Jump to content

FM Café

Recommended Posts

• Replies 3.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

Hyped voor deze jeugdinstroom   

We did it! En hoe 

Posted Images

Ik ga inderdaad voor die Fransman, met oog op de toekomst verwacht ik wel dat hij een toptransfer is, voor nu inderdaad geen hoge verwachtingen. Hij zal echter wel vaak moeten spelen omdat ik niet veel andere opties heb en al mijn andere spitsen redelijk gefaald zijn :P

Ik heb wel net een speler weten te verkopen, dat zet ik in het andere topic zodat het niet alleen over transfers gaat hier :classic_biggrin:

Edited by quertius

Op de een of andere manier vind ik het spel dit jaar wel erg makkelijk. Er blijft maar geld binnen stromen terwijl Feyenoord geen cent uit heeft te geven. Op deze manier win ik over 3 jaar de Champions League, in seizoen 2 heb ik het volgende team met Feyenoord (beste 22) EN 15 miljoen transferbudget over;

DM: Bijlow, Drommel

RA: Geertruida, Diks

RCV: Kehrer, Garay

LCV: Senesi, Hoogma

LA; Haps, Willems

CM: Patrick Berg, Johannesson

CM: Bazoer, Toornstra

CAM: Kokcu, Texeira

LW: Kapacek, Conteh

RW: Tannane, Azarkan

ST: Arezo, Emegha

Ongeveer twintig talenten met basispotentie uitgeleend, spelers als Sinisterra, Fer, Jorgensen, Linssen gewoon nog onder contract maar vallen buiten dit rijtje. Wat vinden jullie? Is toch geen leuke save met Feyenoord spelen zo?

Toch niks mis mee? Als je het mij vraagt heb je nu niet meteen een selectie a la Bayern München of Manchester City met deze namen. Zal ongetwijfeld mogelijk zijn om Europees succesvol te zijn, maar alles behalve een zekerheidje. 

Na een fantastische seizoensstart met FC Emmen, haal ik inmiddels helaas ietwat realistischere resultaten...

Moet zeggen dat ik niet verwacht had dat ze zo'n leuke selectie hebben maar daar is best wel wat moois van te maken!

Redelijke kleine selectie met een fatsoenlijke kern en financiële mogelijkheden om een aantal spelers (transfervrij) te halen.

1727ed8dbcc49de25d38087c0ed1e814.png

1 uur geleden zei Brozai:

Op de een of andere manier vind ik het spel dit jaar wel erg makkelijk. Er blijft maar geld binnen stromen terwijl Feyenoord geen cent uit heeft te geven. Op deze manier win ik over 3 jaar de Champions League, in seizoen 2 heb ik het volgende team met Feyenoord (beste 22) EN 15 miljoen transferbudget over;

DM: Bijlow, Drommel

RA: Geertruida, Diks

RCV: Kehrer, Garay

LCV: Senesi, Hoogma

LA; Haps, Willems

CM: Patrick Berg, Johannesson

CM: Bazoer, Toornstra

CAM: Kokcu, Texeira

LW: Kapacek, Conteh

RW: Tannane, Azarkan

ST: Arezo, Emegha

Ongeveer twintig talenten met basispotentie uitgeleend, spelers als Sinisterra, Fer, Jorgensen, Linssen gewoon nog onder contract maar vallen buiten dit rijtje. Wat vinden jullie? Is toch geen leuke save met Feyenoord spelen zo?

Heb dit probleem al wel vaker gehad. Om het leuker te maken probeerde ik me dan vaak te focussen op het aantrekken van voornamelijk Nederlanders (hanteerde bijv. een 8 Nederlanders in de basisprincipe) en inpassen van eigen jeugd. Zo zit er veel meer uitdaging in. 

Wat een druk seizoen zeg in eerste seizoen met de Spurs. Zit al op 46 wedstrijden en daar komen er nog minimaal 13 bij. Flink rouleren geblazen met een selectie die nog niet helemaal voldoet aan mijn wensen. Wel al mooie slagen kunnen slaan met Thauvin, Stones, Edwards, Szoboszlai en Stacey. In zomer komen Aarons en Memphis ons nog versterken :D

Het leek me leuk om 2 15-jarige jongens mee te nemen. De ene had ik gewisseld omdat ik met 10 man kwam te staan. Deze jongen is de andere van de 2:D

@KarloIk speel nu toch weer met een AMC omdat ik weinig leek te creëren, gaat nu al een stuk beter in dat opzicht, voor de rest wel hetzelfde gehouden en het speelt redelijk lekker! 

afbeelding.thumb.png.16f307fba4e89d99c49f74a9176efbce.png

afbeelding.thumb.png.155754b23ffa22f1fd6d40e75ebfe537.png

Edited by quertius

Wat een heerlijke tactiek heb ik nu. In de winterstop stond ik nog 4e met 12 punten achterstand op Marseille. Vanaf januari in de competitie vrijwel alles gewonnen met grote cijfers met deze eindstand tot gevolg. Heerlijk veel goals. Ook een hoop tegentreffers, maarja. 

88a5x9.09.52.png

Was alleen niet opgewassen tegen Arsenal in de Europa League.

e4m8yvzat7p.11.57.png

Zag de tactiek op een ander forum en heb die wat aangepast. Ziet er zo uit. Alle spitsen en aanvallende middenvelders scoorden flink!

Dolberg: 44 duels, 34 goals.

Daramy: 31 duels, 20 goals

Zirkzee: 25 duels, 18 goals

JRA: 38 duels, 14 goals

Maolida: 21 duels, 13 goals

Rony Lopes: 36 duels, 11 goals

Gouiri: 26 duels, 9 goals

99d4mjs5u7eo3.13.24.png

48 minuten geleden zei dvsermelo:

88a5x9.09.52.png

Zie dat de AI nog steeds te weinig scoort, zo jammer. Dit kan seizoen 1 op zich zijn, maar wil toch liever zien dat PSG wel minimaal de 100 goals aantikt. Vorig jaar was dat niet zo maar de voorgaande seizoenen had de kampioen 100+ goals. Ligue 1 is zo geen reet aan meer, vroeger had ik PSG, Monaco, Lyon en OM die standaard de 70+ aantikken. :cab:

Op 16-11-2020 om 22:30 zei Regis:

Sowieso ook het idee dat het model nog niet helemaal top werkt in FM hoor. Ik creëer juist veel grote kansen centraal en ook in de 16, maar krijg vaak vrij lage scores wat xG betreft.

Dat PSV goed was in de laatste minuut weten we. In FM met Schmidt aan het roer nemen ze het echter wel naar een heel nieuw level. 

Schermafbeelding 2020-11-16 om 22.18.41.png

Dat zeg je verkeerd, het model werkt überhaupt niet.

36 minuten geleden zei bingo11:

Ahh, oké. Thanks! Dan wachten we nog even af inderdaad.

Inderdaad afwachten! Het is de eerste keer ooit dat ik van die managerpunten krijg in een online klassement, speel normaal altijd met Editor Data :P

afbeelding.png.2d05d44d82de41088645219d91b3529a.png

5x de 0 gehouden, je kan bij wedstrijden waar ik aan de zijlijn sta met zekerheid gokken op een Clean sheet (H) (Overigens wel een goeie assistent manager op dit forum die me tactisch heeft geholpen :P)

Die eerste 0-0 doet nog steeds pijn trouwens...

afbeelding.png.1779a3f3de6a93485c3dbe5a2dc1c0bf.png

Edited by quertius
15 minuten geleden zei quertius:

Inderdaad afwachten! Het is de eerste keer ooit dat ik van die managerpunten krijg in een online klassement, speel normaal altijd met Editor Data :P

afbeelding.png.2d05d44d82de41088645219d91b3529a.png

5x de 0 gehouden, je kan bij wedstrijden waar ik aan de zijlijn sta met zekerheid gokken op een Clean sheet (H) (Overigens wel een goeie assistent manager op dit forum die me tactisch heeft geholpen :P)

Die eerste 0-0 doet nog steeds pijn trouwens...

afbeelding.png.1779a3f3de6a93485c3dbe5a2dc1c0bf.png

Lekker bezig (y) Mag ik eens zien hoe de tactiek er nu uitziet?

Hi guys! Don't speak Dutch but love browsing this forum and looking at all the screenshots from your games (y)

Sorry if this has already been mentioned but will anyone be releasing a fix for the missing Ajax staff members due to licensing issues?

12 minuten geleden zei Karlo:

Lekker bezig (y) Mag ik eens zien hoe de tactiek er nu uitziet?

Ik speel nu zo op dit moment;

afbeelding.png.c30fdba7755cd346621d7e56f2a475a5.png

Normaal speel ik met een trequerista (ik weet niet waarom :P) maar ik wou Musonda daar eens laten starten de vorige wedstrijd en om hem daar beter te laten renderen heb ik de rol AM gemaakt

Ik had niet verwacht nog iets te forceren en leek net op een verlies af te gaan, maar mijn 15-jarige talent heeft me uit de brand geholpen, ik maak hem absoluut de ster van het team, nu op 3 goals nadat ik hem tussendoor ook nog een penalty heb gegeven. Niet slecht in 3 invalbeurten :P

afbeelding.png.d65cc09da72991e9c9ec2b86ccb0abf5.png

17 minuten geleden zei Menz:

Hi guys! Don't speak Dutch but love browsing this forum and looking at all the screenshots from your games (y)

Sorry if this has already been mentioned but will anyone be releasing a fix for the missing Ajax staff members due to licensing issues?

@Richarð. will fix this in the MU/FMI Data Update (y)