Jump to content

Club gezocht

Recommended Posts

Op 1-12-2020 om 19:13 zei chrisje1993:

Welke club raden jullie het meeste aan:

Anderlecht, RC Genk, FC Utrecht, NEC, SC Heerenveen, FC Volendam, Red Bull Leipzig of Hamburger SV?

Ik wil met alleen eigen jeugd gaan werken.

Het zou wel een hele gave uitdaging zijn om HSV met eigen jeugd weer terug te brengen richting de top van de Bundesliga!

• Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denk dat het Gent wordt inderdaad. Hebben veel minder prijzen gewonnen dan ik dacht, mooier stadion en tenues en is qua stad ook leuker dan Genk.

hier vijf suggesties voor een uitdaging in Zuid-Amerika! hier vijf suggesties voor vervallen clubs.

Nottingham Forest? Enige club die meer Europese prijzen dan landstitels gewonnen heeft geloof ik. Speelt nu al jaren in de grauwe middenmoot van de Championship.   Totaal andere optie is wel

Op 1-12-2020 om 20:17 zei glennix:

Genk heeft enorm veel goede jeugd zoals Oyen en Dwomoh,... en al grote spelers voortgebracht zoals de Bruyne, Courtois, Trossard, Castagne, ...

En ik vergeet nog het grootse talent uit de jeugdopleiding die nu al bij de A kern zit. :classic_blush: Doelman Maarten Vandevoordt!

Op 2-12-2020 om 16:49 zei glennix:

Praet is opgeleid bij Genk :classic_wink: Anderlecht heeft hem op 17 jarige leeftijd 'gestolen'. :classic_wink:

Ok, als we zo gaan beginnen.. :p Dwomoh 'gestolen' van Anderlecht, De Bruyne van AA Gent, Trossard van Patro, Castagne van Virton, Origi van Harelbeke, Carrasco van Diegem, Vandevoordt van Brustem... 

15 minuten geleden zei Steels:

Ok, als we zo gaan beginnen.. :p Dwomoh 'gestolen' van Anderlecht, De Bruyne van AA Gent, Trossard van Patro, Castagne van Virton, Origi van Harelbeke, Carrasco van Diegem, Vandevoordt van Brustem... 

Maar deze spelers zijn op zeer jonge leeftijd naar Genk gehaald, gemiddeld van hun 12de ofzo, terwijl Praet 17 of zelf al 18 was en al meetrainde met de A kern van Genk... Maar ik snap wat je bedoeld :classic_tongue: Bij elke club zijn er idd genoeg voorbeelden te noemen die op jonge leeftijd wisselen.

Edited by glennix
4 minuten geleden zei glennix:

Maar deze spelers zijn op zeer jonge leeftijd naar Genk gehaald, gemiddeld van hun 12de ofzo, terwijl Praet 17 of zelf al 18 was en al meetrainde met de A kern van Genk... Maar ik snap wat je bedoeld :classic_tongue:

Praet was 16 ;) Zelfde leeftijd als Castagne bv. toen die bij Virton werd weggeplukt.

Nu niet spedifiek naar jou, maar vind het zo belachelijk als mensen kritiek daar op hebben. Goeie jeugdspelers worden altijd door betere clubs weggeplukt op elk niveau! Opmerking van @Rossi vind ik dus volledig misplaatst. Alsof ADO Den Haag geen jeugdspelers wegplukt bij andere teams..en dit enkel Ajax/Anderlecht is.

1 minuut geleden zei Steels:

Praet was 16 ;) Zelfde leeftijd als Castagne bv. toen die bij Virton werd weggeplukt.

Nu niet spedifiek naar jou, maar vind het zo belachelijk als mensen kritiek daar op hebben. Goeie jeugdspelers worden altijd door betere clubs weggeplukt op elk niveau! Opmerking van @Rossi vind ik dus volledig misplaatst. Alsof ADO Den Haag geen jeugdspelers wegplukt bij andere teams..en dit enkel Ajax/Anderlecht is.

Nee je begrijpt de strekking niet maar dat geeft niet.

• 3 weeks later...

En nog altijd kom ik er maar niet uit met welke club ik graag wil starten, ondanks dat ik veel online lees over de geschiedenis van bepaalde clubs.

Ik zit te denken aan:

Salford City - In FM20 een keer een save mee gehad die helaas kapot liep door mijn laptop, vind het nog steeds een clubje wat mij op de één of andere manier trekt.

AFC Wimbledon - Liep ik per toeval tegenaan online.

Schalke 04 - Tsja, wat er in het echt gebeurd zegt genoeg..

Arsenal - Idem als Schalke, echter vind ik in Engeland op het hoogste niveau de geldbedragen verschrikkelijk. Anderzijds krijg je uiteindelijk bij elke club op de wereld na veel seizoenen een belachelijk transferbudget :P

Andere ideeen? Hoor het graag

Wel totaal verschillende uitdagingen tussen die Salford/Wimbledon en Schalke/Arsenal. Allebei heel leuk. Ik vind Sunderland nog wel een leuke toevoeging in dezelfde geest en misschien Dynamo Dresden, spelen in de 3. Bundesliga, maar een groot stadion (32.000) en er is niet echt een mooie club (RB Leipzig...) uit het voormalige Oost-Duitsland. 

@Jotew Ik vind teams die vroeger goed presteerden en nu een beetje in de vergetelheid zijn geraakt altijd mooi. Een Nottingham Forest is bijv. het enige team dat vaker de Europa Cup 1 heeft gewonnen dan het kampioenschap. In de jaren '50 was Stade Reims een grote club, die in EL finales nog heeft gestreden tegen Real Madrid. Dit soort teams terugbrengen naar hun oude gloriedagen is misschien een mooie uitdaging.

Inmiddels heb ik al wel besloten in een lagere divisie in Engeland te starten. Ik neig momenteel sterk naar Ipswich Town! Uiteraard is Sunderland ook een grote uitdaging maar hier is al een novelle over. Ipswich Town nog niet :)

Op zoek naar een nieuwe uitdaging. Het blijft frustrerend om te zien dat het laatste stapje naar de landstitel net niet lukt en misschien moet ik mijn geluk maar eens zoeken buiten de top 4 competities. Liefst zoek ik een club met een goede jeugdopleiding, en er moet ook wat mogelijk zijn qua transfers. Mag ook een club zijn die wat weg is gezakt, zolang het maar voor langere tijd leuk is om te spelen en er perspectief is. Niet dat je als favoriet keer op keer klop krijgt van een degradatiekandidaat. 

8 minuten geleden zei Elano:

Op zoek naar een nieuwe uitdaging. Het blijft frustrerend om te zien dat het laatste stapje naar de landstitel net niet lukt en misschien moet ik mijn geluk maar eens zoeken buiten de top 4 competities. Liefst zoek ik een club met een goede jeugdopleiding, en er moet ook wat mogelijk zijn qua transfers. Mag ook een club zijn die wat weg is gezakt, zolang het maar voor langere tijd leuk is om te spelen en er perspectief is. Niet dat je als favoriet keer op keer klop krijgt van een degradatiekandidaat. 

Wellicht Sochaux, actief in de lique 2 en hebben een prima jeugdopleiding... in fm19 zelf een hele fijne save mee gehad

14 minuten geleden zei Elano:

Misschien is AIK in Zweden een leuke optie? Hebben een aantal wat oudere goede spelers zoals Kolbein Sigþórsson, Mikael Lustig en Sebastian Larsson, goede jeugdopleiding, groot stadion (53.000). Nadeel is wel de structuur van de Zweedse competitie. 

Ik speel zelf nu met KAA Gent, heb ik in mijn tweede seizoen al een hoop te besteden (30 miljoen) en ik heb wel het idee dat ik op snel de strijd aan kan gaan met Club Brugge. 

1 uur geleden zei Jotew:

Inmiddels heb ik al wel besloten in een lagere divisie in Engeland te starten. Ik neig momenteel sterk naar Ipswich Town! Uiteraard is Sunderland ook een grote uitdaging maar hier is al een novelle over. Ipswich Town nog niet :)

Ja vet! Ik vind Ipswich een verschrikkelijke stad ;) 

Op 20-12-2020 om 13:51 zei Jotew:

En nog altijd kom ik er maar niet uit met welke club ik graag wil starten, ondanks dat ik veel online lees over de geschiedenis van bepaalde clubs.

Ik zit te denken aan:

Salford City - In FM20 een keer een save mee gehad die helaas kapot liep door mijn laptop, vind het nog steeds een clubje wat mij op de één of andere manier trekt.

AFC Wimbledon - Liep ik per toeval tegenaan online.

Schalke 04 - Tsja, wat er in het echt gebeurd zegt genoeg..

Arsenal - Idem als Schalke, echter vind ik in Engeland op het hoogste niveau de geldbedragen verschrikkelijk. Anderzijds krijg je uiteindelijk bij elke club op de wereld na veel seizoenen een belachelijk transferbudget :P

Andere ideeen? Hoor het graag

Ik ben inmiddels begonnen met Schalke 04.  Transferbudget was maar ruim 3 miljoen euro. Grootverdiener Bentaleb , middenvelder Schöpf en Bosniër Ibisevic verkocht. Kind van de club Meyer teruggehaald voor 3.9 miljoen en Nieuwkoop gekocht.  Ja Nieuwkoop is best triest maar het kan gewoon bijna niet anders met zon budget.  

Ze hebben een paar grote talenten: Kabak, Kutucu , Matondo en Calhanoglu. Daarnaast 3 sterkhouders van minimaal 3.5 ster; Serdar, Harit en Mascarell.

Dus je hebt wel genoeg spelers om op te bouwen . En bundesliga heeft maar liefst 7 Europese plekken weg te geven dus dat is ook nog een pluspunt. 

Ben benieuwd voor wie je kiest!

1 uur geleden zei Abe:

Misschien is AIK in Zweden een leuke optie? Hebben een aantal wat oudere goede spelers zoals Kolbein Sigþórsson, Mikael Lustig en Sebastian Larsson, goede jeugdopleiding, groot stadion (53.000). Nadeel is wel de structuur van de Zweedse competitie. 

Ik speel zelf nu met KAA Gent, heb ik in mijn tweede seizoen al een hoop te besteden (30 miljoen) en ik heb wel het idee dat ik op snel de strijd aan kan gaan met Club Brugge. 

Ja vet! Ik vind Ipswich een verschrikkelijke stad ;) 

De competitiestructuur in Zweden trekt mij niet echt, hoe zit dat in België? daar hebben ze toch ook een afwijkende structuur met meerdere play-offs toch.

2 minuten geleden zei Elano:

De competitiestructuur in Zweden trekt mij niet echt, hoe zit dat in België? daar hebben ze toch ook een afwijkende structuur met meerdere play-offs toch.

Snap ik. In België speel je dus nu eerst een volledige competitie van 34 wedstrijden en dan spelen de nummers 1-4 nog een finale poule. Het aantal punten na 34 wedstrijden wordt gehalveerd en dan dus nog zes wedstrijden. Best een leuk format, voelt niet heel vreemd / onrechtvaardig / extreem lang. 

20 minuten geleden zei Abe:

Snap ik. In België speel je dus nu eerst een volledige competitie van 34 wedstrijden en dan spelen de nummers 1-4 nog een finale poule. Het aantal punten na 34 wedstrijden wordt gehalveerd en dan dus nog zes wedstrijden. Best een leuk format, voelt niet heel vreemd / onrechtvaardig / extreem lang. 

Hmm, klinkt leuk. Heb alleen nog nooit een club uit België gemanaged. Nog aanraders voor clubs waarbij het speelplezier lang gewaarborgd blijft?

4 uur geleden zei Elano:

Misschien club in Portugal, bijvoorbeeld sporting of braga. Hebben goede jeugdopleidingen. 

4 uur geleden zei Elano:

Wellicht Vitoria de Guimaraes in Portugal? Normaal geen top 4 club en er is dus nog genoeg uitdaging. Ook een goede jeugdopleiding, faciliteiten en stadion. Verder volgens mij financieel ook wel wat mogelijk.

19 uur geleden zei Elano:

Hmm, klinkt leuk. Heb alleen nog nooit een club uit België gemanaged. Nog aanraders voor clubs waarbij het speelplezier lang gewaarborgd blijft?

Heb zelf eigenlijk alleen ervaring met Gent, maar ik heb wel het idee dat veel Belgische clubs een ruim salarisbudget hebben. KRC Genk heeft veel budget, maar dat moet je dan wel een leuke club vinden. Meeste clubs zien er wel redelijk gezond uit, maar dat kan schijn zijn. 

Zoek een leuke club in België. Liefst eentje waarbij ik snel kampioen kan worden en de uitdaging vooral Europees ligt. Wou beginnen met Genk maar twijfel toch door hun afzichtelijke tenues. Iemand andere ideeën? Liefst een Vlaamse club waar een 3-5-2 mogelijk is maar als dat niet lukt is dat ook geen ramp.

1 uur geleden zei bingo11:

Zoek een leuke club in België. Liefst eentje waarbij ik snel kampioen kan worden en de uitdaging vooral Europees ligt. Wou beginnen met Genk maar twijfel toch door hun afzichtelijke tenues. Iemand andere ideeën? Liefst een Vlaamse club waar een 3-5-2 mogelijk is maar als dat niet lukt is dat ook geen ramp.

Vraag je of iemand nieuwe shirts wilt ontwerpen? Gent misschien een optie? 

4 minuten geleden zei Mordurette:

Vraag je of iemand nieuwe shirts wilt ontwerpen? Gent misschien een optie? 

Denk dat het Gent wordt inderdaad. Hebben veel minder prijzen gewonnen dan ik dacht, mooier stadion en tenues en is qua stad ook leuker dan Genk.