Jump to content

Bugs, frustraties en rariteiten

Recommended Posts

Speel je met De Graafschap in seizoen 3 de de Champions League finale, wat al niet normaal is. Raken ongeveer 2 weken voor de wedstrijd in een keer 4 a 5 basisspelers geblesseerd op de training :-D

• Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De grote wat? Moet een speler zich zorgen gaan maken? Spelling blijft lastig.

En ik trapte er nog in ook 

Als jij me vertelt hoe ik iemand die zonder contract hier speelt een boete kan geven, zal ik het gelijk doen. Mafklapper. Jij krijgt ook geen loon komende 2 weken.   O wacht, jij hebt ook ge

Posted Images

2 uur geleden zei Superboeren:

Speel je met De Graafschap in seizoen 3 de de Champions League finale, wat al niet normaal is. Raken ongeveer 2 weken voor de wedstrijd in een keer 4 a 5 basisspelers geblesseerd op de training :-D

FM wilt niet dat je het spel al uitspeelt na 3 seizoenen 🤪

afbeelding.png.1e58ec1e4d0bdcd3269f2483ba2d92e0.png

Ik begrijp nooit hoe mijn team in één knip met de vingers in een crisis terecht komt :cab: Heb hier weer eens de titel mee verspeeld.

1 uur geleden zei Tim':

Tja, winnen van Werder Bremen, dan is het wachten tot karma om de hoek komt kijken ;c 

Dan had in het echt de halve Bundesliga moeten degraderen de afgelopen seizoenen ;) 

20 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Dan had in het echt de halve Bundesliga moeten degraderen de afgelopen seizoenen ;) 

Touché :-D

Op 5-5-2021 om 19:47 zei Keko:

afbeelding.png.1e58ec1e4d0bdcd3269f2483ba2d92e0.png

Ik begrijp nooit hoe mijn team in één knip met de vingers in een crisis terecht komt :cab: Heb hier weer eens de titel mee verspeeld.

Dit is zo herkenbaar. Ik schijt 'm meestal al na één nederlaag, omdat dat talloze keren het begin van een negatieve spiraal is geweest. Vind dat wel echt extreem in deze FM hoor. 

60a50660427c7-schorsingen.png

En dan moet je even vijf basisspelers missen tijdens de halve finale van het WK vanwege schorsingen.... :cry::cry:

Het mag ook even niet meezitten hé.

image.thumb.png.9b9377ee6bf8622dbe32478a9327cdbc.png

image.thumb.png.040c95746464ed5426d6fa2df74189da.png

Ik moet tussen 17u (einde wedstrijd C.C. San Marino) en 19u30 (aanvang interland San Marino) van Italië naar Noord-Ierland vliegen om beide wedstrijden aan de zijlijn te staan ;c 

1 minuut geleden zei RubenS2:

image.thumb.png.9b9377ee6bf8622dbe32478a9327cdbc.png

image.thumb.png.040c95746464ed5426d6fa2df74189da.png

Ik moet tussen 17u (einde wedstrijd C.C. San Marino) en 19u30 (aanvang interland San Marino) van Italië naar Noord-Ierland vliegen om beide wedstrijden aan de zijlijn te staan ;c 

Tja, dat is het risico van een dubbelrol in FM. Ik moest een keer op dezelfde dag mijn club in Singapore coachen, het U-23 tijdens de OS in Spanje en het nationale elftal ergens in Afrika.  Het kan allemaal in FM ;c

Mijn grootste frustratie en irritatie is toch wel het instellen van de kolombreedte tijdens de voorbereiding op een wedstrijd. In het scherm waar je de spelersnamen ziet en waar je moraal, info, conditie enz. ziet wil ik de breedte wijzigen en andere onderdelen toevoegen. Allen continue verspringt alles en is het resultaat dat het er nog beroerder uitziet dan voorheen. Iemand een tip hoe ik dit op moet lossen of wat ik verkeerd doe?

@SNDR Die kolombreedtes zijn inderdaad irritant. Volgens mij zijn er wel customized weergaven te vinden die je kan importeren.

image.png.475565e4d3d471f29dcba05c9aa48cd6.png

Maribor heeft in haar onder 19 team 2 internationals van Slovenië zitten... Zie wel vaker dat jonge internationals (16-19) van landen uit Oost-Europa nog in de jeugdteams spelen van de landelijke topclubs. Lijkt me toch dat ze dan ook basis zijn bij het team waar ze spelen ;c

Speler vraagt coachstaff te verbeteren, dus ik huur een fitnesscoach (want die had ik het meeste nodig), maar de belofte is nog niet vervuld.

Doe je niet aan fitness ofzo, dikkerd? Mijn board wilt de coaching staff niet vergroten en binnen een week loopt het af. Mogelijk haal ik die promise uit de game met de editor.... ik snap dat ze erin zitten, maar ze zijj niet genuanceerd genoeg

10 uur geleden zei AntiChrist7:

Speler vraagt coachstaff te verbeteren, dus ik huur een fitnesscoach (want die had ik het meeste nodig), maar de belofte is nog niet vervuld.

Doe je niet aan fitness ofzo, dikkerd? Mijn board wilt de coaching staff niet vergroten en binnen een week loopt het af. Mogelijk haal ik die promise uit de game met de editor.... ik snap dat ze erin zitten, maar ze zijj niet genuanceerd genoeg

Die beloftes kloppen inderdaad van geen kant, probeer ze er ook altijd uit te slopen tijdens contractonderhandelingen. 

1 uur geleden zei Karlo:

Die beloftes kloppen inderdaad van geen kant, probeer ze er ook altijd uit te slopen tijdens contractonderhandelingen. 

Net als dat een spits vraagt om versterking in de voorhoede.... 

20 minuten geleden zei FMNOOB:

Net als dat een spits vraagt om versterking in de voorhoede.... 

Of dat je iemand versterking in de verdediging belooft, en dat dit vervolgens iemand moet zijn die altijd speelt en niet een talentvolle back-up mag zijn bijvoorbeeld. 

2 minuten geleden zei Karlo:

Of dat je iemand versterking in de verdediging belooft, en dat dit vervolgens iemand moet zijn die altijd speelt en niet een talentvolle back-up mag zijn bijvoorbeeld. 

Ja, we kunnen echt diverse voorbeelden blijven opnoemen. Ik won de CL en de wereldbeker voor clubs en mijn spits wilde weg, omdat mijn club niet voor de prijzen speelde.  Schiet mij dan maar lek ;c

Gepost (edited)

Soms is dit spel zo frusterend...

Onder de rode streep de resultaten die volgden na afloop van de transferperiode waarin ik bekant met elke speler ruzie kreeg omdat ik een bod op hen afwees, ze niet genoeg speeltijd kregen, een nieuw contract wilden of een vage belofte blijkbaar niet ben na gekomen. Valt me vooral op hoe stompzinnig die gesprekken zijn met spelers aangezien zo ongeveer elk antwoord steevast leidt tot escalatie.

Iemand een tip om het weer op de rit te krijgen ;e?

PS: het waren trouwens wel resultaten met een verhaal. Tegen Sepsi gaf ik in blessuretijd een 2-0 voorsprong weg (gelijkmaker Anass fucking Achabar), tegen Craiova verloor ik door 3 goals van de spits die ons na vorig seizoen transfervrij verliet voor hen (waaronder de winnen goal - een penalty in blessuretijd), tegen Cluj leken we het op de rit te hebben, maar werd het in de laatste minuut gelijk door een jeugdspeler die ik ook transfervrij heb laten vertrekken (omdat ie er niks van kon, karma).

FM21 - FCSB.PNG

Edited by Petterson

Rariteit: Ik was werkloos begonnen en kwam na een tijdje terecht in Finland bij FC Honka. Stonden met nog één duel te gaan 10e van de 12 en konden niet meer degraderen of naar de kampioensgroep, dus ik besloot alvast om alle buitenlandse spelers eruit te gooien en uit de reserves en jeugd wat talenten erbij te halen. Die laatste wedstrijd win ik in de 89e minuut en we worden 8e. Nou, mooi toch?

Staat er dat ik me geplaatst heb voor de kwartfinale van de play-offs voor Europees voetbal. Huh? Wat blijkt nou, de nummers 5 t/m 8 spelen in één duel (5-8, 6-7) om een plek in de halve finale. De twee winnaars spelen de halve finale en de winaar daarvan neemt het op tegen de nummer 3 van de competitie. Normaal is dat de nummer 4, maar die pakte de beker in Finland.

Dus: 5-8, 6-7 tegen elkaar in één duel. Winnaars spelen tegen elkaar in één duel. Winnaar speelt de finale tegen het hoogste team zonder Europees voetbal over twee duels.

Ik was 8e, won bij Ilves (5e), won bij FC Haka (6e) en won over twee duels van AC Oulu (3e) en speel dus voorronde Conference League. En dat met een half jeugdteam, want ik had dus alle betere spelers al geloosd.

5 uur geleden zei Sacioli:

Frustrerend als Nederland zulke bondcoaches aanneemt...

Ik heb nu al in meerdere carrières Klaas Wels als bondscoach gezien ;e Na carrière bij MVV, Willem II, Vitesse, FC Emmen (met 18e plaats in Eredivisie), Excelsior, NEC en FC Groningen...

23 uur geleden zei Nummerke10:

Ik heb nu al in meerdere carrières Klaas Wels als bondscoach gezien ;e Na carrière bij MVV, Willem II, Vitesse, FC Emmen (met 18e plaats in Eredivisie), Excelsior, NEC en FC Groningen...

Heel irritant ja. Dat brengt het land ook niet echt verder..

• 2 weeks later...

Ik ben het zo beu deze dingen te lezen elke week:

Voor een 22jarige wereldklasse speler, die nog 4(!) jaar onder contract staat, zou Chelsea maar 5M boven zijn value moeten betalen? Maar wanneer ik een offer doe voor een 30M speler van leeds (die geitnresseerd is), moet ik 4x het dubbele betalen? Fuck off met die onzin. En zo is het continu... De persoon die deze artikels schrijft wil ik wurgen

Ik snap echt niet hoe sommige mensen goeie deals maken... in mijn ervaring is de AI gewoon een krent en krijg je er niets van gedaan...

bullshit.png