Jump to content

Geef de jeugd een kans

Recommended Posts

Het derde seizoen in de Bundesliga zit er op, en weer doen we een plaats en een paar punten beter dan het voorbije jaar.

Weer een enorme verrassing voor mij, aangezien we een aantal wedstrijden met onze B-kern afwerkten. De reden daarvoor? In de Europa League weet onze B-ploeg zich als tweede te kwalificeren, waardoor we Europees overwinteren. In de knock out stages liet ik dan wel mijn beste elftal aantreden, waardoor de wedstrijden daarrond afgewerkt werden door het B-elftal.

Zou ik een mix kunnen doen tussen spelers die net fris genoeg zijn van het A, aangevuld met reserves? Ja, maar ik ben nu eenmaal gemakzuchtig. De startende 10 (Keeper mag blijven staan) worden de dag van de wedstrijd een dagje rust gegeven, waarna ik een dagje op vakantie ga en mijn assistent met het restant zich maar moet zien te behelpen. We haalden af en toe mooie resultaten zo, en het wedstrijdritme van heel de kern blijft hoog. 

Onze A-Kern haalde de halve finales, waar AC Milan in twee gelijkopgaande wedstrijden net aan het langste einde trok.

Zij verloren de finale uiteindelijk van Tottenham.

Bayern weet na twee jaar zonder titel meteen de dubbel te slaan, zowel de beker als de competitie worden door hen gewonnen.

Stand

Spoiler

MEuH0TO.jpg

Selectie

Spoiler

53sg4Et.jpg

Wedstrijden Europa League

Spoiler

fVQhcJd.jpg

De Wedstrijden staan niet helemaal in de juiste volgorde, maar als ik op datum filter is het te groot om op 1 screenshot te krijgen, aangezien de maanden dan afgebeeld worden.

Dan naar onze jeugdinstroom, het levensbloed van elke ploeg die deze challenge wil voltooien. We hebben volgens onze assistent weer een gouden generatie, en we hebben vier spelers die op termijn in de ploeg kunnen geraken. Echter hebben we geen speler die meteen een impact zal hebben, zoals we de afgelopen jaren wel hadden. Ik ga toch eens kijken of er geen betere Heads of Youth Development rondlopen. 

Spoiler

Pu0luVK.jpg

Edited by Michael_RAFC
Screen Jeugd toegevoegd
  • Replies 702
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

The end of our fairy tale - La fin de notre conte de fée S14 - Ligue 1 (1st) - Champions League (Winners)  - Coupe de France (Qtr Final)  Squad - U19 - Out on loan - Transfers Transfers

BIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEM! BITCHESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS     JEZUS!!!! wat heb ik een geluk gehad. Niet alleen met de loting, maar ook zeker in de weds

2033-2034 Seizoen veertien, het tiende op het hoogste niveau. De laatste jaren groeide de club uit als een vaste factor in play-off 1 en ook op Europees vlak moest er rekening worden gehouden met

Posted Images

27 minuten geleden zei Michael_RAFC:

Het derde seizoen in de Bundesliga zit er op, en weer doen we een plaats en een paar punten beter dan het voorbije jaar.

Weer een enorme verrassing voor mij, aangezien we een aantal wedstrijden met onze B-kern afwerkten. De reden daarvoor? In de Europa League weet onze B-ploeg zich als tweede te kwalificeren, waardoor we Europees overwinteren. In de knock out stages liet ik dan wel mijn beste elftal aantreden, waardoor de wedstrijden daarrond afgewerkt werden door het B-elftal.

Zou ik een mix kunnen doen tussen spelers die net fris genoeg zijn van het A, aangevuld met reserves? Ja, maar ik ben nu eenmaal gemakzuchtig. De startende 10 (Keeper mag blijven staan) worden de dag van de wedstrijd een dagje rust gegeven, waarna ik een dagje op vakantie ga en mijn assistent met het restant zich maar moet zien te behelpen. We haalden af en toe mooie resultaten zo, en het wedstrijdritme van heel de kern blijft hoog. 

Onze A-Kern haalde de halve finales, waar AC Milan in twee gelijkopgaande wedstrijden net aan het langste einde trok.

Zij verloren de finale uiteindelijk van Tottenham.

Bayern weet na twee jaar zonder titel meteen de dubbel te slaan, zowel de beker als de competitie worden door hen gewonnen.

Stand

Inhoud verbergen

MEuH0TO.jpg

Selectie

Inhoud verbergen

53sg4Et.jpg

Wedstrijden Europa League

Inhoud verbergen

fVQhcJd.jpg

De Wedstrijden staan niet helemaal in de juiste volgorde, maar als ik op datum filter is het te groot om op 1 screenshot te krijgen, aangezien de maanden dan afgebeeld worden.

Dan naar onze jeugdinstroom, het levensbloed van elke ploeg die deze challenge wil voltooien. We hebben volgens onze assistent weer een gouden generatie, en we hebben vier spelers die op termijn in de ploeg kunnen geraken. Echter hebben we geen speler die meteen een impact zal hebben, zoals we de afgelopen jaren wel hadden. Ik ga toch eens kijken of er geen betere Heads of Youth Development rondlopen. 

Inhoud verbergen

Pu0luVK.jpg

Prima vervolg. Steady progress, mogelijk volgend jaar CL.

header3-vvhelpman.thumb.png.598a353ddb305069cab3c79103989169.png

Seizoen 3 VV Helpman Eerste Klasse F 22/23

Met nagenoeg dezelfde selectie als in het 2e seizoen, op uiteraard wat nieuwe jeugdspelers na, beginnen we aan de voorbereiding van het 3e seizoen en het 2e seizoen in de Eerste Klasse F.

Het seizoen begint met een hele rits oefenwedstrijden. Hierin wordt het nodige geëxperimenteerd met verschillende spelers en speelstijlen. Zoals verwacht werden hierin wisselende resultaten geboekt.

Beker

In de beker gaat het dit jaar een stuk beter dan het afgelopen seizoen. We bereiken nu de 3e ronde. Opvallend genoeg spelen we alleen maar uitwedstrijden. Helaas blijkt uiteindelijk Hoofdklasser Urk te sterk voor ons.

1113576281_Beker22-23.thumb.png.643ce1776b16294d07c69d458db94da9.png

Competitie

De competitie werd goed begonnen met een mooie 5-0 overwinning op VV Heerenveen. Sowieso ging het in de eerste seizoenshelft prima. Veel overwinningen, een paar gelijke spelen en slechts 1 nederlaag. De 2e seizoenshelft ging het allemaal een stuk moeizamer. Er werden veel punten verloren met als dieptepunt de 6-0 nederlaag tegen Germanicus. Gelukkig konden we ons op het einde nog enigszins herpakken en zodoende eindigen we wederom op de 3e plek.

2109621922_Eindstandseizoen3.png.5ae265f9a006ea71fe42877f2ea9a58c.png

Klein smetje was toch wel dat we na het seizoen nog onze beste verdediger kwijtraken aan 2e Klasser VV Vorden. Hier baal ik toch wel een beetje van!

Dat maakt direct een mooi bruggetje naar de transfers. Zoals aangegeven blijft de selectie zo goed als intact. Meridina en Cikic mochten vertrekken, zij maakten toch geen kans op speeltijd in het 1e en in het 2e zou het ten koste gaan van de speeltijd van sommige talenten.

823086147_Transfers22-23.thumb.png.fedc0961c13c6f08ca84350b03472c8e.png

Uiteraard krijgen we dan ook weer een nieuwe jeugdlichting en hebben we ook weer de faciliteiten een upgrade gegeven.

1948156815_JeugdinstroomSeizoen3.thumb.png.7c6956a80b91ae53725cf1f07446344c.png

Niet echt veel groene regels, dus even afwachten wat dit gaat betekenen voor de instroom.

Jeugdexponenten.thumb.png.91ea9e097fdb27cfda9af342fb875dc6.png

Dit valt toch weer mee. Van Leeuwen kan direct al de 3e spits achter Dijkstra en Feenstra worden.

Er zitten ook 3 aardige verdedigers bij die waarschijnlijk het gat van de vertrokken Martin Markelo mogen opvullen. Ben benieuwd hoed deze jongens zich zullen ontwikkelen.

588459427_Jeugdscoutingverbeterd.thumb.png.881116828f012412161fe80ba6e9e1d1.png

1584545048_Jeugdbudgetomhoog.thumb.png.49ff976b69beaa92d815b2a8d42af3a4.png

Als trainer heb ik inmiddels mijn Continentale B Licentie binnen en dit blijft niet onopgemerkt bij de andere clubs. Zo heb ik ook dit seizoen weer 3 aanbiedingen afgeslagen, en niet van de minste clubs! Zo mogen Kozakken Boys en IJsselmeervogels een deurtje verder kijken. Maar ook het naar de 2e divisie afgezakte Helmond Sport hoopt met mij aan het roer de stap terug te kunnen maken.

1732160272_AanbiedingHelmondSport.thumb.png.8b760f8cf751f429dc2b9b64351c5eaa.png

Daar waar ik gewoon blijf bij VV Helpman, is het bij het 2e elftal dat uitkomt in de Derde Klasse Zaterdag C een komen en gaan van managers. Even uit het hoofd zijn er volgens mij wel 3 verschillende managers geweest!

Bij vragen en/of opmerkingen, stel ze gerust!

Op naar seizoen 4!

Aanbieding Kozakken Boys.png

Edited by Vis
2 uur geleden zei Vis:

Klein smetje was toch wel dat we na het seizoen nog onze beste verdediger kwijtraken aan 2e Klasser VV Vorden. Hier baal ik toch wel een beetje van!

Maakt wel een goede keuze qua club! De vereniging uit mijn dorp, haha! 

2 uur geleden zei Chiemel:

@Vis vergeet je trainingsfaciliteiten niet. Daar lijk ik tegenaan lopen. Dat je wel potentieel hebt, maar spelers zich nauwelijks ontwikkelen. 

Klopt idd, daar heb ik al een paar keer om gevraagd maar is financieel nog niet mogelijk. 

Is er iemand die weet wat dat zo ongeveer gaat kosten? Dan heb ik een beetje een richtlijn. 

spacer.png

Is dit echt gebeurd??? Eerste keer ooit dat we tegen hen winnen, dan nog in Parijs. Wat een feest, wat een feest. Verliezen betekende opnieuw op gelijke hoogte komen in de Ligue 1. 

spacer.png

Dit mag niet meer mis gaan, we moeten de competitie dit seizoen eindelijk kunnen winnen:

Spoiler

e7b0d407d52771cefcf666c14f6c7f11.png

Komt er na 17 seizoenen in Frankrijk een nieuwe kampioen? Tijd om de eer aan jezelf te houden, Mbappé :D :D :D 

880.png.a7ca288ecd5df2239cdf2772fac51758.png

The end of our fairy tale - La fin de notre conte de fée

S14 - Ligue 1 (1st) - Champions League (Winners)  - Coupe de France (Qtr Final) 

Squad - U19 - Out on loan - Transfers

Transfers

Een belangrijke wissel in doel. Vincent werd na 7 seizoenen als eerste doelman verkocht aan onze grote concurrent AS Monaco, waar hij de bank zou warm houden. Jabnoun begon te stevig op de deur te bonken, na twee uitstekende seizoenen bij FC Lorient kreeg hij overigens de stempel ‘wonderkind’. Hij en Abu-Badu, ook een wonderkind, zouden doorheen het jaar uiteindelijk afwisselend in doel komen te staan.

Ligue 1

Na enkele seizoenen net naast de titel te grijpen, hoopte ik dat dit ons jaar zou worden. En dat zou een understatement blijken... Wij versloegen op de tweede speeldag AS Monaco, de toon was dus meteen gezet daar waar we het normaal tegen hen vaak moeilijk hadden. Een pijnlijk gelijkspel op de derde speeldag voor P$G in eigen huis tegen stadsgenoot Paris FC zorgde voor een kleine voorsprong. Zowel wij als P$G hebben quasi de perfecte heenronde gespeeld. Wij speelden gelijk in eigen huis tegen de Parijzenaars, enorm belangrijk om hen niet te laten inlopen op ons, terwijl zij twee speeldagen later ook nog eens thuis verloren van Lille. We gingen dus als nummer één de terugronde in… (click) Heerlijk!

De speeldag erna werden we weer met de neus de feiten op gedrukt: AS Monaco kwam 0-1 winnen bij ons,  waardoor P$G ons voorbij stak. Dit bleek echter van korte duur, P$G kwam eerst op Bordeaux en nadien op Brest niet verder dan een gelijkspel. Wij namen de fakkel weer over, maar we moesten nog in Parijs voetballen. De stand voor de match tegen P$G was veelzeggend (click). Winnen betekende een kloof maken die zij waarschijnlijk niet meer zouden kunnen of mogen overbruggen, verliezen betekende terug bij nul staan. Helemaal in de lijn van dit fenomale seizoen deden we wat we de vorige 23 confrontaties tegen hen niet konden: winnen, 0-2.

Het seizoen werd rustig uitgespeeld en zo kwam er een einde aan de hegemonie van P$G. Na 17 seizoenen mag een nieuwe club zichzelf de nummer 1 in Frankrijk noemen:

Spoiler

8edcbad105210e411577ff07df979230.png

Veertien seizoenen, alleen met eigen jeugd. Statement van jewelste naar de oliedollars van P$G! :classic_ninja:

Champions League 

Omdat we na twee seizoenen als nummer twee nog eens derde eindigden, begonnen we zowaar aan ons magistraal parcours via de voorrondes. Deze voorrondes werden makkelijk afgewerkt met een veredelde B-ploeg. In de groepsfase wonnen we al onze thuiswedstrijden ondanks het drukke speelschema in combinatie met de competitie. Het bleek voldoende voor een eerste plek. Daarna volgde een op papier makkelijke tegenstander, Ajax had al enkele seizoenen geen KO's meer gehaald in de CL. In Amsterdam verrasten zij ons echter met 2-0, maar thuis werd dat makkelijk rechtgezet met een forfaitscore. Vervolgens werd Villarreal uitgeschakeld en ook Man City moest zijn meerdere erkennen in ons jeugdig elftal. Op naar de CL-finale!!! 

Uit vorige confrontaties bleek dat Bayern ons wel lag (click), maar de CL-finale is natuurlijk nog een apart gegeven. Na een nachtje na te denken over wie ik het veld op zou sturen en of ik mijn tactiek lichtjes zou aanpassen, was het tijd om eraan te beginnen. Ik zat nog maar net neer voor m'n bureaustoel, natuurlijk all suited up zoals hoort voor een CL-finale, toen ik al moest rechtspringen van vreugde: onze geweldenaar Gaspar had nog geen 4 minuten nodig om de score te openen. Enorme druk van mijn schouders, maar ook die van onze spelers zo bleek. Na een kwartier stond het al 2-0 in ons voordeel, Özkan wilde net als vorig jaar nog eens scoren tegen Bayern. Ik begon al licht te schommelen tussen dromen en angst voor een heldhaftige comeback van Bayern, maar dat bleek onnodig. Gaspar, Özkan en Bamba maakten de demonstratie compleet, zodat we onze allereerste CL-finale meteen met glans winnen:

47e24d1f92a60cfab8b2ac60c866a288.png

Coupe de France

Verlies tegen Montpellier dat een topdag had. Op drie fronten strijden was duidelijk teveel voor de jongens, don't mind.

U19

Ook kampioen gespeeld, wederom werd P$G verslagen.

Youth intake

Spoiler

2ea9adbfcac97dc67a36398b43e24cd2.png

De laatste intake werd een mooie om mee af te sluiten. Berrada & Moreaux hadden gegarandeerd kunnen uitgroeien tot interessante spelers voor de club.

Extra

Als afsluitende update volgt nog een uitgebreide weergave van de helden die dit mogelijk hebben gemaakt.

dfb393f0f42d91e049a12bb7da144d9d.png

Prachtige prestaties, proficiat! Je hebt echt een heerlijke ploeg kunnen uitbouwen. Stop je nu met de game of ga je nog door (met of zonder aankopen)?

880.png.a7ca288ecd5df2239cdf2772fac51758.png

The end of our fairy tale - La fin de notre conte de fée

S14 - Ligue 1 (1st) - Champions League (Winners)  - Coupe de France (Qtr Final) 

Squad overview

Na 14 seizoenen wil ik afsluiten met een overzicht van de selectie die de CL-winst verzekerde:

Starting XI

1d0f08d89e81fb64e12ef8607f81345b.png

Goalies

Abu-Badu: Ghanees international die afwisselend in doel stond met Jabnoun, die na twee seizoenen bij Lorient terugkwam. Beide deden ze het voortreffelijk, waardoor ik ook niet resoluut koos voor één van hen. Allebei gelabeld als wonderkids, thanks FM21 voor de bus aan talentvolle doelmannen.

Spoiler

ab2c18cf83c24364dbb65a501fa348fa.png

Jabnoun:

Spoiler

9b44066769ea5ef441cdaacb25724532.png

Defenders

Coulibaly: polyvalente centrale verdediger, die een enorm welgekomen pion op rechtsachter werd door zijn voetballende kwaliteiten en versnelling.  Dit seizoen was voor hem het jaar van de doorbraak, hij draaide probleemloos mee. Ook in de grote wedstrijden, zoals onder meer de CL-finale.

Spoiler

248eeb3b32a147ab797a7771fdaaf5db.png

Carment: boomlange centrale verdediger die ook nog eens kon uitvoetballen ook. Gigantisch betrouwbare verdediger, misschien wel de beste die ik ooit heb gehad. Haalt sinds zijn debuut steevast een average rating boven de 7.00, de laatste vier seizoenen zelfs gemiddeld 7.25. Zag zijn prestaties ook beloond als Frans international.

Spoiler

e4ee6df1462094bfe565029226ca94be.png

Bamba: de eerste Franse international van de club, terecht ook. Verzamelde zelfs 20 caps op korte tijd. Bamba heeft de mentaliteit waar wij bij deze challenge van dromen, de fysiek die aanvallers doet vrezen en de polyvalentie die elke trainer wilt zien. Hij was een enorm nuttige pion die altijd een goede prestatie afleverde, voornamelijk centraal achterin maar ook op rechts of op het middenveld. Hij deed lange tijd trouwens moeilijk over zijn contract, maar zou na dit seizoen één van de grootverdieners worden met €110K p/w.

Spoiler

5858726f485cf25d7e8a95c60c492821.png

Cuvillier: op papier de zwakke schakel van het elftal, toch slaagde hij er telkens weer in om mij te overtuigen voor hem te kiezen. Cuvillier is het type speler dat nooit zal uitblinken, maar ook nooit écht zal teleurstellen. Hij hield enkele betere opties op de bank in belangrijke matchen.

Spoiler

de2325619a77410b14a029b7cb92f224.png

Back-ups:

Spoiler

Roos: bikkelharde verdediger die ook heel belangrijk was in ons succesverhaal. Hij kreeg door de vele wedstrijden ook rond de 32 basisplaatsen, dus verdient evengoed de eer. Zeker omdat hij een average rating van 7.35 kan neerleggen dit seizoen.  Enorm betrouwbaar.

Spoiler

c8e38b27adb6e9d5421790d366004144.png

Soler: het eerste grote talentje dat instroomde als verdediger. Op dat moment had hij alles: tweevoetig, groot en enorm polyvalent. Hij heeft elf seizoenen bij de club gezeten, de promotie naar de Ligue 1 ook meegemaakt en was de laatste jaren vooral eerste stand-in. Kon op een gegeven moment ook naar China voor 80 miljoen, schrikwekkend bedrag als je zijn potentieel bekijkt. Hoe dan ook niet verkocht omdat hij van goudwaarde was voor de club.

Spoiler

75ab29bb721fff7c89aabe2a5a6458fd.png

Coskun: een jeugdspeler die bij seizoen "0". Confronterend om te zien dat hij nu al 30 is. Hij was lange tijd de eerste speler op het wedstrijdblad, tot ongeveer twee à drie seizoenen geleden. Uiteindelijk werd hij een back-up die er stond wanneer nodig, ik dacht er dan ook niet aan hem ooit van de hand te doen. Ik vind het bijzonder mooi dat iemand die er vanaf dag 1 bij was ook mee de CL kan en mag winnen. Heeft het meeste league apps ooit bij Sedan, 380.

Spoiler

aa3c4fa97eb5f7e135428cb19568affc.png

Camara: deze jongen viel niet op toen hij doorstroomde, maar liet zich in de maanden erna gelden. In combinatie met zijn uitstekende mentaliteit zorgde dit ervoor dat hij zijn kans kreeg én greep wanneer dit nodig was. Kwam over alle competities heen dit seizoen aan 25 basisplaatsen en deed het voortreffelijk, zowel centraal achterin als op het middenveld. 

Spoiler

415c6b8beaca4efcd5b33d1045bb4de1.png

Midfielders

Medane: onze spelverdeler en één van de sterspelers, had een seizoentje of twee nodig om echt door te groeien maar liet dan zijn klasse zien. Enorm getalenteerde middenvelder die alle aspecten van het spelletje onder de knie heeft. Uitstekende passer, maar ook in verdedigend opzicht een onmisbare pion. Al een tijd enorm gewild door Man City, recent ook Frans international.

Spoiler

d2815ed7219c62dde0a2d68d88fef918.png

Schaal: vormde een enorm goede tandem met Medane op het middenveld, niet de man van de goal of de assist maar liet het elftal wel beter draaien. Kuitenbijtertje op het middenveld.

Spoiler

15cc7f5b219dc3243b7cd71ecb1f895c.png

Traore: de nummer tien van ons elftal. Traoré is altijd trouw gebleven aan de club ondanks de vele interesse in hem. Zijn vista was een enorme troef, hij speelde bij wijlen als Kevin De Bruyne tussendoor alsof er geen tegenstrevers stonden. Ook recordinternational bij de club, daar hij een belangrijke pion bij Burkina Faso was.

Spoiler

a0e50b21b7eea70f938302aa13774e65.png

Back-ups:

Spoiler

Camara & Bamba (above)

Barbier: onze kapitein de laatste jaren. Hij heeft een enorme verdienste gehad in ons succes, zowel op als naast het veld. Als kapitein smoorde hij elke onrust meteen in de kiem. Twaalf seizoenen bij de club gespeeld, laatste jaren eerder in een rol als bankzitter die toch geregeld zijn duit in het zakje deed.

Spoiler

2b9e76d5a5e9d5303918c8d751ec6dec.png

Sabatier: good old Kevin, negen seizoenen meegedraaid bij de club waarbij hij vooral cruciaal was in de promotie naar de Ligue 1 en de eerste seizoenen aldaar. Nu was hij een erg nuttige speler om in te brengen en zo wat ervaring in de match te krijgen, getuige zijn 27 invalbeurten dit jaar. Hij zou aan het einde van het seizoen vertrekken uit eigen wens, niets mooier dan dat doen met een CL-titel en Ligue 1 winst op zak.

Spoiler

dd2e4d203e7121ad35b2d7ac58b0d930.png

Traore: stond op de rand van de doorbraak, leek een erg interessante optie te worden. Als centrale middenvelder wilde ik 'm nog wat bijschaven wat betreft marking, omdat ik met BWM's speel.

Spoiler

018c5ddb4b85f36503c0dea37704a0e5.png

Attackers

Bokungu: sommige namen uit je FM-carrière vergeet je nooit, daar is Bokungu er zeker één van. Zes seizoenen lang in de Ligue 1 is hij onze topschutter geweest, hij was tijden lang veruit de sterspeler van de club en zweerde trouw aan Sedan. Scoorde de winnende treffer voor de EC2 finale en gaf een assist in de CL-finale. Hij was niet meer de talentrijkste binnen de club, maar ik heb hem altijd op een verhoog gezet. Ook dit seizoen nog goed voor 23 goals en 18 assists, terwijl hij lang niet alles speelde. Een echt clubicoon, I love you Chérubin.

Spoiler

f1969848477456520bb8b4c1705b608c.png

Gaspar: De geweldenaar van het team, speler van het jaar in Frankrijk. Kon op vrijwel elke aanvallende positie spelen, maar kwam vooral vanop links. De laatste jaren was hij zonder twijfel de motor achter het succes en de meest bepalende speler. Maker van het openingsdoelpunt in Manchester en ook in de finale tegen Bayern. Een talentje uit de duizend, Frans international. Hij zou na dit seizoen een contractverlenging tekenen waarbij hij veruit het meeste gaat verdienen, €250K p/w, en zo quasi alle andere topteams in Europa afwimpelen. Ook één van de weinige spelers die naar P$G kon, maar hen wijselijk afwees.

Spoiler

a250c623bf0f719c2a71fbcdeedac06e.png

Özkan: een echte 'pocketspits', zoals dat heet. Klein, snel en een verdomd koelbloedige afwerker. Dit jaar echt doorgebroken met 36 doelpunten, topschutter in de Ligue 1 en doelpuntenmaker in de CL-finale. Turks international die het WK won afgelopen zomer, staat aan het begin van een geweldige carrière.

Spoiler

5b78d89e7a685d323ae5758e345edf24.png

Back-ups:

Spoiler

Chretien: hij had de pech dat clubicoon Bokungu voor 'm in de pikorde stond, anders was hij gegarandeerd onbetwist basisspeler. Nochtans steeds goed voor een resem goals en assists, dit jaar respectievelijk 17 & 12.

Spoiler

ed69ac2e9523ef0c4cddd6cc49eb506f.png

Amisador: lange tijd ongelukkig geweest omdat ik 'm niet liet vertrekken op huurbasis, waardoor hij niet z'n volledige potentieel liet zien. Interessante optie om achter de hand te hebben, was zich echt aan het opwerken in de rangorde en liet vooral dit seizoen mooie dingen zien.

Spoiler

975ec186ee9802ec6e42a4f24baa6789.png

@FlyDHier stopt het. De challenge is voltooid, en nog meer jaren tegen P$G strijden gaat me enkel nog meer frustraties bezorgen. :D Wat een helse concurrent.

Edited by Bingbangboem

Seizoen 8 - Rood Zwart Baflo

Seizoen 1: 4e klasse

Seizoen 2: 3e klasse

Seizoen 3: 2e klasse

Seizoen 4: 3e klasse

Seizoen 5: 2e klasse 

Seizoen 6: 2e klasse

Seizoen 7: 1e klasse

Seizoen 8: 1e klasse

Gevoelsmatig had ik verwacht dat we wel eens best lang in de 1e klasse konden blijven gaan hangen. Om twee redenen: alleen de kampioen promoveert en de spelers (vooral de betere) ontwikkelen ze zich nauwelijks. Maar het grote voordeel van de 1e klasse is dat het allemaal een beetje willekeurig lijkt te gaan en veel ploegen onverwachts punten verliezen. Dit seizoen waren er veel kampioenskandidaten. In eerste instantie leken wij daar niet één van te zijn, maar vooral na de winterstop verloren we nog weinig en begonnen we snel mee te strijden. In de voorlaatste speelronde leken we het nog uit handen te geven, maar omdat Joure op de laatste speeldag nog won van onze aartsrivaal VV Winsum, sleepten we het kampioenschap binnen! 

img

img

We hebben nu een zeer brede selectie. Afgelopen seizoen stak spits Breukers er vooral uit, omdat hij onder andere 23 keer wist te scoren. Verder is het nog niet waard om er toppers uit te lichten. Ik hoop wel dat de ontwikkeling sneller gaan nu we op een niveau hoger gaan spelen. 

img

img

Aangezien er geen geld is voor het verbeteren van de jeugdopleiding, is het misschien wel goed nieuws dat we een stuk meer coaches mogen aannemen. Ook al kan ik nog geen betere coaches vinden, wellicht gaat dat na de zomer beter zodra we daadwerkelijk in de hoofdklasse zitten. Ik denk dat onze reputatie sowieso een boost gaat krijgen. 

img

Edited by Chiemel

Ik speel FM20 en zie dat in de update waarmee ik speel nu twee dingen verkeerd gaan:

- Jong Ajax enzo verdwijnen eigenlijk uit het hoogste niveau omdat er iets verkeerd lijkt te gaan hoe zij hun spelers contracteren. De spelers die ze contracteren, zijn eigenlijk meteen weer weg. 

- De KNVB beker klopt niet meer. Spelen alleen maar matige teams in, max KKD geloof ik. 

Kan ik dit nog veranderen? Voor de editor moet je betalen toch? Iemand bekend met de file met de Nederlandse voetbalpiramide? 

Edit: stel deze vraag wel ff in een ander topic 

Edited by Chiemel

Ons vierde seizoen in de Bundesliga en weer doen we beter dan het afgelopen jaar, in de competitie tenminste. In de beker en in de Europa League worden we twee keer vroeg uitgeschakeld, ook omdat deze competities met een B-kern worden afgewerkt. In de competitie laten we echter zien dat we wel degelijk tegen de groten kunnen opboksen, we zijn kampioen! In slechts ons vierde seizoen in de hoogste divisie zonder transfers een hele prestatie, wat ook meteen betekent dat we mee mogen doen aan de Champions League volgend jaar. 

Stand

Spoiler

qqrhpfK.jpg

Selectie

Spoiler

UrxnerP.jpg

Europa

Spoiler

MF3iPd7.jpg

Qua jeugd is er niet veel soeps, buiten twee talenten die eventueel op termijn zich in de ploeg kunnen knokken, een Nederlandse spits en een Duitse verdedigende middenvelder, die echter omgetraind zal worden naar een centrale verdediger. De twee Marco's.

Marco Veerman

Spoiler

HjRAS1M.jpg

Marco Adam

Spoiler

zFf0C5W.jpg

@BingbangboemProficiat!!!!!

@Michael_RAFC : Knappe prestatie. Dat kampioenschap heb je vrij snel binnen gehaald. Nu die CL nog.

2 leuke talenten erbij. Als die Nederlander beter wordt op Composure en Decisions en die verdediger leert koppen kunnen het prima spelers worden.

Voor de eerste keer sinds mijn aankomst op de club doen we slechter in de competitie dan het jaar daarvoor. 

Niet moeilijk als je het vorige seizoen eerste eindigde natuurlijk, maar toch een mijlpaal.

Een groot deel van de reden daarvoor is dat we ons concentreren op onze Europese campagne, het hoofddoel voor onze voorzitter. Daarover later meer.

Dit jaar is het Borussia Dortmund die met de titel gaan lopen, terwijl Hertha BSC, toch dé verrassing van deze save, op de tweede plek strandt. Wij vervolledigen het podium, net voor het grote Bayern Munchen. 

Stand

Spoiler

UJNJuy6.jpg

In de Champions League loten we een enorm zware groep, met Chelsea en Atletico Madrid als zwaarste tegenstanders (sorry Feyenoord)

Groepsfase

Spoiler

r7Cfyrl.jpg

We eindigen zowaar op de eerste plaats, al was het tot op de laatste speeldag spannend. De drie ploegen waren allemaal aan elkaar gewaagd, met Feyenoord die als boksbal gebruikt werd. Tegen hen liet ik ook mijn B-elftal spelen, omdat het zo'n niveauverschil was (opnieuw sorry Feyenoord).

In de eerste knockoutronde treffen we meteen het grote Manchester United. Na een 1-0 verlies op Old Trafford voelde ik echter dat er kansen waren, en vooruit gestuwd door het gejuich van onze supporters winnen we de terugwedstrijd met 3-0.

Man Udt

Spoiler

k3IsD7B.jpg

In de kwartfinale trekken we Lille, een haalbare kaart, en in de eerste wedstrijd winnen we redelijk gemakkelijk met 4-2. Een dominante overwinning, maar door de twee lucky goals die zij maken is het toch nog niet helemaal gespeeld. Een beetje overmoedig laat ik enkele belangrijke spelers rusten in de terugwedstrijd, waar het nog enorm spannend werd en we uiteindelijk met 4-3 de boot ingaan. Dit is echter genoeg om door te stoten naar de halve finale.

Lille

Spoiler

dunivGK.jpg

In de halve finale komen we het grote PSG tegen, de uittredende kampioen van het kampioenenbal.

De eerste wedstrijd gaat gelijk op in het Parc des Princes, en wij trekken uiteindelijk aan het langste eind met een 4-2 overwinning. Thuis spelen we weer een gelijkopgaande wedstrijd, maar in tegenstelling tot de eerste wedstrijd vliegt elke kans van PSG erin, terwijl wij steeds gekeerd worden door de keeper of de paal. We verliezen met 6-0, een overdreven score want we speelden echt niet eens zo slecht.

PSG

Spoiler

bitJhVq.jpg

Qua jeugd mogen we voor de eerste keer een Belg verwelkomen. We spelen echter niet met een aanvallende middenvelder, en ik ben nog niet helemaal zeker wat we met deze jongen gaan doen.

Spoiler

dsYwtDY.jpg

Edited by Michael_RAFC

Je komt heel dicht bij het completeren van de challenge, ben benieuwd naar het komende seizoen.

Die Belg kan wel voetballen. Welke rollen heb je op het middenveld? Als B2B-middenvelder of Mezzala kan hij ook prima functioneren. En met de juiste begeleiding is een spelmakersrol ook mogelijk.

Seizoen 9 - Rood Zwart Baflo

Seizoen 1: 4e klasse

Seizoen 2: 3e klasse

Seizoen 3: 2e klasse

Seizoen 4: 3e klasse

Seizoen 5: 2e klasse 

Seizoen 6: 2e klasse

Seizoen 7: 1e klasse

Seizoen 8: 1e klasse

Seizoen 9: Hoofdklasse (zie hieronder) 

Gezien de kwaliteit van spelers bij andere teams, had ik dit seizoen eigenlijk een redelijk kansloos seizoen verwacht. Ook omdat de laatste 3 van van de 16 degraderen. Maar uiteindelijk draaiden we vooral mee in de middenmoot. Door een slechte reeks aan het einde, kwamen we uiteindelijk op de 13e plek terecht. 

img

Het probleem waar we nu mee zitten is dat we geen geld hebben voor verder ontwikkelingen. Het is echt nodig om de trainingsfaciliteiten te verbeteren, maar ik krijg er niks meer doorheen bij het bestuur met zo'n 60K in de min. Mijn hoop is nu gevestigd op:

- Onverwachtte overname / financiële injectie

- Dat de reputatie van de club wel blijft groeien en we daardoor betere spelers binnen krijgen (dat las ik ergens dat dat een belangrijke factor is) 

- Of één van de spelers die van ons is afgenomen wordt voor een substantieel bedrag verkocht en we krijgen een opleidingsvergoeding (weet niet zeker of dat er überhaupt in zit). Hebben nu in ieder geval oud-spelers bij Cambuur en Fortuna Sittard. 

img

Qua selectie hebben we weer een paar leuke spelers binnen, maar die zijn niet overduidelijk beter of hebben niet per se meer potentieel dan wat er al loopt. Mijn beste aanvaller (Dekker) - op papier - hebben we al een tijdje. Zie hieronder ook een screenshot van onze beste CV, die ook verantwoordelijk was voor 8 goals afgelopen seizoen. 

img

img

img

Edited by Chiemel

oW0iyyM.png

Het zesde seizoen van RW Essen in de Bundesliga, het negende in totaal, en we eindigen net zoals vorig seizoen op een derde plaats. Na een spannende strijd met uittredend kampioen Borussia Dortmund wordt Bayern Munchen uiteindelijk kampioen, slechts de tweede keer in de laatste zes jaar. Wij eindigen derde op een eiland, negen punten voor de vierde en elf punten achter de nummer twee in de stand. Wederom is een groot deel van de reden hiervoor dat we ons vooral focussen op de Champions League, maar ook omdat we enkele jongere talenten wat meer kansen wilden geven.

Stand

Spoiler

yaJfwzY.jpg

In de Champions League ziet onze groep er iets makkelijker uit dan vorig seizoen, normaal gezien zou enkel Inter een uitdaging mogen zijn. Porto en Young Boys zouden in principe geen probleem mogen vormen.

We spelen uiteindelijk zelfs een aantal wedstrijden met onze B-kern, maar al bij al kwalificeren we ons gemakkelijk voor de volgende rondes, samen met Inter. Spannend werd het, in tegendeel tot wat de stand doet vermoeden, echter nooit.

Groepsfase

Spoiler

nBB8lnE.jpg

In de eerste ronde treffen we de stadsrivaal van Inter, het prachtige AC Milan. Voor de Belgen hier, nog steeds met Alexis Saelemaekers in de basis. Italiaanse ploegen lijken ons wel te liggen, want in San Siro winnen we met klinkende 1-4 cijfers. Genoeg om enkele belangrijke spelers rust te kunnen geven in de terugwedstrijd, die we wel met 0-1 verliezen, maar waar kwalificatie nooit in gevaar kwam.

AC Milan

Spoiler

SB8Eq2G.jpg

Tijd voor de kwartfinale, en tot mijn groot plezier trekken we weer een Italiaanse ploeg! Dit keer echter de club die ook in game 7 van de laatste 9 jaar kampioen van de Serie A werd, Juventus. Toch stappen we met vertrouwen op het vliegtuig richting Turijn, en op de vlucht terug kan de champagne open, met een 1-3 overwinning op zak.

De marge is echter klein genoeg om thuis met onze beste 11 aan te treden, en maar goed ook. We krijgen snel twee goals tegen in de eerste 20 minuten, maar nog voor rust trekken we de stand terug naar een 2-2. In de tweede helft gooien we de wedstrijd op slot, en we halen dus net zoals vorig jaar weer de halve finale!

Juventus

Spoiler

nsSFMb3.jpg

De halve finale, en net zoals vorig jaar komen we hier PSG tegen. We waren gebrand op revanche na de blamage van een jaar eerder, maar in Parijs komen we niet verder dan een 2-2. Uiteindelijk geen slechte uitslag, want normaal gezien zijn we thuis sterker dan uit. Vorig jaar wisten de Parijzenaars er echter 6 in het mandje te leggen in Essen, dus enkel een topprestatie zou voldoen. 

En die kregen we ook, we verdedigen secuur en na 70 saaie minuten weten we er op twee minuten tijd twee te scoren. Hierna gooien we de wedstrijd weer op slot, en dus na een droge 2-0 nemen we revanche voor het afgelopen jaar en staan we in de finale!

PSG

Spoiler

wrQ2Y0T.jpg

De finale dan, en de ploeg die tussen ons en het voltooien van ons lot staat?

Inter. 

De ploeg die we in de groepsfase al met redelijk gemak opzij wisten te zetten, en Italiaans, dus een hapje.

De spelers en fans waren al half aan het vieren voor de wedstrijd begon, het kostte alle moeite van de wereld om hen met de voetjes op de grond te krijgen. Zelfs een donderpreek leek de euforie niet te kunnen temperen. 

De 0-1 achterstand die na tien minuten op het bord stond dankzij een mooi doelpunt van de ondertussen 31-jarige Hakimi kon dat echter wel. Meteen drong de ernst van de situatie door tot de spelers, en nog geen twee minuten later maakten we gelijk. Gelukkig bleven we deze keer wel geconcentreerd, en in de 69e (_O_) minuut legde superster Wächter de beslissende 3-1 tegen de touwen. 

Inter

Spoiler

paFvZzE.jpg

qYebgjE.jpg

Het zit er dus op, het avontuur met RW Essen. De uitdaging voltooid, en als kers op de taart was net deze Champions League overwinning voldoende om mijn naam bij de Legendes van de club te plaatsen.

De legendarische Hugh Mungous.

Ik zal straks of morgen nog een teampresentatie doen, zodat jullie de spelers kunnen leren kennen die dit succes hebben behaald.

Edited by Michael_RAFC

Tip @Vis mocht je tegen hetzelfde financiële probleem aan lopen met Helpman en dit nog niet weten: zodra je clubs uit de Eredivisie en KKD kan uitnodigen voor friendlies, dat je daarmee dan friendly leagues organiseert. Levert veel geld op. 

Was ik wel zie is zodra ik meer geld binnen krijg, dat ik dan ook veel meer besteed aan de Youth faciliteit. Zit nu in de winterstop al boven het bedrag van het seizoen ervoor, terwijl we het budget of de faciliteiten niet verbeterd hebben. Ik zie ook dat spelers niet zich niet meer ontwikkelden wel weer beginnen te ontwikkelen. Kan daarmee te maken hebben, of gewoon groeiende reputatie. 

Edited by Chiemel

oW0iyyM.png

Ziehier het elftal dat uiteindelijk deze challenge voltooid heeft voor ons.

vhUqTyj.jpg

Keepers

Er is eigenlijk maar 1 doelman het vernoemen waard, die al vanaf ons eerste seizoen in de Bundesliga ons doel verdedigde.

Sergey Zhukov heeft al jaren clubs achter hem aanlopen, maar nog geen enkele keer wankelde de trouw van deze boom van een man.

Spoiler

BaWnzbt.jpg

Verdedigers

Ahamadou Camara. Wat kan ik over deze jongen zeggen. Hij kwam binnen in onze eerste jeugdinstroom met deze challenge, toen we nog in de derde klasse speelden, en is nog steeds maar 24 jaar, om maar na te gaan hoe snel we deze challenge voltooid hebben. Toen had hij 'Model Citizen' als persoonlijkheid, nu is hij 'Professional'. Ongelooflijk sterke mentale eigenschappen, terwijl hij toch technisch en fysiek niet uitblinkt nooit uit de basis verdwenen.

Spoiler

aeedg3A.jpg

Onze beste verdediger luistert echter naar de naam Teo Herrmann. Een van de beste centrale verdedigers die mijn jeugdopleiding ooit heeft geproduceerd in mijn hele FM-carrière. Fantastische mentale attributen, fysiek sterk, technisch goed onderlegd, 1m88 groot én een toppersoonlijkheid. De screen zegt eigenlijk alles.

Spoiler

F4WyIam.jpg

Naast hem een speler die bijna even lang bij de club is als Camara, Georg Abwandner. Niet van dezelfde kwaliteit als Teo, maar altijd een solide speler geweest, die allround goed is maar met fantastische mentale attributen. Hij is ingestroomd in ons tweede seizoen, een jaar later dan Camara, en dus een van de ouderdomsdekens van de club.

Spoiler

saPsgJy.jpg

Op de rechtsachter hebben we dan Jürgen Strohmayer, een van de eerste spelers die als Wonderkind bestempeld werd door de media. Hij kwam door de jeugdopleiding in ons derde seizoen, en maakte het jaar daarop meteen zijn eerste minuten in ons eerste seizoen in de Bundesliga. Zoals heel ons team echt gewoon gestoorde Mentals, maar ook de rest van zijn statistieken zijn echt goed. Fantastische speler! 

Spoiler

hufjblN.jpg

De rest van de verdedigers is niet helemaal op hetzelfde niveau, maar de spelers die insprongen als we met een blessure te kampen hadden of als onze eerste ploeg rust moest krijgen zijn Michel Yu, Grischa Wannenwetch en Frank Köhler.

Spoiler

wcoU30h.jpg

RD7ZXZC.jpg

YQdB8om.jpg

Middenvelders

Op de rechterflank zien we een van de jongere spelers terug, die oorspronkelijk enkel als spits, centrale middenvelder en linksmidden uit de voeten kon. Stanislaw Jaroszek werd echter met succes omgetraind naar een rechtsmidden, en is sindsdien niet meer uit de ploeg weg te denken. Goede snelheid gekoppeld aan een goede techniek kan zelfs een onambitieuze speler ver brengen.

Spoiler

2ojGGKU.jpg

Centraal op het middenveld wederom een speler die er al bij is van in de tweede Bundesliga: Yakubu Abubakari.

De iets verdedigender ingestelde van de twee centrale middenvelders, al speelt ook hij liever met het gezicht naar voor.

Kijk AUB naar deze mentale weerbaarheid. Nog nooit zo'n goede mentale attributen gezien op zo'n jonge leeftijd.

Spoiler

74nv7Wu.jpg

Dan de superster van het elftal, samen met Teo de beste speler in de geschiedenis van de club, ik geef u Rainer Wächtter! Perfecte techniek, nagenoeg perfectie in passing, eerste baltoets en dribbelen, mentale attributen die die van Abubakari slecht laten lijken, gekoppeld aan snelheid en wendbaarheid om van te watertanden. Eerlijk, ik kan mij niet herinneren ooit zo'n talent gehad te hebben uit de eigen jeugd.

Spoiler

mwW0Ekl.jpg

Dan naar een man die het jaren moeilijk heeft gehad om zich in het eerste elftal te knokken. In zijn eerste jaren werd hij als spits uitgespeeld, om dan zelfs een tijdje naar de B-kern gestuurd te worden. Tom Kiefer bleef echter knokken, en uiteindelijk was hij de speler die zowel bij onze titel als bij onze Champions League overwinning in de basis stond op linksmidden.

Spoiler

T3KiA4w.jpg

Dan is er nog één speler die een eervolle vermelding verdiend, in ons tweede jaar bij Essen stroomde Christian Faltermeier door in de jeugdopleiding. Hij heeft altijd gespeeld tot de komst van Jaroszek, maar moest daarna genoegen nemen met een rol als invaller. Toch houdt deze man nog steeds het record aantal assists in één seizoen, evenals het meeste assists in de geschiedenis van de club.

Spoiler

sMD2Fa6.jpg

Aanvallers

Dan onze twee spitsen, en twee eervolle vermeldingen.

Onze eerste spits, en de persoon die in de finale tegen Inter tweemaal wist te scoren kwam uit onze jeugdinstroom in ons tweede seizoen. In het begin werd Dominik Rombach uitgespeeld als aanvallende middenvelder, maar toen we naar een platte 4-4-2 omschakelden wisselde hij regelmatig tussen aanvaller en middenvelder. Uiteindelijk werd de knoop doorgehakt, en sindsdien scoort hij voor de lol, ondanks zijn ondermaatse stats voor afwerken.

Spoiler

yCz1I0f.jpg

Onze tweede spits is een jonge Nederlander die slechts twee seizoenen geleden bij de ploeg kwam. Hij heeft zich echter stormachtig ontwikkeld, hetgeen hem ook een basisplaats oplevert in ons elftal. Fantastisch met de bal aan de voet, goed potentieel en een fantastische mentaliteit. Ik zou me stevig vergissen moest Marco Veerman niet uitgroeien tot de nieuwe spits van Oranje.

Spoiler

W2thTCX.jpg

Dan nog twee eervolle vermeldingen. Op de eerste plaats, de topschutter aller tijden voor RW Essen, en de man tot voor zeer kort naast Rombach stond: Nils Fellner. Sommigen namen blijven je gewoon bij in een FM Carriére, en deze vergeet ik nooit. Hij kwam in dezelfde lichting als Rombach, Abwandner en Faltermeier aan op de club, en begon meteen met scoren. 1m90 groot, perfect tweevoetig, en fantastisch mentals en techniek. De laatste jaren stokte de machine echter, en hij eindigt met slechts 109 doelpunten en 30 assists in 190 wedstrijden voor de club. Het ga je goed Fellner!

Spoiler

upNLKse.jpg

De tweede eervolle vermelding had eigenlijk dit laatste seizoen de plaats veroverd van Dominik Rombach, de held van de finale. Enkele blessures zorgden er echter voor dat Rombach zijn plaats weer in kon pikken, en de jonge Finn Woytzik moest genoegen nemen met een invalbeurt in de finale. Toch wordt dit de spits voor de toekomst, met ook enkele heel leuke attributen.

Spoiler

asXeWIm.jpg

@FlyDIk weet niet of ik met deze save verder ga, ik ben aan het twijfelen tussen een game met Sunderland (net de docuserie gezien), deze game verder doen of deze Challenge afmaken met FC Capellen. 

Omdat ik crazy ben kies ik waarschijnlijk voor het laatste.

Van mijn updates zijn jullie dus nog niet af!!!

5 uur geleden zei Chiemel:

Tip @Vis mocht je tegen hetzelfde financiële probleem aan lopen met Helpman en dit nog niet weten: zodra je clubs uit de Eredivisie en KKD kan uitnodigen voor friendlies, dat je daarmee dan friendly leagues organiseert. Levert veel geld op. 

Was ik wel zie is zodra ik meer geld binnen krijg, dat ik dan ook veel meer besteed aan de Youth faciliteit. Zit nu in de winterstop al boven het bedrag van het seizoen ervoor, terwijl we het budget of de faciliteiten niet verbeterd hebben. Ik zie ook dat spelers niet zich niet meer ontwikkelden wel weer beginnen te ontwikkelen. Kan daarmee te maken hebben, of gewoon groeiende reputatie. 

Ik had het gelezen idd. Ga ik ook zeker gebruik van maken tzt.

Speel al wel friendly cups en gewoon vriendschappelijke wedstrijden tegen hoger geplaatste clubs, en dat levert wel iets op. Sta inmiddels rond de 140k in de plus, maar merk al wel dat de uitgaven hoger worden. Grootste kostenpost is de staf.

Helaas blijf ik voorlopig "vast" zitten in de 1e klasse.

@Michael_RAFCIk hoop het laatste :-)

Edited by Vis