Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

image.thumb.png.c6081cf35d91ed862c86c74a9d706b54.png

Weet iemand hoe je de voorwaarden van Move To Affliate aanpast? Nu heb ik steeds dat mijn spelers worden aangeboden voor één maand...

Als ik naar Staff > Responsibilities > Transfers and Contracts ga, dan staat daar sowieso wat anders qua percentages, daar kan ik ook niets aanpassen qua duur. 

Seizoen 23-24 is ten einde, wederom een paar talenten de kans gegeven. Ik speel zonder aankopen, dat maakt het niet makkelijk zeker omdat de opleiding nog niet op niveau is. Maar voorlopig heb ik er veel plezier aan en ontwikkelen spelers zich ook nog wel aardig.

Opvallend is dat FC Utrecht kampioen is geworden, belangrijk daarin waren Gakpo en Kerk die met 18 en 22 goals bepalend waren. En ook onze kwalificatie voor Europees voetbal is enigszins verrassend te noemen, maar we hebben een redelijk goed seizoen gedraaid met ups en downs, maar op het eind was het vooral up en dat was te merken in de play-offs.

be797373f588ce81ea37f8afa8c56c66.png

Spoiler

47aee2ff0171d171a00d673c0353eff7.png

8eb9c0f49dc21bfe3192adeb1c1f4d8c.png

3fc1c38970a141011f52b8f91d7ecbba.png

0a29820a4427c5b214a741f10fb267f3.png

cea97ea98e3859c0bf89cd3a3006bd90.png

21 uur geleden zei Cicchio:

Deze knul (rechtsbuiten/spits) is voor €12,5 miljoen (koopje!) op te halen in Brazilië. Ik maakte al een vreugdedansje, want echt een speler die ik bij Schalke goed kan gebruiken. Wil hij niet naar Schalke komen omdat de selectie niet sterk genoeg is. Een paar weken later zit de complete Europese top achter hem aan. Benieuwd of hij daar aan spelen toe gaat komen...

1513124904_Schermafbeelding2021-01-27om16_37_25.thumb.png.8ca91c5ee4a6a360de56525fba9faf82.png

Hoe heet hij?

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Hoppa. Kampioenschap met Bolton is binnen.

Op naar de championship. Gaat een hels karwei worden op een elftal op de benen te brengen met -5 mil op de bank.

Gefeliciteerd maat! Veel plezier en succes!! Ik heb LLM ploegen gehad en topploegen en subtop. Geef eerlijk toe, had niet verwacht. Maar ik vind transfers met beperkt budget doen veel leuker dan met veel middelen. Komt vast goed! Als je niet degradeert in championship doe je sl goed.

17 uur geleden zei roeliho:

3f8a117b48187c042d47b559f1779e31.png

Tweede kampioenschap en promotie op rij. Nu hopen dat we meer tegenstand krijgen en Vergara Berrio bij de club blijft.

Lekker zeg! AWC heeft nog familie van mij gevoetbald. De navigatie stuuurde me altijd naar de hoofdstraat, dus dan moest ik weer een km omrijden! 

54 minuten geleden zei Kyrill:

Gefeliciteerd maat! Veel plezier en succes!! Ik heb LLM ploegen gehad en topploegen en subtop. Geef eerlijk toe, had niet verwacht. Maar ik vind transfers met beperkt budget doen veel leuker dan met veel middelen. Komt vast goed! Als je niet degradeert in championship doe je sl goed.

Tot nu toe gaat het prima. Sta vooralsnog na 17 wedstrijden 2e, met wel een straatlengte achterstand op Bristol city. Heel Legioen aan huurlingen binnen gehaald. Die presteren tot nu toe prima.

7 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Tot nu toe gaat het prima. Sta vooralsnog na 17 wedstrijden 2e, met wel een straatlengte achterstand op Bristol city. Heel Legioen aan huurlingen binnen gehaald. Die presteren tot nu toe prima.

Precies ik wou nog post ervoor plaatsen, je zal vast beter doen dan jezelf denkt haha.

1e PL nederlaag in 9 duels, frustrerend. Ja Leeds betere xG maar wij meer schoten op doel, zuur in mijn ogen.  Mag niet klagen verder in de competitie gaat goed. 11 zeges na 16 duels al terwijl vorig seizoen 22 zeges in totaal hadden.

20210128155520_1.jpg

20210128155603_1.jpg

1 uur geleden zei Badmuts:

Lekker zeg! AWC heeft nog familie van mij gevoetbald. De navigatie stuuurde me altijd naar de hoofdstraat, dus dan moest ik weer een km omrijden! 

De navigatie gaat inderdaad altijd mis haha. Voetbalt er nog familie van jou?

1 minuut geleden zei Tim':

De navigatie gaat inderdaad altijd mis haha. Voetbalt er nog familie van jou?

Nee is vorig jaar gestopt om tegenover op atletiek te gaan. Was ook mijn neefje van 7 dus weet niet of je hem kent ;)

mqX8R6I.png

Na mooie avonturen in Noorwegen en Schotland vertrek ik in mijn journeyman naar Argentinië om de mooiste club van het land te gaan managen. Normaal kocht ik er altijd spelers, nu kan ik ze direct hier ontwikkelen ;) 

Wel m'n eerste keer in Argentinië, dus ben benieuwd!

21 uur geleden zei roeliho:

3f8a117b48187c042d47b559f1779e31.png

Tweede kampioenschap en promotie op rij. Nu hopen dat we meer tegenstand krijgen en Vergara Berrio bij de club blijft.

Welke database heb je hiervoor gebruikt, en hoe bevalt deze? Zitten er fouten in?

Ben aan het oriënteren, vandaar ook mijn tweede post. Ik wil een journeyman starten maar een al te grote database kan mijn laptop niet aan. Ik wil als nobody beginnen, maar ook niet met een amateurploeg starten denk ik. Ik las laatst dat je zonder diploma's ook gewoon manager van een random club kan worden, maar hoe bevalt dit? Nog tips voor wat betreft landen? Ik ben nog nooit buiten de top 5 van EU manager geweest.

2 uur geleden zei Badmuts:

Nee is vorig jaar gestopt om tegenover op atletiek te gaan. Was ook mijn neefje van 7 dus weet niet of je hem kent ;)

Dat zal hem niet worden nee, haha. Ik train een JO19-team en een seniorenteam, dus de meeste 7-jarigen ben ik niet zo bekend mee :D 

21 minuten geleden zei royholman:

Welke database heb je hiervoor gebruikt, en hoe bevalt deze? Zitten er fouten in?

Ik speel met de database waar een artikel op de hoofdpagina van staat. Bevalt tot nu toe prima nog geen fouten tegen gekomen eigenlijk.

2 uur geleden zei royholman:

Ben aan het oriënteren, vandaar ook mijn tweede post. Ik wil een journeyman starten maar een al te grote database kan mijn laptop niet aan. Ik wil als nobody beginnen, maar ook niet met een amateurploeg starten denk ik. Ik las laatst dat je zonder diploma's ook gewoon manager van een random club kan worden, maar hoe bevalt dit? Nog tips voor wat betreft landen? Ik ben nog nooit buiten de top 5 van EU manager geweest.

Het begin is erg moeilijk, en je moet wat mazzel hebben met het niveau. Als je je save snel wilt houden kan je een beetje spelen met later geladen competities aanpassen. 

Dit is mijn carrière tot nu toe:

n3zm1Nv.png

Zoals je kan zien ben ik in België begonnen, dat is best een leuk niveau. Laagste divisies in Engeland en Frankrijk nemen je ook vaak aan, maar misschien moet je eerst een paar keer solliciteren.

Ik zou zeggen kies minimaal 2 landen uit en laad ze tot het laagste niveau. Dan beetje oriënteren naar welke landen je wilt gaan en die op tijd selecteren in Add/Remove league scherm.

Je kan het jezelf over het algemeen iets makkelijker maken door je reputatie of diplomas niet op het laagst mogelijke te doen. Dan doe je gewoon een iets aangepaste versie van deze challenge :)  

Edited by Stefan.

1 uur geleden zei royholman:

Ik ben bij Feyenoord gestart zonder papieren & ervaring. Flink lastig, en een moment gehad dat ik slechts een maand kreeg om de resultaten te verbeteren voordat ik ontslagen zou worden. Uiteindelijk wel weten te draaien, maar maakte 't wel wat lastiger dan hoe 't normaal was. Ploeg is heel wisselvallig en nederlagen komen wat harder aan. 

27 minuten geleden zei Stefan.:

Het begin is erg moeilijk, en je moet wat mazzel hebben met het niveau. Als je je save snel wilt houden kan je een beetje spelen met later geladen competities aanpassen. 

Dit is mijn carrière tot nu toe:

n3zm1Nv.png

Zoals je kan zien ben ik in België begonnen, dat is best een leuk niveau. Laagste divisies in Engeland en Frankrijk nemen je ook vaak aan, maar misschien moet je eerst een paar keer solliciteren.

Ik zou zeggen kies minimaal 2 landen uit en laad ze tot het laagste niveau. Dan beetje oriënteren naar welke landen je wilt gaan en die op tijd selecteren in Add/Remove league scherm.

Je kan het jezelf over het algemeen iets makkelijker maken door je reputatie of diplomaties niet op het laagst mogelijke te doen. Dan doe je gewoon een iets aangepaste versie van deze challenge :)  

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Wat een lekkere carrière!

10 uur geleden zei FlyD:

Ik dacht een nieuw toptalent toe te gaan voegen aan mijn middenveld:

762824686_Schermafbeelding2021-01-28om20_21_54.png.f1d039cfaedeb5d74a785d123d959c49.png

Dat bleek tegen te vallen:

...

Inhoud verbergen

2077674386_Schermafbeelding2021-01-28om20_22_06.thumb.png.98a313d9c89c281bd11654a7ff7d8ced.png

Hahaha, heerlijk. Ik wacht ook al een seizoen of vijf op Ryan. Moet hem met Vitesse hebben voor op 't middenveld. :cab:

Na maanden niet aan FM gedacht te hebben gaat het nu weer kriebelen. Dus met welke clubs zou ik dit jaar beginnen. Austria Salzburg, (3e divisie) Belgie, (3e of 2e divisie) Zweden of Portugal? Of hebben jullie nog mooie uitdagingen in geen klassiek A land?

Edited by JesseNL