Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Neuh dat is niet onaantrekkelijk. ;c 

Ik moet bekennen dat ik het niet weet, zeker niet op het lagere niveau. Uiteindelijk gaat het om het bouwen van een supportersschare en dat is iets van de lange adem, dus als het een seizoen later maar beter wordt - maar goed dat moet je financieel maar wel kunnen bolwerken. 

In principe zou het qua supporters redelijk intuitief moeten zijn: goede prestaties, leuk voetbal, Europees voetbal, goede aankopen...

Haha ja speel eerste klasse nu, dus Europees voetbal zit er niet direct in :)

Maar ik was gepromoveerd, dus had gehoopt op meer supporters. Ook wel een beetje verwacht eigenlijk. Dat het dan ongeveer gelijk zou blijven, ok, maar nu de helft minder vind ik een beetje apart.

Financien worden er beroerder door idd, maar nog niet direct problematisch

1 minuut geleden zei RubenS2:

Heeft het niet te maken met verborgen eigenschappen van de supporters? Beleving, trouw, etc? Die je kan zien in de editor.

Dat zou toch niet het verschil met vorig seizoen kunnen verklaren? Of worden die eigenschappen snel minder?

28 minuten geleden zei RubenS2:

Oprecht geen idee, ik probeer maar mee te denken.

Bedankt, was ook geen aanval.. :)

Ik probeer ook een verklaring te vinden. Heb al gezocht of ik vorig jaar misschien bij rivalen in de competitie zat, maar dat is het ook niet.. Eigenlijk alle wedstrijden trokken toen meer publiek.

Zojuist zei Michiel RAFC:

Overstappen in dezelfde game heb ik echt nog nooit leuk gevonden eigenlijk ;c 

Ik kan dat ook niet, krijg daar echt altijd spijt van. Voelt toch alsof je tien seizoenen aan werk in de prullenmand gooit ofzo! Wat ik wel soms doe is de save apart opslaan en dan overstappen. Dan kun je een nieuwe uitdaging aangaan in dezelfde wereld maar ook weer terug als het toch niet bevalt! 

Weer een lekker seizoen met PSV achter de rug, CL na twee jaar weer eens gewonnen. Staan nu gelijk met Ajax dus die volgende winst moet nog even komen :D

Komend seizoen ook op sideproject richten, zag hier in het FM Café al voorbij komen dat mensen hun satellietclubs naar grote hoogte stuwen, ik ga kijken of Sint-Truiden kampioen van de Jupiler Pro League kan worden :classic_biggrin: Nog tips wat dat betreft?

1 uur geleden zei Nummerke10:

Weer een lekker seizoen met PSV achter de rug, CL na twee jaar weer eens gewonnen. Staan nu gelijk met Ajax dus die volgende winst moet nog even komen :D

Komend seizoen ook op sideproject richten, zag hier in het FM Café al voorbij komen dat mensen hun satellietclubs naar grote hoogte stuwen, ik ga kijken of Sint-Truiden kampioen van de Jupiler Pro League kan worden :classic_biggrin: Nog tips wat dat betreft?

Dat valt mee dat je STVV krijgt. Ik probeerde ook zoiets met Antwerp na 7 seizoenen van successen, maar ik kreeg enkel clubs als Le Havre of Valerenga voorgesteld. Sowieso wel een verbeterpuntje in FM vind ik, dat je sneller inspraak moet krijgen én dat clubs het ook aanvaarden. Toen ik met Leeds in FM 20 bv. al enkele keren de CL had gewonnen, weigerde Antwerp steeds het samenwerkingsverband :cab: 

1 uur geleden zei Michiel RAFC:

Dat valt mee dat je STVV krijgt. Ik probeerde ook zoiets met Antwerp na 7 seizoenen van successen, maar ik kreeg enkel clubs als Le Havre of Valerenga voorgesteld. Sowieso wel een verbeterpuntje in FM vind ik, dat je sneller inspraak moet krijgen én dat clubs het ook aanvaarden. Toen ik met Leeds in FM 20 bv. al enkele keren de CL had gewonnen, weigerde Antwerp steeds het samenwerkingsverband :cab: 

Lastige vind ik dat veel van mijn spelers een verhuur naar STVV weigeren. Zou ze in principe zo kunnen ombouwen tot een topclub in België maar als alleen de derde keuze huurspelers erheen wil wordt het al wat lastiger. Zou mooi zijn als je een groep huurspelers kan selecteren en daarheen kan sturen zodat ze zien dat het niveau ook hoger wordt omdat medespelers ook die kant op gaan. 

2 minuten geleden zei JesseNL:

Even een vraag op de vroege zaterdagmorgen. Kan je met de ingame editor de naam van je clubs of andere clubs veranderen?

Bij mijn kennis kon dit de afgelopen jaren wel, maar heb dit jaar de editor niet gebruikt dus durf het je niet te garanderen. 

10 uur geleden zei Nummerke10:

Lastige vind ik dat veel van mijn spelers een verhuur naar STVV weigeren. Zou ze in principe zo kunnen ombouwen tot een topclub in België maar als alleen de derde keuze huurspelers erheen wil wordt het al wat lastiger. Zou mooi zijn als je een groep huurspelers kan selecteren en daarheen kan sturen zodat ze zien dat het niveau ook hoger wordt omdat medespelers ook die kant op gaan. 

Speelt STVV op het hoogste niveau? Anders eerst de 3e keus spelers verhuren en elk jaar kijken je er betere spelers heen willen. 

Op 19-2-2021 om 08:27 zei Bessel87:

Goedemorgen, 

Ik heb een vraag over toeschouwers aantallen. Ik ben afgelopen jaar gepromoveerd, maar mijn toeschouwersaantallen zijn een divisie hoger gehalveerd. Weet iemand hoe dat kan en wat ik er evt aan kan doen?

image.png.4f8ade75a2e16ace70e4ca6a97d09796.png

Ik doe nu ook weer mee voor promotie...

Misschien een fout in de database?

1 uur geleden zei Urbeto:

Bij mijn kennis kon dit de afgelopen jaren wel, maar heb dit jaar de editor niet gebruikt dus durf het je niet te garanderen. 

Toch maar even gedownload. Kan het nergens vinden dus helaas.

Edited by JesseNL

1 uur geleden zei Mordurette:

Speelt STVV op het hoogste niveau? Anders eerst de 3e keus spelers verhuren en elk jaar kijken je er betere spelers heen willen. 

Ze spelen op het hoogste niveau. Vorig jaar zes spelers aan verhuurd maar sommigen willen nu, ondanks een succesvolle verhuurperiode, niet meer verhuurd worden. Heb er tot nu toe voor dit seizoen 7 verhuurd, waarvan er wel een paar echte aanwinsten zullen zijn. Kan ook zijn dat mijn grootste talenten al gewoon te goed zijn, worden onder andere verhuurd aan Atlético, Benfica en Bayer Leverkusen ;c

2b14e94f07f9fabf1e8400bfce568f57.png

Einde van de farmers league nabij? ;c Welgeteld 14 seizoenen op rij behaalde P$G de titel. Dit jaar gaat het er wel erg stevig aan toe aan de top, terwijl de Parijzenaars tegen Rennais (7e) en Bordeaux (8e) kostbare punten laten liggen. Niet hun gewoonte. 

Op persoonlijk vlak is deze stand natuurlijk minder bemoedigend... We draaien als een machine, maar dat is nog onvoldoende om zelfs maar de top 3 binnen te sluipen. Vorig jaar werden we 3e, nu is Lyon herrezen onder leiding van deze twee Nederlandse parels:

Spoiler

cc1f22d8df279849ee84a15e6d54a1cb.png

Spoiler

2716b2ce78a299f9adfdc57d36b32cc3.png

Edited by Bingbangboem

Wordt een spannende titelstrijd daar, hoewel normaal gesproken de concurrenten in februari en maart instorten. Hopen dat jij daar met Sedan van kan profiteren.

Wat blijven die Olympische Spelen toch irritant als je ervan houdt om een jonge selectie te hebben. 18 spelers zijn opgeroepen waarvan er 10 mee kunnen in het eerste elftal :uhoh: