Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Pax - Seizoen 1 [start]

Oké, een challenge die ik al meerdere jaren wil starten, maar iets heeft me er altijd van weerhouden. Eens kijken waar het schip strandt... Ik ga in ieder geval beginnen bij V. en AV. Pax, derde klasse zondag oost. Bij binnenkomst staat de club al onderaan zonder een doelpunt gemaakt te hebben.

image.png.f4dd0d3e684be8fe4792084f16e54f45.png

Spoiler

image.thumb.png.32882bb46edb47ba94beccc352a7af58.png

Selecties

Spoiler

image.png.0f5448790aad32d31f2c6ed275b54ff8.png

image.png.7d020e02261f04cdfe97efcc6baa0698.png

Succes @Titan als je tips nodig hebt, dan heb ik er vast wel wat. Ook al speel ik wel met FM20. Belangrijkste tip wellicht:

Goede corner/inworp-tactieken en een goede nemerd daarvan zijn erg belangrijk op dit niveau. 

Pax - Seizoen 1

Dat was het eerste seizoen. Op zo'n laag niveau is het vaak een kwestie van een tactiek pluggen die aanslaat en de tegenstander ontregelt. We gingen dus lekker ouderwets 4-1-1-4 spelen ;c. Tijdens het seizoen was het nog bijschaven, maar uiteindelijk wisten we een prima reeks neer te zetten. Tot het einde bleef het spannend, dat dan weer wel.

image.thumb.png.1a064c2d83752cae7dcd4d23930a30af.png

Selectie

Veel spitsen zaten er niet in de selectie, maar dat was ook niet nodig. Olivier Aarab liet ik vanuit de jeugd direct meekomen in het eerste elftal. Na zes wedstrijden had 'ie er acht inliggen. Daarna stokte zijn productie toch iets, maar al met al een prima draaischijf voorin. Centraal op het middenveld, en vlak voor de defensie is de keuze zeer beperkt. Versteeg deed het aardig, maar is simpelweg geen topper. Wat dat betreft ben ik blij met de komst van Derk Watson tijdens de jeugdinstroom (daarover zo meer). Ik denk dat ik hem ga gebruiken op VM. Verder vooral verdedigend bijzonder tevreden, wat kelderklasseblunders daargelaten.

image.thumb.png.492e8a3e2bdd3d5a43a6ec047f4bf53b.png

Instroom

Als het gemiddelde niveau om te janken is, dan zijn de sterren voor de potentie al vlot hoog. Watson blijkt het grootste talent te zijn volgens mijn staf. Het zal wel, voor hetzelfde geld breekt Léon Peek nog door. Iedereen mag blijven, hoera!

image.thumb.png.524bb6e8fc25b5eb44eb4696a52a67f8.png

Spoiler

Watson.thumb.PNG.8b4fdac7f5efec3a59ceb1b03fa0708c.PNGVeenstra.thumb.PNG.d0623176e1bb8f93bfd29cf3306895ad.PNG2128144041_VanLooy.thumb.PNG.2dc12964d4cf5b300e90cebdad34a137.PNGReinders.thumb.PNG.da2005b184ca069d54a538b3bfbe0c1e.PNGMendez.thumb.PNG.18ac0cea2035e47d27a426416dca091e.PNG

Financiën

Geen gekke dingen doen komend seizoen. Misschien de staf wat uitbreiden, mits er lieden naar Hengelo willen komen...

image.png.8130da32fe2032d44fb35ab39a1afdc9.png

8 uur geleden zei Chiemel:

Nu 2e klasse dus? Ben benieuwd hoe snel jij met je LLM ervaring stappen weet te maken. Gewoon FM21 neem ik aan? 

Zelf zojuist weer mijn beste speler kwijtgeraakt.

Yes, Tweede Klasse zondag F, FM21. Goede spelers kwijtraken, met name de nieuwe talenten, daar vrees ik ook voor...

Spoiler

image.png.f129db5c197949d314e307911b30b86e.png

Gepost (edited)

Pax - Seizoen 2

Uiteraard zonder transfers het tweede seizoen ingegaan. Een paar jeugdspelers heb ik doorgeschoven naar het eerste elftal; in elke linie een optie erbij. Het begin was zeer stroef. De 4-1-1-4-formatie was op dit niveau al niet stabiel genoeg meer. Na tien wedstrijden (slechts elf punten) en een afgang in Arnhem (5-3, had ook 12-1 kunnen zijn) het roer omgegooid en een afwachtende 4-1-2-3 gaan hanteren. Dat sloeg uitstekend aan. In de laatste vijf speelrondes speelden we thuis tegen Olympia, Volharding en Arnhemse Boys; dank competitieplanners! :D 

image.png.0e88bb416cc8c47f1142b626b7ee62da.png

Spoiler

image.thumb.png.17586a7ce3602be6bf9c44f09bcea088.png

Selectie

Zoals ik al zei: weinig veranderingen. Zolang iedereen op amateurbasis speelt heb ik geen problemen met een grote selectie; kost toch niks en wie weet welke speler je plotseling nog nodig blijkt te hebben. Verrassend genoeg was er weinig interesse voor mijn spelers. Nja, als het er al was, dan vooral uit de derde divisie, dus vooralsnog kon ik iedereen eenvoudig aan boord houden. Met name Aarab blijft me verbazen, hij draaide dit jaar zelfs nog beter dan vorig jaar. Met Timmer bleek ik er aan het eind van het seizoen nog een aardige speler bij te hebben.

image.thumb.png.d42f4a07aad9628339b73643a5178178.png

image.thumb.png.516993917a12e5870ee75f53b5c3a40b.png

Instroom

De instroom was qua niveau vrijwel identiek aan de vorige. Helaas ben ik vergeten daarvan een totaaloverzicht te maken. Hieronder dan maar wat screentjes van de jongeren die volgens mijn staf goed zijn. Meijers wordt waarschijnlijk mijn nieuwe VM, lijkt me nu al beter dan Versteeg.

Spoiler

image.thumb.png.7afc685cdc70ae30f55625d1099a79fe.png

image.thumb.png.4c128165fad576ad16bda69c8fffee85.png

image.thumb.png.10218805fc71c36cf9735cb91f0b2f19.png

Financiën

Twaalf maanden later is het saldo nagenoeg gelijk. Momenteel vindt er een overnameproces plaats waar zo'n 30k mee gemoeid schijnt te zijn. Even afwachten op dat werkelijkheid wordt.

image.png.578b37881e7490c4f77a1fa46d1655dc.png

Edit: overname

Hoera, we kunnen met de hele selectie uit gaan eten!

image.thumb.png.b469978578eb9e57cc1783b74d112d05.png

Edited by Titan

Dat gaat snel, misschien wel te snel aangezien je jeugd waarschijnlijk nog niet zo snel doorgroeit. Je hebt dus zowel een eerste team als een jeugdteam?

Ik moet het zelf nog steeds doen met één team, ik hoop dat dat überhaupt nog kan veranderen en geen bug is. 

4 uur geleden zei 19CH98:

Heel knap die twee promoties op een rij, welke klasse zit je nu?

Eerste Klasse zondag C, nog een hele weg te gaan. Hieronder de competitie-indeling:

Spoiler

image.png.ab69d813e0fd59d097201bb91e5c7b32.png

3 uur geleden zei Chiemel:

Dat gaat snel, misschien wel te snel aangezien je jeugd waarschijnlijk nog niet zo snel doorgroeit. Je hebt dus zowel een eerste team als een jeugdteam?

Ik moet het zelf nog steeds doen met één team, ik hoop dat dat überhaupt nog kan veranderen en geen bug is. 

Klopt, ik heb een U19-team dat wekelijks een oefenwedstrijd speelt. Wie het daar goed doet, laat ik eens meedoen bij het eerste, zodat ik kan profiteren van de 'goede vorm'. 

Komend seizoen zal wel lastig worden. Ik zet in op een solide plek voor de komende twee seizoenen.

1e klasse dan is er inderdaad nog een hele lange weg te gaan maar met jouw promotiesnelheid komt dat vast wel goed. Daarnaast vind ik het leuk om te zien dat RBC titelhouder is in jouw hoofdklasse, zou het leuk vinden als zij betaald voetbal ook (weer) gaan halen

Pax - Seizoen 3 [Zondag Eerste Klasse C]

Die kleine competities bevallen me wel. Daarbij hoef ik me niet te bekommeren om transfers en scouting, dus een seizoen vliegt erdoorheen. De komende jaren wil ik met Pax uitgroeien tot een kampioenskandidaat in deze divisie. Daarvoor zullen veel spelers zich nog moeten ontwikkelen en ik hoop dat er elk jaar weer een paar talenten bijkomen. 

Goed, eerst de transfers. De uitgaande, welteverstaan. Het was heel lang rustig. Er werd af en toe aan mijn captain getrokken, maar telkens tekende hij een nieuw contract bij ons. Tot 13 januari 2023. Misschien dat 'ie nog in de war was doordat Schotland net het WK in Qatar had gewonnen ( ;e ), want hij tekende prompt bij een derdeklasser. Weg aanvoerder en beste centrale verdediger. 

image.thumb.png.e300dd602a5e81a6a7c4409028da4576.png

Het werd een fikse aderlating, want vanaf februari presteerden we beduidend zwakker dan in de periode voor de winterstop. Eigenlijk waren we na een wedstrijd of acht à tien al veilig en deden we zelfs nog een tijdje mee om de tweede plek. Dat liep even net iets anders, maar dat is helemaal niet erg. Lunet heeft het bovenin vies laten liggen. Op een gegeven moment had dat team een straatlengte voorsprong en leek de kampioen al duidelijk te. Liep toch net even wat anders...

image.thumb.png.f8f4b00cd9130fa278b4dcbc846cc0fa.png

Selectie

Weinig spannende zaken in de selectie. Meijers en Watson zijn ingepast en ook Promes heeft veel meer mogen spelen. Op rechts is dit seizoen de voorkeur uitgegaan naar Godlieb in plaats van John, die steeds matiger ging spelen vorig seizoen. Opnieuw blijk Aarab de revelatie te zijn als aanvallende middenvelder en daarmee meest vooruitgeschoven speler. Ondertussen heeft hij er al 42 gemaakt voor Pax in 75 wedstrijden. Dat brengt me enorme twijfels op voor volgend jaar, want eigenlijk is Aarab een waardeloze speler. Zal een andere, betere speler misschien nog effectiever zijn op zijn positie? Dat zal toch voelen alsof je je beste jeugdvriend aan de kant schuift voor een frisse, jonge meid.

image.thumb.png.dd8f748f7d3f7ed5cbf5cce855f8ba98.png

image.thumb.png.d006ca61428f0d881255d8fe2f790a01.png

Instroom

Al drie jaar is er niets gebeurd aan de faciliteiten en gelden, dus ik verwachtte niet bijzonder veel van deze instroom. De enige verandering was dat er een hoofd scouting is aangenomen dit seizoen. De eerste berichten waren veelbelovend: drie spelers die al van topniveau zijn?! Oh wacht, topniveau tussen spelers die allemaal in de derde klasse begonnen zijn... Enfin, kom er gezellig bij allemaal. Misschien eens een extra trainingsveld inzaaien voor al die jeugdspelers.

image.thumb.png.37d455c1ac94a2694398946d65d57d01.png

Spoiler

Pinas.thumb.PNG.cd8efb8008cd9a3a6dd6388f974bf56f.PNGPetrosyan.thumb.PNG.c64857a503ba9eab9faf6fe631f024ea.PNGCubelic.thumb.PNG.cd02acc62a246b541df318dd98c22c6b.PNGCeylan.thumb.PNG.4d2691ea5bdbd7d7211173acc56da1f0.PNGBredewolt.thumb.PNG.61bb0a1571033069b32bd205c078270b.PNG

Financiën

Er worden meer kaartjes verkocht op dit niveau en dat is terug te zien op de balans. Elke maand speelden we financieel nagenoeg quitte. Als over een tijdje de nieuwe sponsorinkomsten en de seizoenskaartverkopen binnen zijn wil ik eens bij het bestuur aankloppen om te kijken wat er mogelijk is qua investeringen in de faciliteiten en/of jeugdwerving.

image.thumb.png.e9b3e367d8fac6e28ad93e274c1c2012.png

11 uur geleden zei Chiemel:

@Titan is een hoofdscouting nodig? Das niet de Nederlandse term voor HOYD toch? Of is dat specifiek in FM21 tov (mijn) FM20?

Nee, dat zijn inderdaad twee verschillende rollen. Ik weet niet of FM20 ook een hoofd scouting heeft, dacht het eigenlijk wel. Ook geen idee of het effect heeft op de youth intake, maar vond het al heel wat dat ik zo iemand aan kon gaan nemen :D 

10 uur geleden zei RubenS2:

Goed bezig @Titan, je gaat er vlot door! Heb je een screentje van je tactiek? Met of zonder spitsen?

Spitsen? Wat zijn dat? Wel aardig ruk dus, aangezien het grootste talent nu een spits blijkt te zijn ;c Zie spoiler voor tactiek. AMC zet ik ook soms aanvallend in, en de algemene mentaliteit gaat af en toe terug naar voorzichtig of defensief.

Spoiler

image.png.b759850b25b4b25e303be37771e4ac8f.png

3 uur geleden zei misterhille:

@Titan Welke database speel je? Wil deze challenge in Nederland graag een 2e poging geven :)

Ik speel met de db van @[email protected] uit de Steam Workshop. Netherlands (D8) heet die. Er zijn er volgens mij veel meer, maar met zijn werk heb ik vrijwel nooit problemen gehad.

Gepost (edited)

Pax - Seizoen 4 [Eerste Klasse Zondag C]

Het tweede jaar op dit niveau. Vorig seizoen eindigden we keurig in de subtop en dat is een positie waar ik voorafgaand aan dit seizoen ook voor had getekend. Een stuk of vijf spelers gunde ik een vrije transfer. Alhoewel, gunnen, ik wilde er simpelweg vanaf. We zijn op het moment aanbeland dat de jongelingen niet minder zijn dat de oudere spelers en in veel gevallen zelfs al voorbij gegroeid zijn. Weg met de oudjes dus. Verder verloor ik nog een jonge spits aan een derdeklasser, waar ik niet bijzonder rouwig om ben.

image.thumb.png.7197052588cf8d0cc77e43b682ae051c.png

Met een akelig jong team gingen we dus van start. Het was flink strijden en er gebeurde met name in de eerste competitiehelft wat ik al had verwacht: meer tegendoelpunten. De ervaring ontbrak om overwinningen binnen te slepen. Maar ja, die ervaring had ik de deur al gewezen aan het begin van het seizoen. Toch lukte het ons voldoende punten bij elkaar te sprokkelen en zes wedstrijden voor het einde zagen we onszelf plotseling bovenaan staan door thuis met 2-1 van HZVV te winnen. De spanning sloop in de benen naarmate het einde naderde, iets waar onze concurrenten ook last van hadden. Alles kwam aan op de laatste speeldag. Wij thuis tegen Alverna, HZVV thuis tegen Olde Veste. We speelden behoudend volgens de tactische wijzigingen die ik in de winterstop doorvoerde. We waren beter, kregen kansjes, maar creëerden geen schiettent. Een sporadische uitbraak van Alverna leverde de 0-1 op, wat tevens de einduitslag werd. HZVV won met 4-0 en wipte over ons heen. 

Eigenlijk is het prima zo. Dit team is nog niet klaar voor de Hoofdklasse. Misschien over een jaar...

image.thumb.png.f3c90738521d29c91bc925c22f60872e.png

Selectie

Een aantal spelers waren dus vertrokken en een handvol kwam verplicht over vanuit het jeugdteam, omdat ze negentien of ouder waren geworden. In de basiself voerde ik wat wijzigingen door. Zo werd de jonge Andrea Cubelic de vaste linksback na drie seizoenen ploeteren met De Zeeuw. Centraal achterin kwam er in de loop van het seizoen een plek vrij voor Shorano Pinas, eveneens een behoorlijk jonge speler. Voorin heb ik Aarab dit jaar op links geplaatst en Van Zutphen centraal. Een zet waar ik redelijk tevreden mee ben. Van Zutphen is een net iets betere voetballer en die zie ik graag op die positie. Ik vermoed dat zijn positie ergens volgens jaar alweer ingenomen gaat worden, nu door Mustafa Ceylan. De beste spits van het jeugdelftal ik de laatste maand aan het oefenen heb gezet om AMC te worden

image.thumb.png.0e6c07529cbcfe61e848fe06c56e542d.png

image.thumb.png.067aa7a40f020f313765ddcc115c51dc.png

International!

Huh? Ja, zeker wel: drie maanden geleden kreeg ons jeugdproduct Erik Petrosyan een uitnodiging voor Armenië U21 en speelde hij twee wedstrijden voor het land van zijn vader of moeder. Bij ons beloftenelftal tikte hij 25 ballen in 24 wedstrijden binnen. Een leuke optie om achter de hand te houden dus.

Spoiler

image.thumb.png.9fc6417e54e83e1584b4804424d3271a.png

Jeugdinstroom

Nadat de sponsorinkomsten binnen waren en er zo'n 40k op de bank stond, trok ik de stoute schoenen aan en diende flink wat verzoeken in bij het bestuur. Om elk verzoek werd tot de laatste seconde gesoebat, meestal met een negatieve uitkomst. Uiteindelijk, en misschien wel om van m'n gezeur af te zijn, werd er iets geïnvesteerd in de jeugd:

1085608858_Investeringjeugd.thumb.PNG.576757e059f81821f36636d496672e56.PNG

Veel zoden zet het niet aan de dijk, maar het is in ieder geval een begin. Het leverde de volgende instroom op. Wederom een paar spelers die erbovenuit steken. Zij zullen sowieso mogen blijven bij ons. Vooral met die twee multifunctionele spelers ben ik blij. Niet zozeer om hun eigenschappen; vooral vanwege de brede inzetbaarheid.

Instroom.thumb.PNG.067b25433ae68134f1c43a57b4e78c45.PNG

Spoiler

Manandrew.thumb.PNG.6a87a4b030208ce6de7bde5776789325.PNG1711259551_Gltekin.thumb.PNG.8c0c1de7e57ac387fd9ff2adf01bf75d.PNG

Roos.thumb.PNG.3d5a9b19006cff62256df7187d155152.PNG

Financiën

Het saldo is weer iets gedaald ten opzichte van een jaar geleden. Die paar duizend euro zijn ongetwijfeld richting- het jeugdbudget gegaan. Allemaal prima. De huidige sponsorovereenkomst loopt af, dus nu is het hopen op weer een mooi bedrag erbij, waarop mijn klaagzang bij het bestuur weer kan gaan beginnen.

image.thumb.png.27fd85383ac9cbb8fea6c191d194eed2.png

Edited by Titan

Gepost (edited)

Lekker bezig. Misschien moet ik ook eens een seizoen strikerless gaan proberen :) Wie weet kan ik dan nog een stuk beter presteren. Alhoewel ik weinig (goede) centrale en AM's op het moment. 

Edited by Chiemel

Lekker bezig, zoals je zelf al aangeeft is promoveren op dit moment misschien niet eens heel handig dus is het wel beter zo. Zijn er voor de rest geen play-offs of (districts)bekers in deze DB? Of is er daar nog te weinig in gebeurd wat het vermelden waard is?

Gepost (edited)
3 minuten geleden zei 19CH98:

Lekker bezig, zoals je zelf al aangeeft is promoveren op dit moment misschien niet eens heel handig dus is het wel beter zo. Zijn er voor de rest geen play-offs of (districts)bekers in deze DB? Of is er daar nog te weinig in gebeurd wat het vermelden waard is?

Nee, ik speel met dezelfde DB. Alleen kampioenen promoveren tot en met de KKD. KNVB Beker stroom je in vanaf de Derde divisie (vierde niveau). Instromen in de reguliere jong- en O19-competities gebeurd nog vééél later (als dat überhaupt gebeurd)

Edited by Badmuts

3 minuten geleden zei Badmuts:

Nee, ik speel met dezelfde DB. Alleen kampioenen promoveren tot en met de KKD. KNVB Beker stroom je in vanaf de Derde divisie (vierde niveau). Instromen in de reguliere jong- en O19-competities gebeurd nog vééél later (als dat überhaupt gebeurd)

Jammer, maar niks aan te doen. Dan maar snel naar door naar de top