Jump to content

Geef de jeugd een kans

Fantasy
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei Bingbangboem:

@Daniell Top dat je m'n lay-out leent, ben fan! :D 

Lekker eerste seizoen gedraaid. Meteen ook Brazilianen erbij, leuk. 

Fijn dat ik 'm mag lenen :classic_love: Stond daar ook van te kijken maar Brazilië is natuurlijk een voormalige kolonie van Portugal. Zal daar wel aan liggen aangezien ik geen Brazilianen in de staf heb en er zijn ook nog geen samenwerkingsverbanden. 

freamunde1173_imgbank.png.31e26f46dcca04a3ec8b99ede4f5087a.png

S.2 - Terceira Liga (2nd) - Taca de Portugal (3rd Rnd)

Squad - U19 - Transfers

Het gaspedaal is op de vloer gedrukt, gisteren seizoen één, vanmorgen seizoen twee en wellicht kan ik vanavond seizoen drie ook alweer afronden. Heerlijk om een game te hebben waar je zo doorheen kan vliegen. De eerste seizoenen staan toch in het teken van promoveren. Ben nog niet echt bezig met het juist opleiden van de spelers aangezien deze op termijn toch weer vervangen zullen worden. Ik heb dan ook aardig wat uitbesteed aan de staf om lekker op dit tempo door de eerste seizoenen heen te vliegen! 

Terceira Liga 

24 teams in deze divisie - de bovenste twee promoveren, de onderste twee gaan naar de Campeonato de Portugal. Verwachting was dat we een zwaar seizoen zouden meemaken waarbij we moesten vechten tegen degradatie. De eerste vijf wedstrijden leverden drie nederlagen, één gelijkspel en één winst op. Tijd om onze tactiek aan te passen dus. Daarna begon het aardig te lopen en halverwege staan we op een tweede plek:

Spoiler

standhalverwege.png.b0414f6ed01c21e45ce3ce2ecfdd5587.png

Had niet verwacht dit vol te kunnen houden tot het eind van het seizoen. Het hele jaar bleef de boel dicht op elkaar staan maar uiteindelijk trokken we dan toch aan het kortste eind. Aardig wat blessures gehad ook. Enfin, gewoon de tweede plek vast kunnen houden en tegen alle verwachtingen in gepromoveerd naar het tweede niveau van Portugal. Op dit tempo gaan we snel klaar zijn met deze challenge. Verwacht volgend jaar wel echt een zwaar seizoen te hebben. Onze spelers zijn dan ook gewoon echt van het Terceira Liga niveau.

Spoiler

image.png.7d78b3629486af4b79bf660ab1a1a0d9.png

Taca de Portugal

In de beker waren we al gauw klaar dit jaar. Eerst nog een mooie overwinning op Marco maar in de derde ronde hadden we een ongunstige loting tegen Rio Ave - spelen op het hoogste niveau. Opnieuw geen schande maar het was leuk geweest voor de financiën als we wat langer door hadden mogen spelen in dit toernooi. 

Spoiler

image.thumb.png.1aaac46a0da960da3d5d234f5a228ab8.png

Finances

Zoals ik al zei in de vorige update zou het hard achteruitgaan wat de financiën betreft. We staan momenteel ruim €450K in het rood maar toch maak ik me hier niet al te druk over. Wel heeft het bestuur aangegeven dat aan het eind van 2025 de boel er weer wat rooskleuriger uit moet gaan zien. Meeste uitgaven zitten in de contracten, misschien dan ook maar wat overbodige spelers laten gaan in de komende window. 

Spoiler

87156223_SportClubeFreamunde_Summary-3.thumb.png.930fde5b65a9edd54b4fd70c4e26cb74.png

Youth Intake

Nog steeds geen verbeterde faciliteiten en ik ben bang dat dit ook nog wel even gaat duren gezien de financiële situatie. Desondanks was onze intake weer van een aardig niveau en zijn er wat spelers die het eerste zeker moeten kunnen halen:

Spoiler

intake.thumb.png.68b7b7dc34875b7b940338104bbc8bc1.png

In de volgende spoiler kun je de screentjes van de beste vier spelers bekijken. Opnieuw al gauw weer wat wijzigingen in de beoordeling qua aantal sterren:

Spoiler

image.thumb.png.07aaf66e0417eab57eb4a573c912c9b1.png

image.thumb.png.4071e616c42b99cfcf2a88f032d21aef.png

image.thumb.png.ed7f1a13817e5b0c816e6a1d88458f82.png

image.thumb.png.50f8234ac5aa366c1e1d0d6f6f4311f6.png

Hieronder kun je zien dat Darllan, de beste speler uit de vorige intake, dit seizoen meteen enorm belangrijk is geweest. 34 wedstrijden, 20 doelpunten, 10 assists en dus het hoogste gemiddelde (7,33). En dat op een leeftijd van 16 jaar. Sporting CP is al geïnteresseerd dus ik ben bang dat Darllan niet lang bij ons zal blijven...

Nog geen nieuws over het stadion verder en een nieuw contract getekend voor twee seizoenen. 

image.thumb.png.14611d1ba6ec2ec021c9e2bea93a966f.png

@Daniell Heerlijke prestaties man. Portugal lijkt me ook een lekker land om mee te spelen idd. Leuke braziliaanse talentjes zo af en toe.

Ik ga jullie ook weer meenemen in mijn Journey met United FC. Maar niet voordat ik jullie de laatste screens van mijn laatste seizoen voordat ik de game verloor heb laten zien. Het zijn er niet veel, maar goed.

847411088_GoldenBoy.thumb.png.b3b5a356fa47a6d0fa0203aedd2e46e7.png

De ultieme prijs vind ik als je een dergelijke game speelt. Onze eindbaas Ncube werd Golden boy en wereldvoetballer van het jaar onder 21. Wat blijft zijn de herinneringen, maar wat kon deze man voetballen.

Rakeem Lawrence, het nieuwe talent van de nieuwste lichting. Had al aardig wat minuten gemaakt. Het mocht niet zo zijn.

Lawrence.thumb.png.91bb3e05e6653726d1d48ab07d79d4d0.png

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oke dikke vette streep er onder. Ik heb besloten verder te gaan met de game. Ik had nog 2 relevante savemomenten. 1 waar ik aan het begin van de League 1 stond in seizoen 26/27 en 1 waar ik net uit de League 1 gedegradeerd was. Ik heb uiteraard gekozen voor die 2e. Ik wil het wel zo authentiek mogelijk houden namelijk.

Het had ook voordelen, want een aantal spelers zat natuurlijk toen net bij de club. Denk aan Maurice van der Steen, denk aan Benjamin Osei, Denk aan onze jamaicaanse vriend D'oliveira ( hier over later meer) en onze doelman Dhr. Cook.

Afijn, dat wetende hebben we het eerste seizoen erdoor heen geklikt. En het was een prima seizoen. Het seizoen begon echter teringslecht. De reden? D'oliveira had nog geen profcontract, dus meneer tekende gratis bij Fulham. Dit gebeurde de eerste keer ook bijna, echter was ik toen op tijd en koos hij destijds voor mij. Deze keer dus niet, en hij vertrok 4 wedstrijden in het seizoen voor een schijntje van 55k oid naar Fulham ( Bare in mind dat meneer mij de eerste run uiteindelijk een dikke 2/3 mil opgeleverd heeft. Zuur.

De eindstand in ons "1e" seizoen:

Eindstand.thumb.png.c2aa9ccdc460eef700c566b5941f910b.png

Wederom promoveren we direct na onze degradatie. We begonnen het seizoen poepslecht , maar eenmaal het ging lopen waren we moeilijk af te stoppen. Uiteindelijk wonnen we de PO finale van Bolton door in de 114e minuut de winnende goal binnen te koppen. Let wel: Hier komt weer terug wat ik de afgelopen seizoenen elke keer geroepen heb. EEN SCORENDE SPITS maakt de wereld verschil. Als ik het mij goed herinner, scoorde D'oliveira namelijk de eerste run super veel goals. We hadden hem dus nu niet en dat was te merken. 

De instroom:

Geen screen van de aankondiging deze keer, maar screens van de top 3. Zoals hierboven vermeld: Ik heb die eerste run ( laten we hem maar zo noemen) natuurlijk poepmazzel gehad dat ik aan het einde van het volgende seizoen (28-29) Ncube in de jeugd kreeg. Die man liep zelfs in de PL 1 op 1. Dat zit er deze keer helaas niet in. Onze nieuwe lichting had geen enkele nieuwe spits in die orde. De beste spits was de volgende man:

Moran.thumb.png.42623a4fd4853767a9ac1fcc2208f5de.png

Op zich een speler met wat muziek, maar die gaat ons in de championship/PL niet helpen.

De meest talentvolle spelers dan maar, want daar ben ik wat positiever over:

Deze man zie ik wel potentie in. Even gericht trainen en dan zou dit zomaar de vervanger van Blaise kunnen zijn

Kevan.thumb.png.70ced6ded1a87da27878ec0f0cb94f7a.png

En dan nu het absolute toptalent. Ik zou haast willen zeggen dat het de Ncube van de lichting is, maar dan op het middenveld. Ik zal hem wel moeten omtrainen, hij is van origine een VM en daar speel ik niet mee, maar deze man gaat hopelijk grootse dingen voor ons betekenen.

Squires.thumb.png.73a987d5ca01d95cff86ccc76bdeb7a0.png

Verder is het allemaal nog een beetje hetzelfde. Het enige voordeel is dat ik nu ongeveer wel weet van de aanwezige jongens wie zich wel en niet ontwikkelen. Financieel is het wel wat slechter. Zoals gezegd had ik in de eerste run nu net iemand verkocht voor 1,9 mil, dus stond ik er vrij postitief voor. Inmiddels staan we nog 4 ton in de plus aan het begin van het nieuwe seizoen, dus dat gaat nog wel een dobber worden. Je weet dat het bestuur vaak gaat eikelen als het financieel slecht gaat en dan ben ik straks zo een keer een speler kwijt.

Maurice van der Steen ontwikkeld zich deze keer ook weer prima, enige vershcil is dat hij nu als 17-jarige direct al niet meer wil bijtekenen.

Keep u posted. 

EDIT: Als iemand mij even wat tips kan geven over hoe die overzichtelijke layout te gebruiken, dan zal ik dat in het vervolg ook doen. Mijn posts zijn vaak wat ongeorganiseerd.

Edited by Elsjorro1990

Seizoen twee bij Globo zit erop. In de winterstop moesten we helaas afscheid nemen van Negueba die zijn contract niet wou verlengen en transfervrij overstapt naar Internacional. Een flink verlies maar gezien het feit dat hij het hele seizoen al aan het mokken was dat hij weg wou geen grote verrassing. Daarnaast namen we afscheid van drie spelers die eigenlijk niet in de plannen voorkwamen en geen groot verlies dus.

We begonnen met het staatskampioenschap. Door de selectieregels een plaats waar veel jeugdige spelers opgesteld moeten worden wat zorgt voor zeer wisselvallige resultaten. In de eerste fase schoten we uit de startblokken maar aan het einde kwamen we net aan tekort om deel te nemen aan de finale wedstrijd:

Spoiler

image.png.c6339d6eb05293d383b3a308c24aeac1.png

In de tweede ronde begon het drukke programma iets meer op te breken en wisten we de goede lijn niet door te trekken. Een redelijk teleurstellende vierde plaats werd uiteindelijk het eindpunt.

Spoiler

image.png.9e72f849b7408887b159bf2dcd0b2e2f.png 

In de Copa Nordeste wisten we in de voorronde eenvoudig af te rekenen met Juazeirense. In de groepsfase konden we geen echte potten breken waardoor we ons helaas niet voor de kwartfinale wisten te plaatsen.

Spoiler

image.thumb.png.18d8ca2465d8b1c9d3211d2b3bd4f375.png

In de reguliere beker werden we gekoppeld aan Goias in een wedstrijd waarin we redelijk mee konden voetballen kwamen we uiteindelijk toch kwaliteit te kort.

Spoiler

image.png.f869fa7ec97f7603a0d2dab7a836217f.png

Dan de competitie. Vorig jaar eindigden we net aan buiten de plaatsen die recht geven op deelname aan de play-offs. Dit seizoen werden we door de bookmakers wederom onderaan de voorspellingen geplaatst. Dat de bookmakers niet altijd te vertrouwen zijn is wel duidelijk. Na in de groepsfase een derde plek te hebben behaald vooral met dank aan de uitblinkende doelman Pedro Paulo mochten we het in de play-offs laten zien. 

Na een moeizame start waarin we gelijkspeelden tegen Ituano en verloren bij Jacuipense ging het lopen. Tweemaal konden we winnen van Sampaio Correa terwijl ook Jacuipense in de tweede wedstrijd het onderspit moest delven. Doordat we Ituano ook nog op een 0-0 gelijk spel wisten te houden konden we een tweede plaats veilig stellen waardoor we volgend jaar in de Serie B uit mogen komen. 

Spoiler

image.thumb.png.027b1b1c9c8bf2a51b7aeb7884129509.png

image.png.2a39568c5094114a80d4a93835640125.png

Door de promotie werd mijn verzoek tot het upgraden van zowel de jeugdopleiding als de jeugdscouting gehonoreerd waardoor volgend jaar het niveau van de jeugdinstroom hoger zal liggen. 

Dit seizoen kregen we natuurlijk ook weer een jeugdinstroom. De preview beloofde een gouden generatie met vooral goede backs. 

Spoiler

image.png.0957556c57bedd50821c822b533c8ce2.png

In de praktijk zou ik het geen gouden generatie willen noemen.

Spoiler

image.png.b58408a96193d77c14ad330d93174af8.png

Elian(vooral de AMR) en Gledson zijn wel de hoogtepunten van deze lichting maar echte topper zit er niet tussen.

Spoiler

image.thumb.png.8c36bbd5967b2c112fea980c834b20a0.png

image.thumb.png.440b35f776408c52dd1a669d685f813a.png

image.thumb.png.3ccb85d1d27cf7806c65486fd3b28ffc.png

In de competitie met Kingstonian gaat het (wederom) redelijk ongelukkig. Met Nureaton Borough voelde het wat kanslozer omdat ik daarmee wat vaker dik verloor. Met Kingstonian lijk ik meer pech te hebben. Tegengoals op ongelukkige moment, redelijk wat penals tegen, zelf penals missen, rode kaarten en vermoeide spelers omdat ik voor de zoveelste keer een herhalingswedstrijd in de FA Cup moest spelen. Positieve is dat we inmiddels in de 5e ronde zitten (of 2e officiële ronde). Maar wel 3x met herhalingswedstrijd. 

Op 13-2-2021 om 10:15 zei RubenS2:

@Elsjorro1990 Zou het eventueel mogelijk zijn om je updates wat meer te bundelen en er wat meer structuur in te brengen? Voor losse screenshots (in verschillende posts na elkaar) is het FM café eerder geschikt. Als ik tussendoor iets te melden heb over mijn Aalst-save (of @Bingbangboem over zijn save) doe ik (doen we) het ook daar. Hier posten we normaal louter overzichten per seizoen om het topic mooi overzichtelijk te houden :) 

@Chiemel Zou ik jou hetzelfde mogen vragen? :)

S8.

@Bingbangboem Kun jij mij een snelcursus geven hoe ik dergelijke links etc. kan maken? 

Voor nu drop ik de boel maar even in een spoiler, dat maak het al enigzins wat overzichtelijker voor jullie.

Seizoen 2028-2029. Onze terugkeer in de League 1. We bleven er op zich relatief makkelijk in. We hadden weer onze begindip, maar we konden af en toe knappe series neerzetten.

De instroom beloofde ons deze keer twee talentvolle spitsen. Daar was ik erg blij mee, want die kan ik zeker gebruiken

TrATdFY.png

We keken dus echt uit naar de instroom en die deliverde eigenlijk wel. Inderdaad twee redelijk talentvolle spitsen. De rest zal niet aansluiten gok ik, maar wie weet kan er iemand verrassen.

QGAv4e2.png

En dan nu de transfer die er eigenlijk aan zat te komen. Ik gaf al aan dat van der Steen niet meer wou verlengen. Dat was de eerste run eigenlijk hetzelfde. Destijds bleef hij alleen iets langer. De vorige keer bracht hij 5 mil op, deze keer 6.25 ( Inmiddels is dat 8.8 geworden, want ik heb zijn clausule van 50% doorverkoop afgekocht). Een aderlating, dat zeker. Ik raakte hem in de winterstop kwijt en de 2e seizoenshelft ging het niet echt van een glad dakkie) maar dit bedrag zorgt er wel voor dat we weer dik positief staan en weer kunnen uitbreiden)

WhanHwk.png

Dan de screens van de twee nieuwe spitsen

j2QbttY.pngq2Hx42d.png

Zoals jullie zien zal ik ze nog wel wat specifiek moeten trainen op hun positie, hun voorkeur gaat eigenlijk uit naar een wing positie. Maar ik ben echt twee spitsen nodig, dus ga ze daar uitspelen.

Nog even een screen van de eindbaas van de vorige lichting, de beste man ontwikkeld zich prima:

uWQ0i9D.png

En we hebben een nieuwe HOYD. Deze man heb ik in de vorige run ook gehaald, en zijn stats liegen er niet om

9cNaJHq.png

Edited by Elsjorro1990

KSC Eendracht Aalst (90) Logo Vector (.AI) Free Download

2034-2035

Seizoen vijftien, het elfde op het hoogste niveau. Na vorig seizoen de Europa League te hebben gepakt rest ons (naast het WK voor Clubs) nog twee grote prijzen: de Champions League en (in mindere mate) de Europese Supercup. Konden we dit jaar één van beiden aan onze trofeekast toevoegen?

Transfers

Op het vlak van transfers was het een rustig seizoen. Bastian Beller had aangegeven een nieuwe uitdaging te willen en als voorbijgestreefde doelman gaf ik hem die kans met plezier. Hij vermaakt zich nu als bankverwarmer in Servië. De overige spelers die definitief vertrokken voldeden gewoon niet aan de norm. Verder zond Eendracht Aalst traditiegetrouw haar zonen uit in de vorm van een legertje huurlingen.

Wat wel opvallend is, is dat drie trainers tijdens het seizoen werden weggekaapt om elders manager te worden. Onze professionele manier van werken is duidelijk niet onopgemerkt gebleven, zelfs aartsrivaal Dender is het opgevallen.

Spoiler

image.thumb.png.4f70c4df4673a816a6a6d0d0e1e1effc.png

image.thumb.png.20d652e9b82ea922a4e9fcaf813223e6.png

image.thumb.png.8cd9a7e6b3ccb3b520645daa8183bb49.png

image.png.72dac72f59906d9c146d9ac78a34a88f.png

Beker

Traditiegetrouw begonnen we het seizoen met de nationale supercup. Hierin werd RC Genk probleemloos opzij gezet.

Vervolgens mochten we, toen het seizoen al op gang was getrapt, voor het eerst aantreden in de Europese supercup. Manchester City bleek nog een maatje te groot hierin.

In de beker vernederden we Rupel Boom, waarna het elke ronde een tikkeltje moeilijker ging. Uiteindelijk wisten we de finale te winnen van Sint-Truiden na verlengingen, waardoor we de beker opnieuw op ons palmares mogen bijschrijven.

Spoiler

image.thumb.png.8c41ed17d77ca4b72de247a7ed71221f.png

Europa

We kenden een gunstige loting in de CL met een groep met PAOK, Lyon en Inter. Hier en daar kostte het wat meer moeite dan verwacht, maar we wonnen de groep. In de tweede ronde wachtte het Portugese Sporting. In Portugal verliep het wat stroef, maar in eigen huis maakten we het overtuigend af. In de kwartfinale troffen we de enige nog overblijvende andere Belgische ploeg in het miljoenenbal: Anderlecht. Zoals het hoort schakelden we de Brusselaars uit met 2-1 en 0-0. In de halve finale was Real Madrid de tegenstander en de Spaanse hoofdstedelingen bleken nog een paar maatjes te groot. 4-0 in Spanje en 0-1 in eigen huis was het verdict. Schrale troost: in de finale droogden ze Barcelona af met 0-5.

Spoiler

image.thumb.png.91521a32ac4f3bc386ac4a0574f139c8.png

Competitie

In de competitie was het lange tijd haasje over met Club Brugge, maar op de slotspeeldag van de reguliere competitie stonden we alsnog nipt bovenaan. In PO1 kon iedereen van iedereen winnen en hoewel we her en der wat minder presteerden, slaagden we erin om de titel te pakken twee wedstrijden voor het einde. Lokeren, dat enkele seizoenen terug nog meedeed voor Europees voetbal (en ervoor back-to-back promoveerde van de derde klasse naar het hoogste niveau) degradeert. Waasland-Beveren neemt hun plaats in. Sint-Niklaas degradeert meteen terug naar eerste amateur en Oostende keert eindelijk terug naar 1B (met dank aan onze jeugddoelman).

image.thumb.png.9785fc653b40b5ac39fb8152b864eff8.png

Spoiler

image.thumb.png.5cb6f9021ba8afddb996c50f721c3780.png

image.thumb.png.baf81328108be5c9685c4179371c109e.png

image.thumb.png.3fd3bc60771a01990a5954b9fe59eba5.png

Spoiler

image.thumb.png.769542619dcf672becfb318ab7dd852d.png

Varia: voetbalimperium Eendracht Aalst

Dit seizoen was het eindelijk zover: een Portugees nam Eendracht Aalst over. Hij wou spelers kopen, maar via @sennid kon dit gelukkig voorkomen worden. Waar onze Portugese vriend wel goed voor is? Samenwerkingsverbanden. De oude voorzitter wou er maar vijf aangaan, maar inmiddels zitten we hier wel wat boven. Onder het oude bestuur hadden we reeds satellietclubs in Portugal, Italië, de VS, Zwitserland en Frankrijk (ter vervanging van Servië), maar dit jaar zijn er onder het nieuwe bestuur nog Denemarken, Oostenrijk, Oekraïne, Uruguay en Zuid-Korea bijgekomen. Allen houden ze de mogelijkheid in dat buitenlandse spelers bij ons instromen. Ik hoop hier snel resultaat van te mogen zien. In spoiler de betrokken teams.

Spoiler

image.png.16831c93920779a77346d25bbbfa0863.png

Onze scoutingskennis gaat hierdoor ook vooruit. Wereldwijde kennis staat momenteel op 43%.

Spoiler

image.thumb.png.be933eb926e04e10a5dd579ace848171.png

Jeugdlichting

Er werd me een gouden generatie met een uitstekende VC beloofd, maar enkel dat van de VC bleek waar. Weinig spelers kregen een contract aangeboden, slechts enkelen omwille van hun karakter. Wat die Spanjaard in de jeugd doet snap ik trouwens niet, aangezien we geen banden hebben met Spaanse clubs.

Geen beschrijving beschikbaar.

Spoiler

Geen beschrijving beschikbaar.

Financiën

Het is enorm gek wat CL-voetbal opbrengt als je tot in de halve finale raakt. Hoe dan ook: hier gaan nog belastingen aan af. Maar het is een mooi plaatje.

image.thumb.png.30d8873d44ea84ec22ca35d28f48558b.png

Zoals gewoonlijk zijn verzoekjes uiteraard welkom!

Weer een mooi seizoen! Elk jaar een beetje progressie. Dat betekent dat je volgend jaar de CL wint ;)

Volgens mij is er standaard ingecodeerd dat Belgische clubs regelmatig Spaanse regens krijgen. Zowel in deze als de vorige FM kwam ik die regelmatig tegen.

2029-2030

Seizoen 9. Langzaamaan komen we weer bij het punt waarop we de game verloren. Ik sla nu alles driedubbel op dus het zou (hopelijk) niet weer kunnen gebeuren. 

Transfers

Er waren weinig uitgaande transfers. Ik probeer zo snel mogelijk de jongens die uiteindelijk niet voldoen gratis te lozen, want dat kost alleen maar geld. We hebben een paar jongens op huur gestuurd, maar alleen Rose zal een toekomst hebben. Dat is een talentvolle doelman die ongeveer dezelfde kwaliteiten kan halen als Cook.

8uDiYkt.png

Competitie

Ja ongelooflijk. Is eigenlijk het enige woord wat past. Ik had verwacht dat het deze keer wat langer zou duren voor we deze stap zouden zetten. Maar zeker die twee spitsen hebben zich ontwikkeld zeg. Ik heb 3 spitsen gerouleerd, samen goed voor 67 goals alleen al in de competitie. Om nog maar eens mijn stokpaardje van stal te houden: Goede spitsen zijn echt een must. Wat ook mee geholpen heeft is de ontwikkeling van onze schotse kroonprins achterin en Squires als slot op de deur op het middenveld.

SxavUFl.png

Bekers

Sla ik over, ik lag eigenlijk overal vroegtijdig uit. 3e ronde FA cup was het hoogste.

Aankondiging

Ben ik ongeduldig als ik hier weer niet heel erg warm van word? Ik zou zo graag eens alleen maar groene regeltjes willen zien. Onze nieuwe HOYD is wel echt een eindbaas, dus had er meer van verwacht.

t4AiiMX.png

Instroom

Ja dan komt de instroom: 1 bruikbare speler. Dhr. Grand. De rest is letterlijk opvulling. We druipen weer een beetje teleurgesteld af.

mKVjjLE.pngOyzD8Ll.png

Belangrijke spelers

Cook is weinig uitleg nodig. Jullie hebben hem al gezien in onze vorige run. Meneer ontwikkeld zich weer prima. De kunst zal hem vooral zitten in het verlengen van zijn contract.

Gorman was de nieuwe spits vorig jaar die dit jaar gewoon topscoorder word. Uitmuntende prestatie.

Kevan is de nieuwe leider achterin. Nog zo jong, maar met uitstek de beste

Squires is dus ons slot op de deur. Hij lijkt niet heel erg meer te groeien, maar zijn prestaties zijn uitmuntend.

tpqmW14.pngGuL1RV5.pngNWC5GEa.png

K4pUSlS.png

Edited by Elsjorro1990

4 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Aankondiging

Ben ik ongeduldig als ik hier weer niet heel erg warm van word? Ik zou zo graag eens alleen maar groene regeltjes willen zien. Onze nieuwe HOYD is wel echt een eindbaas, dus had er meer van verwacht.

Groene regels zeggen niet heel veel over hoe goed een lichting daadwerkelijk is. Heb lichtingen gehad met maar 1 speler die eruit gelicht werd waar ik vervolgens meerdere toppers gehad en andere lichtingen waar ik geen enkele gele had die vervolgens één degelijke speler oplevert.

12 uur geleden zei Elsjorro1990:

Prachtige resultaten weer man. Hoe staan je faciliteiten er nu voor? Zou je je hoyd kunnen laten zien? 

Bedankt!

Faciliteiten krijgen op dit moment een upgrade, jeugdscouting en jeugdopleiding zijn al maximaal denk ik.

Spoiler

image.png.102c72c0c009f543ea148d8078c16bfc.png

Dit is mijn HoYD. Gaat al een tijdje mee. Attributen kunnen misschien wat beter, maar het karakter vind ik prima.

Spoiler

image.thumb.png.e019e8cebfb127cb991c5e26dbbbcb60.png

14 minuten geleden zei RubenS2:

Bedankt!

Faciliteiten krijgen op dit moment een upgrade, jeugdscouting en jeugdopleiding zijn al maximaal denk ik.

Inhoud verbergen

image.png.102c72c0c009f543ea148d8078c16bfc.png

Dit is mijn HoYD. Gaat al een tijdje mee. Attributen kunnen misschien wat beter, maar het karakter vind ik prima.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.e019e8cebfb127cb991c5e26dbbbcb60.png

Heerlijk man. Die HOYD is ook echt een pareltje. Fijne formaties als voorkeur en prima stijl. Daar wil ik ook naar toe. 

5 uur geleden zei LeoMessiFM:

Zit er steeds meer aan te denken om deze challenge te gaan doen als tweede save. 

EDIT: ik ga voor Italië maar alle gepromoveerde clubs hebben al een manager. Heb ik iets verkeerd gedaan?

Je mag deze clubs gewoon overnemen door een nieuwe manager aan te maken en de vorige op pensioen te sturen erna.

2030-2031

Langzamerhand komen we terug bij de jaren waar we de game kwijtgeraakt zijn. Al teveel wil ik er niet meer naar verwijzen, immers hebben we nu toch al een hele zooi spelers die er niet bij zaten in de vorige.

Weer weinig spannends. Een aantal jongens mocht ervaring op doen. Van Rose en Clark verwacht ik eigenlijk dat ze in de toekomst basisspeler kunnen worden. Rose heeft dan wel een geduchte concurrent met Cook, maar ik zie er wel wat in. Clark  moet onze problemen op de AML positie gaan oplossen.

Transfers

Eindstand

Ja, ik kan niet meer dan tevreden zijn. Een debuutseizoen zonder al te veel problemen. Dat is wel eens anders geweest. Het stond allemaal ook redelijk dicht bij elkaar daar in die top van dat rechterrijtje/onderkant linkerrijtje. Ik ben dik tevreden. Prestaties zijn goed, spelers ontwikkelen zich lekker. We denderen gewoon door. Eindstand

Instroom

Ik heb helaas geen screen gemaakt van de aankondiging, maar we konden een talentvolle keeper en een talentvolle spits verwachten. Nou, dat klopte wel Instroom. 4 spelers die qua potentie er boven uit steken. Ten eerste beginnen we maar bij de jaarlijkse talentvolle doelman ( Goh, dat hebben we hier eerder gehoord toch?). Romaine Barker gaat qua potentie zowel Cook als Rose voorbij, dus ik verwacht dat het voor Rose toch een wat roemloze aftocht gaat worden. Mag zich de komende jaren gaan ontwikkelen. Shandon Patrick is de talentvolle spits die we verdienen, al zeg ik het zelf. Er word gigantisch hard aan Gorman getrokken en de financiën zijn niet best, dus we kunnen er op zitten wachten dat er straks een keer een bod gaat komen die geaccepteerd word door het bestuur. Daarom wel erg blij met deze man. De laatste twee spelers die er uit springen zijn Christodoulos Savva een Engelse Cyprioot en Phil Stevens. Talentvolle mannen, maar zij spelen op de verkeerde posities. Ik heb echt al zeker een back of 4/5 die ongeveer rondom hun niveau zitten qua potentie. Dus dat is wat jammer.

Was dat het? NEE. Jullie zijn wat meer doorgewinterde spelers dus jullie snappen allemaal wel: Een jeugdspeler met een Vastberadenheid van 20 moet je contracteren. Ongeacht wat je personeel er van vind. Geinige bijkomstigheid is dat meneer een Nederlander is, dat maakt het leuk. Abraham Pinas krijgt de kans zich te ontwikkelen. 

Belangrijkste spelers

Martin Gorman onze topscoorder bij uitstek. Hij speelt zelf liever AML, maar we waren hem gewoon nodig in de punt. De hele Premier League zit zowat achter hem aan, dus het is te hopen dat hij blijft.

Joshua Tutte leuk hoe een dergelijke game zich kan ontwikkelen hé? Vind ik misschien wel het allerleukste: Deze man was mij de vorige lichtingen helemaal niet opgevallen. Heeft zich echter beestachtig ontwikkeld. Heb al een bod van Man Utd moeten afslaan. Daar was meneer niet blij mee, maar dat is niet anders.

Eigenlijk wou ik hier de absolute topper nog neer zetten, maar daar zijn wat ontwikkelingen geweest die ik jullie in het nieuwe seizoen ga laten zien.

Faciliteiten

Met het geld van Van der Steen hebben we weer wat kunnen uitbreiden. 

Goede werving van jeugdspelers

Exceptionele jeugdopleiding

redelijke jeugdaccomodaties

adequate trainingsaccomodaties

Dat is hoe het er voor staat. Waarschijnlijk volgt later vanavond het nieuwe seizoen. Ik knal er door heen. 

En een speciale shoutout naar @Bingbangboem voor de uitleg over de links. 

Edited by Elsjorro1990

Seizoen 3 bij Globo is in de boeken. Na de verrassende promotie mogen we ons dit seizoen meten in de Serie B. Financieel een goede stap waardoor we de faciliteiten inmiddels al naar een hoger plan hebben weten te brengen wat hopelijk ook een betere instroom zal gaan betekenen want voorlopig is enkel middenvelder Fred een vaste waarde in de sterkste 11.

Kwa transfers weinig te melden behalve drie oudere spelers die besloten om met pensioen te gaan. Niks speciaals en eigenlijk allemaal nooit echt in beeld geweest voor speeltijd.

Het staatskampioenschap verliep met de influx van daadwerkelijke spelers soepeler dan vorige jaren. In de eerste fase eindigde we na de zeven wedstrijden in de groepsronde op de eerste plek met zeventien punten waardoor we het in de finale op mochten gaan nemen tegen ABC FC dat tot één punt minder kwam. Mede door de wederom uitblinkende Pedro Paulo bleef het 0-0 waarna we de penalty's iets beter namen dan ABC.

Spoiler

image.thumb.png.4d83d7a6e039a50e1ec60b382a7ef02a.png

In de tweede fase liep het zelfs nog iets beter dan in de eerste en werden er zelfs twee punten meer gehaald. Resultaat was een finale tegen America waar we wederom de onderliggende partij waren maar op de been bleven dankzij Pedro Paulo. Gelukkig had ook spits Marcelinho een goede dag en kwam het wederom op strafschoppen aan. Ook dit maal namen we ze beter dan de tegenstander en zo mogen we tevreden terugkijken op het staatskampioenschap dit seizoen.

Spoiler

image.thumb.png.0827668d1f00a2288d6949940bfb43d3.png

In de Copa de Nordeste kenden we in de kwalificatie weinig problemen. In de groepsronde waren die er wat meer maar uiteindelijk mochten we ons dankzij een vierde op doelsaldo op gaan maken voor de kwartfinale. Daarin troffen we de uiteindelijk winnaar Vitoria dat in een meer gelijke wedstrijd dan de score deed vermoeden met 3-0 terug naar huis stuurde.

Spoiler

image.thumb.png.ad60884494286c97283c7d08238907a0.png

In de Copa do Brasil was de loting voor de eerste ronde dit jaar op papier een eenvoudige opgave. Het in de Serie D uitkomende Nacional Futebol Clube had echter andere ideeën en wist ons op een gelijkspel te houden. Daarmee treed echter een vrij unieke regel in werking waardoor wij als hoger geplaatst team door mogen naar de volgende ronde. Daarin troffen we Ceara dat ons kansloos wist te laten.

Spoiler

image.thumb.png.4f92a31a159dd64e5e441ded6adfa84f.png

Dan de competitie. Op voorhand had ik er niet al te veel vertrouwen in dat we mee konden draaien op een hoger niveau. Vooral het gebrek aan jeugdspelers die echt door weten te breken en het feit dat topspits Marcelinho er al na twee wedstrijd uit ligt voor drie maanden met een gescheurde hamstring. Ondanks deze mindere punten bleven we er uiteindelijk relatief makkelijk in. Vooral de defensieve stabiliteit houd ons op de been waardoor en in de paar kansen die we creëren weten we relatief vaak te scoren. Uiteindelijk kan er richting het einde van het seizoen zelfs gedroomd worden van promotie en eindigen we op een zeer solide achtste plaats.

Spoiler

image.png.5668499100b6aabc413e85b909300aeb.png

Dan een blik op de spelers die dit seizoen allemaal in actie zijn gekomen. 

Spoiler

image.png.cf820ce347e8d6811515be4c9db0c4bb.png

En tot slot de jeugdlichting van 2024. De upgrade en de preview gaven me de hoop op een goede generatie. 

Spoiler

image.png.18b8714680f74745e3a53b6fdd023797.png

Uiteindelijk mag ik zeker niet ontevreden zijn denk ik. Nog geen spelers die meteen een basisplaats afdwingen in de reguliere competitie maar daar zeker naartoe kunnen groeien met goede prestaties in het staatskampioenschap en vooral de selectie wat meer body geven. Highlights zijn zonder twijfel Vanderson Luan en Cesar terwijl ook Maeterlinck en Victor Minervino zeker potentie tonen.

Spoiler

image.png.dc9d8562bfd65efa57d0519765dc3388.png

image.thumb.png.66aa73af9c14a14d04549752a903fe97.png

image.thumb.png.6e841a1954498af344a443a9d1118535.png

image.thumb.png.f612d5cc066fc1655030a2c95328c14e.png

image.thumb.png.3e4b4af64d534a1cf5d9ebf3411ac503.png

Ik had een update beloofd, dus laten we dat maar even waar maken dan.

Seizoen 2031-2032

Transfers

Ik kwam er in de vorige update al een beetje op: We raakten onze echte topper achterin kwijt. Cammy Kevan vertrok naar Watford doordat het bestuur een bod accepteerde. Ik was hier echt absoluut niet blij mee. Ik had er namelijk op gegokt om als de nood aan de man kwam Cook of Tutte te verkopen. Beide spelers had ik capabele vervangers voor. Voor Kevan niet echt. De nood was wat mij betreft niet aan de man, we hadden een vrij positief saldo. Maar helaas. De rest waren spelers die ervaring mochten op doen. Transfers.

Eindstand

We hebben het prima gedaan. 4 plekken gewonnen t.o.v. vorig jaar en we hadden volgens mij 9 punten meer. Ik denk dat het vertrek van Kevan ons eigenlijk redelijk kansloos heeft gemaakt voor de PO plekken helaas. Wel nam een talent zijn plaats in en die kon daardoor lekker wat minuten pakken. Eindstand

Aankondiging

Instroom aankondiging . Hyped. We zouden een goede spits krijgen en een talentvolle buitenspeler. Die aanvaller is niet echt iets wat ik nog nodig ben, maar die buitenspeler kan mij wel bekoren. Ik speel eigenlijk nog steeds met Radford, een jongen van 23 die er al vanaf de League 2 bij is en eigenlijk niet kan. 

Instroom

Ik heb aardig doorgeklikt, dus helaas geen screen van de instroom zelf. Wel heb ik de hoogtepuntjes voor jullie. Om te beginnen met de "talentvolle spits". Ik vermoed dat ze hier Ball mee bedoelen. Ik zie hier wel wat in. Nu ben ik redelijk voorzien qua spitsen, maar deze man zal vrij snel als sub gaan aansluiten bij het eerste mocht er niks geks gaan gebeuren. Heeft ook al zijn debuut gemaakt en scoorde bij dat debuut. De buitenspeler van dienst was Burns. Lets say he delivered. Gaat binnenkort zijn basisplek krijgen gok ik. Andere waardevolle spelers in deze lichting zijn Sheppard, al verwacht ik dat hij het gaat afleggen tegen Pinas en Bates die ik wel een plekje zie krijgen op mijn middenveld. Ik zal dan wel wat aan de tactiek moeten sleutelen, want hij moet dan een plekje naast Grand krijgen.

Helaas even geen screens van belangrijke spelers. Ik ben al bijna 1,5 jaar verder en dan zijn die screens toch vertekend. Ik gooi snel update 2 er achter aan.

Ook maar beginnen hieraan, 

wel 1 vraag. is het toegstaan binnen de regels van deze challenge om je elftal in het 1e seizoen op een juist aantal spelers te krijgen door spelers aan te trekken? Team heeft namelijk maar 16 spelers. 

32 minuten geleden zei Stefanos:

Ook maar beginnen hieraan, 

wel 1 vraag. is het toegstaan binnen de regels van deze challenge om je elftal in het 1e seizoen op een juist aantal spelers te krijgen door spelers aan te trekken? Team heeft namelijk maar 16 spelers. 

Nee, dit is niet toegestaan. Geen transfers. Dit hoort ook bij de uitdaging ;)