Jump to content

Club gezocht

Recommended Posts

• Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Na een nachtje slapen, heb ik uiteindelijk besloten om met Sparta Praag te beginnen!

Debrecen (Debreceni VSC), zevenvoudig landskampioen (allen tussen 2005 en 2014), is de tweede Hongaarse ploeg ooit geweest die groepsfase CL wist te bereiken (2009/10) en reeds gedegradeerd (voor het

Volgens mij krijg je dan minpunten in Peru.    EDIT: Ja!  

Posted Images

Waar gaan jullie je op focussen als je het spelplezier terug wilt vinden bij een bepaalde club? Een club uit NL omdat je die goed kent? Een topteam om even 3-5 seizoenen alles te winnen wat er te winnen valt?

Ik ben het spoor compleet bijster 

18 minuten geleden zei Jotew:

Waar gaan jullie je op focussen als je het spelplezier terug wilt vinden bij een bepaalde club? Een club uit NL omdat je die goed kent? Een topteam om even 3-5 seizoenen alles te winnen wat er te winnen valt?

Bondscoach worden en dan zoveel mogelijk prijzen proberen te winnen, maar WK is dan natuurlijk het ultieme doel. Vaak kom je dan leuke spelers tegen bij de landen waardoor je wellicht weer zin krijgt in je andere save.

1 uur geleden zei Mordurette:

Bondscoach worden en dan zoveel mogelijk prijzen proberen te winnen, maar WK is dan natuurlijk het ultieme doel. Vaak kom je dan leuke spelers tegen bij de landen waardoor je wellicht weer zin krijgt in je andere save.

Dank voor de reactie. Zit toch sterk te overwegen om gewoon een paar seizoenen wat te starten in Nederland. Een bekende competitie, kijken of ik het daarin weer kan vinden.

Nou neig ik het meest naar FC Emmen, doen het momenteel niet heel best, maar is wel meer uit te halen. Daarnaast zat ik ook te denken aan een Go Ahead Eagles en Twente. Echter vind ik het spelen tegen al die Jong-elftallen geen klap aan. Met Twente denk ik dat er in-game qua realisme te snel te groeien valt dan dat ze in het echt kunnen. Daarom denk ik dat bij Emmen een grotere uitdaging ligt.

7 minuten geleden zei Jotew:

Dank voor de reactie. Zit toch sterk te overwegen om gewoon een paar seizoenen wat te starten in Nederland. Een bekende competitie, kijken of ik het daarin weer kan vinden.

Nou neig ik het meest naar FC Emmen, doen het momenteel niet heel best, maar is wel meer uit te halen. Daarnaast zat ik ook te denken aan een Go Ahead Eagles en Twente. Echter vind ik het spelen tegen al die Jong-elftallen geen klap aan. Met Twente denk ik dat er in-game qua realisme te snel te groeien valt dan dat ze in het echt kunnen. Daarom denk ik dat bij Emmen een grotere uitdaging ligt.

Ik heb dan weer helemaal niks met Emmen, maar een andere optie is bijvoorbeeld Willem II (heeft al Champions League ervaring) of wellicht VVV. Fortuna natuurlijk ook nog mogelijk, beide in hetzelfde rijtje als Emmen, denk ik.

8 uur geleden zei Jotew:

Werkloos beginnen en zien wat er op je pad komt.. Vaak als ik zo'n save aan het spelen ben, hoop ik op een ontslag bij één of andere club en is het ook een optie om gewoon met die club te starten in een nieuwe save!

14 uur geleden zei Jotew:

Zelf heb ik in FM20 een mooie game gehad met FC Emmen (tot 2042). Ik had zelf ook niks met FC Emmen, maar het is (in al haar onschuld) een heerlijk ploegje om mee te starten. Gezellig, familiair clubje met supporters die snakken naar wat prijzen om te vieren. Ik vond het een geslaagde game! 

Op 6-4-2021 om 18:27 zei Jotew:

Bij mij zit dat een beetje in het back-to-basics principe.

Gewoon ergens starten met een niet al te grote ploeg met een leuk logo, leuke kleuren of iets dergelijks waar je de kans hebt om een beetje alles te kunnen beslissen en doen. Qua clubkeuze zoek ik dan bv een link met iets dat ik ken qua stad/regio of waar een speler van je favoriete club ooit is terecht gekomen of zo

Een club waar je niet direct grote prestaties moet leveren of aan forse verwachtingen moet voldoen maar waar je wel de kans krijgt om een eigen tactiek in elkaar te knutselen, vrij kan bepalen welke transfers je doet en niet meteen in grote financiële problemen komt.

Op 6-4-2021 om 18:27 zei Jotew:

Ik vind een club opbouwen altijd mooi, niet perse alleen met jeugdspelers, maar een mix met buitenlands talent. Het moet niet 1..2..3.. zo zijn dat alles gewonnen wordt, dan verlies je in mijn ogen juist het plezier.

Zijn we weer, nog altijd zonder een gestarte save. Duitsland trekt me ook nog steeds.. Kaiserslautern, St. Pauli, Dresden.. Clubs die je niet veel ziet en waar een leuke save mee mogelijk is. Was zelf al eens met Kaiserslautern begonnen maar toen, achteraf gezien helaas, toch weer overgestapt op Salford.

Vind 1860 Munchen wel een leuke club, maar zie ze ook te vaak met novelles etc. Ben er niet 100% van overtuigd in ieder geval.. Een nadeel van Dresden, vind ik althans, is dat ze alleen een -19 team hebben. Het liefst heb ik 2 jeugdelftallen. St. Pauli heeft niet bij iedereen een positieve  indruk achtergelaten qua clubcultuur maar toch is het wel een club om stappen mee te maken, puur kijkend naar het voetballende en bestuurlijke aspect.

Kaiserslautern hoef ik natuurlijk niks aan toe te voegen, ongekend hoe die zijn afgegleden kijkend naar hun historie.

1 uur geleden zei Jotew:

Zijn we weer, nog altijd zonder een gestarte save. Duitsland trekt me ook nog steeds.. Kaiserslautern, St. Pauli, Dresden.. Clubs die je niet veel ziet en waar een leuke save mee mogelijk is. Was zelf al eens met Kaiserslautern begonnen maar toen, achteraf gezien helaas, toch weer overgestapt op Salford.

Vind 1860 Munchen wel een leuke club, maar zie ze ook te vaak met novelles etc. Ben er niet 100% van overtuigd in ieder geval.. Een nadeel van Dresden, vind ik althans, is dat ze alleen een -19 team hebben. Het liefst heb ik 2 jeugdelftallen. St. Pauli heeft niet bij iedereen een positieve  indruk achtergelaten qua clubcultuur maar toch is het wel een club om stappen mee te maken, puur kijkend naar het voetballende en bestuurlijke aspect.

Kaiserslautern hoef ik natuurlijk niks aan toe te voegen, ongekend hoe die zijn afgegleden kijkend naar hun historie.

1. FC Magdeburg kan eventueel ook een interessante club zijn in 3. Liga. Winnaar van de Europa Cup II in 1974. 

3 uur geleden zei Jotew:

Zit beetje in hetzelfde schuitje. Ik heb een aantal lekkere saves gehad, maar kom nu al even niet verder met m'n journeyman. Nu zit ik zelf te denken aan Dynamo Dresden, 1. Lokomotive Leipzig, SSV Jahsn Regensburg, 1. FC Nurnberg  en Hansa Rostock. 

6 uur geleden zei Jotew:

Volgens mij is er een mogelijkheid om bij het bestuur een tweede elftal aan te vragen. Bij RB Leipzig heb je hetzelfde probleem maar vaak word daar na seizoen een tweede elftal toegevoegd. Weet niet hoe dat in lagere divisies is of dat het dan langer duurt. Maar de mogelijkheid is er zeker wel. Dresden en 1860 Munchen zijn beide mooie clubs :<

Ik zit een beetje met het volgende, ik heb denk ik al wel een maand of 3 een fmdip.

Totaal geen inspiratie en alles wat ik aanpak zit na de voorbereiding of 5 speelrondes alweer in de prullenbak.

Nu loop ik al een tijdje te denken aan de Sky bet Championship waar ik heel veel zin in heb om met een bepaalde ploeg omhoog te klimmen naar de Premier League.

Nu ben ik het hele weekend al aan het kijken naar al die clubs waar ik echt niet uit kan kiezen.

Die clubs zijn:

Birmingham City

Blackburn Rovers

Coventry City

Millwall

Nottingham Forest

Sheffield Wednesday

Heeft iemand ideeën of misschien nog andere suggesties? 

Allemaal hebben ze wel wat, waarbij ik zeker Blackburn en Sheffield vette opties vind. Nottingham en Millwall vind ik beetje afgezaagd, Coventry heb ik niet zoveel mee. Birmingham zou ook nog wel leuk zijn.

Echter weet ik uit ervaring dat dit tegen gaat vallen. Je zit zo in de PL, dat gaat max 2 jaar duren. Meestal is de fun er dan wel af. Zou een divisie lager beginnen denk ik.

5 minuten geleden zei neva:

Allemaal hebben ze wel wat, waarbij ik zeker Blackburn en Sheffield vette opties vind. Nottingham en Millwall vind ik beetje afgezaagd, Coventry heb ik niet zoveel mee. Birmingham zou ook nog wel leuk zijn.

Echter weet ik uit ervaring dat dit tegen gaat vallen. Je zit zo in de PL, dat gaat max 2 jaar duren. Meestal is de fun er dan wel af. Zou een divisie lager beginnen denk ik.

Daar heb je opzich wel een punt ook daar zitten een partij mooie clubs, misschien dat ik daar nog even verder ga zoeken.

aan keuze geen gebrek :-D

nu zelf nog de goede keus maken

4 minuten geleden zei rink_hsv:

Daar heb je opzich wel een punt ook daar zitten een partij mooie clubs, misschien dat ik daar nog even verder ga zoeken.

aan keuze geen gebrek :-D

nu zelf nog de goede keus maken

Prachtige clubs. Teams als Charlton, Hull, Ipswich, Portsmouth, Sunderland en Wigan met recente PL-ervaring.
Maar ook prachtclubs als Bristol Rovers, Crewe Alexandra (goede jeugdopleiding!) en Swindon. Zelf zou ik voor Crewe of Swindon gaan denk ik.

@Jotew is Braunschweig niks? Geen mega verwachtingen (denk ik). Ligt echt centraal in Duitsland en je hebt de directe rivaliteit met Hanover. Op het hoogste niveau dan weer de concurrentie van het kunstmatige Volkswagen gerelateerde Wolfburg. Ploeg met heel veel geschiedenis die lang op het hoogste niveau actief was en dus ook echt wel historie heeft.

@Abe Hansa Rostock. Oost-Duits, als stad wat in verval na de hereniging, leuk logo en een regio zonder club in de Bundesliga

@rink_hsv Van die keuzes om de 1 of andere reden Blackburn Rovers. Indien reeksje lager lijkt Portsmouth me wel wat

Ik heb mijn keuze kunnen maken en zat lang te twijfelen tussen crewe en bristol rovers.

Vanwege het stadion toch voor bristol rovers gekozen (dat zit me tussen de oren wat je ziet er verder niks van:-D)

Bedankt voor het meedenken @neva en @Brattbakkik ben geen snelle fm speler maar ik wilde proberen wat actiever te zijn op het forum en zal zo nu en dan wat posten over de save in het fm cafe(y)

• 2 weeks later...

Wil eigenlijk bij 1 van de Super League clubs instappen en er een novelle mee maken. Welke club zouden jullie kiezen en waarom? Ik neig zelf naar 1 van de Premier League clubs en dan Manchester United (omdat ze al jarenlang teleurstellen) of Chelsea (omdat ze als 1e eruit gingen). 

38 minuten geleden zei Goatruida:

Wil eigenlijk bij 1 van de Super League clubs instappen en er een novelle mee maken. Welke club zouden jullie kiezen en waarom? Ik neig zelf naar 1 van de Premier League clubs en dan Manchester United (omdat ze al jarenlang teleurstellen) of Chelsea (omdat ze als 1e eruit gingen). 

Ik denk dat AC Milan, Tottenham en Arsenal de meeste uitdaging bieden op dit moment. Zeker AC Milan heeft de afgelopen jaren geen zak gepresteerd natuurlijk. Dan heb je ook iets om voor te strijden ipv vanaf seizoen 1 mee te doen om de CL titel

Spanje speel ik eigenlijk bijna nooit. Dat is dus het plan voor een nieuwe save :)!

Heeft er iemand een goede tip of een goede ervaring voor een road to glory save in de lagere leagues in Spanje?

Het liefste wel professioneel, faciliteiten hoeven nog geen vetpot te zijn.

Ben benieuwd naar jullie tips!

2 uur geleden zei Faberbembel:

Spanje speel ik eigenlijk bijna nooit. Dat is dus het plan voor een nieuwe save :)!

Heeft er iemand een goede tip of een goede ervaring voor een road to glory save in de lagere leagues in Spanje?

Deportivo La Coruña is natuurlijk de eerste club die in mij op komt

2 uur geleden zei Faberbembel:

Bij mij komt altijd Inter de Madrid op, mooie club om de concurrentie aan te gaan met de andere Madrileense clubs.

Vind het tenue trouwens ook mooi

Naamloos1.png.0701e5a6349020de0194b3d0c2659101.png

En het logo mag er ook wezen

Naamloos.png.690c50ce1eca962f56c81cb744fdf0d2.png

Vind ik zelf ook altijd wel leuk als dat netjes is.