Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Het topic om te babbelen over de Journeyman Challenge in Football Manager.

Journeyman challenge

Je start een save zonder diploma's en de laagst mogelijke ervaring. Vervolgens start je werkloos en ga je op zoek naar een club. Vervolgens is het de bedoeling dat jij jezelf opwerkt in de voetbalwereld met als ultiem doel de eerste plaats in de Hall of Fame wereldwijd.

Er zijn geen regels qua aantal competities en het aantal landen. Het is alleen wel zo dat je de uitdaging voor jezelf vergroot als je meer landen en meer competities met lagere niveaus inlaadt.

Geplaatst

Afgelopen jaar ver gekomen tot de 4e plek dacht ik (na drie eerdere 1e plekken de voorgaande edities). Dit jaar wederom een poging wagen, maar ga wel eerst wachten tot de volle release. 

Geplaatst

Ik twijfel. Deze of de jeugd challenge doen. Denk zelf dat met jeugd leuker is. Al die LLM transfers ken ik nu wel. 

Geplaatst

Ik heb de volgende landen:

- Australië, België, China, Denemarken, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Mexico, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Rusland, Schotland, Servië, Spanje, Zweden en Zwitserland. En dan alle comps mogelijk hier. 

En deze op alleen kijken:

- VS

- Argentinië

- Brazilië

Speel overigens op een laptop en dit gaat nog vrij rap. Inmiddels derde seizoen al bezig, ook al krijg ik nu al aanbiedingen van 3 competities hoger :cab: beetje onrealistisch, dus maar afgewezen.

Geplaatst
7 uur geleden zei spaansetukker:

@Juca Ik nog niet, ben al wel twee kampioen geworden in de ondersten van Zweden, maar aanbiedingen zitten er helaas nog niet bij

Al bezig met diploma's? Ben in mijn tweede jaar bij de club al bezig met de continentale B-licentie. Een club met financiën biedt zoveel opties. Constant diploma's halen en je reputatie stijgt flink. Al heeft het winnen van de Vanarama South ook wel een beetje meegeholpen.

Geplaatst
1 uur geleden zei Juca:

Al bezig met diploma's? Ben in mijn tweede jaar bij de club al bezig met de continentale B-licentie. Een club met financiën biedt zoveel opties. Constant diploma's halen en je reputatie stijgt flink. Al heeft het winnen van de Vanarama South ook wel een beetje meegeholpen.

Ik had dus een club met weinig financiele mogelijkheden, dus maar twee diplomas gehaald ,vanaf werkloos gestart 

bewerkt door spaansetukker

Geplaatst
5 minuten geleden zei spaansetukker:

Ik had dus een club met weinig financiele mogelijkheden, dus maar twee diplomas gehaald vanaf werkloos. 

Nu overstap gemaakt, benieuwd of het nu sneller kan

Spoiler ;c 

Geplaatst

In een online save zijn we dit het doen. Zijn allebei gestrand in India als eerste avontuur. Ik ben Trau city en hij is chennay city. Tot nu toe sta ik eerste en hij 9de. Ik heb wel veel te danken aan mijn spits abdoulaye kanoute. 20 doelpunten in 9 wedstrijden.

We hebben beide nu ook de eerste trainerscursus afgerond en zijn bezig met de tweede.

Geplaatst

Update seizoen 1:

Ik ben zelf meteen kampioen geworden met Tiddim Road FC  (Trau FC). Het plaatsen voor de kampioensgroep was erg makkelijk gegaan, vervolgens in de kampioensgroep lijkt het net niet te worden na 2 gelijke spelen op het einde. Als laatste stond de wedstrijd tegen de koploper Punjab FC op het programma. Ik moest winnen en dit lukte uiteindelijk ook dankzij mijn topspits Abdoulaye Kanouté. 

Bij de maat van mij ging het wat minder. Met Chennai City moest hij spelen tegen degradatie. In zijn laatste wedstrijd moest hij tegen Arrows FC. De verliezer zou degraderen. Aan een gelijkspel hadden ze beide niks aan. In deze wedstrijd wist hij met 2-0 te winnen waardoor hij net degradatie wist te vermijden.

Als slot op het eerste seizoen hebben we nog de Indiase Federation Cup. In de kwart finale ben ik geloot tegen de degradant Arrows FC. Ik verwacht hier dan ook vrij eenvoudig door te gaan. Chennai City moet tegen Punjab FC in de kwart finale. Dit zal een zware klus worden voor hem.

Geplaatst
Ik heb ook maar eens een #journeyman gestart. Begonnen werkloos en zonder enige diploma's en ervaring.
Weet ff niet exact meer welke landen ik heb aangezet, maar in ieder Nederland t/m 3e klasse, België 8e niveau, Duitsland 8e niveau, Noorwegen 8e niveau, Noord Ierland 10e niveau, Wit Rusland 9e niveau. Zal er morgen nog even op terug komen.
Zoals ik al zei ben ik werkloos en zonder diploma's en ervaring begonnen. Ook heb ik mij als doel gesteld dat ik geen enkele sollicitatie verstuur.
Het seizoen begon ergens begin augustus en na vele klikken zat ik opeens een maandje verder en kreeg een zowaar mij allereerste sollicitatie aangeboden. We bleven gewoon in Nederland en gingen op gesprek bij JVC Cuijck. Uitkomend in de 3e klasse zaterdag. Na weer 3 weken wachten werd ik weer gebeld. Het was wederom JVC Cuijck, ze konden écht niemand anders meer vinden haha.

Update: Speelbare leagues:
België --> Niveau 8
Duitsland --> Niveau 9
Estland --> Niveau 6
Finland --> Niveau 8
Noord Ierland --> Niveau 10
Nederland --> Niveau 8
Noorwegen --> Niveau 10
Zweden --> Niveau 4
Geplaatst

Lekker bezig jongens! Ik ben zojuist begonnen aan het seizoen 26/27, zal binnenkort ff update gooien van mijn carrière.

Geplaatst

Even een update van mijn Journeyman.

Het seizoen met JVC Cuijck in de 3e klasse werd vrij eenvoudig afgesloten met een ongeslagen kampioenschap, slechts 25 punten voorsprong op nummer 2 SV Waalstad.

Gedurende het seizoen veel spelers gehaald, waaronder de 38 jarige Stefano Seedorf en trainer Lee Cattermole.

Na afloop van het seizoen direct gevraagd of ik een cursus mocht volgen, maar helaas.

De hele zomer vurig gehoopt op een nieuw aanbod van een andere club, maar dat bleef helaas ook uit. Ik moet dus zonder cursus blijven bij JVC Cuijck.

Vol, toch wel,  goede moed begonnen aan seizoen 21/22 in de 2e klasse. Inmiddels zijn we exact op de helft van het seizoen en zijn we wederom koploper. Dat is ook iets dat het bestuur eist trouwens. Beetje jammer dat ze daar dan niks voor willen doen qua cursussen enzo. Eind november toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en naar het bestuur gestapt of ik toch een cursus mocht gaan volgen. Na enig aandringen zijn ze eindelijk overstag gegaan!

Er zijn nu 13 van de 26 wedstrijden gespeeld en hiervan zijn er 12 gewonnen en 1 keer werd er gelijk gespeeld. Dit was tegen Westlandia Zaterdag, die met 11 overwinningen en 2 gelijke spelen ons nog altijd op de hielen zit.

Op naar de 2e seizoenshelft waarin we hopelijk weer een kampioenschap kunnen bijschrijven, de cursus kunnen afronden en wie weet zit er nog wel een mooie aanbieding in voor mij :-)

afbeelding.png.2064fcba176a40b34978880777fa2331.png

Geplaatst

Ik heb het deze FM eens over een andere boeg gegooid, iets slomer naar de top. Inmiddels begonnen aan seizoen 30-31. Hopelijk dit jaar eens een prijsje pakken met Darmstadt.

5857fbbddc8de16c4035b717c9da6bf9.png

Geplaatst

Ik ben ook een journeyman begonnen, voor de eerste keer. Het bevalt zeker. :D 

In mijn eerste seizoen kreeg ik redelijk snel de aanbieding van VPS om de club te behoeden van degradatie vanaf het tweede niveau in Finland. Dit lukte vrij soepel, ik bracht de lcub naar een zesde plek in een competitie waar twaalf teams aan delenemn. In het tweede seizoen lukte het ons om het kampioenschap op het tweede niveau te grijpen, waardoor promotie naar de Veikkausligaen een feit was. Gedurende het derde seizoen werd ik halverwege gepolst door Strømsgodset, uitkomende op het hoogste niveau in Noorwegen, de Eliteserien. Met nog zeven wedstrijden te spelen stond de club op de degradatiestreep - evenveel punten. Uiteindelijke lukte het ons om tiende te worden in de competitie met zestien ploegen. Het gat met de best geklasseerde degradant was uiteindelijk negen punten. Nu staan we in maart 2023 aan de vooravond van mijn vierde seizoen, waarin ik ga proberen om Europees voetbal te behalen! 

Mocht ik wat verder zijn dan zal ik jullie vervelen met wat screens. 

Geplaatst

image.png.e4d9c99949b54bbde59cfd214e278001.png

Strømsgodset Toppfotball - seizoen 2023

Zoals ik hierboven aangaf heb ik de eerste seizoenen van mijn journeyman in Finland en Noorwegen doorgebracht. In het seizoen 2023 heb ik voor het eerst het gehele seizoen de selectie van Strømsgodset Toppfotball onder mijn hoede. 

Het wordt geen lange update, dus ik zal maar met de deur in huis vallen: ik heb de dubbel gewonnen!! Zowel het landskampioenschap in de Eliteserien als de nationale beker Cupen werden gewonnen. Gemakkelijk was het niet, ook een bijzonder laag aantal punten in de competitie volgens mij, maar het is gelukt. Een kleine s/o naar @FlyD, want we hebben veel gespeeld met zijn 4231. Daar paste mijn selectie dit seizoen heel goed bij. 

championzsz.png.74b56517b368f3db131011ed1804233a.png

--

image.png.a2aa165c5236b5e3fb0faf741a933af2.png

Dit houdt in dat we ergens in het midden van volgend seizoen de Champions League in gaan. Dat zou ik wel graag nog meemaken, maar het blijft een journeyman. Een heel mooie kans laat ik dan ook niet schieten, maar ga niet zomaar weg. De Eliteserien staat 23e op de ranglijst van competities, ik heb wel besloten dat ik niet de stap ga maken naar de volgende landen die hoger staan: Servië, Roemenië, Tsjechië, Cyprus, Griekenland, Turkije en Oekraine. ik heb alle top 8 competities geselecteerd, daarnaast ook België, Oostenrijk, Zwitserland en Schotland. Stiekem hoop ik eerst te stunten en een groepsfase te bereiken met Strømsgodset. 

Tot slot ook een screentje van mijn profiel..

Spoiler

image.thumb.png.f849fe65415d870bc2f32aea4a5b8f6d.png

championzs.png

Geplaatst

Eindelijk ook bijna klaar, nog 1 wedstrijd te gaan, bij JVC Cuijck.

In de 2e klasse D Zaterdag zijn we kampioen geworden. Alleen Westlandia zaterdag kon lange tijd volgen, tegen hen ook 2 keer gelijk gespeeld.

afbeelding.png.393e99f4a1c472d02b2e2aaa4a2d6d23.png

Nou had ik mijzelf als doelstelling gegeven dat ik nooit ergens zou gaan solliciteren. Daar sta ik nog steeds achter, maar eigenlijk wil ik nu graag een volgende stap maken.

Ik heb geen contract bij Cuijck, dus zou zo weg kunnen. Maar aan de ene kant wil ik graag bij Cuijck weg, maar heb ook weer geen zin om zonder club te komen zitten.

Bij Cuijck heb ik met veel pijn en moeite 1 cursus kunnen doen.

Wat zouden jullie doen?

Opstappen bij Cuijck en wachten op een nieuwe aanbieding van een andere club?

Of bij Cuijck verder gaan en bij Cuijck wachten op een mooie aanbieding?

Geplaatst

Zit zeker wat in, hoop alleen dat de club dan wel wat makkelijker wordt in het geven van een cursus.

Geplaatst

Het is mogelijk om te wachten, maar kan wel vele malen langer duren voordat je dan een volgende stap kan maken. Vraag is dus meer of je het geduld kan opbrengen ;)