Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

50 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Thanks man. Ja ik heb het geluk gehad dat ik de echte toppers nog heb kunnen behouden. Ik durf wel te stellen dat als het nu niet gelukt was, het de aankomende jaren heel lastig was geworden. Baird staat/stond vrijwel in de belangstelling van elke topclub en hij had een gelimiteerde som. Idem met Savva, die niet wou verlengen. En dan ook nog eens mijn enige 2 CV's die al 25 waren. Het hield qua verdediging niet over.

Daar hebben we overigens direct wat aan gedaan. 68 mil neer gelegd voor een CV van Zuid-Korea, een CM van het gederadeerde Sheffield gehaald en een Engelse CV van Wolfsburg binnen gehaald. Ik heb nog 88 mil over, daar moet eigenlijk nog een rechtsbuiten en een extra spits uit komen. 

Je hebt de challenge nu al voltooid dus heb je hier niet zo veel aan, maar misschien een tip voor de rest van de mensen die deze uitdaging proberen:

Als je speler een lage afkoopclausule heeft, zet de vraagprijs nog lager. Bijvoorbeeld een spits die een afkoopclausule van 18M heeft, indien je bij 'Transferstatus' de vraagprijs op 10M zet ga je geen bod van 18M krijgen aangezien de AI denkt dat ze hem goedkoper kunnen krijgen. 

880.png.a7ca288ecd5df2239cdf2772fac51758.png

S12 - Ligue 1 (2nd) - Supercup (Winners)  - Coupe de France (Semi Final) 

Champions League (Group Stage) - Europa League (Semi Final)

Squad - U19 - Out on loan - Transfers

Transfers

Een uitgaande transfer: de Zwitsers international Diabaté werd een overstap naar Italië gegund. Hij was vorig seizoen vaak tweede of zelfs derde viool, Yaya verdient beter dan dat. Na tien jaar zoekt hij dus andere oorden op, in de winter vertrok hij overigens naar Seattle Sounders. Verder werd Jabnoun verhuurd aan tweedeklasser Lorient, waar hij eerste keus zou worden als doelman. Dit leek me een ideale kans om te groeien en volgend seizoen misschien mee te strijden voor een basisplek hier.

Onze talenten zijn overigens loslopend wild op de transfermarkt. De reputatie van de club groeit, zo ook de boden op onze spelers (exponentieel). Watford had bijvoorbeeld maar liefst 60 miljoen en 51 miljoen te veil voor twee van onze wonderkinderen, Gaspar en Carment: screen 1, screen 2. P$G wilde Gaspar ook, maar ik verkoop nog liever iemand gratis dan aan hen! Een derde wonderkind, Bamba, kon voor 50 miljoen naar Leipzig (screen) Een club uit China bood voor Traoré meer dan 60 miljoen, madness. (screen) Chretien kon ook naar China voor meer dan 70 miljoen. (screen)

Omdat ik niet kon blijven weigeren, heb ik besloten in de winter éénmaal toe te geven aan het grote geld. Lecerf-Gosselin vertrok voor 50 miljoen naar China, hij wordt zo de duurste uitgaande transfer ooit (10x de vorige). Bedankt voor je tomeloze inzet, goals en assists (screen). Hopelijk kan de vaak beslissende Lecerf-Gosselin naar behoren vervangen worden… Verder verloren we jammer genoeg Kraemer aan AC Milan, hij werd van ons afgesnoept nog voor hij een full time deal hier kon tekenen (screen). Merde!

Supercup

Omdat P$G de Ligue 1 en de Coupe de France won, mochten wij als nummer twee in de competitie de Trophée des Champions spelen. Het werd meteen de eerste keer dat we niet verloren van P$G, na verlengingen halen we zowaar de prijs binnen voor het eerst in onze geschiedenis:

Spoiler

5bd7a590fa567ffad56908625e05bd3d.png

Spoiler

b6ad6df5dad6183a71d9d6a7733e23dc.png

Ligue 1

We razen weer door op het elan van de vorige seizoenen. Jammer is dat onze topaffiches niet altijd even handig zijn ingepland. Bijvoorbeeld het drieluik Liverpool – PSG – Monaco was een ongelukkige opeenvolging van aartsmoeilijke wedstrijden (screen) Het jammere is dat we in alle drie partijen eigenlijk de beste ploeg waren, ook wat betreft xG. Bijzonder spijtig dat we géén van de drie konden winnen.

Als wij punten lieten liggen, bijvoorbeeld een 0-0 thuis tegen Montpellier, werd hiervan nauwelijks geprofiteerd door onze concurrenten. In die speeldag verloor Monaco bijvoorbeeld verrassend van degradatiekandidaat Valenciennes, P$G speelde gelijk tegen Nantes. Op Lyon, toen nummer drie in de stand, verloren we echter zodat de Parijzenaars toen een voorsprong van zes punten uitbouwde. Deze bleef lange tijd aan, wij moesten definitief afhaken in de titelstrijd door een thuisnederlaag tegen Paris FC na een vroege rode kaart. Jammer, P$G is ook gewoon o zo sterk… In eigen huis wonnen we na een doelpunt van nieuw wonderkind Özkan van Monaco, waardoor we de tweede plek voor het tweede jaar op rij van hen afsnoepen.

Champions League – Europa League

Vorig seizoen behaalden we de kwartfinale, de verwachtingen waren daardoor nu misschien wat te hoog. In de groepsfase kwamen we uit tegen Liverpool, Benfica en Standard. Hoe goed het in eigen land ging, hoe teleurstellend we het in het kampioenenbal deden. Thuis werd gewonnen van Standard en gelijkgespeeld tegen Liverpool, in Luik werd gelijkgespeeld. Uiteindelijk konden we in eigen huis de kwalificatie veilig stellen tegen Benfica op de laatste speeldag, maar dit lieten we na (0-2 verlies). Teleurstellend, zeker omdat onze groep vorig jaar met Juve, Hertha BSC en Sevilla gewoon sterker was.

Spoiler

31e935578b74561acd2b6f0be33f1268.png

In de Europa League volgde eerst Utrecht, hier hadden we zoals verwacht weinig problemen mee. Ook Frankfurt ging relatief makkelijk voor de bijl. Villarreal, een subtopper in Spanje met enkele klassespelers, was een stuggere tegenstander. In eigen huis raakten we niet verder dan een teleurstellende 0-0, ginds wisten we vroeg te scoren en hielden we de boel goed dicht. In de halve finale volgde dan Watford, dat 12e eindigde in de Premier League. Onze jongens waren duidelijk verbaasd door het Engelse vechtvoetbal, want we lagen tweemaal onder en verloren beide partijen. Jammer, want ik had het gevoel dat hier meer in zat. Dortmund won uiteindelijk de finale van Watford. 

Coupe de France

Paris FC schakelde stadsgenoot PSG zowaar uit in de kwartfinale, een verrassing van formaat. Wij raakten niet voorbij Lyon, een gemiste penalty deed ons de das om. Jammer, want we waren de betere ploeg. Lyon won uiteindelijk de beker. 

Youth intake

Spoiler

66cd0f95b23336e3d3bb87d0efe9f0e5.png

Degelijke intake. Traoré is een leuke extra optie om achter de hand te hebben. Centraal op het midden kunnen we nog wel een talentje gebruiken, maar ik zie ‘m voorlopig nog niet echt als onze ideale BMW (S). De marking moet wat omhoog! Billard ziet er ook veelbelovend uit, maar centraal achterin wel erg slapjes. Misschien omvormen tot middenvelder als BMW (D), eerder dan hem als centrale verdediger uitspelen. Dumont is er ook eentje om in de gaten te houden, imo.

Poached player

De Franse Belg Hajji heeft een mooie transfer gemaakt van OHL naar het Nederlandse Alkmaar voor om en bij de 10 miljoen, proficiat! (screen) Ik blijf het enorm jammer vinden dat hij van ons werd afgesnoept, want hij had achterin bij ons van enorme waarde kunnen zijn.

TLDR: uitstekend seizoen waarin we onze prestaties helaas niet echt beloond zien met prijzen, op de supercup na. Zowel de EL als de beker in de halve finale verloren, heel erg zuur. En in de Ligue 1 is er P$G, tja, het is wachten tot de oppermachtige 34-jarige Mbappé op pensioen gaat:

Spoiler

8729e4ad30b2ae87de4b3183882db13f.ong

f0ca8f26c122a8d33922fa1bb3ccfacd.png

Edited by Bingbangboem

10 uur geleden zei Bingbangboem:

880.png.a7ca288ecd5df2239cdf2772fac51758.png

S12 - Ligue 1 (2nd) - Supercup (Winners)  - Coupe de France (Semi Final) 

Champions League (Group Stage) - Europa League (Semi Final)

Squad - U19 - Out on loan - Transfers

Transfers

Een uitgaande transfer: de Zwitsers international Diabaté werd een overstap naar Italië gegund. Hij was vorig seizoen vaak tweede of zelfs derde viool, Yaya verdient beter dan dat. Na tien jaar zoekt hij dus andere oorden op, in de winter vertrok hij overigens naar Seattle Sounders. Verder werd Jabnoun verhuurd aan tweedeklasser Lorient, waar hij eerste keus zou worden als doelman. Dit leek me een ideale kans om te groeien en volgend seizoen misschien mee te strijden voor een basisplek hier.

Onze talenten zijn overigens loslopend wild op de transfermarkt. De reputatie van de club groeit, zo ook de boden op onze spelers (exponentieel). Watford had bijvoorbeeld maar liefst 60 miljoen en 51 miljoen te veil voor twee van onze wonderkinderen, Gaspar en Carment: screen 1, screen 2. P$G wilde Gaspar ook, maar ik verkoop nog liever iemand gratis dan aan hen! Een derde wonderkind, Bamba, kon voor 50 miljoen naar Leipzig (screen) Een club uit China bood voor Traoré meer dan 60 miljoen, madness. (screen) Chretien kon ook naar China voor meer dan 70 miljoen. (screen)

Omdat ik niet kon blijven weigeren, heb ik besloten in de winter éénmaal toe te geven aan het grote geld. Lecerf-Gosselin vertrok voor 50 miljoen naar China, hij wordt zo de duurste uitgaande transfer ooit (10x de vorige). Bedankt voor je tomeloze inzet, goals en assists (screen). Hopelijk kan de vaak beslissende Lecerf-Gosselin naar behoren vervangen worden… Verder verloren we jammer genoeg Kraemer aan AC Milan, hij werd van ons afgesnoept nog voor hij een full time deal hier kon tekenen (screen). Merde!

Supercup

Omdat P$G de Ligue 1 en de Coupe de France won, mochten wij als nummer twee in de competitie de Trophée des Champions spelen. Het werd meteen de eerste keer dat we niet verloren van P$G, na verlengingen halen we zowaar de prijs binnen voor het eerst in onze geschiedenis:

Inhoud verbergen

5bd7a590fa567ffad56908625e05bd3d.png

Inhoud verbergen

b6ad6df5dad6183a71d9d6a7733e23dc.png

Ligue 1

We razen weer door op het elan van de vorige seizoenen. Jammer is dat onze topaffiches niet altijd even handig zijn ingepland. Bijvoorbeeld het drieluik Liverpool – PSG – Monaco was een ongelukkige opeenvolging van aartsmoeilijke wedstrijden (screen) Het jammere is dat we in alle drie partijen eigenlijk de beste ploeg waren, ook wat betreft xG. Bijzonder spijtig dat we géén van de drie konden winnen.

Als wij punten lieten liggen, bijvoorbeeld een 0-0 thuis tegen Montpellier, werd hiervan nauwelijks geprofiteerd door onze concurrenten. In die speeldag verloor Monaco bijvoorbeeld verrassend van degradatiekandidaat Valenciennes, P$G speelde gelijk tegen Nantes. Op Lyon, toen nummer drie in de stand, verloren we echter zodat de Parijzenaars toen een voorsprong van zes punten uitbouwde. Deze bleef lange tijd aan, wij moesten definitief afhaken in de titelstrijd door een thuisnederlaag tegen Paris FC na een vroege rode kaart. Jammer, P$G is ook gewoon o zo sterk… In eigen huis wonnen we na een doelpunt van nieuw wonderkind Özkan van Monaco, waardoor we de tweede plek voor het tweede jaar op rij van hen afsnoepen.

Champions League – Europa League

Vorig seizoen behaalden we de kwartfinale, de verwachtingen waren daardoor nu misschien wat te hoog. In de groepsfase kwamen we uit tegen Liverpool, Benfica en Standard. Hoe goed het in eigen land ging, hoe teleurstellend we het in het kampioenenbal deden. Thuis werd gewonnen van Standard en gelijkgespeeld tegen Liverpool, in Luik werd gelijkgespeeld. Uiteindelijk konden we in eigen huis de kwalificatie veilig stellen tegen Benfica op de laatste speeldag, maar dit lieten we na (0-2 verlies). Teleurstellend, zeker omdat onze groep vorig jaar met Juve, Hertha BSC en Sevilla gewoon sterker was.

Inhoud verbergen

31e935578b74561acd2b6f0be33f1268.png

In de Europa League volgde eerst Utrecht, hier hadden we zoals verwacht weinig problemen mee. Ook Frankfurt ging relatief makkelijk voor de bijl. Villarreal, een subtopper in Spanje met enkele klassespelers, was een stuggere tegenstander. In eigen huis raakten we niet verder dan een teleurstellende 0-0, ginds wisten we vroeg te scoren en hielden we de boel goed dicht. In de halve finale volgde dan Watford, dat 12e eindigde in de Premier League. Onze jongens waren duidelijk verbaasd door het Engelse vechtvoetbal, want we lagen tweemaal onder en verloren beide partijen. Jammer, want ik had het gevoel dat hier meer in zat. Dortmund won uiteindelijk de finale van Watford. 

Coupe de France

Paris FC schakelde stadsgenoot PSG zowaar uit in de kwartfinale, een verrassing van formaat. Wij raakten niet voorbij Lyon, een gemiste penalty deed ons de das om. Jammer, want we waren de betere ploeg. Lyon won uiteindelijk de beker. 

Youth intake

Inhoud verbergen

66cd0f95b23336e3d3bb87d0efe9f0e5.png

Degelijke intake. Traoré is een leuke extra optie om achter de hand te hebben. Centraal op het midden kunnen we nog wel een talentje gebruiken, maar ik zie ‘m voorlopig nog niet echt als onze ideale BMW (S). De marking moet wat omhoog! Billard ziet er ook veelbelovend uit, maar centraal achterin wel erg slapjes. Misschien omvormen tot middenvelder als BMW (D), eerder dan hem als centrale verdediger uitspelen. Dumont is er ook eentje om in de gaten te houden, imo.

Poached player

De Franse Belg Hajji heeft een mooie transfer gemaakt van OHL naar het Nederlandse Alkmaar voor om en bij de 10 miljoen, proficiat! (screen) Ik blijf het enorm jammer vinden dat hij van ons werd afgesnoept, want hij had achterin bij ons van enorme waarde kunnen zijn.

TLDR: uitstekend seizoen waarin we onze prestaties helaas niet echt beloond zien met prijzen, op de supercup na. Zowel de EL als de beker in de halve finale verloren, heel erg zuur. En in de Ligue 1 is er P$G, tja, het is wachten tot de oppermachtige 34-jarige Mbappé op pensioen gaat:

Toon verborgen inhoud

8729e4ad30b2ae87de4b3183882db13f.ong

f0ca8f26c122a8d33922fa1bb3ccfacd.png

Prachtig seizoen man. Je hebt ook echt heerlijke spelers rondlopen zeg. Zuur dat PSG het zo goed blijft doen. Denk dat Frankrijk wel 1 van de moeilijkere landen is om dit te doen, juist omdat er 1 team zo dominant is. 

image.png.14c98baa2f397466cd6e10a93e0c62f2.png

Het gaat niet vooruit zoals ik zou willen. De intakes vallen wat tegen en de jeugd ontwikkelt zich nauwelijks. Er is geen geld voor verbeteringen. Eigenlijk is geen enkele jeugdspeler beter dan de beste originele speler op zijn positie, maar toch probeer ik ze zoveel mogelijk speeltijd te geven om die ontwikkeling te stimuleren.

Volgens de bookmakers waren we opnieuw degradatie kandidaat, maar dit werd ruimschoots overtroffen. We waren vrij wisselvallig, maar de concurrentie was dit ook waardoor we 4de zijn geëindigd. In de play offs wonnen we de eerste ronde makkelijk tegen Ham Kam, maar verloren we na verlenging de volgende ronde tegen Bryne.

264174573_Schermafbeelding2021-03-08om10_49_09.thumb.png.acb5a136131059cc2deb9f67501d2d65.png

726985257_Schermafbeelding2021-03-08om10_46_41.thumb.png.b2b9dccba8fcddba157bd49b3f2d6946.png

De grote man (letterlijk en figuurlijk) blijft onze targetspits Vuk

131855932_Schermafbeelding2021-03-08om11_03_58.thumb.png.0ef93839a2f230e84dd7aacdcc7b4011.png

We hebben voor het eerst geld ontvangen via een transfer. Een 15-jarige keeper wilde weg. Bijna alle Noorse eredivisie teams en de toppers uit onze divisie boden 0 euro. Uiteindelijk was 500 + 50% het beste dat ik eruit kreeg. Die 50% heb ik inmiddels afgekocht voor 5000 euro (zijn waarde is nog altijd maar 300).1883289631_Schermafbeelding2021-03-06om15_03_37.thumb.png.a352d938eb9a4566207a94beeac347d9.png

De preview voor de nieuwe lichting voor het komende seizoen bevatte niet veel groene lijntjes, maar de lichting zelf valt mee. Hopelijk kunnen deze jongens zich ook effectief ontwikkelen.

1287270474_Schermafbeelding2021-03-08om12_14_25.thumb.png.24e5f3c89c2fd28f2551bf20d6ec8c4c.png1998899261_Schermafbeelding2021-03-08om12_14_37.thumb.png.c9048d160bc8f9d3e0df8662b3e7090e.png

Spoiler

1643512868_Schermafbeelding2021-03-08om12_17_44.thumb.png.736a9e59ec6280b25cc247552910a176.png654387740_Schermafbeelding2021-03-08om12_19_46.thumb.png.01856b8ff538c36f992142e3b4459efb.png

Ik hoop vooral dat ik me op een of andere manier weet te promoveren. Ik ga ervan uit dat er dan geld binnenkomt en dat we prof kunnen worden. Dat zou het hele proces versnellen. Tactisch heb ik al enorm veel geleerd van deze challenge, maar om te promoveren is er een half mirakel nodig. Fingers crossed!

Schermafbeelding 2021-03-08 om 10.46.41.png

Edited by FlyD

41 minuten geleden zei RubenS2:

@FlyD Die tussenfase is inderdaad de lastigste, maar zoals neva zegt: op een gegeven moment valt alles in de juiste plooi en zet je die stap. Hoe staat het er financieel voor?

We staan enkel even positief als we het prijzengeld en de sponsoring hebben gekregen. Maar gelukkig wordt het ook niet slechter.

RF6C1Hi.png

Ook ons tweede seizoen in 1B zit er op. De progressie tegenover vorig jaar is wel heel duidelijk.

We eindigen op een 5e plaats, twee plaatsen hoger dan vorig jaar. In plaats van een doelpuntensaldo van -22 zoals vorig jaar draaien we nu reeds breakeven. Er is nog een duidelijk verschil met de ploegen boven ons, maar we kijken niet meer angstig naar beneden na elke verliespartij. We verliezen ook een pak minder. Opvallend is dat we evenveel wedstrijden gelijkspelen als vorig jaar.

Ook opvallend zijn de prestaties van de ploegen die uit 1A gedegradeerd waren.

Oostende wist hun verblijf in 1B tot slechts 1 seizoen te beperken, zij worden kampioen dit jaar.

De andere degradant RWDM wist dan wel evenals Oostende maar 1 jaar in 1B te verblijven, maar dit omdat zij afgetekend laatste eindigden. 

Spoiler

TXz5lRB.jpg

Onze jeugdinstroom was dit jaar opvallend. We krijgen minder spelers binnen die we meteen kunnen gebruiken. Eéntje maar, om precies te zijn. Maar wat een speler! Toen Jean-François Gillet me in januari vertelde dat er een talentvolle spits uit Antwerpen in de jeugdinstroom zat was dat goed nieuws, maar deze jongen overtreft mijn verwachtingen. 

De naam is Cedric Maton, ik laat de rest van de screen voor zichzelf spreken.

Spoiler

Rr0mnHg.jpg

Ok, dus ik overdreef misschien een beetje, een wereldster gaat hij niet worden.

Maar op dit niveau is hij een hele nuttige speler, die volgens mij een goede spits kan worden in de Jupiler Pro League.

Het zal ook meteen de laatste jeugdinstroom zijn die Gillet mij zal brengen. Hij wordt vervangen door de Argentijn Antonio Mur. Qua persoonlijkheid moeten we een klein beetje inleveren, van Professional naar Fairly Professional.

Dit is het volgens mij wel waard, aangezien zijn reputatie een pak hoger is en zijn scouting voor zichzelf spreekt. Ook zou ik geen nee zeggen tegen een Argentijns wonderkind in de jeugdopleiding.

Get it done Antonio.

Spoiler

6geulv2.jpg

Zo, nu zijn jullie weer up to date met de avonturen van Royal Capellen FC!

58 minuten geleden zei Michael_RAFC:

RF6C1Hi.png

Ook ons tweede seizoen in 1B zit er op. De progressie tegenover vorig jaar is wel heel duidelijk.

We eindigen op een 5e plaats, twee plaatsen hoger dan vorig jaar. In plaats van een doelpuntensaldo van -22 zoals vorig jaar draaien we nu reeds breakeven. Er is nog een duidelijk verschil met de ploegen boven ons, maar we kijken niet meer angstig naar beneden na elke verliespartij. We verliezen ook een pak minder. Opvallend is dat we evenveel wedstrijden gelijkspelen als vorig jaar.

Ook opvallend zijn de prestaties van de ploegen die uit 1A gedegradeerd waren.

Oostende wist hun verblijf in 1B tot slechts 1 seizoen te beperken, zij worden kampioen dit jaar.

De andere degradant RWDM wist dan wel evenals Oostende maar 1 jaar in 1B te verblijven, maar dit omdat zij afgetekend laatste eindigden. 

Inhoud verbergen

TXz5lRB.jpg

Onze jeugdinstroom was dit jaar opvallend. We krijgen minder spelers binnen die we meteen kunnen gebruiken. Eéntje maar, om precies te zijn. Maar wat een speler! Toen Jean-François Gillet me in januari vertelde dat er een talentvolle spits uit Antwerpen in de jeugdinstroom zat was dat goed nieuws, maar deze jongen overtreft mijn verwachtingen. 

De naam is Cedric Maton, ik laat de rest van de screen voor zichzelf spreken.

Inhoud verbergen

Rr0mnHg.jpg

Ok, dus ik overdreef misschien een beetje, een wereldster gaat hij niet worden.

Maar op dit niveau is hij een hele nuttige speler, die volgens mij een goede spits kan worden in de Jupiler Pro League.

Het zal ook meteen de laatste jeugdinstroom zijn die Gillet mij zal brengen. Hij wordt vervangen door de Argentijn Antonio Mur. Qua persoonlijkheid moeten we een klein beetje inleveren, van Professional naar Fairly Professional.

Dit is het volgens mij wel waard, aangezien zijn reputatie een pak hoger is en zijn scouting voor zichzelf spreekt. Ook zou ik geen nee zeggen tegen een Argentijns wonderkind in de jeugdopleiding.

Get it done Antonio.

Toon verborgen inhoud

6geulv2.jpg

Zo, nu zijn jullie weer up to date met de avonturen van Royal Capellen FC!

Wat een heerlijk talentje dat je erbij hebt gekregen! Die kan het verschil gaan maken.

Jij had heel lang geprobeerd om City Pirates te laten promoveren toch? Heb je Tubize in een van die pogingen eens zien promoveren?

Ik ben mijn talentvolle spits binnen de maand alweer kwijt, zonder er iets aan te verdienen. Best wel balen, want hij paste perfect in de nieuwe tactiek die ik wil gaan gebruiken en ik heb weinig alternatieven.

83120928_Schermafbeelding2021-03-10om11_08_44.thumb.png.e6a95dfc979ccc9927f2dd3ae5526e03.png

1 uur geleden zei FlyD:

Wat een heerlijk talentje dat je erbij hebt gekregen! Die kan het verschil gaan maken.

Jij had heel lang geprobeerd om City Pirates te laten promoveren toch? Heb je Tubize in een van die pogingen eens zien promoveren?

Ik ben mijn talentvolle spits binnen de maand alweer kwijt, zonder er iets aan te verdienen. Best wel balen, want hij paste perfect in de nieuwe tactiek die ik wil gaan gebruiken en ik heb weinig alternatieven.

83120928_Schermafbeelding2021-03-10om11_08_44.thumb.png.e6a95dfc979ccc9927f2dd3ae5526e03.png

Ja, mijn nieuwe spits kan hopelijk dit seizoen potten breken.

Tubize heb ik nooit zien promoveren toen ik die save aan het laden was, maar toeval wil dat ze in mijn game net gepromoveerd zijn. (echt toevallig, want in game is het 5 juli)

Als je wilt stuur ik mijn save file door, dan kan je een nieuwe manager maken en met hen aan de challenge beginnen?

Je zal dan wel met powerhouse (not) Capellen moeten afrekenen ;)

1 uur geleden zei Michael_RAFC:

Ja, mijn nieuwe spits kan hopelijk dit seizoen potten breken.

Tubize heb ik nooit zien promoveren toen ik die save aan het laden was, maar toeval wil dat ze in mijn game net gepromoveerd zijn. (echt toevallig, want in game is het 5 juli)

Als je wilt stuur ik mijn save file door, dan kan je een nieuwe manager maken en met hen aan de challenge beginnen?

Je zal dan wel met powerhouse (not) Capellen moeten afrekenen ;)

Stuur maar door, dan heb ik die in elk geval achter de hand.

Seizoen 20/21 (FM20) - Rood Zwart Baflo

Ik schatte onze kansen vooraf het seizoen niet heel hoog in. Vorig seizoen gepromoveerd van 4e naar 3e klasse. Dat was sowieso al een unicum voor RZ Baflo en er waren een paar teams die overduidelijk betere spelers hadden. Best goed dat we dan promotievoetbal wisten af te dwingen. Ook erg sterk dat SV Lycurgus kampioen wist te worden, die promoveerden (net zoals nummer 3 Middelstum) vorig seizoen met ons mee. 

0MAW1nT.png

Het promotievoetbal bestond uit een poule van 4, waarbij de nummer 1 promoveert. Wij wisten als enige 3 wedstrijden te winnen en dat zorgde dus voor wederom een promotie! We kunnen ons opmaken voor de 2e klasse, wat erg pittig gaat worden vermoed ik. 

img

We hebben nu een zeer brede selectie. Vooral omdat ik veel van de Youth Intake in de selectie heb opgenomen (zijn qua contracten toch nagenoeg gratis) en we hebben geen jeugdelftal. 

img

We wisten in het afgelopen seizoen ook het Junior Budget voor de eerste keer en Youth Recruitment voor de tweede keer te verbeteren, ook al hebben we daar qua Youth Intake nog niet bijzonder veel van gemerkt. 

img

img

Edited by Chiemel

5 minuten geleden zei Chiemel:

Op welk niveau zit je zelf nu? Kan je al bijna prof worden? 

Het op één na hoogste niveau. Maar promotie zal nodig zijn om prof te worden denk ik. Financieel staan we er ook niet al te best voor.

4 minuten geleden zei FlyD:

Het op één na hoogste niveau. Maar promotie zal nodig zijn om prof te worden denk ik. Financieel staan we er ook niet al te best voor.

Kan je ze geen deeltijds contract aanbieden meteen ipv het jeugdcontract?

29 minuten geleden zei FlyD:

Ja, dat probeer ik wel, maar dat willen ze niet altijd. Veel willen dan een 'non-contract' maar dat helpt niet.

Probeer hun contracttype (deeltijds) vast te leggen met het slotje links van het contracttype.

Wel altijd hun loon een heel klein beetje te verhogen, dan zullen ze meestal onderhandelen, als je dat niet verhoogd kunnen ze soms meteen de aanbieding afketsen.

Hier net ook mijn vaste linksback verloren. Spelen zelf 2e klasse en is naar 3e klasse club gegaan, weirdo. 

Wel weer junior budget en youth recruitment kunnen verbeteren, staan beide inmiddels al op average, dus nog ff tot maart wachten tot een geweldig talent klaarstaat. 

Edited by Chiemel

Seizoen 21/22 (FM20) - Rood Zwart Baflo 

We wisten dat het een pittig seizoen zou worden: vorig seizoen met veel geluk gepromoveerd van de 3e naar de 2e klasse.

Tot de laatste speeldag konden we nog degradatie ontlopen. Bij een overwinning zouden we niet zijn gedegradeerd, maar we bleven op 0-0 hangen. 

img

Een positieve nieuws van dit seizoen was dat we wederom het budget en recruitment wisten te verbeteren. De nieuwe spelers lijken dan ook zeker beter dan de oudere spelers. Maar als je na de nieuwe youth intake nog maar 4 wedstrijden te spelen hebt, is het lastig om daarmee nog degradatie te ontlopen. 

Er zijn niet overduidelijk beste spelers wat mij betreft, maar hieronder in ieder geval screenshots van onze betere spitsen (van der Meer en Breukers) . Zelf nog geen duidelijk beeld bij hoe goed ze al zijn voor dit niveau. Hopelijk volgend seizoen een redelijk eenvoudig jaartje in de 3e klasse! 

img

img

img

img

img

Edited by Chiemel

Jammer van de degradatie Chiemel!

Is mijn cluppie VV Helpman uiteindelijk nog gepromoveerd door de nacompetitie? Jammer dat het de zaterdag afdeling is, heb zelf nog op zondag in het 1e gespeeld.

Zag dat je in de 3e klasse bij HFC'15 in de competitie zat, daar zal je nu waarschijnlijk weer bij inzitten denk ik. Daar train ik momenteel de JO10-5 :-)

22 minuten geleden zei Vis:

Is mijn cluppie VV Helpman uiteindelijk nog gepromoveerd door de nacompetitie? Jammer dat het de zaterdag afdeling is, heb zelf nog op zondag in het 1e gespeeld.

Zag dat je in de 3e klasse bij HFC'15 in de competitie zat, daar zal je nu waarschijnlijk weer bij inzitten denk ik. Daar train ik momenteel de JO10-5 :-)

Ik zal straks eens kijken :) Ben wel naar een andere 3e klasse terug gegaan (A ipv C). Vijfde en Vierde Klasse heb ik eruitgehaald om spelsnelheid te verbeteren.

Zelf altijd bij VV Hunsingo gespeeld, maar die zijn nu samen gegaan met Viboa, das nu VV Winsum (1e klasse). Die hebben wel een aantal echte spelers, helaas niet de jongens die ik zelf goed ken. 

2 uur geleden zei Chiemel:

Ik zal straks eens kijken :) Ben wel naar een andere 3e klasse terug gegaan (A ipv C). Vijfde en Vierde Klasse heb ik eruitgehaald om spelsnelheid te verbeteren.

Zelf altijd bij VV Hunsingo gespeeld, maar die zijn nu samen gegaan met Viboa, das nu VV Winsum (1e klasse). Die hebben wel een aantal echte spelers, helaas niet de jongens die ik zelf goed ken. 

Super! Ben benieuwd!

Ik snap dat je inmiddels 4e en 5e klasse eruit hebt gehaald. Hopelijk kunnen die ploegen een beetje mee blijven komen met jouw prestaties bij Baflo.

Het inspireert mij wel om nu ook zo'n save met Helpman of HFC te doen :-)

4 minuten geleden zei Vis:

Super! Ben benieuwd!

Ik snap dat je inmiddels 4e en 5e klasse eruit hebt gehaald. Hopelijk kunnen die ploegen een beetje mee blijven komen met jouw prestaties bij Baflo.

Het inspireert mij wel om nu ook zo'n save met Helpman of HFC te doen :-)

Altijd leuk om anderen te inspireren. Is tot nu toe zeker leuk. Wel al een tweede goede speler weggekaapt door wederom een slechtere ploeg. Is even de vraag of dat een groot probleem gaat worden (door gebrek aan contracten). Mijn doel is om een zeer brede selectie te hebben, als dan één zomaar wegvalt ik dan nog 2 anderen op die positie heb. Gaat nog een avontuur worden, maar ik heb geen haast. 

4 uur geleden zei Vis:

Nee, VV Helpman is niet gepromoveerd. Hoogkerk zit gewoon nog in de 3e klasse.