Jump to content

(Tussen)stand

Fantasy
 Share

Recommended Posts

51 minuten geleden zei Abe:

Heb je wat Belgische talentjes weg weten te plukken bij andere teams? 

Voorlopig nog niet. Heb er een aantal op de radar, maar hun clubs willen nog niet verkopen. Zelf bij Brugge natuurlijk al wel oa. De Ketelaere, Kossounou en Badji in de eerste ploeg en bij de jeugd oa. Romeo Vermant en Yari Stevens.

Zijn er bij jou bij Gent nog spelers uit eigen jeugd doorgebroken? Je hebt toch oa Parmentier, Samoise en Lagae.

17 minuten geleden zei FlyD:

Voorlopig nog niet. Heb er een aantal op de radar, maar hun clubs willen nog niet verkopen. Zelf bij Brugge natuurlijk al wel oa. De Ketelaere, Kossounou en Badji in de eerste ploeg en bij de jeugd oa. Romeo Vermant en Yari Stevens.

Zijn er bij jou bij Gent nog spelers uit eigen jeugd doorgebroken? Je hebt toch oa Parmentier, Samoise en Lagae.

Nog niet doorgebroken. Samoise en Chakvetadze gaan het niet redden, die lopen uit hun contract in 2023 bij mij. Parmentier zit er tegenaan, Lagae speelt nog in de O21. Eén van de laatste spelers van de oorspronkelijke selectie was Owusu maar een Chinese ploeg heeft z'n afkoopsom van 20 miljoen betaald. 

Van andere ploegen in de JPL: ik heb de jonge Delorge weggehaald bij Sint Truidense, die geef ik nog een beste kans. Daarnaast huur ik nu Nicolas Raskin, die maakte eind seizoen één de stap van Luik naar Manchester United, heerlijk spelertje. Verder zit ik zelf nog achter Maarten Vandevoordt aan, maarja, die keept alles in Genk. Aster Vranckx verkoos PSG over Gent ;c en zowel Kilian Sardella (Mechelen), Pierre Dwomoh (Genk) en Tibo Persyn (Inter) lijken onhaalbaar. Ik heb nu een goede ploeg staan, dus het wordt tijd voor meer Belgen. 

48 minuten geleden zei Abe:

Nog niet doorgebroken. Samoise en Chakvetadze gaan het niet redden, die lopen uit hun contract in 2023 bij mij. Parmentier zit er tegenaan, Lagae speelt nog in de O21. Eén van de laatste spelers van de oorspronkelijke selectie was Owusu maar een Chinese ploeg heeft z'n afkoopsom van 20 miljoen betaald. 

Van andere ploegen in de JPL: ik heb de jonge Delorge weggehaald bij Sint Truidense, die geef ik nog een beste kans. Daarnaast huur ik nu Nicolas Raskin, die maakte eind seizoen één de stap van Luik naar Manchester United, heerlijk spelertje. Verder zit ik zelf nog achter Maarten Vandevoordt aan, maarja, die keept alles in Genk. Aster Vranckx verkoos PSG over Gent ;c en zowel Kilian Sardella (Mechelen), Pierre Dwomoh (Genk) en Tibo Persyn (Inter) lijken onhaalbaar. Ik heb nu een goede ploeg staan, dus het wordt tijd voor meer Belgen. 

Lagae, Dwomoh, Persyn, een rechtsachter van Standard, Vandevoort en de Anderlecht talenten (Sardella, Sambi, Kana, Verschaeren) zit ik ook achteraan, maar dat lijkt moeilijk te worden. Raskin had ik een contract aangeboden, maar die koos voor Chelsea. Het zal van mijn eigen jeugd en de Regens moeten komen. Hoop wel een mooie Belgische selectie samen te krijgen.

In een andere game is Daan Heymans van Beveren heel goed geworden, dus die volg ik ook, maar op zijn positie heb ik al veel andere spelers.

Na de dubbele confrontatie met de Oekraïners te hebben gewonnen is dit de stand tot nu toe. Moet nog uit naar Barcelona en thuis ontvang ik als laatste nog Man Utd. 2e plek is in theorie haalbaar, maar denk dat ik blij mag zijn met een 3e plek, die ik van te voren alleen maar had duren dromen. 

image.png.14355898bbfd55127df67952feec529f.png

In de eredivisie gaat het ons wel voor de wind en hebben wij niet bepaald te klagen. De enige die tot nu toe wist te scoren in de eredivisie was AZ in de 2e speelronde (2-1 overwinning). Vitesse is de enige die ons in de 4e speelronde van een overwinning afhield (0-0)

image.png.d2aa347928cf546f38491d05e4ec9b6e.png

Edited by SLeePo

12 uur geleden zei 007mark:

image.thumb.png.3d3ea1e164826b8973638bd4876e26a0.png

De winterstop in met wat verrassende concurrenten. Ajax en PSV laten het dit seizoen afweten. Sta al flink wat punten voor en mag nog wedstrijden inhalen zelfs.

Als Feyenoorder zien we dit graag. Het doet me dan ook amper zeer dat Sparta er zo beroerd voor staat. ;c 

Op 21-12-2020 om 17:05 zei sennid:

Ja ik las dat de competitie gesplitst zou worden maar dit had ik niet verwacht ;c

En het antwoord op je tweede vraag: beide. Astana is de grootste club maar als je die al op de eerste speeldag met 0-10 verslaat dan is de rest helemaal bagger. Deze tactiek in fm20 is wel erg lekker. Soms krijg je veel doelpunten tegen en uit is soms lastig. Heb met deze tactiek de CL gewonnen met FC Dordrecht in 2034.

Met welke tactiek speel je als ik vragen mag?

nondeju.png.ea30693b96bece0a78f94c96abe589eb.png

Pff niet vaak meegemaakt dat ik met zoveel punten nog word afgetroefd door een concurrent. Zelf keer verloren en gelijkgespeeld tegen Ajax dus dan weten we meteen waar ik de titel verspeeld heb. Gelijke spelen tegen VVV en Fortuna Sittard waren natuurlijk ook zeer kostbaar. Voordeel voor Ajax was wel dat ze in de winter al klaar waren in Europa terwijl ik ben doorgedenderd tot de finale.

image.thumb.png.be3a51ee5ea396e67dd24ae5086dcb46.png

Opmerkelijke stand dit jaar. PSV 5 keer verloren: eerste. AZ 0 keer verloren: tweede. Feyenoord 1 keer verloren: derde. Ajax vierde. Zelf wel verknald, van de laatste 3 wedstrijden waren er twee tegen AZ en Ajax. Allebei thuis, allebei gelijkgespeeld.

15 uur geleden zei ReneLeBlanc:

image.thumb.png.be3a51ee5ea396e67dd24ae5086dcb46.png

Opmerkelijke stand dit jaar. PSV 5 keer verloren: eerste. AZ 0 keer verloren: tweede. Feyenoord 1 keer verloren: derde. Ajax vierde. Zelf wel verknald, van de laatste 3 wedstrijden waren er twee tegen AZ en Ajax. Allebei thuis, allebei gelijkgespeeld.

Heel zuur. AZ gewoon ongeslagen gebleven, maar geen kampioen, dat is inderdaad heel apart. 

6 wedstrijden voor het einde, mijn 2e opeenvolgende kampioenschap binnen gehaald. Ga voor het record minste tegen doelpunten in 1 seizoen. Daarnaast hoop ik ongeslagen kampioen te worden. Enige ploegen die mij van de winst af hielden waren Vitesse thuis in de 4e speelronde (0-0) en AZ uit  in de 21e speelronde (1-1)

image.png.8a090f324a33caf243163a1946b312c2.png

2 uur geleden zei Abe:

Heel zuur. AZ gewoon ongeslagen gebleven, maar geen kampioen, dat is inderdaad heel apart. 

Seizoen duurde voor mij gewoon net paar wedstrijden te lang. Jorgenson veel blessures aan het einde, zelfde geldt voor de rest van mijn voorhoede. Hele voorhoede heb ik er uit geknikkerd, hopelijk heeft dat het gewenste effect. :classic_happy:

image.thumb.png.80e987dfcbb873195485e12c81581ac1.png

Seizoen 2 hier afgerond. Lijkt alsof het makkelijk seizoen was, maar niets is minder waar. Lange tijd flink achter gestaan op AZ (bon, ook een paar potjes minder gespeeld), maar die wisten 7 van hun laatste 9 wedstrijden niet te winnen. Kun je nagaan hoe weinig verliespunten ze in die periode ervoor hadden. Ik won zelf mijn laatste 9 potjes, dus een lekkere run gehad.

Willem 2 erg verrassende ploeg, waar Ajax en PSV het moeilijk hadden dit seizoen. Werden beide 4e in hun CL poule, waardoor ik eigenlijk had verwacht dat ze het in de Eredivisie heel goed zouden gaan doen. Ajax pakte echter pas op de slotdag de 4e plek af van FC Utrecht.

12 uur geleden zei Nummerke10:

1518764955_standeredivisie.png.e4ca3963adcc25eb2ee61c99813f1f0f.png

Verdedigend gaat het heel erg lekker, aanvallend mogen we misschien nog wel iets beter presteren. De enige nederlaag was niet bepaald terecht te noemen...

nederlaag.png.92630ae174d91f60e8b084efbe2ab89e.png

Ook Botman gehaald naar PSV? Die heb ik ook gehaald. Die 0-1 nederlaag is wel typisch FM hoor, gebeurd hier ook wel vaak dat de tegenstander 2 kansen heeft en scoort en ik 15 kansen en geen enkele keer scoor, terwijl de wedstrijd ervoor met 8-0 won. 

Screentje van jouw selectie? 

34 minuten geleden zei SLeePo:

Ook Botman gehaald naar PSV? Die heb ik ook gehaald. Die 0-1 nederlaag is wel typisch FM hoor, gebeurd hier ook wel vaak dat de tegenstander 2 kansen heeft en scoort en ik 15 kansen en geen enkele keer scoor, terwijl de wedstrijd ervoor met 8-0 won. 

Screentje van jouw selectie? 

Botman is puur voor de breedte gehaald maar door het drukke programma speelt hij nog redelijk wat. Dit was trouwens de eerste echt smerige nederlaag, helaas heb ik ook amper uitschieters met 8-0 of iets dergelijks maar dat zal misschien wel met elkaar te maken hebben.

selectie.png.6d2417ba7451bb400c8efe8a88e0ae97.png

In de winter komt Steven Bergwijn terug van Tottenham, ik hoop dan Fischer te verkopen terwijl ook Mauro Junior vertrekt.

14 minuten geleden zei Nummerke10:

Botman is puur voor de breedte gehaald maar door het drukke programma speelt hij nog redelijk wat. Dit was trouwens de eerste echt smerige nederlaag, helaas heb ik ook amper uitschieters met 8-0 of iets dergelijks maar dat zal misschien wel met elkaar te maken hebben.

selectie.png.6d2417ba7451bb400c8efe8a88e0ae97.png

In de winter komt Steven Bergwijn terug van Tottenham, ik hoop dan Fischer te verkopen terwijl ook Mauro Junior vertrekt.

Lekkere selectie man. Van Ginkel wilde bij mij niet blijven en ging in de zandbak ballen. Mauro en Rosario heb ik allebei alweer verkocht. Staan wel nog wat spelertjes bij die ik ook nog wel zou willen halen.