Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

12 minuten geleden zei Chiemel:

Nee, VV Helpman is niet gepromoveerd. Hoogkerk zit gewoon nog in de 3e klasse. 

Zat er dik in ;-)

Jij veel succes in het nieuwe seizoen!

Gisteren heb ik besloten om deze challenge met een andere club aan te gaan.

Wat was er mis met Cappellen FC? Helemaal niets. Ik ben het niet beu, het ging niet slecht, alles liep eigenlijk redelijk goed.

En toch wilde ik veranderen. Het is niet dat ik geen zin heb om het met Cappellen te doen, ik heb gewoon simpelweg meer zin om het met een andere club te proberen.

Die club is Rot-WeiB Essen. Why? Omdat deze club veel dingen meeheeft die Cappellen niet heeft. Een gemiddeld supportersaantal van 10.000 terwijl ze in Regionale West spelen. Een stadion met een capaciteit van 20.000. Dit zorgt ervoor dat RW Essen een van de weinige clubs is die zonder transfers en vriendschappelijke wedstrijden toch een kleine winst maakt elk jaar. De club is gebaseerd in Duitsland, samen met Brazilië het land met de hoogste jeugdrating, hetgeen ervoor zou moeten zorgen dat onze Regens over het algemeen gewoon beter zijn dan de rest.

Toen ik aankwam was er zelfs al een enorme selectie van een dertigtal spelers, waarvan ik er een stuk of tien heb laten gaan.

Ook zijn de jeugdrestricties die vroeger in het spel zaten opgeheven in de laatste update, waardoor normaal gezien ik meteen zou kunnen beginnen met de jeugdspelers die binnen stromen. 

Duitsland is niet meteen een land waarin ik veel games heb gehad. Ik ben er gepasseerd toen ik de 'Trophy Hunter' Challenge deed (in twintig jaar tijd elke prijs te winnen in de grote vijf competities van Europa en daarenboven de Champions League, Europa League, EK & WK winnen) maar dat is mijn enige kennismaking met een van de landen die toch een enorme passie heeft voor het spelletje.

Rot-WeiB Essen it is dus.

Sorry voor de mensen die geïnvesteerd waren in Cappellen, maar hopelijk kan ik jullie warm maken voor RW Essen.

Het eerste seizoen met Rot-WeiB Essen zit er op, en ik denk dat we dit seizoen met recht kunnen omschrijven als een succes.

We eindigen op de eerste plaats met een straatlengte voorsprong op de eerste achtervolgers.

Spoiler

1WsuFtf.jpg

Wanneer we een blik werpen op onze selectie steken er twee spelers bovenuit. Onze spits Joshua Endres had een groot aandeel in onze prestaties met 37 goals in 32 wedstrijden. Een groot deel van deze goals kwam er op assist van onze aanvallende middenvelder Amara Condé, die er zelf ook nog eens 11 kon inleggen.

Spoiler

lDs1KXZ.jpg

We hebben kunnen investeren in onze jeugd, en dat was nodig. Volgens Sortitoutsi is de rating van de jeugdfaciliteiten gelijk aan de jeugdfaciliteiten in Capellen, en volgend jaar komen we uit in de tweede Bundesliga.

Desondanks hebben we 1 pareltje in een anderzijds zeer slechte jeugdlichting. Vooral de persoonlijkheid doet watertanden.

Spoiler

Cyg2n6L.jpg

Gelukkig is onze selectie sterk en jong genoeg om nog een paar jaar mee te kunnen draaien in de tweede Bundesliga.

@Michael_RAFC Heerlijk talentje hoor, kan op beide flanken terecht en is dan ook nog eens een Model Citizen. Ik heb in 12 seizoenen nog geen enkele gehad :D 

Korte tussentijdse update van seizoen 13:

abd46cdfa97f9a8c9e6075f242f07179.png

Na 3e, 2e en 2e te eindigen vorige drie seizoenen, hoop ik echt die volgende stap eens te zetten. Hoe goed we ook spelen, P$G blijft ons voorlopig altijd een stapje voor. Je kan ook al raden tegen welke ploegen we verloren. Hopelijk kunnen we nog verrassen.

In de CL gaan we waarschijnlijk ook overwinteren in een stugge groep met Inter, Porto en Olympiakos.

Edited by Bingbangboem

@ChiemelDe cornerroutine die ik gebruik is eigenlijk vrij simpel, ik heb mijn twee centrale verdedigers aan de eerste paal, een persoon aan de rand van de box, een persoon kort en mijn spits aan de tweede paal. De rest van de ploeg blijft achter. Zo haal ik tegenaanvallen er uit (wat in het begin bij mij regelmatig gebeurde bij corners) en probeer ik zo weinig mogelijk tegenstanders in de box te hebben. De speler die dicht bij de cornervlag staat bijvoorbeeld is daar gewoon om een speler uit de box te halen. We mikken de corners naar de eerste paal, waarna ze ofwel doorkoppen naar de spits ofwel zelf afwerken.

Nu moet ik wel zeggen dat Weber ook mijn strafschopnemer is, dus daar komt ook wel een groot deel van zijn goals vandaan.

@Bingbangboem Ondertussen is hij al 'verslechterd' naar Professional... Ik weet niet wat er anders is want zijn Determination is hetzelfde gebleven. Het feit dat hij op beide flanken kan spelen is wel fantastisch, aangezien ik met Inverted Wing Backs speel (werkt echt enorm goed deze FM)

Seizoen 22/23 (FM20) - Rood Zwart Baflo

Afgelopen seizoen waren we gedegradeerd van de 2e naar de 3e klasse. Dit seizoen verwachtte ik eigenlijk een redelijk eenvoudig seizoen in de 3e klasse. Maar het bleef spannend tot de allerlaatste speelronde. Onze concurrent VV Geel Wit Buren bleef maar wedstrijden winnen. Maar uiteindelijk trokken wij aan het langste eind:

Kprqnhk.png

Dit was trouwens de speelronde waarin we de koppositie overnamen. Blijkbaar was daar een 7-3 overwinning en 3 rode kaarten voor nodig:

kMcJyeA.png

Onze Youth Intake was - Voor ons niveau - weer uitstekend. Niet gek als we ook onze Youth Recruitment weer wisten te verbeteren. Alle nieuwe spelers zijn weer aangenomen. In de tussentijd heb ik dan ook heel veel spelers vrijgegeven. 

xCk759o.png

e0FMdNE.png

Ik heb mogelijk twee luxeproblemen waar ik tegenaan ga lopen. Omdat het bestuur zo makkelijk meegaat met het verbeteren van de budgetten voor de jeugd, gaan mijn kosten uiteraard wel omhoog. Dit kan op een gegeven moment erg scheef gaan lopen. 

Ten tweede zijn eigenlijk alle spelers gewild, dus hoe beter mijn spelers worden hoe groter de kans dat ik ze kwijtraak. 

eGeV3Np.png

35TuOu8.png

1 uur geleden zei Grote Ree:

Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan het hebben van een 'Model Citizen' in je team? Mijn laatste FM was 14, dus ik ben een redelijke noob op dit gebied. 

Is gewoon de beste persoonlijkheid in het spel. Als het dan ook nog eens een redelijk talentje is, is de kans ook groter dat die zijn potentieel daadwerkelijk gaat halen. 

Als je alleen met jeugd werkt, is 'Model Citizen' dus wel een klein geluksmomentje :D 

Edited by Bingbangboem

Het tweede seizoen met Rot-Weib Essen, en ons eerste seizoen in de Bundesliga 2. 

We draaien een fantastisch seizoen en tot op de laatste speeldag maakten we nog kans op promotie.

Ondanks een mooie overwinning wonnen onze rechtstreekse concurrenten hun laatste wedstrijd, waardoor we nog een jaartje in deze divisie mogen blijven.

Op zich geen probleem, want deze 4e plaats levert ons 13M in prijzengeld op. Dit wordt meteen in onze jeugdwerking gegooit.

Ondertussen hebben we 'exceptional' jeugdscouting en jeugdcoaching, hetgeen volgens mij het hoogst haalbare is.

Niet slecht, op het einde van seizoen twee. We maken door de verhoogde kosten geen winst meer doorheen het jaar van onze supporters maar het prijzengeld trekt dit wel weer recht. 

Op een screentje van de jeugdinstroom gaan jullie even moeten wachten tot mijn laptop gemaakt is, hier hebben jullie wel al de stand en de selectie info. We hebben veel spelers met 5 sterren potentieel binnen gekregen maar geen game changers.

Spoiler

olGai5g.jpg

Spoiler

muUzjkY.jpg

Edited by Michael_RAFC

afbeelding.thumb.png.f69b5cb9260804e9e6c8385d8662cb0c.png

VV Helpman seizoen 20/21

Na alle mooie verhalen hier in dit topic ook besloten om een Youth Only Challenge aan te gaan. En wat is er dan leuker om dit met je eigen club te doen, waar je 30 jaar lang van de F-jes tot aan zondag 1 de clubkleuren hebt gedragen.

De club waar de 3e keeper van FC Emmen, Stefan van der Leij zijn eerste paar keepershandschoenen aantrok. Maar vele malen bekender zijn de gebroeders Koeman. Ronald en Erwin speelden voor ze vertrokken naar stadsgenoot GRC Groningen eerst nog een paar jaartjes bij De club voor het Leven!

Ik heb bij het opstarten van de save wel het "vinkje" aangezet om spelers toe te voegen aan de selecties, anders had ik het seizoen moeten starten met 3 spelers.

Bij de selectie zaten 3 spelers die in het echt ook bij VV Helpman spelen.

Spits Danny Dijkstra schiet ze er in het echt erg makkelijk in bij zondag 1.

Middenvelders Stefan Lukic en Willem Gootjes ken ik persoonlijk niet, maar beide heren spelen bij zaterdag 1.

Uiteraard hebben ze daar in FM niks over te zeggen en mogen ze lekker bij mij op zondag komen ballen :-)

Het was in het begin wel even wennen om geen andere spelers te gaan zoeken en spelers op proef te nemen, maar daardoor kan je wel lekker snel doorklikken.

De voorbereiding verliep prima met een paar mooie overwinningen, maar eenmaal in de competitie (2e klasse L) was het toch even spannend. De eerste 3 wedstrijden eindigden allemaal in een gelijkspel, waaronder een 5-5 tegen GVAV Rapiditas.

Vervolgens begonnen we een aantal wedstrijden achter elkaar te winnen, zei het met enig fortuin af en toe en vaak met het minimale verschil van 1 doelpunt.

Uiteindelijk raakten we gewend aan het systeem en werden de wedstrijden iets makkelijker gewonnen. Uiteraard ook nog wel eens een gelijkspelletje of nederlaag tussendoor.

In de beker was het de doelstelling om minimaal de 2e kwalificatieronde te halen, dit is goed gelukt.

Na competitiegenoot Veendam 1894 en 3e klasser Steenwijkerwold moesten we het in de 1e ronde opnemen tegen eerste klasser HZVV. Hier werd nipt van gewonnen met 1-0 door een doelpunt in de 86e minuut.

Vervolgens mochten we het opnemen tegen Hoofdklasser Noordscheschut. Hierin konden we het nog niet bolwerken en werden we volledig terecht getrakteerd op een 3-1 nederlaag.

afbeelding.thumb.png.eee387ab668173c7d5b853cb08ef7196.png

We konden ons weer volledig richten op de competitie en daarin bleven de overwinningen gelukkig komen. Met grote afstand werden we kampioen en mogen we ons in het nieuwe seizoen gaan opmaken voor de 1e klasse.

image.png.4aa7b688b392a494013d3cea4d1be743.png

Dan het belangrijkste van deze challenge, de jeugd!

image.thumb.png.a8ea9ef7aec7c15f61aa2ac3abe570a2.png

image.thumb.png.9c636089c4e41195fe66785787268038.png

En om nog even af te sluiten met de transfers nog even de bevestiging van het aantal aankopen.

Helaas zijn er wel een aantal spelers al vroeg vertrokken en ook in de winter vertrok onder andere Willem Gootjes naar Hoofdklasser Rijnvogels.

image.thumb.png.29e704bc17a4bed3bd76f63c0b450947.png

Wanneer je club een reputatie begint op te bouwen in de voetbalwereld;

Spoiler

c2f43c3bb52aaac717d0c0265c6240b8.png

Meer en meer jongens mogen proeven van Les Bleus. Bamba draait al even mee met Frankrijk, Gaspar ook eerder al opgeroepen dit seizoen en Medane en Carment zijn nieuw. Özkan ook voor het eerst opgeroepen voor Turkije. Traoré als 23-jarige al meer dan 50 caps :D Doelman Adu-Badu (niet op screen) als tiener ook al 9 caps voor Ghana en weer opgeroepen.

Edited by Bingbangboem

1 uur geleden zei Bingbangboem:

Wanneer je club een reputatie begint op te bouwen in de voetbalwereld;

Toon verborgen inhoud

Meer en meer jongens mogen proeven van Les Bleus. Bamba draait al even mee met Frankrijk, Gaspar ook eerder al opgeroepen dit seizoen en Medane en Carment zijn nieuw. Özkan ook voor het eerst opgeroepen voor Turkije. Traoré als 23-jarige al meer dan 50 caps :D Doelman Adu-Badu (niet op screen) als tiener ook al 9 caps voor Ghana en weer opgeroepen.

Wat een spelers ook :classic_love:

Seizoen 5 - Rood Zwart Baflo

Seizoen 1: 4e klasse

Seizoen 2: 3e klasse

Seizoen 3: 2e klasse

Seizoen 4: 3e klasse

Seizoen 5: 2e klasse (zie hieronder) 

In het vijfde seizoen hoopte ik natuurlijk met mijn talenten mee te strijden om promotie, maar dat kwam zeker nog te vroeg. We moesten vrijwel het hele seizoen meer naar beneden kijken. Door een redelijk goed slot - mogelijk door het nieuwste talent - werden we wel nog keurig 6e:

GqzLthb.png

Wederom een screenshot vergeten te maken van de nieuwe youth intake, maar hierbij wel een overzicht van het grootste talent waarbij je kan zien dat de betere spelers vaak de jongste zijn (en dus nieuwe intake):

ivRj2IN.png

Door het meerdere keren verbeteren van de jeugdopleiding, worden onze financiën wel een zorgpunt. Er komt in de media wel vaak iets voorbij over een takeover, dus wie weet in wat voor soort situatie we nog gaan komen

dLfkOBB.png

Volgend seizoen ook maar eens onze tactiek wat beter gaan bestuderen of daar nog wat winst te behalen valt. Heb daar nog niet een heel goed gevoel bij. Op dit niveau blijft het toch een beetje een foutenfestijn, veel goals uit dode spelmomenten en willekeur. 

880.png.a7ca288ecd5df2239cdf2772fac51758.png

S13 - Ligue 1 (3rd) - Coupe de France (Semi Final) - Champions League (Qtr Final

Squad - U19 - Out on loan - Transfers

Transfers

Majewski vertrok transfervrij naar Caen. Hij kwam niet al te veel meer aan spelen toe en mocht vertrekken, hij leek niet ver van zijn potentieel en dat was voor ons huidige niveau onvoldoende. Jabnoun werd bij FC Lorient verkozen als Ligue 2 doelman van het jaar, Corradi in de derde klasse. Omdat wij echter twee steengoede doelmannen hebben, moeten ze nog een jaartje ginds blijven. De Belgische winger Dewitte mocht ook op een lager niveautje ervaring opdoen in het eerste elftal, de concurrentie is enorm op zijn positie met Traoré, GasparBarbier en de aanstormende Amisador. Bamba kon voor 88 miljoen naar Hertha BSC, de winnaar van de CL vorig seizoen (screen)

Ligue 1

P$G liet in het begin van het seizoen dure punten liggen. In de eerste vijf wedstrijden wonnen wij vier maal, maar verloren we in Parijs met 4-0. Tegen ons waren ze oppermachtig, maar in die eerste vijf matchen speelde het tweemaal gelijk: in Toulouse en Monaco. Het seizoen kon dus veel slechter beginnen, maar doorheen het jaar lieten P$G en Monaco helaas hun eindeloze klasse zien. Bijna geen punten weggegeven, impressionant. Op het veld van Monaco zijn we 0-2 gaan winnen, een hoogtepuntje en slechts onze tweede overwinning tegen hen na 13 seizoenen. Wij speelden vier keer gelijk en verloren vier keer (P$G 2x, Monaco en Montpellier). Uiteindelijk eindigen we zo na twee seizoenen als nummer twee nog eens derde, het verschil is klein tho. P$G werd voor de 17e keer op rij kampioen. Als wij het van hen willen overnemen, zullen we het in de rechtstreekse duels moeten doen.

Champions League

Na een teleurstellende groepsfase vorig seizoen, hebben we ditmaal weer de rug gerecht. We werden zowaar eerste in onze verraderlijke groep met Inter, Porto en Olympiakos (screen). Cruciaal hierbij waren de uitoverwinning op Porto en de 4-1 thuis tegen Inter.

Daarna ontmoetten we een oude bekende: Bayern München waar we twee seizoenen geleden op magistrale wijze 0-4 gingen winnen. Op Bayern hebben we de geschiedenis herhaald.  Özkan maakte de enige treffer in Duitsland! In de terugmatch misten we drie van onze sterspelers door schorsing (screen), maar gaven we Bayern geen schijn van kans: 3-0.  In de kwartfinale kwamen we Man Utd tegen, winnaar van de CL twee seizoenen geleden. Tegen Man Utd kwamen we helaas een tikkeltje tekort. Twee keer zeker niet slecht gespeeld in wat zeker evenwichtige matchen waren, maar Man Utd was gewoon net iets beter dus ze gaan verdiend door. Uiteindelijk wonnen ze zelfs de CL na Real Madrid en Dortmund nog te kloppen.

Coupe de France

In de halve finale kregen we de loting die iedereen wil vermijden: een uitwedstrijd op P$G. Gestreden voor wat we waard waren, uiteindelijk 3-2 verloren. 

Highlighted players

We hebben een tweede Frans international. Bamba draait al even mee en kreeg al enkele caps, maar nu mocht ook ons ander wonderkind Gaspar zich melden bij Les Bleus. Ook Medane en Carment mochten eens proeven van het nationale 

Spoiler

Youth intake

De preview beloofde nog eens een golden generation. Die verwachting werd niet volledig ingelost, maar ons team is momenteel dan ook zéér degelijk:

Spoiler

be63b101fe41ddd832a9f80ef7047831.png

Özipek is de veelbelovendste. Een spits zie ik niet in 'm, zijn finishing is te laag daarvoor en hij is ook een lichtgewichtje. Hij zal waarschijnlijk omgeturnd worden tot een rechterwinger. P$G en Monaco toonden al interesse, dus wie weet kan deze jongen ver raken. 

Poached player

Weer één van onze poached spelers heeft een mooie transfer gemaakt: ditmaal Pastor, die van Nancy naar Reims ging voor vier miljoen. Is uitgegroeid tot een oerdegelijke keeper, wel wat klein... Hij staat nu trouwens in de belangstelling van Monaco.

Conclusie

Geweldig seizoen, maar in elke competitie botsen we op ijzersterke ploegen. P$G behoeft geen betoog meer, Man Utd won uiteindelijk de CL. Hopelijk kunnen we de volgende stap eens zetten... :) 

d9ac7361d0b85560bfdba821fd5f091f.png

9 minuten geleden zei Bingbangboem:

880.png.a7ca288ecd5df2239cdf2772fac51758.png

S13 - Ligue 1 (3rd) - Coupe de France (Semi Final) - Champions League (Qtr Final

Squad - U19 - Out on loan - Transfers

Transfers

Majewski vertrok transfervrij naar Caen. Hij kwam niet al te veel meer aan spelen toe en mocht vertrekken, hij leek niet ver van zijn potentieel en dat was voor ons huidige niveau onvoldoende. Jabnoun werd bij FC Lorient verkozen als Ligue 2 doelman van het jaar, Corradi in de derde klasse. Omdat wij echter twee steengoede doelmannen hebben, moeten ze nog een jaartje ginds blijven. De Belgische winger Dewitte mocht ook op een lager niveautje ervaring opdoen in het eerste elftal, de concurrentie is enorm op zijn positie met Traoré, GasparBarbier en de aanstormende Amisador. Bamba kon voor 88 miljoen naar Hertha BSC, de winnaar van de CL vorig seizoen (screen)

Ligue 1

P$G liet in het begin van het seizoen dure punten liggen. In de eerste vijf wedstrijden wonnen wij vier maal, maar verloren we in Parijs met 4-0. Tegen ons waren ze oppermachtig, maar in die eerste vijf matchen speelde het tweemaal gelijk: in Toulouse en Monaco. Het seizoen kon dus veel slechter beginnen, maar doorheen het jaar lieten P$G en Monaco helaas hun eindeloze klasse zien. Bijna geen punten weggegeven, impressionant. Op het veld van Monaco zijn we 0-2 gaan winnen, een hoogtepuntje en slechts onze tweede overwinning tegen hen na 13 seizoenen. Wij speelden vier keer gelijk en verloren vier keer (P$G 2x, Monaco en Montpellier). Uiteindelijk eindigen we zo na twee seizoenen als nummer twee nog eens derde, het verschil is klein tho. P$G werd voor de 17e keer op rij kampioen. Als wij het van hen willen overnemen, zullen we het in de rechtstreekse duels moeten doen.

Champions League

Na een teleurstellende groepsfase vorig seizoen, hebben we ditmaal weer de rug gerecht. We werden zowaar eerste in onze verraderlijke groep met Inter, Porto en Olympiakos (screen). Cruciaal hierbij waren de uitoverwinning op Porto en de 4-1 thuis tegen Inter.

Daarna ontmoetten we een oude bekende: Bayern München waar we twee seizoenen geleden op magistrale wijze 0-4 gingen winnen. Op Bayern hebben we de geschiedenis herhaald.  Özkan maakte de enige treffer in Duitsland! In de terugmatch misten we drie van onze sterspelers door schorsing (screen), maar gaven we Bayern geen schijn van kans: 3-0.  In de kwartfinale kwamen we Man Utd tegen, winnaar van de CL twee seizoenen geleden. Tegen Man Utd kwamen we helaas een tikkeltje tekort. Twee keer zeker niet slecht gespeeld in wat zeker evenwichtige matchen waren, maar Man Utd was gewoon net iets beter dus ze gaan verdiend door. Uiteindelijk wonnen ze zelfs de CL na Real Madrid en Dortmund nog te kloppen.

Coupe de France

In de halve finale kregen we de loting die iedereen wil vermijden: een uitwedstrijd op P$G. Gestreden voor wat we waard waren, uiteindelijk 3-2 verloren. 

Highlighted players

We hebben een tweede Frans international. Bamba draait al even mee en kreeg al enkele caps, maar nu mocht ook ons ander wonderkind Gaspar zich melden bij Les Bleus. Ook Medane en Carment mochten eens proeven van het nationale 

Toon verborgen inhoud

Youth intake

De preview beloofde nog eens een golden generation. Die verwachting werd niet volledig ingelost, maar ons team is momenteel dan ook zéér degelijk:

Toon verborgen inhoud

be63b101fe41ddd832a9f80ef7047831.png

Özipek is de veelbelovendste. Een spits zie ik niet in 'm, zijn finishing is te laag daarvoor en hij is ook een lichtgewichtje. Hij zal waarschijnlijk omgeturnd worden tot een rechterwinger. P$G en Monaco toonden al interesse, dus wie weet kan deze jongen ver raken. 

Poached player

Weer één van onze poached spelers heeft een mooie transfer gemaakt: ditmaal Pastor, die van Nancy naar Reims ging voor vier miljoen. Is uitgegroeid tot een oerdegelijke keeper, wel wat klein... Hij staat nu trouwens in de belangstelling van Monaco.

Conclusie

Geweldig seizoen, maar in elke competitie botsen we op ijzersterke ploegen. P$G behoeft geen betoog meer, Man Utd won uiteindelijk de CL. Hopelijk kunnen we de volgende stap eens zetten... :) 

d9ac7361d0b85560bfdba821fd5f091f.png

Het is voor jou bijna makkelijker om de CL te winnen dan de competitie.

Speel je al die jaren al dezelfde tactiek?

6 minuten geleden zei FlyD:

Het is voor jou bijna makkelijker om de CL te winnen dan de competitie.

Speel je al die jaren al dezelfde tactiek?

Die bedenking heb ik me ook gemaakt. Zou wat zijn als ik eerder de CL win dan de Ligue 1 :D 

Ik speel toch wel al een seizoen of 8 in dezelfde tactiek, denk ik. Ook al een aantal jaren met quasi hetzelfde team, heb het gevoel dat dat écht wel helpt.

Tweede seizoen in de Bundesliga 2, en waar we vorig jaar net naast de promotie grepen eindigen we nu op een tweede plek.

Volgend seizoen gaan we ons dus mogen meten met grootmachten als Bayern München en Borussia Dortmund.

Ons team begint langzaam maar zeker te shiften naar de nieuwe generatie. Ahamadou Camara staat al permanent in de basis en hetzelfde geldt voor spits Nils Fellner. Dé sterkhouder is echter net zoals alle voorbije jaren spits Joshua Endres. Geen flauw idee hoe, zijn stats stellen niet zo heel veel voor, maar elk seizoen scoort hij aan de lopende band. Dit seizoen is niet anders met 29 goals in 32 basisplaatsen.

Stand

Spoiler

J6f3KUo.jpg

Selectie

Spoiler

l3g6Lso.jpg

Ahamadou Camara

Spoiler

fkIJlWN.jpg

Nils Fellner

Spoiler

IdjodoJ.jpg

De jeugdopleiding ziet er niet slecht uit, een aantal spelers zullen meteen al mogen meetrainen met het eerste.

In Duitsland mogen spelers die nog geen 16 zijn niet in de teamselectie opgenomen worden, en deze selectie kan slechts tijdens de transferperiodes aangepast worden. Sommige talenten zullen dus tot januari volgend seizoen moeten wachten tot ze hun kans krijgen.

Spoiler

6698IIn.jpg

5 minuten geleden zei FlyD:

Knappe prestaties! Die jeugdlichting ziet er goed uit. Heb je een screentje van Strohmayer?

Here you go!

Spoiler

jDL5XKp.jpg

Het enige probleem is dat ik met inverted wing backs speel dus ik ben aan het twijfelen om hem een linksachter te maken of niet.

52 minuten geleden zei Michael_RAFC:

Here you go!

Inhoud verbergen

jDL5XKp.jpg

Het enige probleem is dat ik met inverted wing backs speel dus ik ben aan het twijfelen om hem een linksachter te maken of niet.

Hij heeft wel prima eigenschappen voor een IWB!

Ik ben een beetje uitgekeken op mijn game met Lorenskog. Iemand tips voor leuke landen/clubs om mee te beginnen?

Edited by FlyD

29 minuten geleden zei FlyD:

Hij heeft wel prima eigenschappen voor een IWB!

Ik ben een beetje uitgekeken op mijn game met Lorenskog. Iemand tips voor leuke landen/clubs om mee te beginnen?

Tubize? ;)

Duitsland is niet slecht aangezien de jeugdrating hoog ligt en je dus automatisch iets betere spelers krijgt.

Italië is ook altijd wel leuk. 

De gemakkelijkste opdracht heb je volgens mij in Brazilië. Het is het land met de hoogste jeugdrating, en je moet tegen mindere tegenstanders als je daar het equivalent van de Champions League wil winnen.