Jump to content

FM Café

Recommended Posts

• Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

Hyped voor deze jeugdinstroom   

We did it! En hoe 

Posted Images

6 uur geleden zei Lazy:

Als je veel editor files inlaadt, dan wordt FM bij het kiezen van die files extreeeeeeeeeeeeeeeeem langzaam. Ik moest gisteren 20 min per klik wachten. Als je dan naar advanced gaat is het ietsje sneller, maar ook dan is het telkens 2 a 3 seconden wachten op een klik als je competities selecteert, heel irritant. Als je game eenmaal geladen is lijkt het beter te gaan en de snelheid normaal te zijn :) 

En ja Journeyman... soort van, Ga me weer eens verdiepen in de FIFA Ranking challenge :D Dus starten in Kiribati en daarna richting Bonaire <3 

Je weet dat er een knop is waarbij je alle databases in 1 keer kan laden? Of bedoel je alle competities selecteren? 

4 minuten geleden zei Badmuts:

Je weet dat er een knop is waarbij je alle databases in 1 keer kan laden? Of bedoel je alle competities selecteren? 

Uiteraard weet ik dat :) . Helaas kon ik die niet gebruiken omdat er twee editor files dubbel of corrupt waren en ik niet door kon. Ik moest dus zoeken door de lijst en uiteindelijk 2x klikken. Duurde dus bijna 40 min.... :P 

1 uur geleden zei glennix:

@bingo11Ja, dat wel, het kan zomaar zijn dat ik een paar weken die ene game niet meer speel.

ja snap ik maar vind het knap dat je dan na een paar weken weer zin hebt in een oude game hahaha. zou ik niet kunnen

image.thumb.png.d881606f2863c95e915729bb1905cf66.png

Gaan we weer. Wilde eigenlijk richting Z-Amerika, maar zag dat de nr. 2 van Z-Afrika een vacature had. Even plaatsen voor de CL en die volgend jaar gelijk maar winnen ;c 

11 uur geleden zei neva:

image.thumb.png.d881606f2863c95e915729bb1905cf66.png

Gaan we weer. Wilde eigenlijk richting Z-Amerika, maar zag dat de nr. 2 van Z-Afrika een vacature had. Even plaatsen voor de CL en die volgend jaar gelijk maar winnen ;c 

En zo geschiedde ;c Al had ik mazzel dat Mazembe ES Tunis uitschakelde in de halve finale. Die hadden mij in de groepsfase kansloos gelaten.

image.thumb.png.0f838f021ee8778e2220dda8c866d851.png

3/5 nu...

53 minuten geleden zei RubenS2:

Gaat de goede kant uit! @neva

Zeker. Europa ook bijgeladen, was even kijken wat het eerst kwam, maar CEC uit Brazilië, staat momenteel zevende, wilde mij als manager hebben. Als ik mij niet vergis, is dat Cruzeiro. 

En hier loopt talent rond hoor :chief:

image.thumb.png.a8e9ed780dbb56c4fa1970530e584ada.png

Wordt een competitie toevoegen aan het spel als cheaten ervaren?

Ik heb de Braziliaanse competitie toegevoegd in 2026, omdat ik wel wat Braziliaanse talentjes wou gaan scouten, krijg ik plots deze kerel in mijn database, met een afkoopclausule van 14 miljoen :cab:

723569236_Jnior_Attributen.thumb.png.f7c72911cdef3b8471408e7239104357.png

Voelt aan als cheaten om deze man te kopen, maar anderzijds gaat anders misschien een andere topclub ermee lopen?

Ik snap je gedachte, dat had ik zelf way back when in FM12 toen ik de MLS toevoegde en voor wisselgeld 2 geweldige Amerikanen binnenhengelde.

Als je nou bewust met een editor of iets zo'n speler had aangemaakt en een lage afkoopclausule gegeven, ja dan zou ik zeggen je bent een cheater maar dit is gewoon wat de game willekeurig heeft toegevoegd, doe er je voordeel mee! 

Absoluut geen cheaten. Zie het als een mooi cadeautje van FM! :mrgy:

Heb dat zelf ook gehad in FM17 met Ajax. Toen Portugal toegevoegd en daar kwamen toen ook wereld newgens vandaan.

2 uur geleden zei Michiel RAFC:

Wordt een competitie toevoegen aan het spel als cheaten ervaren?

Ik heb de Braziliaanse competitie toegevoegd in 2026, omdat ik wel wat Braziliaanse talentjes wou gaan scouten, krijg ik plots deze kerel in mijn database, met een afkoopclausule van 14 miljoen :cab:

723569236_Jnior_Attributen.thumb.png.f7c72911cdef3b8471408e7239104357.png

Voelt aan als cheaten om deze man te kopen, maar anderzijds gaat anders misschien een andere topclub ermee lopen?

Nee joh, gewoon lekker halen. Kan jij toch ook niks aan doen?

We staan aan de vooravond van Feyenoord-Ajax en de wedstrijd daarna is AZ-Feyenoord. Eigenlijk MOET dat 6 punten worden, anders is het seizoen al wel weer voorbij...

99296c0e6602b77be2548d41598cc9e3.png

Ajax heeft de laatste wedstrijd in de beker met 1-0 van FC Utrecht verloren, maar de laatste eredivisiewedstrijd was een 5-0 winst in de Arena tegen PSV.. Ook zijn ze door in de Champions League, achter poulewinnaar Liverpool maar voor Benfica en Astana.

Zelf is het bij mij in Europa niet fantastisch gegaan:

bdbb6d84a1fb26c7e814c01023727602.png

Laatste wedstrijd was uit tegen Sporting. Ik had een puntje nodig, maar verloor helaas 1-0 door een goal in de tweede minuut. Sporting pakte in de 20e minuut rood, toen ben ik vol gaan drukken, maar helaas wilde de bal er niet in..

Ook thuis van Sporting verloren overigens, maar ik denk dat ik het vooral heb laten liggen uit tegen Ludogorets, wat 0-0 werd. Aan de andere kant waren de verliespunten van Sivasspor allemaal tegen mij bijvoorbeeld.

In de beker zojuist RKC met 3-0 verslagen met een op Fer en Senesi na B-elftal.

0dc91e3f201ba45d50a6acbff95ad2c5.png

Nou, seizoen klaar dus..... 

Wel zonde, eerste helft was ik beter met paar redelijke kansen en ook nog een schot op de lat. Na rust scoorden zij binnen 7 minuten 2 keer. Direct de aansluitingstreffer gemaakt, vervolgens ging het redelijk gelijk op. Toen ging ik 1 op 1 spelen achterin (Haps eraf voor Jorgensen), maar buiten een afgekeurde gelijkmaker die echt maar een paar centimeter buitenspel was, was het vooral in het voordeel van Ajax die gebruik maakte van de ruimte. Ondanks een extra verdedigende middenvelder erbij om iets van de balans te herstellen maakte Ajax er aardig gebruik van. Al met al was een gelijkspel imo terecht geweest, maar helaas....

Hopelijk kan ik AZ pakken en nog meedoen om de tweede plek. Aan de andere kant is het pas het eerste seizoen, dus Europees voetbal zonder play-offs is de doelstelling. En aangezien Ajax ook al uit de beker ligt kan ik die ook nog wel pakken.

Er waren op een gegeven moment drie aanvallende middenvelders die ik wel wilde hebben. Wilde eigenlijk voor één gaan maar op de een of andere manier is het daar niet bij gebleven. Ik presenteer u De Drie Musketiers :D

Waterberg.thumb.png.d6126941a27356a8059551dbf3bcccec.png

Werd in de winter gehaald, groot Nederlands talent maar mag nog wel wat doorgroeien.

Gajic.thumb.png.788b5fd3d12455f2de7f65393c16d654.png

Onze Duitse held Gajic. Zal de spelmaker voor de defensie worden denk ik zo hoewel hij ook nog op linksbuiten of amc terecht kan.

Herrmann.thumb.png.7c85671d4552c96157473be8e64036e5.png

En de Belg Herrmann. Ook al zo'n geweldenaar, weet nog niet zeker hoe ik hem het beste kan instellen in een 4-2-3-1. Vooral ook omdat Ihattaren er ook nog rondloopt :<