Jump to content

FM Café

Recommended Posts

• Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

Hyped voor deze jeugdinstroom   

We did it! En hoe 

Posted Images

9 minuten geleden zei Goatruida:

Eerste seizoenshelft met Arsenal afgerond. Nog wat voorbarig wellicht, maar lijkt erg makkelijk te gaan. Alleen Xhaka / Lacazette weggedaan, verder is de selectie intact. 

Arsenal is dan ook een topclub die struikelt zonder te vallen ;)  Wel netjes bezig!

Ik heb een linksbenige en een rechtsbenige centrale verdedigers. Ik speel "gewoon" met 2 centrumverdedigers en dus heb ik de linksbenige links centraal en de rechtsbenige rechts centraal neergezet. Alleen die rechtsbenige speelt bij voorkeur links centraal (god mag weten waarom...) en mijn assistent zegt bij die tactische bespreking voor elke wedstrijd steeds dat ik ze om moet draaien.

Ik vind alleen een rechtsbenige links en een linksbenige rechts centraal achterin niet bepaald ideaal en heb het liever "gewoon" zoals het hoort.... Wat zouden jullie doen? Die linksbenige heeft overigens geen voorkeur om links of rechts te spelen.

8 uur geleden zei RicoV1989:

Lekker bezig!

Ik heb gedurende de jaren zo'n beetje de hele Eredivisie al wel gehad, maar Ajax en PSV heb ik nog niet gedaan als Feyenoorder. Heb regelmatig overwogen te beginnen met Ajax, want dat lijkt me in FM een erg leuke ploeg, maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen:-D

Haha snap ik! Ik heb in het verleden ook weleens nagedacht over saves met PSV en vooral Feyenoord maar uiteindelijk kwam ik dan toch weer uit bij Ajax. Ik ben nu al even onderweg met PSV en kan zeggen dat het erg goed bevalt. Misschien moet je het gewoon een keer proberen en als het niet bevalt gewoon kappen. Al kan het bijna niet anders dan dat het je gaat bevallen bij de mooiste club van het land :D

19 minuten geleden zei RicoV1989:

Ik heb een linksbenige en een rechtsbenige centrale verdedigers. Ik speel "gewoon" met 2 centrumverdedigers en dus heb ik de linksbenige links centraal en de rechtsbenige rechts centraal neergezet. Alleen die rechtsbenige speelt bij voorkeur links centraal (god mag weten waarom...) en mijn assistent zegt bij die tactische bespreking voor elke wedstrijd steeds dat ik ze om moet draaien.

Ik vind alleen een rechtsbenige links en een linksbenige rechts centraal achterin niet bepaald ideaal en heb het liever "gewoon" zoals het hoort.... Wat zouden jullie doen? Die linksbenige heeft overigens geen voorkeur om links of rechts te spelen.

wellicht dat de rechtsbenige een goede band heeft met de linksback en daarom graag links speelt, zelf doe ik niet zoveel met die tactische besprekingen, je zou eens kunnen experimenteren en kijken wat de resultaten zijn en of de verdediging beter dicht zit als hij aan de linkerkant speelt... de rollen van beide posities zijn wel hetzelfde

6 minuten geleden zei Arles:

Haha snap ik! Ik heb in het verleden ook weleens nagedacht over saves met PSV en vooral Feyenoord maar uiteindelijk kwam ik dan toch weer uit bij Ajax. Ik ben nu al even onderweg met PSV en kan zeggen dat het erg goed bevalt. Misschien moet je het gewoon een keer proberen en als het niet bevalt gewoon kappen. Al kan het bijna niet anders dan dat het je gaat bevallen bij de mooiste club van het land :D

Haha, wie weet ga ik eerst dan eens "light" beginnen met PSV voordat ik Ajax aandurf:D

Voorlopig ben ik in ieder geval blij met m'n game met Almere City die ik van het weekend begonnen ben.

4 minuten geleden zei van der Water:

wellicht dat de rechtsbenige een goede band heeft met de linksback en daarom graag links speelt, zelf doe ik niet zoveel met die tactische besprekingen, je zou eens kunnen experimenteren en kijken wat de resultaten zijn en of de verdediging beter dicht zit als hij aan de linkerkant speelt... de rollen van beide posities zijn wel hetzelfde

Klopt, de rollen van beide centrale verdedigers zijn inderdaad allebei hetzelfde. Heb niet dat er eentje een voetballende verdediger is oid. Ik kan er inderdaad eens mee experimenteren en kijken wat er gebeurt, zoveel zal het misschien ook weer niet uitmaken.

Aan de linksback zal het iig niet liggen, die is net nieuw bij de club, dus dat lijkt me raar....

10 minuten geleden zei RicoV1989:

Haha, wie weet ga ik eerst dan eens "light" beginnen met PSV voordat ik Ajax aandurf:D

Voorlopig ben ik in ieder geval blij met m'n game met Almere City die ik van het weekend begonnen ben.

Als Feyenoorder mag je Ajax (of in mindere mate PSV) echt geen succes bezorgen :LO:

Seizoen 4 als 4e geëindigd. We gaan met Bolton de CL in. Lekker hoor. Nu maar weer doorselecteren. Ik probeer al een tijdje Mason greenwood los te weken, maar United wil 100+ hebben. Terwijl hij daar helemaal niet speelt.

Heb ook al veel te veel betaald voor Harvey Elliot. Wil het zo Engels mogelijk houden en hij is nog maar 20. Maar moest er wel 50+ voor betalen. 

Zojuist zei rich ruzzian:

Is de podcast alleen via Spotify? 

Nog wel, maar dat worden binnenkort meer kanalen. We zijn op dit moment beschikbaar op Spotify, Anchor en Pocket Casts. Daar komen Apple, Google, Breaker, Castbox, Overcast en RadioPublic in de loop van de week bij.

Zojuist zei Nom de Guerre:

Nog wel, maar dat worden binnenkort meer kanalen. We zijn op dit moment beschikbaar op Spotify, Anchor en Pocket Casts. Daar komen Apple, Google, Breaker, Castbox, Overcast en RadioPublic in de loop van de week bij.

Cool, ik gebruik zelf namelijk Google

13 uur geleden zei joostmakaay:

Echt belachelijke dat die lichte skin er niet meer standaard bij zit, heb FM21 om die reden ook nog maar amper gespeeld.

Zou gewoon een poging wagen hoor, die donkere skin went ook snel. Heb jarenlang met die lichte gespeeld maar vind deze dus weer net een tikkeltje té licht haha. Zo scherp dat het pijn doet aan de ogen.

Wel met je eens dat er standaard een lichte skin in hoort.

7 minuten geleden zei Markuss:

Zou gewoon een poging wagen hoor, die donkere skin went ook snel. Heb jarenlang met die lichte gespeeld maar vind deze dus weer net een tikkeltje té licht haha. Zo scherp dat het pijn doet aan de ogen.

Wel met je eens dat er standaard een lichte skin in hoort.

Heb een tijdje met de donkere variant gespeeld, maar ook het feit dat de fitheid van spelers nu ineens als hartje i.p.v. procenten weergegeven is stoort me enorm. Ben daarom weer FM20 gaan spelen.

Zag pas wel deze voorbij komen;

https://www.fmscout.com/a-fm21-light-skin.html

Mogelijk die in de toekomst even uit proberen.

3 minuten geleden zei joostmakaay:

maar ook het feit dat de fitheid van spelers nu ineens als hartje i.p.v. procenten weergegeven is stoort me enorm.

Irritant inderdaad.

Tip: als je op fitheid sorteert kun je alsnog zien wie het minst 'niet fit' is, vooral tijdens wedstrijden maak ik hier gebruik van.

1 minuut geleden zei RubenS2:

Als ik geen spelers koop, hebben scouts dan wel een nut? Voor jeugdscouting bv. Of speelt daarin enkel het budget dat voor jeugdscouting wordt uitgetrokken?

Met mijn Loyalty save heb ik 1 scout. Gebruik ik voor de tegenstanders en oud spelers, maar dat laatste heb jij niet nodig. Misschien kan ik nog een extra scout voor de analyses gebruiken later maar verder niks. Kost alleen maar loon naar mijn mening en worden toch niet gebruikt... 

31 minuten geleden zei Badmuts:

Met mijn Loyalty save heb ik 1 scout. Gebruik ik voor de tegenstanders en oud spelers, maar dat laatste heb jij niet nodig. Misschien kan ik nog een extra scout voor de analyses gebruiken later maar verder niks. Kost alleen maar loon naar mijn mening en worden toch niet gebruikt... 

Geld is bij Aalst het probleem niet meer en ik dacht in een artikel van @JordiW. te hebben gelezen dat het wel een verschil kon maken, dus pols ik even naar de ervaring van anderen :) 

Lekker bezig, maar download eens een logopack joh :classic_ninja:

jleYsNQ.png

Prima eerste seizoenshelft. Fun fact: in elke wedstrijd waarin we een tegengoal kregen, wonnen we. Ook wel eens lekker