Fantasy 3,073 Posted November 3, 2020 Share Posted November 3, 2020 Een dipje overkomt iedereen. Zit jij in een dipje en/of kom je er niet uit welke club je moet zijn? In dit topic kun je inspiratie vinden en hulp vragen aan de mede-users. Zie hier het FM20 topic voor alvast wat inspiratie. Quote Link to post Share on other sites
Jeffers 14 Gepost November 17, 2020 Share Gepost November 17, 2020 (edited) Hebben er meerdere leden hier clubkeuze 'stress'? Ik heb tijdens het twijfelen al wel een paar keer een knoop doorgehakt en een game begonnen, om er dan vervolgens vrij snel achter te komen dat deze keuze het dan ook net niet is. Het lijkt wel alsof ik het deze FM nóg erger heb dan voorgaande edities. Heel irritant. Waar letten jullie op bij de keuze voor een club? Wat geeft de doorslag? Edited November 17, 2020 by Jeffers Quote Link to post Share on other sites
Weslinho 6 Gepost November 17, 2020 Share Gepost November 17, 2020 Heel wisselend. Ik pak over het algemeen wel een club die ik zelf bezocht heb omdat dat al een bepaalde 'band' schept. Het liefst dan ook nog in een competitie waar ik al meer gezien heb zodat je regelmatig 'bekende' tegenstanders treft. Zo ben ik nu bijvoorbeeld in een van mijn favorieten competities begonnen: Serie C Girone C. Uiteindelijk is de keuze dit keer gevallen op Catania. Vanwege het stadion (al zie je daar niks van in FM) en het feit dat je niet meteen de grote favoriet bent (in tegenstelling tot Bari of Palermo bijvoorbeeld). Quote Link to post Share on other sites
quertius 58 Gepost November 17, 2020 Share Gepost November 17, 2020 (edited) Wrexham wordt een leuke save, Ryan Reynolds en Rob McElhenney hebben daar de club in handen genomen (via elections volgens mij?). Beetje storytelling erin verwerken en je hebt zo een leuk team te pakken. Spelers tekenen die ook in Hollywood zouden passen, denk aan 'clown' Dele Alli, Paul Pogba, Neymar (iets te hoog gegrepen voor Wrexham maar je begrijpt het principe). Uiteindelijk heb je geen echte spelers meer maar zou je faces kunnen toevoegen aan je regens en deze namen van acteurs geven bijvoorbeeld x) Edited November 17, 2020 by quertius Quote Link to post Share on other sites
JordiW. 374 Gepost November 17, 2020 Share Gepost November 17, 2020 Ik pak vaak altijd een club uit de subtop van Europa. Een club waar je lekker aan kan bouwen en binnen 5-10 jaar de Champions League mee kan winnen + de club moet een goede jeugdopleiding hebben. Denk bv aan Ajax, Borussia Dortmund, AS Monaco, Olympique Lyon, SL Benfica etc. Quote Link to post Share on other sites
bingo11 58 Gepost November 18, 2020 Share Gepost November 18, 2020 Iemand die een leuke club weet in de National League? Liefst vijfde niveau, zesde kan. Zat zelf te denken aan Torquay (mooi logo en tenue) maar die hebben wel al een historie in de League One en Two en de FA Cup. Zoek het liefst een club zonder enige historie daarin. Quote Link to post Share on other sites
quertius 58 Gepost November 18, 2020 Share Gepost November 18, 2020 3 uur geleden zei bingo11: Iemand die een leuke club weet in de National League? Liefst vijfde niveau, zesde kan. Zat zelf te denken aan Torquay (mooi logo en tenue) maar die hebben wel al een historie in de League One en Two en de FA Cup. Zoek het liefst een club zonder enige historie daarin. Zoals ik eerder zei Wrexham, maar daar zou ik nog even op wachten tot de update is geweest op FM waar Ryan Reynolds dan eigenaar is van Wrexham. Ploeg uit Wales maar is actief in de vijfde divisie Quote Link to post Share on other sites
Urbeto 491 Gepost November 19, 2020 Share Gepost November 19, 2020 15 uur geleden zei bingo11: Iemand die een leuke club weet in de National League? Liefst vijfde niveau, zesde kan. Zat zelf te denken aan Torquay (mooi logo en tenue) maar die hebben wel al een historie in de League One en Two en de FA Cup. Zoek het liefst een club zonder enige historie daarin. Notts County! Oudtse profclub can Engeland. Verder zijn clubs als Stockport County, Yeovil Town en Dover Athletic ook wel mooi natuurlijk. Quote Link to post Share on other sites
FlyD 474 Gepost November 19, 2020 Share Gepost November 19, 2020 King's Lynn Town FC voor de naam of Telford. Ik dacht dat die de trainingsfaciliteiten gebruiken van een PL ploeg waardoor die van uitstekend niveau zijn. Quote Link to post Share on other sites
Christiano 86 Gepost November 24, 2020 Share Gepost November 24, 2020 Iemand interesse in een estafette game? Quote Link to post Share on other sites
Jotew 106 Gepost November 25, 2020 Share Gepost November 25, 2020 Mannen! Ik kan nu onderhand al een dag of 3 geen FM spelen omdat Steam telkens geforceerd stopt als ik het opstart... Lang verhaal kort: update FM21 bleef hangen op 95%, afgesloten, opnieuw opgestart, gevolg: ellende die nog steeds bezig is... Mocht mijn save met Bournemouth dus niet meer te gebruiken zijn ben ik alvast, voor het geval dat, aan het kijken naar een nieuw team. Zelf wil ik dan graag in Italie spelen met een club als Genoa, Sampdoria of Udinese. Laatst genoemde heb ik hier nog weinig voorbij zien komen. Daarnaast met Hidde ter Avest, Nuytinck en Ouwejan bekende namen in de gelederen. Jullie nog ideeen? Quote Link to post Share on other sites
Fantasy 3,073 Gepost November 25, 2020 Author Share Gepost November 25, 2020 Fiorentina is ook een hele toffe club wel Quote Link to post Share on other sites
Urbeto 491 Gepost November 25, 2020 Share Gepost November 25, 2020 Parma, Sassuolo (staan irl 2e, probeer dat ook maar eens) of Bologna (prachtig stadion) zijn ook leuke ploegje in de Serie A. Maar, Genoa heeft wel de mooiste tenues van de competitie dit jaar natuurlijk.. Quote Link to post Share on other sites
Steels 84 Gepost November 25, 2020 Share Gepost November 25, 2020 3 uur geleden zei Jotew: Mannen! Ik kan nu onderhand al een dag of 3 geen FM spelen omdat Steam telkens geforceerd stopt als ik het opstart... Lang verhaal kort: update FM21 bleef hangen op 95%, afgesloten, opnieuw opgestart, gevolg: ellende die nog steeds bezig is... Mocht mijn save met Bournemouth dus niet meer te gebruiken zijn ben ik alvast, voor het geval dat, aan het kijken naar een nieuw team. Zelf wil ik dan graag in Italie spelen met een club als Genoa, Sampdoria of Udinese. Laatst genoemde heb ik hier nog weinig voorbij zien komen. Daarnaast met Hidde ter Avest, Nuytinck en Ouwejan bekende namen in de gelederen. Jullie nog ideeen? Als je een connectie voelt met Udinese zou ik daarvoor kiezen! Maar andere gelijkaardige Italiaanse optie's zijn mss Cagliari, Torino, Parma, Hellas Verona of hun rivaal Chievo Verona (in Serie B) of Monza (ook Serie B onder leiding van Silvio Berlusconi..) Quote Link to post Share on other sites
Steels 84 Gepost November 25, 2020 Share Gepost November 25, 2020 Of schenk Napoli een nieuwe titel ter ere aan Maradona! Quote Link to post Share on other sites
chrisje1993 284 Gepost December 1, 2020 Share Gepost December 1, 2020 Welke club raden jullie het meeste aan: Anderlecht, RC Genk, FC Utrecht, NEC, SC Heerenveen, FC Volendam, Red Bull Leipzig of Hamburger SV? Ik wil met alleen eigen jeugd gaan werken. Quote Link to post Share on other sites
Rossi 640 Gepost December 1, 2020 Share Gepost December 1, 2020 22 minuten geleden zei chrisje1993: Welke club raden jullie het meeste aan: Anderlecht, RC Genk, FC Utrecht, NEC, SC Heerenveen, FC Volendam, Red Bull Leipzig of Hamburger SV? Ik wil met alleen eigen jeugd gaan werken. Utrecht of HSV Quote Link to post Share on other sites
glennix 652 Gepost December 1, 2020 Share Gepost December 1, 2020 1 uur geleden zei chrisje1993: Welke club raden jullie het meeste aan: Anderlecht, RC Genk, FC Utrecht, NEC, SC Heerenveen, FC Volendam, Red Bull Leipzig of Hamburger SV? Ik wil met alleen eigen jeugd gaan werken. Genk heeft enorm veel goede jeugd zoals Oyen en Dwomoh,... en al grote spelers voortgebracht zoals de Bruyne, Courtois, Trossard, Castagne, ... Quote Link to post Share on other sites
Mordurette 984 Gepost December 1, 2020 Share Gepost December 1, 2020 1 uur geleden zei chrisje1993: Welke club raden jullie het meeste aan: Anderlecht, RC Genk, FC Utrecht, NEC, SC Heerenveen, FC Volendam, Red Bull Leipzig of Hamburger SV? Ik wil met alleen eigen jeugd gaan werken. Dan zou ik voor Red Bull Salzburg gaan. Anders Genk. Quote Link to post Share on other sites
Steels 84 Gepost December 2, 2020 Share Gepost December 2, 2020 19 uur geleden zei glennix: Genk heeft enorm veel goede jeugd zoals Oyen en Dwomoh,... en al grote spelers voortgebracht zoals de Bruyne, Courtois, Trossard, Castagne, ... Dan voel ik mij geneigd Anderlecht te verdedigen, hebben enorm veel goede jeugd zoals Kana, Verschaeren, Sambi Lokonga,... en al grote spelers voortgebracht zoals Lukaku, Kompany, Tielemans, Praet, Dendoncker,... Quote Link to post Share on other sites
bingo11 58 Gepost December 2, 2020 Share Gepost December 2, 2020 20 uur geleden zei chrisje1993: Welke club raden jullie het meeste aan: Anderlecht, RC Genk, FC Utrecht, NEC, SC Heerenveen, FC Volendam, Red Bull Leipzig of Hamburger SV? Ik wil met alleen eigen jeugd gaan werken. Het ligt er een beetje aan wat voor uitdaging je wil. Leipzig zit bijvoorbeeld veel minder uitdaging in dan Volendam. Zelf zou ik voor NEC gaan. Hele sterke jeugd waarmee promotie te doen moet zijn. Bovendien horen de Nijmegenaren gewoon op het hoogste niveau. Maar als je graag snel een Europese subtopper wil worden kun je uiteraard beter met Heerenveen, Utrecht of Genk beginnen. Quote Link to post Share on other sites
chrisje1993 284 Gepost December 2, 2020 Share Gepost December 2, 2020 1 minuut geleden zei bingo11: Het ligt er een beetje aan wat voor uitdaging je wil. Leipzig zit bijvoorbeeld veel minder uitdaging in dan Volendam. Zelf zou ik voor NEC gaan. Hele sterke jeugd waarmee promotie te doen moet zijn. Bovendien horen de Nijmegenaren gewoon op het hoogste niveau. Maar als je graag snel een Europese subtopper wil worden kun je uiteraard beter met Heerenveen, Utrecht of Genk beginnen. Heb niet echt een voorkeur van moeilijkheidsgraad. Quote Link to post Share on other sites
glennix 652 Gepost December 2, 2020 Share Gepost December 2, 2020 59 minuten geleden zei Steels: Dan voel ik mij geneigd Anderlecht te verdedigen, hebben enorm veel goede jeugd zoals Kana, Verschaeren, Sambi Lokonga,... en al grote spelers voortgebracht zoals Lukaku, Kompany, Tielemans, Praet, Dendoncker,... Praet is opgeleid bij Genk Anderlecht heeft hem op 17 jarige leeftijd 'gestolen'. Quote Link to post Share on other sites
Rossi 640 Gepost December 2, 2020 Share Gepost December 2, 2020 5 minuten geleden zei glennix: Praet is opgeleid bij Genk Anderlecht heeft hem op 17 jarige leeftijd 'gestolen'. Zijn niet voor niks vriendjes van Ajax.... Daar hebben ze er ook zo'n handje van. Quote Link to post Share on other sites
glennix 652 Gepost December 2, 2020 Share Gepost December 2, 2020 Ohja, ben nog een paar namen vergeten die ook opgeleid zijn bij Genk maar op jonge +-16 jarige leeftijd naar Lille zijn getrokken: Origi en Carrasco! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts