Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

b64e27e99cd4db2f16552afac3f4af1c.png

Dat zat niet mee voor Roda, maar als manager van Almere klaag ik niet :D

Extra opvallend was de scheidsrechterlijke prestatie: alle drie de goals waren afgekeurd wegens buitenspel, maar alle drie waren ze dat absoluut niet. Daarbij was de penalty ook nog eens zwaar onterecht ;e

Hebben jullie dat ook soms, dat het gewoon veel te goed lijkt te gaan en je bent niet zeker waarom, maar je zal wel iets juist doen...

20210205010131_1.thumb.jpg.501c02ab102454634f0ad6d412c729be.jpg

Ik denk wel dat ik al  mijn geluk voor dit seizoen er al in de heenrond heb doorgejaagd. ik wil Europa nog niet in, heb ik helemaal geen ploeg voor :)

8 uur geleden zei JesseNL:

Maar gaat het wennen? Of overstappen naar '20 nu het nog kan?

Ik vond de match engine van FM20 echt om te huilen, dus ik neem de minpunten van 21 maar voor lief. Als je geen problemen hebt met de ME van 20 zou je terug kunnen gaan, maar ik vind het zelf altijd lastig om plezier te vinden in een oude game als ik al een nieuwere versie heb gespeeld. Zitten toch altijd kleine verbeteringen in die je pas doorhebt als je de oudere versie weer gaat spelen. 

Stel ik ben manager van een voetbalclub in België en heb een satellietclub in de VS met optie dat jeugdspelers van hen doorstromen bij mij. Is het dan noodzakelijk dat de VS speelbaar (of alleen kijken) is opdat er ook effectief spelers zouden doorstromen?

18 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Tadic is ook echt een eindbaas in FM he, ondanks zijn afwerken van 12. Loopt lekker 1 op 1 hier in het 1e seizoen. 

Ik vind de eigenschappen (Hallo @Karlo) niet altijd even lekker. 

:D Topper. 

Viel mij trouwens ook op, met FM20 ook al en nu weer met FM21. Stel hem gewoon als spits op als advanced forward en hij schiet er vanuit alle standen wel minimaal 30 in per seizoen. 

Zojuist zei Karlo:

:D Topper. 

Viel mij trouwens ook op, met FM20 ook al en nu weer met FM21. Stel hem gewoon als spits op als advanced forward en hij schiet er vanuit alle standen wel minimaal 30 in per seizoen. 

Ik speel hem uit als complete spits op dit moment. Is dat de nederlandse vertaling? 

Zojuist zei Elsjorro1990:

Ik speel hem uit als complete spits op dit moment. Is dat de nederlandse vertaling? 

Nee, advanced forward is diepe spits. Complete forward snap ik ook wel ja, hij is vrij allround.

1 uur geleden zei RubenS2:

Stel ik ben manager van een voetbalclub in België en heb een satellietclub in de VS met optie dat jeugdspelers van hen doorstromen bij mij. Is het dan noodzakelijk dat de VS speelbaar (of alleen kijken) is opdat er ook effectief spelers zouden doorstromen?

Nee, competitie hoeft niet 'actief' te zijn om spelers te laten doorstromen. Houdt wel in het achterhoofd dat het soms een aantal seizoenen kan duren voordat je de samenwerking op gaat merken. Tevens moet je niet verwachten dat er elk jaar een Amerikaan doorstroomt ;) 

Zojuist zei Daniell:

Nee, competitie hoeft niet 'actief' te zijn om spelers te laten doorstromen. Houdt wel in het achterhoofd dat het soms een aantal seizoenen kan duren voordat je de samenwerking op gaat merken. Tevens moet je niet verwachten dat er elk jaar een Amerikaan doorstroomt ;) 

Ok, bedankt! Heb dit jaar een aantal spelers via de satellietclubs, dus daar zit het probleem niet, maar dan kan ik wat geladen competities verwijderen :) 

12 uur geleden zei Mordurette:

Hoe zit het met spelers kopen uit de eigen competitie? Moet je de hoofdprijs betalen of valt dat mee? 

Vorig jaar viel dat mee en denk dat er dit jaar niet veel veranderd is, al moet je altijd betalen voor de betere spelers. Het is in ieder geval niet zoals in Nederland, waar je als Ajax zijnde een godsvermogen moet neerleggen voor binnenlandse aankopen. Reputaties en budgetten zijn dan ook wat minder in Noorwegen natuurlijk.

Ik vond het wel heel fijn spelen met de competitie van februari tot december. Enige nadeel is dat als je overwintert in Europa, je de KO fase tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen speelt. Wel heel veel talent in Noorwegen dit jaar dus wat dat betreft kom je in een gespreid bedje. Volgens mij speel je ook maar 30 wedstrijden in de league dus je vliegt zo door de seizoenen heen als je de boel een beetje op de rit hebt. 

Tevens willen de Noorse clubs nog weleens doorkomen in Europa waardoor de reputatie van de competitie best aardig op te krikken is. 

1 uur geleden zei van der Water:

image.png.d9807dbcc888d79ebc39e05d3bdbdf08.png

heerlijke start van ons eerste PL seizoen!

Jij bent echt een beest, holy crap :classic_blink:. Ik zit intussen nog steeds in de Championship met Stoke en heb alweer de zoveelste periode van "cant score and the defence resembles a Swiss cheese" :cry::classic_blush:

Edited by sherwin92

1 uur geleden zei sherwin92:

Jij bent echt een beest, holy crap :classic_blink:. Ik zit intussen nog steeds in de Championship met Stoke en heb alweer de zoveelste periode van "cant score and the defence resembles a Swiss cheese" :cry::classic_blush:

das minder, welk seizoen zit je ondertussen met Stoke?

Winterstop 2e seizoen (nou ja, winterstop... 1/1/2022 want winterstop doet Engeland niet aan natuurlijk. Ben een vrij trage en onregelmatige FM speler (sim-racing kan nogal tijd in beslag nemen haha).

Net weer zo'n wedstrijd waar ik gewoon niks van begrijp. 1e helft niet veel aan beide kanten, Watford een tikkeltje beter. 2e helft highlight na highlight met kansen, 1 goal vlak na rust, Watford eigenlijk niet gezien. 85e minuut, grote kans voor Watford, dus ik denk slot op de deur en proberen de 1-0 de verdedigen. Krijg ik in 4 minuten extra tijd gewoon 2 goals om de oren van 2 spelers die de hele wedstrijd nergens waren...

Word er echt knettergek van zo langzaam maar zeker. We scoren amper, defensief lijken we wel een stel zondag amateurs (no offence ;c) , balbezit, ik weet niet eens meer hoe dat er uit ziet...

Naamloos.jpg

Toch een mooi stukje wraak op bepaalde spelers. 

Heel het jaar lopen ze te klagen dat ze weg willen omdat ze de CL willen winnen. Prima, dan mogen ze weg voor een goed zak geld. 

Half jaar later, 

d7d239725cdcdd29a102469c896179a0.png

Vraag me dan toch af waar ze beter hadden kunnen blijven. 

Wel mooi om ook te zien dat Ajax de Europa Cup 2 weet te winnen. Goed voor het Nederlands Voetbal