Jump to content

Club gezocht

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Replies 279
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Na een nachtje slapen, heb ik uiteindelijk besloten om met Sparta Praag te beginnen!

Volgens mij krijg je dan minpunten in Peru.    EDIT: Ja!  

Debrecen (Debreceni VSC), zevenvoudig landskampioen (allen tussen 2005 en 2014), is de tweede Hongaarse ploeg ooit geweest die groepsfase CL wist te bereiken (2009/10) en reeds gedegradeerd (voor het

Posted Images

Hebben er meerdere leden hier clubkeuze 'stress'? Ik heb tijdens het twijfelen al wel een paar keer een knoop doorgehakt en een game begonnen, om er dan vervolgens vrij snel achter te komen dat deze keuze het dan ook net niet is. Het lijkt wel alsof ik het deze FM nóg erger heb dan voorgaande edities. Heel irritant.

Waar letten jullie op bij de keuze voor een club? Wat geeft de doorslag?

Edited by Jeffers

Heel wisselend. Ik pak over het algemeen wel een club die ik zelf bezocht heb omdat dat al een bepaalde 'band' schept. Het liefst dan ook nog in een competitie waar ik al meer gezien heb zodat je regelmatig 'bekende' tegenstanders treft. 

Zo ben ik nu bijvoorbeeld in een van mijn favorieten competities begonnen: Serie C Girone C. Uiteindelijk is de keuze dit keer gevallen op Catania. Vanwege het stadion (al zie je daar niks van in FM) en het feit dat je niet meteen de grote favoriet bent (in tegenstelling tot Bari of Palermo bijvoorbeeld).

Wrexham wordt een leuke save, Ryan Reynolds en Rob McElhenney hebben daar de club in handen genomen (via elections volgens mij?). Beetje storytelling erin verwerken en je hebt zo een leuk team te pakken. Spelers tekenen die ook in Hollywood zouden passen, denk aan 'clown' Dele Alli, Paul Pogba, Neymar (iets te hoog gegrepen voor Wrexham maar je begrijpt het principe). Uiteindelijk heb je geen echte spelers meer maar zou je faces kunnen toevoegen aan je regens en deze namen van acteurs geven bijvoorbeeld x)

Edited by quertius

Ik pak vaak altijd een club uit de subtop van Europa. Een club waar je lekker aan kan bouwen en binnen 5-10 jaar de Champions League mee kan winnen + de club moet een goede jeugdopleiding hebben. Denk bv aan Ajax, Borussia Dortmund, AS Monaco, Olympique Lyon, SL Benfica etc. 

Iemand die een leuke club weet in de National League? Liefst vijfde niveau, zesde kan. Zat zelf te denken aan Torquay (mooi logo en tenue) maar die hebben wel al een historie in de League One en Two en de FA Cup. Zoek het liefst een club zonder enige historie daarin. 

3 uur geleden zei bingo11:

Iemand die een leuke club weet in de National League? Liefst vijfde niveau, zesde kan. Zat zelf te denken aan Torquay (mooi logo en tenue) maar die hebben wel al een historie in de League One en Two en de FA Cup. Zoek het liefst een club zonder enige historie daarin. 

Zoals ik eerder zei Wrexham, maar daar zou ik nog even op wachten tot de update is geweest op FM waar Ryan Reynolds dan eigenaar is van Wrexham. Ploeg uit Wales maar is actief in de vijfde divisie :)

15 uur geleden zei bingo11:

Notts County! Oudtse profclub can Engeland. Verder zijn clubs als Stockport County, Yeovil Town en Dover Athletic ook wel mooi natuurlijk. 

Mannen!

Ik kan nu onderhand al een dag of 3 geen FM spelen omdat Steam telkens geforceerd stopt als ik het opstart... Lang verhaal kort: update FM21 bleef hangen op 95%, afgesloten, opnieuw opgestart, gevolg: ellende die nog steeds bezig is...

Mocht mijn save met Bournemouth dus niet meer te gebruiken zijn ben ik alvast, voor het geval dat, aan het kijken naar een nieuw team.

Zelf wil ik dan graag in Italie spelen met een club als Genoa, Sampdoria of Udinese. Laatst genoemde heb ik hier nog weinig voorbij zien komen. Daarnaast met Hidde ter Avest, Nuytinck en Ouwejan bekende namen in de gelederen. 

Jullie nog ideeen?

Parma, Sassuolo (staan irl 2e, probeer dat ook maar eens) of Bologna (prachtig stadion) zijn ook leuke ploegje in de Serie A. 

Maar, Genoa heeft wel de mooiste tenues van de competitie dit jaar natuurlijk.. 

3 uur geleden zei Jotew:

Mannen!

Ik kan nu onderhand al een dag of 3 geen FM spelen omdat Steam telkens geforceerd stopt als ik het opstart... Lang verhaal kort: update FM21 bleef hangen op 95%, afgesloten, opnieuw opgestart, gevolg: ellende die nog steeds bezig is...

Mocht mijn save met Bournemouth dus niet meer te gebruiken zijn ben ik alvast, voor het geval dat, aan het kijken naar een nieuw team.

Zelf wil ik dan graag in Italie spelen met een club als Genoa, Sampdoria of Udinese. Laatst genoemde heb ik hier nog weinig voorbij zien komen. Daarnaast met Hidde ter Avest, Nuytinck en Ouwejan bekende namen in de gelederen. 

Jullie nog ideeen?

Als je een connectie voelt met Udinese zou ik daarvoor kiezen! 

Maar andere gelijkaardige Italiaanse optie's zijn mss Cagliari, Torino, Parma, Hellas Verona of hun rivaal Chievo Verona (in Serie B) of Monza (ook Serie B onder leiding van Silvio Berlusconi..)

22 minuten geleden zei chrisje1993:

Welke club raden jullie het meeste aan:

Anderlecht, RC Genk, FC Utrecht, NEC, SC Heerenveen, FC Volendam, Red Bull Leipzig of Hamburger SV?

Ik wil met alleen eigen jeugd gaan werken.

Utrecht of HSV

1 uur geleden zei chrisje1993:

Anderlecht, RC Genk, FC Utrecht, NEC, SC Heerenveen, FC Volendam, Red Bull Leipzig of Hamburger SV?

Genk heeft enorm veel goede jeugd zoals Oyen en Dwomoh,... en al grote spelers voortgebracht zoals de Bruyne, Courtois, Trossard, Castagne, ...

1 uur geleden zei chrisje1993:

Dan zou ik voor Red Bull Salzburg gaan. Anders Genk.

19 uur geleden zei glennix:

Genk heeft enorm veel goede jeugd zoals Oyen en Dwomoh,... en al grote spelers voortgebracht zoals de Bruyne, Courtois, Trossard, Castagne, ...

Dan voel ik mij geneigd Anderlecht te verdedigen, hebben enorm veel goede jeugd zoals Kana, Verschaeren, Sambi Lokonga,... en al grote spelers voortgebracht zoals Lukaku, Kompany, Tielemans, Praet, Dendoncker,... :)

20 uur geleden zei chrisje1993:

Het ligt er een beetje aan wat voor uitdaging je wil. Leipzig zit bijvoorbeeld veel minder uitdaging in dan Volendam. Zelf zou ik voor NEC gaan. Hele sterke jeugd waarmee promotie te doen moet zijn. Bovendien horen de Nijmegenaren gewoon op het hoogste niveau.

Maar als je graag snel een Europese subtopper wil worden kun je uiteraard beter met Heerenveen, Utrecht of Genk beginnen.

1 minuut geleden zei bingo11:

Het ligt er een beetje aan wat voor uitdaging je wil. Leipzig zit bijvoorbeeld veel minder uitdaging in dan Volendam. Zelf zou ik voor NEC gaan. Hele sterke jeugd waarmee promotie te doen moet zijn. Bovendien horen de Nijmegenaren gewoon op het hoogste niveau.

Maar als je graag snel een Europese subtopper wil worden kun je uiteraard beter met Heerenveen, Utrecht of Genk beginnen.

Heb niet echt een voorkeur van moeilijkheidsgraad. 

59 minuten geleden zei Steels:

Dan voel ik mij geneigd Anderlecht te verdedigen, hebben enorm veel goede jeugd zoals Kana, Verschaeren, Sambi Lokonga,... en al grote spelers voortgebracht zoals Lukaku, Kompany, Tielemans, Praet, Dendoncker,... :)

Praet is opgeleid bij Genk :classic_wink: Anderlecht heeft hem op 17 jarige leeftijd 'gestolen'. :classic_wink: