Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei jelmerrr:

In de zomer wou één van de twee spitsen verhuurd worden. Omdat ik anders maar één spits had, hield ik het tegen. Nu is hij ongelukkig maar wel topscoorder van de competitie maar hij wil zijn contract niet verlengen. Zou ik hem in de winter verkopen of erop gokken dat hij weer gelukkig wordt?

Is hij vervangbaar? Zo ja, dan zou ik hem nog verkopen als hij z'n contract niet wilt verlengen. Had je hem overigens toegezegd dat je hem zou verhuren?

Toch aankoop gedaan haha. Lorenzo Pellegrini. Voor 18 kon niet laten liggen 6 direct en rest in termijnen.

Wat een geweldenaar maakt hier 1-0 uit vrijetrap en levert ook nog een assist. En zijn debuut wedstrijd 1-2 winst bij BHA ook al een assist:<

20210112145603_1.jpg

Heeft iemand een idee voor een spits met Feyenoord in het derde seizoen?

Ik huur nu Zirkzee 2 seizoenen achter elkaar en die is fantastisch. Helaas gaat het me niet lukken om hem permanent te halen, kan hem misschien nog wel een seizoen huren, maar wil graag wat op gaan bouwen.

Heb Jan Thielmann als 2e spits. Hem de kans geven? Alle tips zijn welkom

2 minuten geleden zei Ruubster:

Ik huur nu Zirkzee 2 seizoenen achter elkaar en die is fantastisch. Helaas gaat het me niet lukken om hem permanent te halen, kan hem misschien nog wel een seizoen huren, maar wil graag wat op gaan bouwen.

Ik heb zelf Bannis/Bozenik het laten uitvechten. Nu in seizoen 4 is Bannis basis en Bozenik nog een jaartje bankzitter, die verkoop ik na dit seizoen.

Jordan Zirkzee en Ilyas el Moussaoui komen er aan uit de jeugd. Wat een verschrikkelijke bazen kunnen dat worden :<

Zojuist zei MarcFR:

Ik heb zelf Bannis/Bozenik het laten uitvechten. Nu in seizoen 4 is Bannis basis en Bozenik nog een jaartje bankzitter, die verkoop ik na dit seizoen.

Jordan Zirkzee en Ilyas el Moussaoui komen er aan uit de jeugd. Wat een verschrikkelijke bazen kunnen dat worden :<

Bannis is bij mij 3e spits en Bozenik heb ik na een mislukte verhuurperiode bij Eupen verkocht aan Vitesse.

el Moussaoui heb ik ook al minuten gegeven inderdaad! Dat word er wel eentje.

Heb wel iemand nodig die er volgend seizoen staat. Misschien toch nog een keer Zirkzee huren en de andere spitsen klaar stomen.

23 minuten geleden zei Ruubster:

Buitink is een baas, net als Boadu. Niet haalbaar?

18 minuten geleden zei MarcFR:

Heb je een update of iets dergelijks? Bij zit Jordan Zirkzee niet in de jeugd bij Feyenoord.. El Moussaoui wordt wel echt goed bij mij :)

5 uur geleden zei barry:

Vraagje; wat denken jullie dat belangrijker is, een ingespeeld team hebben of altijd de fitste spelers opstellen? Ben namelijk nu in de laatste fase van m'n 6e seizoen AS Monaco en wat me opvalt is dat het (althans voor mij als gemiddeld matige manager;c) lastig is om op meerdere vlakken mee te blijven doen om de prijzen. Ben nu twee keer kampioen geworden en in die seizoenen was dat ook de enige prijs die we pakten en waren er relatief vroege uitschakelingen in zowel de beker als CL (achtste finale). Nu in dit seizoen hebben we de Coupe de France en de Trophee des Champions gewonnen, staan we op de drempel van de CL finale alleen is de titel uit zicht doordat er 4x op rij in de competitie werd verloren... Iemand tips??

Zorg ervoor dat je elke wedstrijd een paar spelers rust gunt maar het geraamte wel laat staan. Ik probeer ook vaak als ik spelers rust gun om dan steeds dezelfde spelers ervoor in de plaats te zetten. Als bij mij Camavinga en Rosario rustkrijgen staan Fein en Kana op die plek bijvoorbeeld.

56 minuten geleden zei Kyrill:

@neva of wie zich geroepen voelt. Waarom is mijn XG zo laag? 35 schoten, 20 op doel en maar liefst 31!! 31 corners...20210112163816_1.thumb.jpg.ee4e99f1e9e80f646b3ed6048d31d51b.jpg

3.14 is niet laag hoor. Duidelijk wel dat je weinig uit je corners haalt. xG heb je met doelpoging, dus als geen van je corners een doelpoging oplevert, voegen die niets toe aan de xG.

Schieten ze een hoop van afstand of valt dat wel mee?

1 uur geleden zei Kyrill:

@neva of wie zich geroepen voelt. Waarom is mijn XG zo laag? 35 schoten, 20 op doel en maar liefst 31!! 31 corners...20210112163816_1.thumb.jpg.ee4e99f1e9e80f646b3ed6048d31d51b.jpg

De reden dat hun xG zo hoog is komt omdat ze een penalty hebben (xG van 0,79). Jouw xG is niet overdreven laag maar het zou wel iets hoger mogen.

shotmap.png.a31bd68477bfc9c158273b95d62ee1ca.png

Bij deze schotenkaart zie je dat er veel van binnen de 16 wordt geschoten en weinig vanaf de zijkanten. Het schot dat ver buiten de 16 is heeft een xG van 0,04, hoe dichterbij hoe hoger natuurlijk. Ik speel met lage voorzetten en geduld opbrengen. Geduld opbrengen omdat je dan wacht op een betere mogelijkheid en lage voorzetten omdat een lage voorzet gemakkelijker kan worden omgezet in een goal dan een hoge voorzet.

Zelf met mijn Pentagon Challenge in Maleisië op een rotpunt beland. Heb nu twee keer meegedaan aan de CL en hoewel ik de eerste keer de groep nog doorkwam (en er in de 1e KO-ronde kansloos uit ging), haalde ik de tweede keer slechts vier puntjes. Landskampioen worden is geen probleem meer en de structurele goede continentale prestaties zorgen er nu ook voor dat de nrs. 2 en 3 (v)CL spelen. Maar ik betwijfel of ik met een Maleisisch team de CL kan winnen. 

Paar lijntjes uitgegooid in China, maar niet aangenomen. Twijfel nu of ik uit mijn contract moet lopen of dat we nóg een (saai) jaar er aan vast plakken.

3 minuten geleden zei neva:

Zelf met mijn Pentagon Challenge in Maleisië op een rotpunt beland. Heb nu twee keer meegedaan aan de CL en hoewel ik de eerste keer de groep nog doorkwam (en er in de 1e KO-ronde kansloos uit ging), haalde ik de tweede keer slechts vier puntjes. Landskampioen worden is geen probleem meer en de structurele goede continentale prestaties zorgen er nu ook voor dat de nrs. 2 en 3 (v)CL spelen. Maar ik betwijfel of ik met een Maleisisch team de CL kan winnen. 

Paar lijntjes uitgegooid in China, maar niet aangenomen. Twijfel nu of ik uit mijn contract moet lopen of dat we nóg een (saai) jaar er aan vast plakken.

Ik zou niet ng een (saai) jaar aan vast plakken. En wat nieuws zoeken ook al is het geen China

6 minuten geleden zei Kyrill:

Ik zou niet ng een (saai) jaar aan vast plakken. En wat nieuws zoeken ook al is het geen China

image.thumb.png.6141931e9a2c7c442662a35f8ba85d63.png

Toch China. Wel het tweede niveau. En een laagvlieger daar. Maar ik ben in ieder geval in het beloofde land ;c 

3 minuten geleden zei neva:

image.thumb.png.6141931e9a2c7c442662a35f8ba85d63.png

Toch China. Wel het tweede niveau. En een laagvlieger daar. Maar ik ben in ieder geval in het beloofde land ;c 

Mooie stap, ook al is het op het tweede niveau. Wellicht volgend jaar al kijken of je de stap kan maken naar het hoogste niveau als daar een club slecht presteert. 

15 minuten geleden zei neva:

In ieder geval een mooie stap. Met een club uit Maleisië gaat het gewoon lastig worden om de CL te winnen. Wil je op een redelijke termijn succes dan moet je echt naar China, Zuid-Korea of Australië gaan. Voor je reputatie zal dat ook een boost geven als je het bij deze club ook weer goed doet. 

9 uur geleden zei barry:

Vraagje; wat denken jullie dat belangrijker is, een ingespeeld team hebben of altijd de fitste spelers opstellen? Ben namelijk nu in de laatste fase van m'n 6e seizoen AS Monaco en wat me opvalt is dat het (althans voor mij als gemiddeld matige manager;c) lastig is om op meerdere vlakken mee te blijven doen om de prijzen. Ben nu twee keer kampioen geworden en in die seizoenen was dat ook de enige prijs die we pakten en waren er relatief vroege uitschakelingen in zowel de beker als CL (achtste finale). Nu in dit seizoen hebben we de Coupe de France en de Trophee des Champions gewonnen, staan we op de drempel van de CL finale alleen is de titel uit zicht doordat er 4x op rij in de competitie werd verloren... Iemand tips??

Bij een druk programma kies ik er altijd voor om de vaste namen rust te geven voor een training, zodat ze wel gewoon de wedstrijden kunnen blijven spelen. Als er over drie dagen weer gespeeld moet worden, dan geef ik ze rust van de training, dat kan in ieder geval helpen om de spelers wat fitter te houden. Heb het idee dat het namelijk best wel veel uitmaakt of spelers goed op elkaar ingespeeld zijn of niet.