Jump to content

Club gezocht

Recommended Posts

Portugal is qua regels als ik het goed heb heel erg soepel. Academica Coimbra en Nacional de Madeira zijn wellicht leuke uitdagingen daar. Belenenses (Portugees kampioen van 1946) en Uniao de Leiria zijn op het derde niveau interessante clubs. 

Verder kan je natuurlijk ook eens rondneuzen in Brazilië. Chapecoense speelt bijvoorbeeld op het tweede niveau, is door de vliegramp ook wel een club die de gunfactor heeft om weer succes te mogen kennen. Jeugdopleidingen zijn daar vaak niet verkeerd. 

• 2 weeks later...
  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Na een nachtje slapen, heb ik uiteindelijk besloten om met Sparta Praag te beginnen!

Debrecen (Debreceni VSC), zevenvoudig landskampioen (allen tussen 2005 en 2014), is de tweede Hongaarse ploeg ooit geweest die groepsfase CL wist te bereiken (2009/10) en reeds gedegradeerd (voor het

Volgens mij krijg je dan minpunten in Peru.    EDIT: Ja!  

Posted Images

1 uur geleden zei bingo11:

Naast m'n game met Hearts zoek ik nog een sidegame. Twijfel enorm tussen Bristol City en Las Palmas. Verschillen, op competitie na uiteraard, niet enorm veel. Wie zouden jullie kiezen?

Dan inderdaad Las Palmas. In plaats van regen lekker naar de zon.

1 minuut geleden zei RubenS2:

Eigenlijk eerder competitie gezocht. Voor een side-game zoek ik een land (speelbaar in FM20) waarin de competitie relatief kort is, maar er goede regens komen. Iemand tips?

Denemarken is 32 wedstrijden als je het goed doet en zijn leuke regens. Ierland is uit m'n hoofd ook erg kort, maar dan zijn de regens wat minder.

Zwitserland en Oostenrijk hebben ook weinig clubs, maar weet niet precies hoe hun competitie is vormgegeven.

Kroatië is volgens mij niet heel kort toch, 36 wedstrijden? 

Finland en Noorwegen hebben dat zomervoetbal, maar dat zijn wel vlotte competities. 

HVV Den Haag misschien? Spelen in de Tweede Klasse geloof ik en is speelbaar met de database die op de homepage van dit forum staat. HVV is tienvoudig Nederlands kampioen en zou wel weer wat nieuwe glorie kunnen gebruiken ;) 

1 uur geleden zei Vlonkie:

Ik ben op zoek naar een club om het plezier te hervinden in FM. (zie mijn novelle over FC Groningen over meer details). Mag van alles zijn tot een amateurclub aan toe

heb zelf momenteel met Notts County een mooie save, spelen in de national league met een stadion van 19.000 man, stadion stamt ook uit 1910, mooie uitdaging om je terug te werken naar de PL!

Ik heb zin in een savegame om een grote club te gaan herbouwen, dus een topclub die net is afgezakt of een topclub met een hoop oude spelers.

Eerste die in me opkomt is dan Barca, in Italie ook nog wel een aantal opties (AC Milan, Inter & Juve).

Iemand nog suggesties? 

19 minuten geleden zei Goatruida:

Ik heb zin in een savegame om een grote club te gaan herbouwen, dus een topclub die net is afgezakt of een topclub met een hoop oude spelers.

Eerste die in me opkomt is dan Barca, in Italie ook nog wel een aantal opties (AC Milan, Inter & Juve).

Iemand nog suggesties? 

Schalke? 

45 minuten geleden zei Goatruida:

Iemand nog suggesties? 

Hamburger SV, Newcastle, Arsenal of Olympique Marseille? HSV is traditionsverein en zou qua potentie gewoon top 5 Bundesliga moeten zijn, Newcastle was 20 jaar geleden top, Arsenal heeft wel een geweldige jeugd dus dat is niet zo heel moeilijk te herbouwen. Olympique Marseille voldoet ook wel aan jouw eisen maar doet nog wel mee om de bovenste plekken.

55 minuten geleden zei Goatruida:

Iemand nog suggesties? 

Nottingham Forest? Enige club die meer Europese prijzen dan landstitels gewonnen heeft geloof ik. Speelt nu al jaren in de grauwe middenmoot van de Championship.

Totaal andere optie is wellicht SK Dnipro-1. Stonden in 2015 nog in de Europa League finale (als Dnipro Dnipropetrovsk), gingen daarna failliet en een voormalig eigenaar van Dnipro richtte vervolgens SK Dnipro-1 op. Sinds 2019/2020 speelt deze club wel weer op het hoogste niveau van Oekraïne, maar daar is men als hekkensluiter nog lang niet in de buurt van het succes uit 2015. Lukt jou dat wel? 

Of wat te denken van de recordkampioen van Frankrijk? AS Saint-Étienne mag dan wel al enkele jaren geen enkele rol van betekenis meer spelen in de Franse titelstrijd, met tien landstitels in de prijzenkast is de club nog wel recordhouder. Interessante competitie en flinke uitdaging om PSG van deze felbegeerde titel af te houden. 

In het buurland van Frankrijk is ook een opmerkelijke recordhouder te vinden. Niet FC Basel, maar Grasshoppers Zürich is met 27 titels recordhouder van Zwitserland. Momenteel speelt de club echter op het tweede niveau en dat mag natuurlijk niet.. Breng jij ze na een kleine twintig jaar weer succes? 

Tot slot kun je de uitdaging wellicht in Zuid-Amerika zoeken. Hier is Independiente recordhouder van de Copa Libertadores overwinningen (7x tussen 1964 en 1984), terwijl het op nationaal niveau vrij steevast Boca en/of River Plate voor moet laten. Mooie uitdaging om deze mooie club weer voor 't eerst sinds 2003 kampioen te maken. 

Pfoe, hoop leuke suggesties. Zitten wel een aantal echt leuke tussen, wat het lastig maakt. Ik denk dat het Arsenal word, zitten ook met een aantal (veel te duur) betaalde spitsen & de club zelf / competitie trekt me ook wel erg. Bedankt mannen! Wellicht komt er een novelle bij. 

Ik heb sinds (heeeeeeeeel) lange tijd weer een nieuwe fm aangeschaft (Laatste was fm12 en die helemaal grijs gespeeld). Ik merk echter dat er onwijs veel is veranderd en heb op dit moment moeite om een save te starten en hier verder dan de voorbereiding door te komen. Iemand tips voor een mooie save waar ik alle aspecten op het gemak kan ontdekken? Speel het liefst tiki taki qua soort voetbal maar sta open voor alle suggesties :)

Zojuist zei m1scha:

Ik heb sinds (heeeeeeeeel) lange tijd weer een nieuwe fm aangeschaft (Laatste was fm12 en die helemaal grijs gespeeld). Ik merk echter dat er onwijs veel is veranderd en heb op dit moment moeite om een save te starten en hier verder dan de voorbereiding door te komen. Iemand tips voor een mooie save waar ik alle aspecten op het gemak kan ontdekken? Speel het liefst tiki taki qua soort voetbal maar sta open voor alle suggesties :)

Ik zou dan voor een club kiezen die net onder de top zit. Borussia Dortmund, Napoli, AS Monaco, Olypique Lyon, Sevilla etc. 

De verwachting is dan niet meteen dat er prijzen gepakt worden, maar je hebt toch een team met kwaliteit.

15 uur geleden zei m1scha:

Bayer Leverkusen heeft een ideale ploeg om rustig te wennen. Met Bailey en Diaby zijn er ook potentiële wereldtoppers al aanwezig. Ben daar zelf FM20 mee gestart om te wennen, beviel echt uitstekend. 

Andere opties zijn clubs als Lazio, Atalanta en Real Sociedad.