowieso veel tweede nationaliteiten. 

Heeft dus niks met de kennis van je HoYD te maken. Je gaat niet ineens een lading Bulgaren krijgen als hij daar volledige kennis heeft. Eerder met je eigen nationaliteit, die van je jeugdtrainers/HoYD en eventuele samenwerkingsverbanden.

Daarnaast zijn ze deels hardcoded. Ik krijg bij Twente redelijk wat Duitsers door bijvoorbeeld maar in NL zie je ook aardig wat Marokkanen en Turken etc. 

In Portugal zal je dan weer vaker Brazilianen krijgen en in Frankrijk kom je regelmatig Afrikanen tegen. In Zweden zie ik dan weer regelmatig Engelsen, etc.

Pax - Seizoen 9 [Hoofdklasse Zondag A]

Na het dramatisch verlopen achtste seizoen waar we roemloos net boven de degradatiestreep eindigden, had ik er een hard hoofd in. Marvin Meijers, een van onze weinige CV's, vertrok ondanks een nieuw aanbod van ons naar Zeeburgia. Ik vermoed dat de gehaktballen in de kantine daar beter zijn, want sportief gaat hij er niet op vooruit. Verder deden we de volgende transfers ;c 

image.png.98eb012889485e95fb4bc475cdfa64da.png

Voor het eerst in deze game ben ik een seizoen afgestapt van het strikerless. Ik merkte dat de druk op de verdediging er te hoog door werd, terwijl de aanvallers steeds moeilijker in stelling werden gebracht. In plaats daarvan ben ik verder gegaan met een soort 5-3-2 met wingbacks en een VM; enigszins van De Graafschap afgekeken. Voetballend leek dat nergens op dit jaar, maar over het algemeen was het wel effectief. Lekker de ballen naar voren pompen. Hoewel we er 59 om de oren kregen, maakten we er ook 68. Er zaten wat pareltjes van uitslagen tussen. Zo verloren we in eigen huis van DETO met 5-6, wonnen we thuis met 6-3 van Rijnvogels en was Feyenoord met 5-3 te sterk voor ons. Amateurvoetbal ten top. 

image.thumb.png.733547532f44c5db989c955b27bf5f80.png

Spelers

Veel spelers ingezet. Op doel is De Wit toch de eerste keeper gebleven, al blijf ik me elke keer verbijten wanneer hij te laat is bij een eenvoudige bal of zich weer eens verkijkt op een simpel schot. Het is voorlopig niet anders. Voorin deed Dick Hak de laatste speelrondes mee na een slepende blessure. Als 'ie die vorm kan doorzetten komend jaar, gaan we er nog veel plezier aan beleven.

image.thumb.png.d00dd7ac1fc74a55f47ca0a68f6f5ac8.png

image.thumb.png.fd2cc98a3ceddd1cb86e40bad783fc12.png

Instroom

Aan het begin van het jaar kwam er een nieuwe hoofd jeugdopleidingen, daar ik drie jaar op rij geen fatsoenlijke verdedigers kreeg van de vorige persoon in functie. Voor doelmannen gold al hetzelfde. Mijn gebeden werden verhoord! Helaas moeten ze allemaal nog flink wat bijleren. We zullen zien...

Intake.thumb.PNG.2d1e23b319c55d201cc2d5af571f99b9.PNG

Financiën

Het banksaldo blijft nagenoeg gelijk. Elke selectiespeler kan om een euro gevraagd worden en we sluiten het met exact hetzelfde bedrag af als vorig jaar. Helaas betekent dit dat er qua faciliteiten weinig kan gebeuren en we het louter sportief moeten zien te redden tot er meer inkomsten worden gegenereerd. Er komen ondertussen wel steeds meer signalen over een eventuele overname van het bestuur, al ga ik me daar ook nog niet rijk mee rekenen.

image.thumb.png.acb7d5240be861894b0b03663417aa12.png

Pax - Seizoen 10 [Hoofdklasse Zondag A]

Het vijfde achtereenvolgende jaar in de hoofdklasse. Twee keer ontliepen we degradatie en twee keer wisten we ons te vestigen aan de bovenkant van de middenmoot. Langzaam worden de beloftevolle spelers van een aantal jaren terug volwassen en dan hoop je dat terug te zien in het spel. Transfers werden er uiteraard niet gedaan, los van weer een blik vol spelers dat werd uitgezwaaid.

Spoiler

image.thumb.png.2d7040805ecf4f95978799476a688545.png

Nog altijd was ik niet tevreden over mijn tactiek. Ik wilde weer terug naar de jaren waarin het goed liep, en met dat in gedachten ben ik aan de slag gegaan met een compleet nieuwe tactiek. Geen getweak op oude versies, nee; vanuit niets iets creëren. Het werd een 4-1-3-2 (zonder spitsen) waarin veel aandacht is gelegd op het zo effectief mogelijk maken van het counterspel. De MC werd een spelmaker, wat betekent dat de flanken, de VM en één AMC de aandacht bij de spelmaker weg moeten halen, zodat deze de ruimte krijgt 'het spel te maken'. Het leidde tot het beste seizoen in de Hoofdklasse tot nu toe:

Stand.thumb.PNG.93f2dc3095b30029b5fc3d0c6e4ca595.PNG

Selectie

Nog altijd heel wat tegendoelpunten, maar daar had ik al op gerekend. De matige defensie oogde echter wel wat stabieler dan de voorgaande jaren. Op doel heb ik halverwege het seizoen de beslissing genomen om De Wit te passeren en het talent dat afgelopen jaar instroomde een kans te geven. Hajji deed het netjes en blijft wat mij betreft de komende jaren onze sluitpost. Spelmaker werd Toon Demouge. Met twaalf goals en dertien assists speelde hij een prima seizoen, al moet ik daarbij de opmerking maken dat hij die goals vooral maakte wanneer hij als AMC speelde. De meeste assists werden gegeven op Gültekin, die volledig los was dit seizoen en topscoorder werd in de competitie. Dick Hak, waarschijnlijk onze meest gevaarlijke spits, is helaas zeer blessuregevoelig. Wat zou ik hem graag een volledig jaar naast Gültekin zien staan.

Selectie.thumb.PNG.b45026e23699397b4925ec8f10ac6be1.PNG

Selectie2.thumb.PNG.d0e1b9d5d009b5f0c3d36eba9e7c6f83.PNG

Jeugdinstroom

Goed nieuws: het bestuur werd voor de tweede keer in deze game overgenomen. Tot een kapitaalinjectie leidde het niet (oké, er werd 3k op de rekening gestort), maar het gaf me wel de mogelijkheid weer eens heel vriendelijk om verbetering van wat zaken te vragen. Waar het vorige bestuur gigantisch halsstarrig was, ging dit nieuwe bestuur in ieder geval mee in mijn verzoek rondom het jeugdscoutingsnetwerk. Dit vond plaats begin januari, dus voor dit jaar had dit nog geen effect op de jeugdinstroom (denk ik). Een moederclub wilde het bestuur nog niet aan. Jammer, want het lijkt mij een snelle weg naar extra centen.

Jeugdscouting.thumb.PNG.aa2ec1a0801e689efce6c72c31f4afdf.PNG

Dan de jeugdinstroom zelf. Een jaar geleden werd ik verwend met een paar verdedigers en een keeper. Dit jaar lijken de grootste talenten een positie op het middenveld voor ogen te hebben. Vooralsnog gaat er niemand direct door naar het eerste elftal. Wie weet dat er over twee jaar iemand de kans krijgt.

instroom.thumb.PNG.3ed4b2ed4260a35a4509979b464d52aa.PNG

Financiën

Tot mijn verbazing weer niet de rode cijfers in. Sterker nog, we maakten winst. Dat had enerzijds te maken met de 3k rondom de bestuursovername en anderzijds met onze sportieve prestaties. Een aantal wedstrijden leverden flink wat op dankzij de ticketverkoop. Bovendien is de fondsenwerving met 7k gestegen: er zitten duidelijk bekwamere mensen op het pluche. Dit bood dus de ruimte om meer geld te steken in de jeugdscouting, waarvan akte.

Geld.thumb.PNG.a7038d37da21e6598a3799080603f4ec.PNG

HyPS.png.cac84d0bfbe24e412920944026cc47a1.png

Seizoen 9 HyPS

Allereest een kleine ratificatie, de vorige update was seizoen 8 al, niet 7. Tijd vliegt. 

Voorbeschouwing

Na vorig seizoen verassend te promoveren is de vraag aan het begin van het seizoen hoe we stonden ten opzichte van de top ploegen in Finland. De enige echte graadmeter die we hadden was de ontmoeting in de beker vorig seizoen tegen Inter Turku. 

De Eredivisie is al jaren een eenvoudige prooi voor HJK Helsinki. afgelopen 2 seizoenen werden ze kampioen met meer dan 20 punten verschil. Tevens wonnen ze de beker de afgelopen 2 jaar. In Europa gaat het Finland ook niet al te best af, enige ploeg die door de voorrondes komt, of überhaupt een voorronde door komt is HJK. hiermee wordt de kloof groter en groter. Goede uitdaging om naar toe te groeien. 

De Finse eredivisie is sinds de degradatie van RoPS een paar jaar geleden, redelijk op het zuiden georiënteerd. dit scheelt voor ons flink wat reisbewegingen. met AC Oulu als verste tegenstander, 550KM vanaf onze thuisbasis Hyvinkää. Kaart locatie Eredivsie clubs

Transfers

Het was weer een rustige transfer periode in Hyvinkää, daar wij niet moeten verkopen en onze kern samen kunnen houden. Wel zijn er een aantal verhuurd en sommige spelers zijn ontslagen. Tranfers 2028

Beker

Zoals elk seizoen beginnen we met de Beker, dit keer in de poulefase van de Eredivisie. Van de 6 ploegen, gaan er 4 door naar de volgende ronde.  Vooraf gingen we er zonder al te veel verwachtingen in daar we op papier met afstand de zwakste zijn. Echter met 2 kleine zeges op SJK en GrIFK en alleen een nederlaag tegen Honka hebben we de poulefase als nummer 3 overleeft, en mogen we de knock out fase in. Stand Eredivisie Beker.

In de knock out fase had ik alle geluk van de wereld, doordat er 8 ploegen instromen van een lager niveau via de bekers van de eerste en tweede divisie. Door de hoeveelheid van deze ploegen en het feit dat de clubs aan mijn kant van het schema allemaal wisten te stunten konden we doorlopen naar de finale tegen 3 ploegen uit de eerste divisie. Waardoor we in de finale tegen HJK mochten aantreden. Deze wedstrijd werd kansloos verloren helaas. Knock-Out fase Finse Beker

Competitie

Aan het begin van dit seizoen werd ons geen enkele kans toe bedicht om degradatie te kunnen ontlopen. Dat was wel duidelijk met een kansberekening van 901-1. Het seizoen begon ook met 5 punten uit 7 wedstrijden het was dus duidelijk dat we tegen degradatie moesten gaan vechten en meer naar beneden moesten kijken dan naar boven. Helemaal omdat de competitie door 2 wordt geknipt na 22 wedstrijden in een kampioenspoule en een degradatiepoule. Vanaf wedstrijd 8 kwamen we in het goede spoor weer, en pakte we tegen mindere tegenstanders 13 punten in 5 wedstrijden. Wat verassend was. Doordat de andere clubs in de competitie zo wisselvallig zijn en onderling niet veel schelen liet iedereen veel punten liggen. Hierdoor lukte het ons om de kampioenspoule als nummer 4 te halen. waardoor we verzekerd zijn van de play-offs voor Europees voetbal. Wedstrijden regulier seizoen.  

In de kampioensgroep speel je 1x tegen iedereen, de hoop was om nog 1 plek te kunnen stijgen waardoor we direct europees voetbal haalde. Echter lukte dit ons niet, wat geen schande is. We eindigde na 2 gelijk spelen, 2 overwinningen en 1 nederlaag op een mooie 4e positie. Deze 4e positie levert ons een finaleplek op in de nacompetitie. Stand Eredivisie 2028

Als toetje mochten we dus de nacompetitie in voor het laatste ticket van de Europa conference league, doordat we dus in de finale mochten instromen hadden we grote kans deze play-offs te winnen. In de finale troffen we MIFK aan, welk in het regulieren seizoen 7e was geëindigd. Over 2 wedstrijden legde wij ze over de knie door met 0-1 uit te winnen en thuis ze 4-0 af te maken. We mogen onze kunsten dus vertonen in Europa. Play-off Europa

Jeugdinstroom

Gedurende het seizoen hadden we ook de jaarlijkse jeugdinstroom, Wederom zoals elk jaar een aantal spelers die in potentie het 1e elftal kunnen halen. Wel ben ik blij met de backs, daar zitten we wat dunner in op dit moment.  De speler waarvan we het meeste mogen verwachten in Mikk Opp. Ook leuke noot is dat we een Finse Nederlander mogen verwelkomen. Timo Mulder. Echter moet die nog flink trainen om bij het eerste elftal te mogen komen. 

Selectie

Niet heel veel veranderingen in de selectie, de kern die we hebben blijft goed intact en jeugspelers kunnen ze nog net niet aanvallen, Wel is het jammer dat publiekslieveling Palomäki het niveau van de Eredivisie niet haalt. de Jeugdige Ek komt dicht in zijn buurt en zal op den duur de basis positie overnemen. Beste elf volgens Assistent

Palomäki VS Ek

Al bonus kwam ik de ranglijst tegen waardoor ze in 2019 degradeerde naar het Nelonen

Gepost (edited)

Rood Zwart Baflo - Seizoen 15

Seizoen 1: 4e klasse

Seizoen 2-6: 3e/2e klasse

Seizoen 7-8: 1e klasse

Seizoen 9-12: Hoofdklasse

Seizoen 13-14: Derde Divisie

Seizoen 15: Tweede Divisie

Ons eerste seizoen in de Tweede Divisie. Het was een wisselend seizoen en we kwamen nooit helemaal los van de degradatieplekken (laatste 4), maar we hebben het gered. Uiteindelijk met een prima 11e plek. Opvallendheden zijn dat FC Utrecht nog maar net degradatie weet te voorkomen via play-offs en dat RKAV zich heeft geplaatst voor Europees voetbal, maar dat komt door een bug in de KNVB Beker. 

s0R390c.png

Wij mochten dit jaar niet meedoen met de KNVB Beker. Welke ploegen zich daarvoor kwalificeren kan ik niet terugvinden. Vorig seizoen deden we nog wel mee, misschien omdat we het seizoen ervoor de districtbeker wonnen. Die wonnen we ook dit seizoen, dus wie weet wat er ons staat te wachten volgend seizoen. 

CdKmGpt.png

We waren weer gewisseld van HOYD. Op papier een betere, maar in de praktijk viel de jeugdinstroom wat tegen. Heb het idee dat vaak van HOYD wisselen een negatief effect geeft, of ik verwacht gewoon te veel.

fuL9T7m.png

Financieel gaat het nog steeds wisselend (en raar). Zodra er meer geld binnenkomt, gaat er direct ook extra veel geld uit. Zie hieronder een overzicht. We hebben niks aan de jeugdbugetten veranderd, maar de uitgaven stijgen wel significant omhoog.

SvV6qyq.png

En nog wat spelerscreens, vooral die Gall wordt hard aan getrokken, weet niet of ik die kan behouden:

fo3n5Ly.png

Gc4j2S8.png

W8KBIl3.png

8pGZ4KW.png

Edited by Chiemel

Pax - Seizoen 11 [Hoofdklasse Zondag A]

En alweer het zesde seizoen op dit niveau. Vorig jaar kwamen we dichtbij, maar moesten we genoegen nemen met een tweede plaats. Met een ongekende doelpuntenproductie was het vertrouwen voor het nieuwe seizoen hoog, ook al waren we volgens de voorspellingen de gedoodverfde degradatiekandidaat. 

Spoiler

image.thumb.png.00583e8081ceef09b884083e3a31bc37.png

Wat een krankzinnig seizoen. Het frivole spel van vorig seizoen was verdwenen. De spelers leken zakelijker, waar ik niet bijzonder blij mee was. Keer op keer verzuimden we afstand te nemen door weer eens een zeer matige wedstrijd op de mat te leggen. Op de laatste speelronde konden nog drie teams kampioen worden en speelden wij op ons eigen veld tegen ZSGOWMS. Bij een gelijkspel waren we afhankelijk van het resultaat van Goes, dat de voorgaande zeven wedstrijden gewonnen had en op bezoek moest bij DETO. Bij ons werd het 1-1. Na een uur spelen stond Goes met 2-0 voor en leek promotie er wederom niet meer in te zitten voor ons. Maar toen: DETO kwam terug tot 2-2. Als ik naar de wedstrijdstatistieken kijk, zat er wat spanning in de benen van onze concurrent:

Spoiler

image.png.7d4833bae1029ba8350b74feddc70ae9.png

image.thumb.png.614b9017478cad4e9b346e2f4a6afa1d.png

Selectie

Het blijft geen wonderploeg, verre van, maar de afgelopen jaren is het een zeer hecht collectief geworden door de vele jaren die de spelers nu al met elkaar op het veld staan. Iedereen kende qua statistieken een minder seizoen dan vorig jaar. Hak en Boateng kwamen maar niet los. Demouge had iets meer moeite op het middenveld en over de flanken ging het ook net wat stroever. Gek genoeg pakten we vorig jaar ook gewoon meer punten. Sterker nog: we zijn de kampioen met het laagste puntenaantal tot nu toe :D Dat wordt nog wat dus volgend seizoen, maar goed.

image.thumb.png.a2666de2f7ba845224f1053a1c3ab05a.png

image.thumb.png.c9d46d9eab873058d19575dd20505e1c.png

Instroom

Het blijft de afgelopen paar jaar wat stokken naar mijn idee. Zó goed is de basis nou ook niet, dus met één of max. twee sterren ´niveau´ zijn het niet de spelers die direct meekunnen met het eerste en waarbij ik me afvraag of ze ooit het eerste zullen halen. Met de voorkeursposities van de grootste talenten ben ik daarentegen wel blij.

Instroom.thumb.PNG.5ed409a68554783bea9cad27b3a745dd.PNG

Financiën

Met enige trots zie ik dat de balans na elf jaar nog altijd zwart kleurt. Er is wel verlies geleden, wat logisch is sinds er meer geld wordt besteed aan de jeugdwerving.

image.thumb.png.551d2d9fae056d9cd7b3ced36785b4db.png

Hoe lang we een financieel gezonde club blijven, is de vraag. Het bestuur kwam namelijk met een besluit dat veel kan doen veranderen. We'll see!

image.thumb.png.954c2f2f0927e8693202a14a242546c2.png

Gepost (edited)

download-82x82.png

Tussen de patatgigant Farm Frites en mijn ouderlijk huis in, liggen een paar voetbalvelden. Hier was ik in mijn jeugd niet weg te slaan. Via de F4, F3, E4 en E3 maakte ik, vlak voor ik de D3 zou gaan verzwakken, een transfer naar de tennisvereniging, 50 meter verderop. Ook daar wist ik me geen raad met het gebrek aan talent. Wat als ik voor de D3 was gegaan op 'de voetbal'? Had ik dan een kans gekregen?

image.thumb.png.adbe3cbb57ee84a20ad1ee7bed19d8db.png

Overigens kon ik op zaterdagochtend als ik in bed lag de aanmoedigingen horen en vanuit mijn raam had ik prima uitzicht op Veld 3.

Welkom op Sportpark De Kooistee.

Welkom bij de puntloze nummer 13 (van de 14) in de Nederlandse Derde Klasse (Zaterdag) West 2C, welke 2 duels onderweg is.

Welkom thuis.

image.png.e1dbdd3f887cf3adbe0c36c0788da103.png

En nu ben ik de man die de jeugd een kans kan geven (mits ze de contributie op tijd overmaken).

image.thumb.png.c4143c97e119d43c8ad29b206922bf6e.png

Edited by neva

Pax - Seizoen 12 [Derde Divisie Zondag]

De laatste dag van de vakantie, dus vanaf nu zal het gametempo aanzienlijk omlaag gaan. Het werd ons eerste seizoen in de Derde Divisie. Nog drie promoties te gaan tot in de Eredivisie en nog een paar decennia tot de 'beker met de grote oren' omhoog gehouden kan gaan worden :D

Spoiler

image.thumb.png.55c88ae658a42a498c5c64b83204e315.png

Oké, we zijn dus als semi-professionals aan het seizoen begonnen. Niet dat zoiets in het begin ook maar iets uitmaakt. Eigenlijk heb je er eerst alleen maar last van, doordat alle jeugdcontracten automatisch werden omgezet in een veel te duur tijdelijk contract. Dat ontdekte ik na bijna twee maanden; koste dus een paar centen, hehe. In de competitie speelden we zeer wisselvallig. Voor de winterstop leken we op weg naar een puike positie in de middenmoot, maar na de winterstop stortte het volledig in. Tien wedstrijden op rij wisten we geen zege te pakken en het was een de onkunde van de teams onderin te danken dat we niet afgleden naar de degradatiezone. Richting het einde ging het weer wat beter lopen, vooral nadat ik een aantal jeugdspelers doorschoof naar het eerste elftal. Dat is dan weer het voordeel van semi-professioneel zijn: spelers kunnen zich sneller ontwikkelen, omdat ze vaker trainen.

image.thumb.png.34c9027306e106bcda2033942c5d3332.png

Selectie

Nog altijd zijn het veel spelers die de Derde Klasse nog meemaakten en de afgelopen zes jaar mee hebben gedaan in de Hoofdklasse. Voor sommigen is het plafond al wel bereikt, zoals voor Vink. In de Hoofdklasse was het een prima linkshalf, maar op dit niveau heeft hij eigenlijk niets te zoeken. Hetzelfde geldt voor mijn centrale duo Pinas-Boonen. Eerstgenoemde werd vanaf het begin gepasseerd ten faveure van De Beer. Boonen verloor zijn plek in de laatste maanden aan Hendriks, die zich bij de jeugd goed had ontwikkeld. Overigens is er één speler die al vanaf seizoen 1 minuten maakt in het eerste elftal: Derk Watson. Niet dat 'ie goed is, maar zijn ervaring komt af en toe goed van pas.

image.thumb.png.301d31c68118d0bb458757a335433f31.png

image.thumb.png.5658e3a6cd3939fd322328756c719d73.png

Instroom

Hier keek ik zeker dit seizoen naar uit. We konden de scouts meer betalen en ons hoofd jeugdopleidingen ging meer dagen voor ons werken. Zou er dan eindelijk weer een sterke lichting komen? Ik klaag niet, ik juich niet. Koné ging direct door naar de hoofdmacht en maakte reeds zijn debuut. De rest mag zich gaan bewijzen bij U18.

Instroom.thumb.PNG.96676fae4714e8951308932e19824ab6.PNG

Spoiler

2114352096_Kon.thumb.PNG.41cbf12996b6b090e3dd2777e7ab7418.PNG

Financiën

We zijn weer overgenomen, vlak voor het einde van het seizoen. Nu eens door een consortium, dat volgens de media van plan was mij eruit te bonjouren. Gebeurde niet. Iedereen blij. Uiteraard bracht het weer een paar centen in het laatje, dus trok ik mijn beste trainingspak aan en ging slijmen bij het nieuwbakken bestuur.

Jeugdscouting.thumb.PNG.32aadc6ae0c8fbfd1fea1ac0e04142ac.PNG

Wat een vooruitgang. Straks vinden we nog spelers uit Doetinchem, oh wee! Overigens zijn de bestuursleden ook op zoek naar een moederclub; daar konden ze zich direct in vinden. Op dit moment heb ik nog geen uitslag gekregen. Misschien komt er wel helemaal niks. Volgt er wel een club, dan wint de hoogste bieder. Alles voor de centen :D 

We stonden even rood in de laatste maanden. Toch zwarte cijfers aan de eindstreep, en dat voor het twaalfde jaar op rij!

image.thumb.png.fe6e5ada3473f9d55839acfb67d22d75.png

Gepost (edited)

@Titan heb ook maar eens een Chief Scout aangenomen na 15 seizoenen. Zou geen toegevoegde waarde moeten hebben, maar hij is relatief goedkoop en wie weet wat voor effect het geeft om mijn jeugdinstroom. Heb je je daar al wat meer in verdiept toevallig?

Disclaimer: ik speel nog steeds FM20

@Vis hoe gaat ie bij jou dan? 

Edited by Chiemel

header3-vvhelpman.thumb.png.ac4728d3fab84873afdcd225b9a70740.png

Seizoen 24/25, 1e Klasse F

Transfers:

Er werd wederom flink getrokken aan onze spelers, maar dit keer konden we iedereen binnenboord houden!

Transfers.thumb.png.a17b042a737e251ac2121966a9d8b5a1.png

We begonnen het seizoen met de bekerwedstrijden. Dat verliep best aardig, en redelijk eenvoudig kwamen we de eerste rondes door. Tot we hoofdklasser HZVV tegenkwamen. Met een 3-1 nederlaag werd het sprookje beëindigd.

afbeelding.thumb.png.c45382b27b08225e36a7a06aa72761a3.png

Dan komen we aan bij de competitie. Het begin van het seizoen was nog helemaal niet zo gek. Af en toe werden er wat puntjes gesprokkeld, maar helaas werd er ook veel verloren. Dit resulteerde in de volgende stand tijdens de winterstop:

584360402_standwinterstop.png.a3d2e43473a577504c71bab9770657fd.png

Er moest wat veranderen!

We probeerden wat tactieken uit, zowel aanvallender als verdedigender, maar niets sloeg aan.

Doelpunten maken werd een utopie. De bal wou er gewoon niet meer in! Tegendoelpunten, ja die waren er in overvloed!

Veelal kwamen we al binnen 10 minuten op achterstand, en maakten we onverhoopt gelijk dan kwam er in de slotfase wel weer een tegengoal zodat we alsnog met lege handen stonden.

Onderstaande foto is van een zeer typerende nederlaag voor dit seizoen:

Tekenend.png.887218c8763749a0bd62f36a5256de36.png

De 2e seizoenshelft werd het alleen nog maar erger en eindigden we met een keurige serie van 6 nederlagen op rij:

Nu ik dit aan het typen ben wordt ik er alweer chagrijnig van, dus ik maak er maar niet meer woorden aan vuil ;-)

Oh ja, ik werd ook nog bijna ontslagen...

320561853_Ohjee.png.8ca8609b820b98e388a5056dcfe2767f.png

De Eindstand:

Eindstand.png.f7f35ca7e1cea665801b8e8ad3102169.png

Dan maar snel door naar waar het in deze challenge om gaat, de jeugd.

Er werd een nieuwe Hoofd Jeugd aangesteld. Hopelijk kan hij nog betere spelers vinden.

1132075397_HoofdJeugdopleiding.thumb.png.d73c959ac7dadd8aa255eee38ef9bb4d.png

De instroom:

instroom.png.ac2395dea794bc3b8d26f443ea9cb42c.png

Jeugd.thumb.png.14f60044daa1e7df19d0b2baa57a3717.png

Laatste screentje is alweer van het nieuwe seizoen, maar keeper Saldana is samen met Kiala en El Aouane direct doorgestroomd naar het 1e terwijl ook Aydin geregeld zdoor zal gaan schuiven.

We gaan weer terug naar de 2e klasse en hopelijk kunnen we ons van daaruit weer met een goed gevoel terug gaan vechten richting de 1e klasse.

Op 16-5-2021 om 19:36 zei neva:

download-82x82.png

Tussen de patatgigant Farm Frites en mijn ouderlijk huis in, liggen een paar voetbalvelden. Hier was ik in mijn jeugd niet weg te slaan. Via de F4, F3, E4 en E3 maakte ik, vlak voor ik de D3 zou gaan verzwakken, een transfer naar de tennisvereniging, 50 meter verderop. Ook daar wist ik me geen raad met het gebrek aan talent. Wat als ik voor de D3 was gegaan op 'de voetbal'? Had ik dan een kans gekregen?

image.thumb.png.adbe3cbb57ee84a20ad1ee7bed19d8db.png

Overigens kon ik op zaterdagochtend als ik in bed lag de aanmoedigingen horen en vanuit mijn raam had ik prima uitzicht op Veld 3.

Welkom op Sportpark De Kooistee.

Welkom bij de puntloze nummer 13 (van de 14) in de Nederlandse Derde Klasse (Zaterdag) West 2C, welke 2 duels onderweg is.

Welkom thuis.

image.png.e1dbdd3f887cf3adbe0c36c0788da103.png

En nu ben ik de man die de jeugd een kans kan geven (mits ze de contributie op tijd overmaken).

image.thumb.png.c4143c97e119d43c8ad29b206922bf6e.png

Haha, mening potje tegen gevoetbald in de jeugd en senioren. Ga het wel volgen! 

Gepost (edited)

Rood Zwart Baflo - Seizoen 16

Seizoen 1: 4e klasse

Seizoen 2-6: 3e/2e klasse

Seizoen 7-8: 1e klasse

Seizoen 9-12: Hoofdklasse

Seizoen 13-14: Derde Divisie

Seizoen 15-16: Tweede Divisie

Ons tweede seizoen in de Tweede Divisie. We begonnen het seizoen erg sterk en deden zelfs even in de top mee. Maar voor en na de winterstop verloren we veel. Uiteindelijk eindigden we met wat meer punten dan vorig seizoen, dus prima:

alrTQ66.png

iHyakcu.png

De jeugdinstroom was zeer goed dit seizoen, er zit sowieso één toptalent bij. Na de instroom en inbreng van twee nieuwe basisspelers, begonnen we ook opeens weer beter te voetballen. In de bekers ging het gewoon slecht. 

OML6Q9W.png

LQHQ2Rr.png

Botzenhardt heeft inmiddels ook al 4 interlands gespeeld voor Duitsland -21 en staat zelfs in de belangstelling van Borussia Dortmund. 

Omdat we nu met part-time contracten werken in plaats van non-contracten, kunnen we nu ook spelers verhuren. Dat hebben we dan ook veel gedaan, ook al twijfel ik of dat een positief effect heeft op dit niveau:

0UCSdZF.png

Edited by Chiemel

Aii, nog even op transferdeadline day een verdediger (vd Linden) kwijtraken. Totaal geen ruimte om er iets tegen te doen of er een betere deal uit te halen. 130K ontvangen van FC Groningen, zonder extra clausules. Ze boden om 13:00, bestuur direct geaccepteerd en 14:00 was de deal rond en toen las ik het pas ;e

2 minuten geleden zei 19CH98:

Balen maar die 130k kan dan weer in de jeugd gestopt worden. Hopelijk levert dat minstens net zulke grote talenten op

Hmm, ik blijf contant in de min staan, dus kan niks veranderen. Maar in- en uitstroom van geld gaat sowieso raar. Zodra ik geld binnenkrijg, gaan de uitgaven direct omhoog. Dus indirect heb je hopelijk gelijk. Was op papier gelukkig niet per se mijn grootste talent. Had er wel mee aan kunnen verdienen denk ik.