Jump to content

Journeyman challenge

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Wat ook wel weer leuk was is dat de manager van nr 11 Te Werve voor aanvang van de 1 na laatste wedstrijd (tegen Te Werve) de nodige commentaar had over mij. Hij was niet van mij onder de indruk en vond dat het allemaal geluk was wat ik presteer. Die wedstrijd wonnen wij met 4-1. Foto van de stand is van na afloop van die wedstrijd. 

Nu komt het mooiste, Te Werve verloor ook de laatste wedstrijd en zakte hierdoor nog 2 plaatsen op de stand. Degradeert die grootmuil zelf naar de 3e klasse ?

Ps. Heb uiteindelijk toch besloten ontslag te nemen. Toch niet genoeg geduld ?

Is het ondanks mijn doelstelling om niet te solliciteren toch een soort van cheaten als ik wel mijn interesse in een functie toon? ?

Zelf ook een tijdje bezig met een Journeyman. Wel op FM 19, maar dat maakt het niet minder leuk. Hieronder een samenvatting van de prestaties tot nog toe.

VV Brederodes 2018 - 2022

Seizoen 2018 - 2019: Kampioen Nederlandse Tweede Klasse Zaterdag F.

Seizoen 2019 - 2020: 3de Nederlandse Eerste Klasse Zondag C, gepromoveerd na play-offs.

Seizoen 2020 - 2021: 7de Nederlandse Hoofdklasse Zaterdag A

Seizoen 2021 - 2022: 2de Nederlandse Hoofdklasse Zaterdag A, gepromoveerd na play-offs en direct daarna ontslag ingediend.

Santa Venera Lightnings 2022 - 2027

Seizoen 2022 - 2023: Kampioen Tweede Divisie Malta, uitgeschakeld eerste ronde beker.

Seizoen 2023 - 2024: Kampioen Eerste Divisie Malta, bekerwinnaar.

Seizoen 2024 - 2025: 3de plek eredivisie, uitgeschakeld halve finale beker, winnaar Maltese Super Cup en verloren tweede voorronde Europa League tegen Altach.

Seizoen 2025 - 2026: 3de plek eredivisie, bekerwinnaar, verloren preliminary ronde Europa League tegen Sutjeska.

Seizoen 2026 - 2027: 3de plek eredivisie, bekerfinale verloren, winnaar Maltese Super Cup en verloren tweede voorronde Europa League tegen Rode Ster Belgrado.

Valletta FC 2027 - 2031

Seizoen 2027 - 2028: Kampioen eredivisie, bekerwinnaar, Super Cup verloren en uitgeschakeld derde voorronde Europa League tegen Maribor.

Seizoen 2028 - 2029: Kampioen eredivisie, bekerwinnaar, Super Cup verloren en uitgeschakeld Group K Europa League (Valencia, FC Midjylland en Lucerne).

Seizoen 2029 - 2030: Kampioen eredivisie, uitgeschakeld kwartfinale beker, winnaar Super Cup en uitgeschakeld Group G Europa League (Atletico Madrid, PAOK en Lille).

Seizoen 2030 - 2031: Kampioen eredivisie, uitgeschakeld halve finale beker. Super Cup verloren en uitgeschakeld laatste voorronde Europa League (Celtic)

Bondscoach Malta 2029 - 2032

2030: 2de plek Europese International League Divisie D (Cyprus, San Marino en Faeröer).

2031: 4de plek EK kwalificatiewedstrijden Group E (Italië, Wales, Montenegro en Kosovo).

2032: 2de plek Europese International League Divisie D (Noord-Macedonië, Liechtenstein en Luxemburg)

Ujpest 2031 - 2038

Seizoen 2031 - 2032: Winnaar Hongaarse Eredivisie en bekewinnaar.

Seizoen 2032 - 2033: Winnaar Hongaarse Eredivisie, bekerwinnaar en 4de group F Champions League (PSG, Barcelona en Sporting Lissabon).

Seizoen 2033 - 2034: Winnaar Hongaarse Eredivisie, Bekerwinnaar en uitgeschakeld laatste 32 Europa League (Anderlecht).

Seizoen 2034 - 2035: Winnaar Hongaarse Eredivisie, uitgeschakeld halve finale beker en 4de group B Champions League (FC Bayern, Real Madrid en Partizan Belgrado).

Seizoen 2035 - 2036: Winnaar Hongaarse Eredivisie, Bekerwinnaar, uitgeschakeld laatste 16 Champions League (AC Milan).

Seizoen 2036 - 2037: Winnaar Hongaarse Eredivisie, Bekerwinnaar, 4de group H Champioens League (Borussia M'gladbach, AS Monaco en Liverpool).

Bondscoach Oekraïne 2032 - 2034

2033: 2de group 4 WK-kwalificatie.

2034: Uitgeschakeld 3de ronde WK (Duitsland)

Sporting Braga 2038 - recent

Seizoen 2038 - 2039: Winnaar Portugese Eredivisie, winnaar League Cup, winnaar Taca de Portugal en uitgeschakeld halve finale Europa League (Borussia Dortmund).

Seizoen 2039 - 2040: Winnaar Portugese Eredivisie, winnaar League Cup, winnaar Taca de Portugal, winnaar Supertaca en uitgeschakeld laatste 8 Champions League (AS Monaco).

Seizoen 2040 - 2041: Winnaar Portugese Eredivisie, League Cup finale verloren, uitgeschakeld 6de ronde Taca de Portugal, winnaar Supertaca en uitgeschakeld laatste 16 Champions League (AS Roma).

Seizoen 2041 - 2042: Winnaar Portugese Eredivisie,  halve finale League Cup verloren, winnaar Taca de Portugal, winnaar Supertaca en uitgeschakeld laatste 16 Champions League tegen AS Monaco.

Seizoen 2042 - 2043: Winnaar Portugese Eredivisie, uitgeschakeld groepsfase League Cup, Winnaar Taca de Portugal, winnaar Taca de Portugal, Winnaar Champions League.

Bondscoach Italië 2042 - recent
2043: Winnaar Nations League.

Nog steeds ontzettend veel plezier in deze game, dus voorlopig ga ik nog verder!

Spoiler

image.png.fdf3caf929a98ddf8dfaa7297ab7e622.png

image.thumb.png.791a2fca54978e591e3a1dce5f4ad77d.png

Edited by Zorsky

Mijn FM21 save is voor de verandering ook een keer een Journeyman-save geworden. Na werkloos en zonder enige ervaring of diploma's te zijn begonnen kwam er toch al snel een aanbod vanuit Noorwegen: Stromsgodset wilde mij de kans geven om de ploeg uit degradatiegevaar te spelen. Dit lukte, want in de drie maanden die ik er in dienst was speelden we onszelf naar een keurige 9e plaats: middenmoot. Toch had ik niet het idee dat dit de juiste uitdaging was en dus besloot ik na afronding van het Noorse seizoen ontslag te nemen en verder te kijken. 

Slechts enkele dagen kwam ik bij het Schotse Annan Athletic uit. Deze ploeg speelde in de grauwe middenmoot van het vierde niveau, de Scottish League Two. Door enkele goede huurtransfers en transfervrije aanwinsten (een spits die enkel kan rennen, aanrader voor dat niveau :D) promoveerden we echter direct in mijn eerste seizoen aldaar (Een tweede plek in 2020/2021 volstond). Ik besloot te blijven, waarna in de Scottish League One het onmogelijke gebeurde: Annan Athletic werd kampioen op het derde niveau. Ik had een spits, Chris Sang, die iedereen eruit sprintte en daarmee zoveel kansen kreeg, dat een substantieel deel hiervan er wel in moest gaan. Toch kwam bij deze titel ook wel wat geluk kijken (een Queen's Park dat totaal niet thuisgaf & een Inverness waar we met alle geluk van de wereld steeds een punt tegen pakten), al maakte dat de vreugde niet minder groot. Annan Athletic kwam op het tweede niveau van Schotland terecht, maar dit was niet in de financiën terug te zien. Het budget bleef redelijk gelijk aan het budget wat ik in de Scottish League Two voorgeschoteld kreeg en om deze reden besloot ik weer te vertrekken. Ik had er voor mijn gevoel alles uitgehaald. Het verblijf op het tweede niveau bleek achteraf ook slechts één seizoen te duren, inmiddels hangt Annan Athletic onderin de Scottish League One. 

Na nog geen 3 weken na mijn vertrek uit Schotland kreeg ik de kans om weer terug te keren naar Noorwegen: Mjondalen IF, rivaal van Stromsgodset, zag het wel in mij zitten en verleidde mij om hen te helpen in de promotiestrijd terug naar het hoogste niveau. Net als in mijn periode bij Stromsgodset zou het weer een bliksembezoek aan het land zijn, want ondanks dat ik via de Play-Offs promoveerde naar de Eliteserien werd ik in november (net 4 maanden na mijn komst) ontslagen doordat ik solliciteerde naar een functie bij Feyenoord. Tja, macht der gewoonte :classic_blush:

Vervolgens duurde het wel even voordat er wat moois voorbijkwam. Uiteindelijk zou Dundee FC, wederom in Schotland, mij de kans geven om hun naar het kampioenschap te loodsen. Op het moment van tekenen stond Dundee al een straatlengte voor op de concurrentie en dus was het voor mij eigenlijk een kwestie van het seizoen uitspelen en de club klaarstomen voor het hoogste niveau in Schotland. We werden inderdaad kampioen, al was ik dus vooral bezig met versterkingen zoeken voor de club. Dit wierp zijn vruchten af en in ons eerste seizoen op het hoogste niveau werden we direct 3e! Hoofdrolspeler hierin was mijn spits Jesse Modeste, transfervrij overgekomen van Barnsley, die met 37 goals in slechts 35 duels de Gouden Schoen won, nog vóór Mbappé. Het gaf me de kans om de selectie verder te renoveren en vooral te investeren in jong talent en kwalitatief sterke huurlingen. Modeste werd, wonder boven wonder behouden, en zo konden we in het volgende seizoen, 2024-2025, uiteindelijk ongeslagen kampioen worden. Dundee FC is daarmee de eerste club sinds het Aberdeen van Alex Ferguson in 1984-1985 die niet luistert naar de naam Celtic of (Glasgow) Rangers die kampioen van Schotland wordt. De Scottish Cup werd ook gewonnen, terwijl in de Europa League uiteindelijk de halve finale werd gehaald. Na 69 competitiedoelpunten in 72 wedstrijden vertrok Modeste voor een recordbedrag naar Everton en ook voor mij was het tijd om te gaan. 

Om die reden ben ik momenteel dan ook aanbeland in Buenos Aires, Argentinië. Boca Juniors stond op de stoep en die club weiger je simpelweg niet zomaar. Deze wereldwijd bekende talentenfabriek werd vorig seizoen 3e achter River Plate en Independiente en dus is de uitdaging om de titel naar La Bombonera te halen. Na 13 wedstrijden zijn we prima op weg, maar River Plate hijgt ons in de nek. River Plate is eveneens onze tegenstander in de halve finale van de welbekende Copa Libertadores. De heenwedstrijd bij River eindigde in 1-1, nu is het aan ons taak om het voor eigen fans af te maken. Uitdagingen genoeg hier in La Bombonera!

Spoiler

Gt1rRqb.png

image.png.b23dec1c60c17916edf8d3a46c236162.png

Edited by Urbeto

13 uur geleden zei Urbeto:

Mijn FM21 save is voor de verandering ook een keer een Journeyman-save geworden. Na werkloos en zonder enige ervaring of diploma's te zijn begonnen kwam er toch al snel een aanbod vanuit Noorwegen: Stromsgodset wilde mij de kans geven om de ploeg uit degradatiegevaar te spelen. Dit lukte, want in de drie maanden die ik er in dienst was speelden we onszelf naar een keurige 9e plaats: middenmoot. Toch had ik niet het idee dat dit de juiste uitdaging was en dus besloot ik na afronding van het Noorse seizoen ontslag te nemen en verder te kijken. 

Toon verborgen inhoud

Gt1rRqb.png

Mooie avonturen en vette club om bij Boca te zitten. Over die Noorse avonturen moeten we het nog wel eens hebben, want dat slaat nergens op natuurlijk ;) 

2 uur geleden zei jellewilgenhof:

Hoeveel landen heb je wel niet ingeladen voor zo challange. Ik wil dit ook gaan doen, maar ben bang dat het spel heel sloom wordt 

Ik had de eerste seizoenen wel echt heel veel landen geladen, dat duurde ook wel lang, maar daarna beetje spelen met competities toevoegen en verwijderen en dan gaat het rap sneller. 

9 uur geleden zei jellewilgenhof:

Hoeveel landen heb je wel niet ingeladen voor zo challange. Ik wil dit ook gaan doen, maar ben bang dat het spel heel sloom wordt 

In eerste instantie had ik een hele lading competities, omdat ik wilde zien welk land me de kans gaf, maar later heb ik er wel een aantal verwijderd. Ook kan je sommige competities die je wel wilt volgen maar niet perse in wilt spelen op de alleen kijken-stand zetten. 

4 uur geleden zei Urbeto:

In eerste instantie had ik een hele lading competities, omdat ik wilde zien welk land me de kans gaf, maar later heb ik er wel een aantal verwijderd. Ook kan je sommige competities die je wel wilt volgen maar niet perse in wilt spelen op de alleen kijken-stand zetten. 

Duidelijk dankjewel

• 2 weeks later...

Nadat ik ontslag had genomen bij JVC Cuijck mocht ik eerst een paar weken op de blaren zitten.

Ik heb als extra regel dat ik niet mag solliciteren, maar ik heb min of meer toch een beetje soort van vals gespeeld door toch een paar keer mijn interesse te tonen. Na een week of 4 mocht ik op gesprek komen in Duitsland bij 6e divisionist VFR Neumünster.

Neumunster.thumb.png.d63aa4e657b6e747af5e2922864c48ff.png

Het bestuur is erg duidelijk, er wordt niks anders verwacht dan het kampioenschap.

De selectie telde een 8tal spelers en er was geen staf aanwezig. Dus het eerste dat ik deed was een aantal vacatures uitzetten.

Daarnaast ben ik ook maar rustig gaan kijken naar een aantal spelers. Ik had immers een behoorlijke lange voorbereiding waarin we uiteindelijk bijna 20 oefenwedstrijden hebben gespeeld.

Het begin van de competitie is erg voortvarend van start gegaan met 12 uit 4 en een doelsaldo van 18 voor en 4 tegen.

afbeelding.png.d7df42bdb0ba5950b684a82452a484ee.png

Topscorer tot nu toen is de pas 17 jarige Griek Karakatsanis met liefst 11 doelpunten

afbeelding.thumb.png.282de0908bd4c5fcebe0a421d81171ae.png

Door de vele competities die geladen zijn gaat het spel nog niet echt snel, hopelijk wordt het na dit seizoen beter aangezien ik al een aantal heb verwijderd.

Op 31-1-2021 om 13:24 zei Zorsky:

Zelf ook een tijdje bezig met een Journeyman. Wel op FM 19, maar dat maakt het niet minder leuk. Hieronder een samenvatting van de prestaties tot nog toe.

VV Brederodes 2018 - 2022

Seizoen 2018 - 2019: Kampioen Nederlandse Tweede Klasse Zaterdag F.

Seizoen 2019 - 2020: 3de Nederlandse Eerste Klasse Zondag C, gepromoveerd na play-offs.

Seizoen 2020 - 2021: 7de Nederlandse Hoofdklasse Zaterdag A

Seizoen 2021 - 2022: 2de Nederlandse Hoofdklasse Zaterdag A, gepromoveerd na play-offs en direct daarna ontslag ingediend.

Santa Venera Lightnings 2022 - 2027

Seizoen 2022 - 2023: Kampioen Tweede Divisie Malta, uitgeschakeld eerste ronde beker.

Seizoen 2023 - 2024: Kampioen Eerste Divisie Malta, bekerwinnaar.

Seizoen 2024 - 2025: 3de plek eredivisie, uitgeschakeld halve finale beker, winnaar Maltese Super Cup en verloren tweede voorronde Europa League tegen Altach.

Seizoen 2025 - 2026: 3de plek eredivisie, bekerwinnaar, verloren preliminary ronde Europa League tegen Sutjeska.

Seizoen 2026 - 2027: 3de plek eredivisie, bekerfinale verloren, winnaar Maltese Super Cup en verloren tweede voorronde Europa League tegen Rode Ster Belgrado.

Valletta FC 2027 - 2031

Seizoen 2027 - 2028: Kampioen eredivisie, bekerwinnaar, Super Cup verloren en uitgeschakeld derde voorronde Europa League tegen Maribor.

Seizoen 2028 - 2029: Kampioen eredivisie, bekerwinnaar, Super Cup verloren en uitgeschakeld Group K Europa League (Valencia, FC Midjylland en Lucerne).

Seizoen 2029 - 2030: Kampioen eredivisie, uitgeschakeld kwartfinale beker, winnaar Super Cup en uitgeschakeld Group G Europa League (Atletico Madrid, PAOK en Lille).

Seizoen 2030 - 2031: Kampioen eredivisie, uitgeschakeld halve finale beker. Super Cup verloren en uitgeschakeld laatste voorronde Europa League (Celtic)

Bondscoach Malta 2029 - 2032

2030: 2de plek Europese International League Divisie D (Cyprus, San Marino en Faeröer).

2031: 4de plek EK kwalificatiewedstrijden Group E (Italië, Wales, Montenegro en Kosovo).

2032: 2de plek Europese International League Divisie D (Noord-Macedonië, Liechtenstein en Luxemburg)

Ujpest 2031 - 2038

Seizoen 2031 - 2032: Winnaar Hongaarse Eredivisie en bekewinnaar.

Seizoen 2032 - 2033: Winnaar Hongaarse Eredivisie, bekerwinnaar en 4de group F Champions League (PSG, Barcelona en Sporting Lissabon).

Seizoen 2033 - 2034: Winnaar Hongaarse Eredivisie, Bekerwinnaar en uitgeschakeld laatste 32 Europa League (Anderlecht).

Seizoen 2034 - 2035: Winnaar Hongaarse Eredivisie, uitgeschakeld halve finale beker en 4de group B Champions League (FC Bayern, Real Madrid en Partizan Belgrado).

Seizoen 2035 - 2036: Winnaar Hongaarse Eredivisie, Bekerwinnaar, uitgeschakeld laatste 16 Champions League (AC Milan).

Seizoen 2036 - 2037: Winnaar Hongaarse Eredivisie, Bekerwinnaar, 4de group H Champioens League (Borussia M'gladbach, AS Monaco en Liverpool).

Bondscoach Oekraïne 2032 - 2034

2033: 2de group 4 WK-kwalificatie.

2034: Uitgeschakeld 3de ronde WK (Duitsland)

Sporting Braga 2038 - recent

Seizoen 2038 - 2039: Winnaar Portugese Eredivisie, winnaar League Cup, winnaar Taca de Portugal en uitgeschakeld halve finale Europa League (Borussia Dortmund).

Seizoen 2039 - 2040: Winnaar Portugese Eredivisie, winnaar League Cup, winnaar Taca de Portugal en uitgeschakeld laatste 8 Champions League (AS Monaco).

Seizoen 2040 - 2041: Winnaar Portugese Eredivisie, League Cup finale verloren, uitgeschakeld 6de ronde Taca de Portugal en uitgeschakeld laatste 16 Champions League (AS Roma).

Seizoen 2041 - 2042: Halverwege de competitie aan de leiding, League Cup halve finale verloren, halve finale Taca de Portugal tegen Sporting Lissabon en laatste 16 Champions League geloot tegen AS Monaco.

Nog steeds ontzettend veel plezier in deze game, dus voorlopig ga ik nog verder!

Toon verborgen inhoud

image.png.fdf3caf929a98ddf8dfaa7297ab7e622.png

image.thumb.png.791a2fca54978e591e3a1dce5f4ad77d.png

Mooie save. Toevallig bij vv Brederodes gekomen? Heb daar een hele tijd in het eerste gespeeld. Twijfel om een keertje na mijn journeyman save te beginnen met ze

Afbeeldingsresultaat voor sampdoria logo small

Na een aantal mooie seizoenen bij Strømsgodset in Noorwegen met onder meer twee keer het landskampioenschap leek het mij toch hoog tijd om de stap te maken naar een competitie van formaat. Het heeft zo mogen zijn dat UC Sampdoria bij mij aanklopte om de club te behoeden voor degradatie. 

Spoiler

relegation.png.4366504898b672c6067ab2c8908eb900.png

De laatste wedstrijd werd verloren van Verona en daarmee werd het lot bezegeld: degradatie naar de Serie B. Ik overwoog om direct ontslag te nemen en het ergens anders opnieuw te beginnen, maar dit heeft ook wel z'n charme. Ik had de mogelijkheid om het een en ander door te selecteren, wat oude dure matige spelers weg en het jaartje in de Serie B was mooi, ook voor de ontwikkeling van wat talenten. 

Spoiler

serieb.thumb.png.785614ec14fdb690c33dc18a4a3c3746.png

Zoals mijn tekst al deed vermoeden bleef het gewoon maar bij een enkel jaartje in de Serie B. Geen gekkigheid. Mooi team ondertussen en we hebben voor aankomend seizoen best een leuke selectie, wel net niet goed genoeg om wat leuks mee te kunnen proberen, de middenmoot is erg goed, maar goed. 

Spoiler

promotion1.thumb.png.9c249fb0df99fcd6d34fc7acc90e9581.png

Prima eerste seizoen in de middenmoot. Wel echt praktisch kansloos tegen alle teams boven me. Het gat tussen het linker- en rechterrijtje is erg groot. Hopelijk lukt het me om dat in de het huidige seizoen te verbeteren...

Spoiler

promotion2.thumb.png.8209dd0dab2d1cbd8e772bea09a11fab.png

Het zijn tot nu toe vooral Napoli en AS Roma die het echt laten afweten. Wij hebben een leuk team staan, ik heb het wel echt heel lastig tegen de topclubs, maar dat moet kunnen. Extreem vroeg uitgeschakeld in de beker, dus we gaan vol voor het behalen van Europees voetbal in de laatste 18 wedstrijden van het seizoen...

Edited by Abe

• 3 weeks later...

Olympique Lyon - Club profile | Transfermarkt

Weer wat stappen gezet binnen deze challenge. Na 2.5 seizoen bij Sampdoria kreeg ik de mogelijkheid om te verplaatsen naar het zuiden van Frankrijk. Olympique Lyon bood mij een baan aan. 

Het eerste seizoen was niet om over naar huis te schrijven. 69 punten in 38 wedstrijden, dat moet beter. Veel gelijkspelen, weinig doelpunten gescoord. Zoals men kon lezen in een post rondom spelers, ik had wat problemen met mijn spits. Mooi was wel dat we de beker wonnen. 

Spoiler

image.thumb.png.767e764e599d96d2d8a448edc92de192.png

Het tweede seizoen was een stuk beter. In Europa gingen we eruit tegen Liverpool, geen schande, maar we maken echt geen kans op het internationale toneel. Paar goede spelers, ik heb er ook weer wat gehaald, maar het is geen absolute topploeg. Veel beter dan dit werd het niet. Aantal onnodige verliespartijen na Europese wedstrijden, doordat de selectie in principe niet breed genoeg werd. Best of the rest. Time to move on. 

Spoiler

image.thumb.png.381869ba8930d13952f9bb7ba7538bdb.png

image.thumb.png.058e5e2929386394c8beb6ec71ca4268.png

Na twee prima seizoenen, maar helaas geen uitschieter, blijf ik in Zuid-Europa en hoop ik te beginnen aan het laatste hoofdstuk van deze journeyman: Barcelona. Ik heb sinds mijn vertrek uit Noorwegen geen échte hoofdprijzen meer gewonnen (Serie B, Coupe de France, Trophée de Champions). Tijd om daar verandering in te brengen. 

Spoiler

image.thumb.png.1177607a41e934e7e22114e182756829.png

1 uur geleden zei Abe:

Olympique Lyon - Club profile | Transfermarkt

Weer wat stappen gezet binnen deze challenge. Na 2.5 seizoen bij Sampdoria kreeg ik de mogelijkheid om te verplaatsen naar het zuiden van Frankrijk. Olympique Lyon bood mij een baan aan. 

Het eerste seizoen was niet om over naar huis te schrijven. 69 punten in 38 wedstrijden, dat moet beter. Veel gelijkspelen, weinig doelpunten gescoord. Zoals men kon lezen in een post rondom spelers, ik had wat problemen met mijn spits. Mooi was wel dat we de beker wonnen. 

Inhoud verbergen

image.thumb.png.767e764e599d96d2d8a448edc92de192.png

Het tweede seizoen was een stuk beter. In Europa gingen we eruit tegen Liverpool, geen schande, maar we maken echt geen kans op het internationale toneel. Paar goede spelers, ik heb er ook weer wat gehaald, maar het is geen absolute topploeg. Veel beter dan dit werd het niet. Aantal onnodige verliespartijen na Europese wedstrijden, doordat de selectie in principe niet breed genoeg werd. Best of the rest. Time to move on. 

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.381869ba8930d13952f9bb7ba7538bdb.png

image.thumb.png.058e5e2929386394c8beb6ec71ca4268.png

Na twee prima seizoenen, maar helaas geen uitschieter, blijf ik in Zuid-Europa en hoop ik te beginnen aan het laatste hoofdstuk van deze journeyman: Barcelona. Ik heb sinds mijn vertrek uit Noorwegen geen échte hoofdprijzen meer gewonnen (Serie B, Coupe de France, Trophée de Champions). Tijd om daar verandering in te brengen. 

Inhoud verbergen

image.thumb.png.1177607a41e934e7e22114e182756829.png

Lekker man. Met Sancho, Havertz,Foden, Camavinga en Kana heb je wel echt een heldig middenveld/centrum zeg. potverdikke. 

Als we mogen afgaan op de waardes van je spelers ga je wel prijzen kunnen pakken met Lyon. Je zal vooral een manier moeten vinden om PSG aan te pakken!

Leuke opbouw in je carrière trouwens. Nu wat prijzen/punten pakken met Lyon en het daarna afmaken bij een echte traditionele topper?!

50 minuten geleden zei FlyD:

Als we mogen afgaan op de waardes van je spelers ga je wel prijzen kunnen pakken met Lyon. Je zal vooral een manier moeten vinden om PSG aan te pakken!

Leuke opbouw in je carrière trouwens. Nu wat prijzen/punten pakken met Lyon en het daarna afmaken bij een echte traditionele topper?!

Ik denk dat je iets niet goed hebt gelezen :D :classic_ninja:

Het is inderdaad echt een heel lekker selectie ook met een paar fantastische regens @Elsjorro1990 

@FlyD ik heb de stap overgeslagen om te proberen om met Lyon een grotere prijs te winnen dan de beker. Barça wilde me hebben en ik ben wel toe aan wat prijzen :D  Niet dat dat een gedane zaak is, want na 10 wedstrijden in het seizoen moet Real nog puntverlies lijden... 

• 5 months later...

Ik haal een beetje een oudtopic naar boven maar poh, deze uitdaging zou ik graag een keer willen doen. Het nadeel is dat ik alleen niet zo'n held ben in het starten van games met obscure clubs. LLM Engeland lukt me altijd wel. Wat zijn jullie tips/ aanbevelingen? Ik denk dat ik het mijn eerste FM 22 game wordt, dus doe maar rustig aan met de tips ;-)

2 uur geleden zei Arezo:

Ik haal een beetje een oudtopic naar boven maar poh, deze uitdaging zou ik graag een keer willen doen. Het nadeel is dat ik alleen niet zo'n held ben in het starten van games met obscure clubs. LLM Engeland lukt me altijd wel. Wat zijn jullie tips/ aanbevelingen? Ik denk dat ik het mijn eerste FM 22 game wordt, dus doe maar rustig aan met de tips ;-)

Als LLM Engeland wel lukt kun je daar mee beginnen. Zelf vind ik het vaak makkelijker in obscure landen om snel resultaat te halen.

2 hours ago, Arezo said:

Start in een groter land met een miniscule club (level 10 database voor engeland bijv.) en dan over te stappen naar de obscuurdere clubs en landen.

• 2 weeks later...

Paar dagen geleden begonnen aan deze challenge. Ik heb totaal geen spelplezier meer. Hopelijk vind ik het plezier door deze challenge weer terug. Op vakantie gegaan en overal gesolliciteerd. Na mijn vakantie mocht ik bij 3 clubs op gesprek komen.

- Greenock Morton (CH, Schotland)

- Wealdstone F.C. (National League, Engeland)

- Onbekende club waar ik de naam zo even niet meer van weet. Ik dacht ergens in Wales?

Het verbaasde me dat Morton met mij in gesprek wou, aangezien ik geen ervaring en diploma’s heb. Later bleek ook dat ze het toch niet in mij zagen zitten. Die onbekende club heb ik zelf afgewezen dus blijft er nog een club over, Wealdstone F.C. (Ja, inderdaad. De club van de Wealdstone Raider). In Londen gaat mijn Journeyman Challenge beginnen. Eens zien waar het schip strandt…

Edited by Niek.

Maar weer eens een update over mijn Journeyman. Heb nog amper verder gespeeld ivm de andere games die ik heb lopen, maar ben inmiddels wel anderhalf seizoen verder.

De vorige update was ik net aangesteld bij Neumünster en net 4 wedstrijden onderweg.

Het seizoen verliep zeer voorspoedig waarbij ik met een voorsprong van 11 punten het kampioenschap mocht vieren op het 6e niveau van Duitsland.

afbeelding.thumb.png.ba344c2f37b07e94357d07328706cc7a.png

Echter was dit nog niet genoeg voor promotie. Er diende nog een Play Off finale gespeeld te worden.

In de uitwedstrijd hadden we het lastig. Ondanks een grote overmacht in balbezit en kansen werd het toch een nipte 1-1.

In de return was het het thuisvoordeel dat ons uiteindelijk als winnaar naar voren bracht. 2-0.

Op naar niveau 5, de Oberliga!

afbeelding.thumb.png.660f146a13f9cc5d6e7ab7f04c5b094a.png

Seizoen 23/24 Oberliga

Het bestuur was zeer tevreden met de promotie en om de druk niet direct te groot te maken eisen ze direct weer een kampioenschap...

De prognose van de deskundigen was trouwens een 10e plaats van de 14, dus nipte handhaving.

Wederom een lange voorbereiding met liefst 14 wedstrijden gespeeld.

In de competitie de eerste 2 wedstrijden verloren, wedstrijd 3 werd een afgetekende 4-0 overwinning en wedstrijd 4 werd weer verloren.

Daarna begon de opmars! 5 overwinningen en 1 nederlaag tegen de koploper verder vonden we onszelf op de 4e plek weer terug!

Dit bleef niet onopgemerkt, want ineens was er veel interesse in mij. Aalen (4e), Meppen (3e) en Lotte (4e) boden mij allen een sollicitatie. Een eerder aanbod van Steinbach, eveneens uitkomend op het 4e niveau, liep op niets uit.

Aalen was uiteindelijk het meest slagvaardig van de 3. Een redelijk grote club, zeker in vergelijking met JVC Cuijck en Neumünster. Ze hebben bv al een sponsorinkomsten van 2.9 mln ten opzichte van de 15k van Neumünster. Echter is er weinig mogelijk met een transferbudget van -23k en de gehele salaris budget dat al verbruikt is. Toch staat er nog bijna 3 mln op de rekening. Op naar de volgende uitdaging!

Bij aankomst stond de club op een 12e plaats, waar een top 5 positie verwacht wordt. Gelukkig voor mij staat de middenmoot heel dicht op elkaar en kan ik hierin snel progressie boeken.

829652725_NieuweclubAalen.thumb.png.486e8bc2a52118202b48c059ed392f7a.png

afbeelding.thumb.png.fe2f4092c84f6f2a2ea041770b32ff2e.png

Edited by Vis

Op 10-9-2021 om 14:11 zei Vis:

Maar weer eens een update over mijn Journeyman. Heb nog amper verder gespeeld ivm de andere games die ik heb lopen, maar ben inmiddels wel anderhalf seizoen verder.

De vorige update was ik net aangesteld bij Neumünster en net 4 wedstrijden onderweg.

Het seizoen verliep zeer voorspoedig waarbij ik met een voorsprong van 11 punten het kampioenschap mocht vieren op het 6e niveau van Duitsland.

afbeelding.thumb.png.ba344c2f37b07e94357d07328706cc7a.png

Echter was dit nog niet genoeg voor promotie. Er diende nog een Play Off finale gespeeld te worden.

In de uitwedstrijd hadden we het lastig. Ondanks een grote overmacht in balbezit en kansen werd het toch een nipte 1-1.

In de return was het het thuisvoordeel dat ons uiteindelijk als winnaar naar voren bracht. 2-0.

Op naar niveau 5, de Oberliga!

afbeelding.thumb.png.660f146a13f9cc5d6e7ab7f04c5b094a.png

Seizoen 23/24 Oberliga

Het bestuur was zeer tevreden met de promotie en om de druk niet direct te groot te maken eisen ze direct weer een kampioenschap...

De prognose van de deskundigen was trouwens een 10e plaats van de 14, dus nipte handhaving.

Wederom een lange voorbereiding met liefst 14 wedstrijden gespeeld.

In de competitie de eerste 2 wedstrijden verloren, wedstrijd 3 werd een afgetekende 4-0 overwinning en wedstrijd 4 werd weer verloren.

Daarna begon de opmars! 5 overwinningen en 1 nederlaag tegen de koploper verder vonden we onszelf op de 4e plek weer terug!

Dit bleef niet onopgemerkt, want ineens was er veel interesse in mij. Aalen (4e), Meppen (3e) en Lotte (4e) boden mij allen een sollicitatie. Een eerder aanbod van Steinbach, eveneens uitkomend op het 4e niveau, liep op niets uit.

Aalen was uiteindelijk het meest slagvaardig van de 3. Een redelijk grote club, zeker in vergelijking met JVC Cuijck en Neumünster. Ze hebben bv al een sponsorinkomsten van 2.9 mln ten opzichte van de 15k van Neumünster. Echter is er weinig mogelijk met een transferbudget van -23k en de gehele salaris budget dat al verbruikt is. Toch staat er nog bijna 3 mln op de rekening. Op naar de volgende uitdaging!

Bij aankomst stond de club op een 12e plaats, waar een top 5 positie verwacht wordt. Gelukkig voor mij staat de middenmoot heel dicht op elkaar en kan ik hierin snel progressie boeken.

829652725_NieuweclubAalen.thumb.png.486e8bc2a52118202b48c059ed392f7a.png

afbeelding.thumb.png.fe2f4092c84f6f2a2ea041770b32ff2e.png

Mooie stap vooruit!?

Edited by Niek.