Jump to content

Bugs, frustraties en rariteiten

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De grote wat? Moet een speler zich zorgen gaan maken? Spelling blijft lastig.

En ik trapte er nog in ook 

Als jij me vertelt hoe ik iemand die zonder contract hier speelt een boete kan geven, zal ik het gelijk doen. Mafklapper. Jij krijgt ook geen loon komende 2 weken.   O wacht, jij hebt ook ge

Posted Images

Wat mij opvalt is dat de waarde van sommige spelers echt op korte tijd als een jojo op en af gaan, op een week tijd kan een speler ineens 3x zo weinig nog waard zijn. En de waardes zijn al zo laag geworden t.o.v. de vorige versie, dat zal wel met Corona te maken hebben maar dan nog.

9 uur geleden zei glennix:

Wat mij opvalt is dat de waarde van sommige spelers echt op korte tijd als een jojo op en af gaan, op een week tijd kan een speler ineens 3x zo weinig nog waard zijn. En de waardes zijn al zo laag geworden t.o.v. de vorige versie, dat zal wel met Corona te maken hebben maar dan nog.

Dat is blijkbaar een algemeen probleem. Ik zag op het SI forum dat het is gemeld (en dus opgelost wordt).

9 uur geleden zei roeliho:

Dat wanneer je contracten wilt verlengen de salarissen flink omhoog moeten. Als voorbeeld; Steven Berghuis wil van €158.000,- naar €385.000,- per week. In mijn ogen was dit bij de voorgaande versie nog niet zo'n groot verschil.

Dat is bijna 2,5 keer zoveel; dat ben ik in eerdere edities eerlijk gezegd best vaak tegen gekomen (zeker als eerste tegenbod van de speler/zakenwaarnemer). 

Net als in FM2020 heeft Senesi een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract van iets meer dan 10 miljoen. Zag dat het op het SI forum al was aangekaart, maar er werd door de researcher niet op gereageerd. Snap sowieso niet dat die clausule erin is gekomen, maar hoop dat hij eruit is bij de full release. Hoewel ik voor een echte save wel wacht op @Richarð.

1 minuut geleden zei MetalMichael:

Net als in FM2020 heeft Senesi een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract van iets meer dan 10 miljoen. Zag dat het op het SI forum al was aangekaart, maar er werd door de researcher niet op gereageerd. Snap sowieso niet dat die clausule erin is gekomen, maar hoop dat hij eruit is bij de full release. Hoewel ik voor een echte save wel wacht op @Richarð.

Heeft hij die niet irl? Dan noteer ik dat vast voor de update.

1 uur geleden zei FMNOOB:

Berghuis heeft toch ook z'n lage clausule in FM21? Kun je als Ajax zijnde meteen de sterkhouders van Feyenoord kopen  ;c

Word toch moeilijk, want zijn afkoopclausule geld enkel voor buitenlandse clubs. Staat momenteel op 8 miljoen bij mij.

1 uur geleden zei FMNOOB:

Berghuis heeft toch ook z'n lage clausule in FM21? Kun je als Ajax zijnde meteen de sterkhouders van Feyenoord kopen  ;c

Die klopt wel, voor buitenlandse clubs. Meen me alleen te herinneren dat die vanaf de winter of volgende zomer pas naar 8 miljoen zakt en nu op ongeveer 12 zat.

Een bug is het niet, wel een frustratie ... De nieuwe methode van conditieaanduiding :5 Ik hoop dat er een skin komt waar je terug werkt met het oude systeem met gewoon percentage maar ik vrees ervoor :cry:

En ook in het tactiek scherm het bolletje dat aangaf hoe goed een speler bekend is met de positie/rol.

Edited by tommyboy82

Op zich mee eens, maar aan de andere kant is het wel realistischer. Als ik ooit weer langs het veld mag staan op zaterdag en zondag, zie ik ook geen percentages van mijn spelers. Maar ook dan moet ik inschatten hoe fit iemand nog is. Daarom vind ik het ook een vooruitgang dat dit nu in FM hetzelfde is, weer een stukje realisme erbij.

15 minuten geleden zei Tim':

Op zich mee eens, maar aan de andere kant is het wel realistischer. Als ik ooit weer langs het veld mag staan op zaterdag en zondag, zie ik ook geen percentages van mijn spelers. Maar ook dan moet ik inschatten hoe fit iemand nog is. Daarom vind ik het ook een vooruitgang dat dit nu in FM hetzelfde is, weer een stukje realisme erbij.

In de top denk ik dat met alle metingen wel bekend is hoe fit een speler nog is, iedereen draagt tegenwoordig zo'n hesje die gegevens bijhoudt toch? 

36 minuten geleden zei tommyboy82:

Een bug is het niet, wel een frustratie ... De nieuwe methode van conditieaanduiding :5 Ik hoop dat er een skin komt waar je terug werkt met het oude systeem met gewoon percentage maar ik vrees ervoor :cry:

En ook in het tactiek scherm het bolletje dat aangaf hoe goed een speler bekend is met de positie/rol.

Dat bolletje is juist fijn dat het weg is. Weigerde altijd rechtsbuitens linksbuiten te zetten (bv. als noodoplossing) omdat het bolletje niet groen was terwijl die posities weinig verschillen. Nu kan ik dat wel doen.

1 uur geleden zei Nummerke10:

schema.png.362a07cd5cc218b3270d753d0659949b.png

Blijft irritant dit. Ben met Liverpool in race om kampioenschap, speel FA Cup-finale tegen Liverpool en Europa League-finale tegen Arsenal. Allemaal belangrijk maar spelers worden echt overvraagd zo.

Wel realistisch tho want zo is het in het eerste jaar IRL ook.