Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

3 minuten geleden zei Vis:

Ik had het gelezen idd. Ga ik ook zeker gebruik van maken tzt.

Speel al wel friendly cups en gewoon vriendschappelijke wedstrijden tegen hoger geplaatste clubs, en dat levert wel iets op. Sta inmiddels rond de 140k in de plus, maar merk al wel dat de uitgaven hoger worden. Grootste kostenpost is de staf.

Helaas blijf ik voorlopig "vast" zitten in de 1e klasse.

Staf ben ik geloof ik redelijk weinig geld aan kwijt. Kan tot dusverre nog geen staf vinden die zo goed zijn dat het veel salaris kost. Mijn youth setup kosten zijn er hoog. Afgelopen seizoen was het iets meer dan 100K en zit nu net na de winterstop al op 140K (zo uit m'n hoofd). Weet niet waarom het opeens flink omhoog is gegaan, want is al een tijd geleden dat ik succesvol om meer geld gevraagd heb. En helaas levert het niet eens zo extreem goede spelers op. 

Edited by Chiemel

Seizoen 10 - RZ Baflo

Seizoen 1: 4e klasse

Seizoen 2: 3e klasse

Seizoen 3: 2e klasse

Seizoen 4: 3e klasse

Seizoen 5: 2e klasse 

Seizoen 6: 2e klasse

Seizoen 7: 1e klasse

Seizoen 8: 1e klasse

Seizoen 9: Hoofdklasse

Seizoen 10: Hoofdklasse (zie hieronder) 

Ik ga het deze update redelijk kort houden. In de competitie wisten we het wat beter dan vorig seizoen te doen. Dat is positief en ook positief is dat ik spelers die vastzaten in hun ontwikkeling nu weer progressie lijken te boeken. Eigenlijk geen idee waarom, ik vermoed dat het iets te maken heeft met de groeiende reputatie van de club. 

img

Het lukt mij niet meer om het bestuur succesvol om meer geld te vragen. Daarom vind ik het wel vreemd dat ik zie dat het geld wat wordt gespendeerd aan de Youth Setup meer wordt. Dat heeft er misschien te maken met het feit dat ik wat geld gecreëerd hebt door veel oefenwedstrijden met en tegen grotere teams te spelen. 

img

Ik vond de Youth Intake behoorlijk tegenvallen. Ik heb dan aan het begin van het seizoen een nieuwe HOYD aangetrokken die op papier iets beter leek te zijn, maar wellicht was dat een verkeerde keuze. Of het kan zijn dat hij even moest wennen. Ik ga nu weer voor een nieuwe HOYD die iets beter lijkt te zijn in judging, maar niet in working with youngsters. Kijken of dat een verschil gaat maken. Beetje experimenteren zo, ik heb geen haast :)

img

Edited by Chiemel

Goedemorgen! 

Ik ben deze week voor het eerst met de challenge begonnen (bij Chesham United in de Vanarama National South), nu heb ik het forum doorgelezen en zag ik dat je grijze spelers blijkbaar ook een contract kan aanbieden. Dit was het eerste wat ik niet wist en wat me al helpt om in ieder geval ervoor te zorgen dat ik iedere positie in mijn selectie enigszins dubbel heb bezet. Ik zit nu eind november in mijn save maar krijg de ploeg niet echt op de rit heb ik het idee. Of is het (als een van de weinige semi-prof clubs) het eerste seizoen even doorkomen en hopen dat je niet degradeert? 

55 minuten geleden zei keano77:

Goedemorgen! 

Ik ben deze week voor het eerst met de challenge begonnen (bij Chesham United in de Vanarama National South), nu heb ik het forum doorgelezen en zag ik dat je grijze spelers blijkbaar ook een contract kan aanbieden. Dit was het eerste wat ik niet wist en wat me al helpt om in ieder geval ervoor te zorgen dat ik iedere positie in mijn selectie enigszins dubbel heb bezet. Ik zit nu eind november in mijn save maar krijg de ploeg niet echt op de rit heb ik het idee. Of is het (als een van de weinige semi-prof clubs) het eerste seizoen even doorkomen en hopen dat je niet degradeert? 

Dat laatste sowieso wel ja. Maar nadat ik meerdere mislukte pogingen (3x ontslag geloof ik) had in Engeland ben ik geswitcht naar Nederland. In Nederland had ik iets meer tijd om wat te experimenteren met tactieken. Waar ik eerst in de veronderstelling was dat je tactiek zo simpel mogelijk moest zijn, lijkt in Nederland een wat geavanceerdere tactiek goed te passen. Gevonden/aangepast door te zoeken op LLM-tactieken. 

8 uur geleden zei keano77:

Goedemorgen! 

Het avontuur was van korte duur want ben inmiddels (begin februari) ontslagen. Nu voor de herkansing ben ik terecht gekomen (zoals wel meer spelers) bij FC United of Manchester. Ben benieuwd wat dit avontuur gaat brengen.

26 minuten geleden zei keano77:

Het avontuur was van korte duur want ben inmiddels (begin februari) ontslagen. Nu voor de herkansing ben ik terecht gekomen (zoals wel meer spelers) bij FC United of Manchester. Ben benieuwd wat dit avontuur gaat brengen.

Ik had dus hetzelfde probleem, vaak al voor het einde van het seizoen ontslagen worden. Zou sowieso de verwachtingen aan het begin van het seizoen zo laag mogelijk zetten. Mogelijk kan je 3x hetzelfde seizoen draaien met 3x een andere tactiek on zo te checken wat het beste werkt. 

Ik kom er net achter dat ik eventueel een "general manager" als HOYD kan contracteren. Heeft een stuk betere judging CA en PA (13 tov 7), maar een veel slechtere working with youngsters (1 tov 15+). Hoe belangrijk zijn de 2/3 factoren tov elkaar? 

Edited by Chiemel

Op 22-4-2021 om 12:42 zei Elsjorro1990:

Ik zou vooral kijken naar de mentaliteit en de voorkeursformatie. Niks is zo vervelend dan een toptalent op de AMC positie bij wijze van, terwijl je daar niet mee speelt. 

En die andere attributen negeren? 

Op 22-4-2021 om 00:03 zei Chiemel:

Ik kom er net achter dat ik eventueel een "general manager" als HOYD kan contracteren. Heeft een stuk betere judging CA en PA (13 tov 7), maar een veel slechtere working with youngsters (1 tov 15+). Hoe belangrijk zijn de 2/3 factoren tov elkaar? 

Eerlijk? Het allerbelangrijkste is de reputatie van de HOYD.

Heb je een HOYD met 1 in elke stat maar een vier sterren wereldreputatie dan zal deze veel betere jeugdspelers genereren dan iemand die 20 in elke stat heeft maar slechts 1 ster.

22 minuten geleden zei Michael_RAFC:

Eerlijk? Het allerbelangrijkste is de reputatie van de HOYD.

Heb je een HOYD met 1 in elke stat maar een vier sterren wereldreputatie dan zal deze veel betere jeugdspelers genereren dan iemand die 20 in elke stat heeft maar slechts 1 ster.

Heb nauwelijks aandacht besteed aan de sterren. Maar ik vermoed dat op mijn niveau alles 0.5-1 ster is. Ga er eens naar kijken 

Edited by Chiemel

Zojuist zei Chiemel:

Heb nauwelijks aandacht besteed aan de sterren. Maar ik vermoed dat op mijn niveau alles 0.5-1 ster is. 

Dat had ik met Capellen ook, maar ik had de view aangepast zodat de sterren te zien waren en dan daarop gesorteerd. Bijna iedereen 1 ster, maar dan komt er soms eens ééntje met 3 sterren. Meteen nemen die handel!

1 uur geleden zei Michael_RAFC:

Dat had ik met Capellen ook, maar ik had de view aangepast zodat de sterren te zien waren en dan daarop gesorteerd. Bijna iedereen 1 ster, maar dan komt er soms eens ééntje met 3 sterren. Meteen nemen die handel!

Hoever ben je met Capellen (gekomen) dan? 

Rood Zwart Baflo

Seizoen 2: 3e klasse

Seizoen 3: 2e klasse

Seizoen 4: 3e klasse

Seizoen 5: 2e klasse 

Seizoen 6: 2e klasse

Seizoen 7: 1e klasse

Seizoen 8: 1e klasse

Seizoen 9: Hoofdklasse

Seizoen 10: Hoofdklasse 

Seizoen 11: Hoofdklasse (zie hieronder) 

Even een snelle update. In seizoen 11 laten we qua spelersgroep en resultaten weer een beetje groei zien. We hadden wel zeker iets hoger kunnen eindigen, maar de laatste ~6 wedstrijden heb ik vooral het jongere talent laten spelen. 4e plek had er zeker ingezeten. 

T8PvNPV.png

Meest spraakmakende van het seizoen was een financiële overname. Hiermee kwam onze balans sinds lange tijd weer een klein beetje in de plus te staan. Maar desondanks konden we geen veranderingen in de faciliteiten vinden. Ik moet zeggen dat de financiën sowieso gek heen en weer springen soms. 

De jeugdinstroom leek tegen te vallen, dus ik ga kijken wat ik qua HOYD kan doen. 

oZcE9sM.png

cWOrzjc.png

Edited by Chiemel

Kleine stapjes, maar lekker bezig!

Ik heb inmiddels ook weer een seizoen (4) afgerond en begonnen aan het volgende seizoen. Ik zal van de week even weer een update plaatsen.

Rood Zwart Baflo - Seizoen 12

Seizoen 2-6: 3e/2e klasse

Seizoen 7-8: 1e klasse

Seizoen 9-12: Hoofdklasse

Vorig seizoen deden we mee in de subtop, dus wie weet wat we dit seizoen in de Hoofdklasse konden gaan bereiken. 

We begonnen bijzonder goed aan de competitie, de eerste 7 wedstrijden werden gewonnen. Daarna begonnen we wat punten te verliezen, maar eigenlijk bleven we tot iets voor het einde met wat marge aan kop staan. De eerste wedstrijd waarin we kampioen konden worden gingen we even met 4-0 onderuit, maar daarna wisten we kampioen te worden door de nummer 2 in een rechtstreeks duel te verslaan. Kampioen dus!! Hierdoor spelen we volgend seizoen in de Derde Divisie. 

Gek2PrR.png

Door kampioen te worden kregen we ook 80K aan prijzengeld, dat was zeer welkom. We staan nog wel steeds dik in de min. 

We konden het seizoen helemaal mooier maken door de Districtbeker Noord te winnen. We kwamen in de finale terecht en moesten tegen een 2e-klasser. We speelden de wedstrijd bijzonder kansloos. Had er misschien mee te maken dat de wedstrijd ongeveer een maand na onze laatste officiële wedstrijd was, maar de double zat er helaas niet in:

BgX4ZfB.png

Niet minder belangrijk is dat een deel van onze spelers zich zeker verbeteren. De jeugdinstroom leek ook behoorlijk deze keer (screenshot met sterren heeft nog steeds niet zoveel zin). Hieronder de screenshot van de speler die zich het snelste lijkt te ontwikkelen:

kdwzzIn.png

5ASNo0m.png

Edited by Chiemel

header3-vvhelpman.thumb.png.de87e79b30a77ccf4c1cd2387dc42a60.png

VV Helpman Seizoen 23/24, 1e Klasse F

Transfers:

We beginnen deze update met de transfers. Waar eind van het afgelopen seizoen onze beste verdediger koos voor een overstap naar 2e klasser VV Vorden, waren ze ook in het begin van het nieuwe seizoen vervelend bezig voor ons. Ze benaderden niet alleen onze beste middenvelder, maar ook topscorer Danny Dijkstra. Helaas koos ook Dijkstra voor het avontuur bij VV Vorden. Naast onze topscorer vertrokken ook de middenvelders Buursma en Lukic. Beiden waren ook basisspelers.

1893106183_Transfersseizoen4.thumb.png.c8ca1734f86b9ee315afae2981ed707e.png

Jeugdscouting en nieuwe intake:

Eindelijk was het financieel mogelijk om de scouting een upgrade te geven. Hier ben ik zeer tevreden mee!

1990528109_Jeugdscoutingseizoen4.thumb.png.c87956f4e0c51c2feea758eaa66fa4d6.png

Jeugdintake.png.7b14db020fadb29d3ca9d2c6a1e9ca94.png

Daarmee kwam ook de nieuwe lichting jeugdspelers binnen, hier zaten zeker 4 spelers bij die we direct in de basis zullen gebruiken.

Keeper.thumb.png.1aa88f7f490cf11941de99e8e7b07401.png

Saric.thumb.png.a4e26474f9d611d5ff33446eb24f12ef.png

Franssen.thumb.png.9bfb9bfae3f80021b0a87ebba8ea4bee.png

Senhaji.thumb.png.e5169895edafa2c824935386d2661505.png

Competitie en Beker:

In de beker liep het op rolletjes! De eerste 4 rondes kwamen we betrekkelijk eenvoudig door totdat we in de 3e ronde Keukenkamp divisionist Harkemase Boys tegen kwamen. Dat werd een kansloze 3-0.

Beker.thumb.png.67b4c773053e786a863e076248cda128.png

In de competitie liet het gemis van liefst 4 vaste basisspelers zich zwaar merken. De vervangers waren helaas nog niet helemaal toe aan het niveau dat vereist is om bovenin de 1e klasse mee te draaien.

Het resultaat kwam ook mede doordat ik graag nog iets wilde forceren en daardoor te gretig opzoek ben gegaan naar een nieuwe en/of passende tactiek. Zelfs nog een aantal wedstrijden geëxperimenteerd met het 3-2-3-2 systeem (eerder aangevraagd op het tactiekenboard), helaas zonder effect.

2094094955_Eindstandseizoen4.png.044dfc85c65f44ea66ad55d70cbc3cd8.png

Op naar seizoen 5!

Zo hou ik ook altijd de transfers nog tegen, maar soms accepteren ze zomaar een aanbieding van een andere club. Gelukkig in het nieuwe seizoen nog niet gehad,  maar ook nu vallen de prestaties nogsteeds tegen ☹

10 uur geleden zei Vis:

Zo hou ik ook altijd de transfers nog tegen, maar soms accepteren ze zomaar een aanbieding van een andere club. Gelukkig in het nieuwe seizoen nog niet gehad,  maar ook nu vallen de prestaties nogsteeds tegen ☹

Dat is op lager niveau inderdaad een serieus nadeel.

Van die 4 jeugdspelers lijken de 2 Nederlanders mij wel iets te hebben.

Voor de rest vooral moed houden. Goed bezig en die progressie is er, ook al zie je ze daarom niet direct.

Bekijk het zo. Bij mij lukt snelle ontwikkeling zelfs met transfers niet echt :classic_laugh::classic_ninja:

Vooral niet opgeven en doorbijten.

Na 10 wedstrijden sta ik nu zelfs laatste...

Maar ik blijf gewoon doorgaan uiteraard, ook al moet ik daardoor weer even een stapje terug doen naar de 2e klasse.

De in te passen spelers hebben uiteraard ook even tijd nodig om zich het systeem en het niveau toe te eigenen.

Ik zal ook nog even kijken naar de tips die @Chiemelmij gaf, want daar heb ik tot nu toe eigenlijk ook niks mee gedaan.

Damn it. In winterperiode mijn meest belovende speler kwijtraken aan Excelsior. In de week erna mijn eerste keeper en mijn beste aanvaller (rechtsbuiten) eruit voor 5 week. Vervolgens biedt dat een kans voor mijn andere sterke rechtsbuiten, raakt die voor 5 maanden geblesseerd :D

Gepost (edited)

Rood Zwart Baflo - Seizoen 13

Seizoen 2-6: 3e/2e klasse

Seizoen 7-8: 1e klasse

Seizoen 9-12: Hoofdklasse

Seizoen 13: Derde Divisie (zie hieronder) 

En we knallen weer lekker door. Het was weer een mooi seizoen. In de Derde Divisie deden we gewoon prima mee in de middenmoot. 

img

Nu we in de Derde Divisie spelen, mogen we blijkbaar ook meedoen in de KNVB Beker. Er zit helaas wel een bug in deze Nederlandse update van het spel (FM20); alleen ploegen tot en met de KKD mogen meedoen. Dat vergroot wel onze kansen natuurlijk, maar we werden al redelijk snel uitgeschakeld door Asser CV (6-2 oa door 2 rode kaarten). In de Dsitrictbeker Noord deden we het weer erg goed, uitstekend zelfs! We wisten hem voor het eerst te winnen, door een zeer overtuigende overwinning (4-0) in de finale. 

img

Door onze groeiende reputatie groeien nu eindelijk ook onze sponsorships, dus we gaan vanaf nu ook wat financiële stappen maken:

img

Het talent wat doorbreekt lijkt ook steeds ietsjes beter te worden en ook sneller te ontwikkelen. Helaas ging onze meest belovende middenvelder wel naar Excelsior. Maar zie hieronder onze beste speler op het moment (De Lange) en onze nieuwste beste aanwinst (Piek, leuke naam :))

img

img

Edited by Chiemel