Jump to content

Bugs, frustraties en rariteiten

Recommended Posts

Dat de Ligue 1 een oneerlijke race is met een team als PSG dat Kane, Joao Felix etc haalt snap ik en kan ik nog wel accepteren. Dat zij ook voor spelers als Ahmedhodcic en Normann Williamsen gaan vind ik iets minder begrijpelijk... :5

• Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De grote wat? Moet een speler zich zorgen gaan maken? Spelling blijft lastig.

En ik trapte er nog in ook 

Als jij me vertelt hoe ik iemand die zonder contract hier speelt een boete kan geven, zal ik het gelijk doen. Mafklapper. Jij krijgt ook geen loon komende 2 weken.   O wacht, jij hebt ook ge

Posted Images

6 minuten geleden zei Nummerke10:

Dat de Ligue 1 een oneerlijke race is met een team als PSG dat Kane, Joao Felix etc haalt snap ik en kan ik nog wel accepteren. Dat zij ook voor spelers als Ahmedhodcic en Normann Williamsen gaan vind ik iets minder begrijpelijk... :5

Die kan je binnenkort dus vrij goedkoop oppikken omdat ze daar weg moeten ;c 

2 minuten geleden zei Michiel RAFC:

Die kan je binnenkort dus vrij goedkoop oppikken omdat ze daar weg moeten ;c 

Heb ze liever op het moment zelf al vrij goedkoop haha :D Vorig jaar werd Ahmedhodzic voor 5,25 miljoen gekocht door PSG, die is nu 22,5 miljoen waard. Bij Williamsen verwacht ik dat ie ook binnen kortste keren boven de 10 miljoen uitkomt, dan is hij voor een PL club nog wel te halen maar voor mij wordt het lastig 

Ik zit in 2031/32, heeft het Nederlands elftal bij jullie ook van die rare bondscoaches? Henk de Jong en Rogier Meijer bij mij, beide jarenlang zonder iets te presteren. Rogier Meijer heeft een CA/PA van 100/106 als manager, dus wat moet die bij Oranje?

1 uur geleden zei Satyr:

Ik zit in 2031/32, heeft het Nederlands elftal bij jullie ook van die rare bondscoaches? Henk de Jong en Rogier Meijer bij mij, beide jarenlang zonder iets te presteren. Rogier Meijer heeft een CA/PA van 100/106 als manager, dus wat moet die bij Oranje?

Ja dit. Hier is Maurice Steijn (2028) bondscoach :cab: Maar heb inderdaad ook wel al eens eerder coaches als Fons Groenendijk, Adrie Koster etc. bondscoach zien worden.

Kan in mijn game geen extra competities meer inladen... Is sinds de 21.3 patch een bekende bug bij SI. Lekker dan :moop:

Wat een prutsers bij dat SI. Elke patch die ze doen brengt een andere grote bug met zich mee.

14 minuten geleden zei Lazy:

Kan in mijn game geen extra competities meer inladen... Is sinds de 21.3 patch een bekende bug bij SI. Lekker dan :moop:

Wat een prutsers bij dat SI. Elke patch die ze doen brengt een andere grote bug met zich mee.

Balen voor je novelle :classic_wacko:. Hopelijk lossen ze het vrij snel op......

17 uur geleden zei FMNOOB:

Balen voor je novelle :classic_wacko:. Hopelijk lossen ze het vrij snel op......

Ja nu heb ik nog wel ff te gaan in Bonaire, dus ik heb het niet snel nodig. Maar mag hopen dat ze dit op gaan lossen met de volgende patch. Het is op 19 februari al voor het eerst gemeld en tot dusver niets mee gedaan.

image.thumb.png.bf769f9a5fa817764fc3766e8c533708.png

Weet iemand hoe en waar je de hoogte van de salarissen van jeugdcontracten kunt bepalen? Mijn jeugd krijgt automatisch een contract ter waarde van 1500 per jaar of soms zelfs nog hoger. Met een totaal budget van 35k per jaar is dat een drama.

41 minuten geleden zei Lazy:

image.thumb.png.bf769f9a5fa817764fc3766e8c533708.png

Weet iemand hoe en waar je de hoogte van de salarissen van jeugdcontracten kunt bepalen? Mijn jeugd krijgt automatisch een contract ter waarde van 1500 per jaar of soms zelfs nog hoger. Met een totaal budget van 35k per jaar is dat een drama.

Ik vermoed dat dit aan de database ligt, dit wordt van te voren bepaald en is (naar mijn weten) niet te wijzigen omdat het vastgesteld is door het land/bond/regering als minimumloon. Of het is nooit aangepast in de database en is dat random ingevuld.

Op 5-3-2021 om 16:50 zei Lazy:

Ook de toernooien van @ErikEagles werken niet meer.

3 uur geleden zei Mordurette:

Ik vermoed dat dit aan de database ligt, dit wordt van te voren bepaald en is (naar mijn weten) niet te wijzigen omdat het vastgesteld is door het land/bond/regering als minimumloon. Of het is nooit aangepast in de database en is dat random ingevuld.

Dat zal het zijn. Eigenlijk idioot dat je dit niet zelf kunt instellen bij je club. Schrok me een ongeluk toen mijn HoYD bekend maakte 8 spelers te hebben gecontracteerd. Zat ineens dik boven me salarisbudget. 

2 uur geleden zei rich ruzzian:

Kun je niet met de ingame editor contracten aanpassen? 

Heb ingesteld dat je die niet kunt gebruiken :P

• 3 weeks later...

796813990_LeondeKogel_Inbox-324.thumb.png.b875cc86c67bad0cfe8273075262875f.png

Winnen van deze prijs is leuk voor mij, maar de manier waarop ik dat moet doen is veel minder....

Om coach te worden van het U-22 elftal moest ik gewoon alle stafleden van Brazilië ontslaan. Jammer, dat er geen standaard aanvinkoptie is om eindverantwoordelijk te zijn  voor een lager nationaal team. 

16 minuten geleden zei FMNOOB:

1059029662_Game__LeondeKogel-Mongoliatest345__Nationality-2.thumb.png.5ca4d57a3bd7ccec152271c221018ccc.png

Goed nieuws Voor Leon de Kogel, maar waarom staat mijn profiel van een totaal andere save ook ik de top 20 van deze save game? :sorry:

Had dit vroeger zelfs al met FM12, dus denk dat dit "normaal" is die interferenties tussen saves.

Op 3-4-2021 om 19:09 zei FMNOOB:

1059029662_Game__LeondeKogel-Mongoliatest345__Nationality-2.thumb.png.5ca4d57a3bd7ccec152271c221018ccc.png

Goed nieuws Voor Leon de Kogel, maar waarom staat mijn profiel van een totaal andere save ook ik de top 20 van deze save game? :sorry:

Dat heb ik ook met de ranglijst nationaliteit. Ik sta er zelfs drie keer in. Is volgens mij normaal dat dit gebeurd. Zelfde met de wereldranglijst voor de managers.

Ik doe wss iets verkeerds met scouts, maar ik snap ze soms echt niet. Deze gozer heeft als assignment end of contract, current ability 3.5stars minimum. Dan komt die af met dit:

Ik zit in league1... waarom heeft een speler 77 recommendation als hij toch nooit het  niveau zal halen waar ik nu zit....

bs scout.jpg

Ik speel FM20 met een update met de Nederlandse voetbalpiramide. Ik zie dat in de update waarmee ik speel nu twee dingen verkeerd gaan:

- Jong Ajax enzo verdwijnen eigenlijk uit het hoogste niveau omdat er iets verkeerd lijkt te gaan hoe zij hun spelers hebben/contracteren. De spelers die ze contracteren, zijn eigenlijk meteen weer weg. 

- De KNVB beker klopt niet meer. Spelen alleen maar matige teams in, max KKD geloof ik. 

Kan ik dit nog veranderen? Voor de editor moet je betalen toch? Iemand bekend met de file met de Nederlandse voetbalpiramide? 

Verder nog niet gekeken wat er nog meer fout gaat. Speel zelf met een team uit de 4e klasse (eigen jeugd challenge) 

1 uur geleden zei Vlonkie:

hoe kunnen zij nu lager bieden dan dat de speler waard is....

Typisch FM. Blijkbar hoopt men dat je niet kijkt naar het bedrag en het bod accepteert. ;c

Edited by FMNOOB

De contractverlengingen voor managers in FM zijn ook niet echt realistisch. Krijg een aanbod van 1,8 mln per jaar, probeer het naar 2 te krijgen maar 1,82 is het maximale. Best vreemd na flink wat successen. Viel me ook al op bij Tottenham en PSV, waardering richting manager blijft uit.

• 3 weeks later...
Gepost (edited)

407265931_CopaSudamericana_Rules.png.71bf419b5f329dcf122b9655923606ba.png

Tja, waarschijnlijk is de onderste bedoeld voor de verliezer (Copa Sudamericana), maar het ziet er zo knullig uit. 

Zie buiten Europa toch vaak verkeerde omschrijvingen van regels als het gaat om kwalificeren via een bekertoernooi.

De winnaar van de Gold Cup plaatst zich voor de CONCACAF Cup waarvan de winnaar zich plaats voor de Confederation Cup. Een toernooi dat niet meer bestaat.........

Edited by FMNOOB